Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Hoši z Toyota Gazoo Racing objevili v zuboženém stavu legendární kupé Sports 800. Tvrdá práce se ale vyplatila. Podívejte se, jak se jim ho podařilo oživit.

Experti Toyota Gazoo Racing objevili originální sportovní kupé Sports 800, které vyhrálo první ročník legendárního vytrvalostního závodu Suzuka 500. Na tomto kousku se ale pořádně podepsal zub času. Tvrdá práce se ale vyplatila a vůz zase vypadá jako nový.

Toyota Sports 800 je v Japonsku přezdívaná Yotahachi a byla prvním sériově vyráběným sportovním vozem japonské automobilky. Autorem byl letecký inženýr Tatsuo Hasegawa, kterého Toyota zaměstnala po válce. Hasegawa se může pochlubit takovými klíčovými modely, jako jsou Publica, Corolla, Celica nebo Carina.

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Právě mladému návrháři letadel vděčí vůz za svou aerodynamiku. Ta vznikla za využití větrného tunelu, což bylo ve své době revoluční. Převratným bylo také použití hliníku v konstrukci, díky čemu vůz vážil pouhých 500 kilogramů. Motor s výkonem 45 koní nepatřil mezi nejvýkonnější, při součtu dosud zmíněných faktorů však dokázal vůz dostáhnout rychlosti 155 km/h a byl velice mrštný.

Automobil debutoval roku 1965 a již o rok později změnil rozložení sil v japonském motoristickém sportu. Shihomi Hosoya za volantem maličkého Yotahachi se sotva 0,8litrovým motorem v prvním závodě Suzuka 500 km porazil takové rivaly, jakými byly Lotus Racing Elan, Fairlady 1600 nebo Prince Skyline GT s dvakrát silnějšími motory.

Model Sports 800 se nakonec vyráběl čtyři roky a celkově z linky sjelo 3131 kusů. Prodával se pouze v Japonsku a fanoušky si našel hlavně mezi dobře situovanými mladými lidmi a vojáky na amerických vojenských základnách.

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Závodní Toyotu Sports 800 v zuboženém stavu našla skupina japonských inženýrů Toyota Gazoo Racing. Podle čísla karoserie UP 15-10007 se však zjistilo, že se jedná o jedno ze dvou Yotahachi (č. 7), které se v prvním závodě Suzuka 500 umístilo na 1. a 2. místě a později ještě mnohokrát startovalo ve vytrvalostních závodech.

Následovala dlouhá renovace. Hlavní myšlenkou bylo, aby se vůz hodil ke sportovní jízdě a zároveň si pořád zachoval charakter své doby. Dokonce více než polovina karoserie byla znovu pečlivě postavena. Výsledek rozhodně stojí za to, jak ostatně dokládají nejenom snímky, ale také přiložené video.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků