Malý Fiat 500 dostane pod kapotu i dvouválcový motor

Jako za starých dobrých časů si budou připadat majitelé malého Fiatu 500, který se na trhu objeví v příštím roce. Po Citroenu 2CV půjde po dlouhé době jeden z mála sériových vozů s dvouválcovým motorem.

Agregát o objemu 0,9 l bude dopován turbodmychadlem a jeho výkon by se měl pohybovat okolo 70 kW a točivý moment kolem 120 Nm. Použitím malého motoru se sníží hlavně spotřeba, která bude v porovnání se stejně výkonnými tří-, nebo čtyřválci o 20 procent nižší.

Otázkou zůstává, jak se bude motor projevovat, jaký bude jeho charakter a kultivovanost. Vše jsou to velké neznámé, protože nic podobného v této době mezi automobily nelze najít. Definitivum tak ukáže až příští rok, kdy se Fiat 500, spolu s novou generací Fordu Ka představí veřejnosti.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků