Malý Fiat 500 dostane pod kapotu i dvouválcový motor

Jako za starých dobrých časů si budou připadat majitelé malého Fiatu 500, který se na trhu objeví v příštím roce. Po Citroenu 2CV půjde po dlouhé době jeden z mála sériových vozů s dvouválcovým motorem.

Agregát o objemu 0,9 l bude dopován turbodmychadlem a jeho výkon by se měl pohybovat okolo 70 kW a točivý moment kolem 120 Nm. Použitím malého motoru se sníží hlavně spotřeba, která bude v porovnání se stejně výkonnými tří-, nebo čtyřválci o 20 procent nižší.

Otázkou zůstává, jak se bude motor projevovat, jaký bude jeho charakter a kultivovanost. Vše jsou to velké neznámé, protože nic podobného v této době mezi automobily nelze najít. Definitivum tak ukáže až příští rok, kdy se Fiat 500, spolu s novou generací Fordu Ka představí veřejnosti.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků