Malý a „levný” Rolls-Royce dostal definitivně zelenou

Již na podzim minulého roku jsme vás jako první informovali o nových záměrech britské automobilky Rolls-Royce (celá zpráva). Šéf automobilky tehdy sdělil, že Rolls-Royce plánuje uvést na trh malý a relativně levný model. To vše bylo včera oficiálně potvrzeno.

Důležité na tomto sdělení je potvrzení původních informací. Malý Rolls-Royce bude na trhu do tří let, tedy nejpozději v roce 2010. Svými rozměry se postaví pod současný Phantom a délkou bude atakovat hranici 5 400 mm. Také cena bude nižší a měla by se pohybovat okolo poloviny základní verze Phantomu.

A jaký je účel tohoto vozu? Přestože se Rolls-Royce hřeje v náručí automobilky BMW, je ziskový a prodává stále více vozů, nestačí to na lepší budoucnost. Vývoj nových vozů stojí ohromné peníze a navíc se musí majiteli vrátit vložené investice.

To má zajistit právě malý a levný model. Toho by se mělo vyrábět a prodávat daleko více a automobilka tak získá nejen nový zdroj financí, ale také zákazníky, kteří v budoucnu s největší pravděpodobností přejdou na reprezentativnější modely.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků