Malou elektrickou dodávku uvádí i Peugeot. Nový e-Partner dojezdem nepřekvapí

Rozšiřování nabídky užitkových vozů na elektřinu pokračuje také u Peugeotu. Techniku už dobře známe.

Poté, co nám Opel představil elektrickou verzi své dodávky Combo, se již pod střechou nového koncernu Stellantis ukazuje na baterky i sourozenecký Partner od Peugeotu, využívající stejný základ. Nový e-Partner se tedy řadí pod větší elektrickou dodávku e-Expert, kterou francouzská značka uvedla již loni.

Nový e-Partner přijíždí taktéž ve dvou délkách karoserie. Základem je 4,4 metru s rozvorem 2785 mm, kdy je možné převážet náklad o délce až 3090 mm a objemu až 3,8 m³. Long verze měří 4,75 metru s rozvorem 2975 mm pro možnost převážet náklad o délce až 3440 mm (např. dvě europalety za sebou) a objemu až 4,4 m³.

Nová generace 308 je blízko a čekejte víc sportovních verzí, zaznívá z Peugeotu

Nová generace 308 je blízko a čekejte víc sportovních verzí, zaznívá z Peugeotu

Nosnost uvádí značka na 800 kg (750 kg pro verzi Long) s možností táhnout přívěs o hmotnosti až 750 kg. V praktické výbavě se objevuje i senzor naložení, kdy lze stisknutím tlačítka ověřit, zda není dodávka přetížena. Stejně jako Opel bude i Peugeot nabízet pro e-Partner třetí variantu na základě delší karoserie, která nabídne místo až pro pět cestujících včetně řidiče.

Pohonné ústrojí je dobře známé. I e-Partner tedy využívá elektromotor o síle 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, jako například hatchback e-208. Součástí je i stejná 50kWh baterie, která má „užitkáči“ zajistit dojezd na jedno nabití až 275 km. Maximální rychlost je elektronicky omezených 130 km/h. Nejrychleji probíhá nabíjení u 100kW DC nabíječky, kdy se 80 % nabití dosáhne za cca 30 minut.

Peugeot vzpomíná na 405 T16. Sportovní sedan je dnes raritou za nemálo peněz

Peugeot vzpomíná na 405 T16. Sportovní sedan je dnes raritou za nemálo peněz

Výbava dodávky pak může být opravdu slušná s 10palcovým infotainmentem, bezklíčovým přístupem, bezdrátovým nabíjením telefonu, asistentem rozjezdu do kopce, rozšířeným monitorováním pohybu za vozem, čtením dopravních značek, sledováním únavy řidiče, mrtvého úhlu a samozřejmě mimo jiné detekcí překážek s autonomním krizovým brzděním.

K prodejcům v Evropě zamíří Peugeot e-Partner v druhé polovině letošního roku.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků