Malý Fiat 500 dostane pod kapotu i dvouválcový motor

Jako za starých dobrých časů si budou připadat majitelé malého Fiatu 500, který se na trhu objeví v příštím roce. Po Citroenu 2CV půjde po dlouhé době jeden z mála sériových vozů s dvouválcovým motorem.

Agregát o objemu 0,9 l bude dopován turbodmychadlem a jeho výkon by se měl pohybovat okolo 70 kW a točivý moment kolem 120 Nm. Použitím malého motoru se sníží hlavně spotřeba, která bude v porovnání se stejně výkonnými tří-, nebo čtyřválci o 20 procent nižší.

Otázkou zůstává, jak se bude motor projevovat, jaký bude jeho charakter a kultivovanost. Vše jsou to velké neznámé, protože nic podobného v této době mezi automobily nelze najít. Definitivum tak ukáže až příští rok, kdy se Fiat 500, spolu s novou generací Fordu Ka představí veřejnosti.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků