Málo vídaný mezityp Škody 120 hledá majitele. Najeto má jen pár tisíc kilometrů

šofér  |  10. 12. 2020 08:30

Podle těch prosezených sedadel nevěřím, že to má najeto 6500 km. A dále, ty úpravy zadního čela se dělaly běžně v garáži, nikoliv v Boleslavi. Žádný takový "přechodový" model jsem jako nový neviděl.

Odpovědět  |   | 
DušanV  |  10. 12. 2020 10:14

Já ano, viděl jsem ho, tenhle mezityp se opravdu krátce vyráběl a viděl jsem ho v té době na vlastní oči. Tu dobu si dobře pamatuji, kupoval jsem si v roce 1984 Škodu 120L, ale již tzv. M-kový model, tohle na snímku jsem nechtěl, hlavně pro ten ještě úzký rozchod a neplastové nárazníky a i to čelo bylo u emka modernější. Jinak ty potahy nejsou prosezené, ale věkem je zdegradovaná, ta molitanová výplň sedaček a dělá to ty varhánky. Co musím konstatovat, tak podle fotek se stejně nedá poznat, jestli je to netknutý originál, to se pozná až na místě. Pokud by to bylo všechno OK, tak jak se píše, tak ta cena je pravděpodobně odpovídající.

Odpovědět  |   | 
DušanV  |  10. 12. 2020 10:30

Ještě chci upravit a doplnit můj předchozí příspěvek. Takže jsem si vzpomněl, že ten mezityp s obdélníkovými světlomety a m-kovým zadkem, co jsem tehdy viděl, měl již černé nárazníky z umělé hmoty, tzv. propregové, takže jestli je zde na fotkách originál, či falzum, těžko říci? Já třeba, jak jsem psal o té mé nové Škodě 120L z roku 1984, již M-kové řady, tak ta taky měla ještě spoustu věcí, co patřily do toho předchozího typu, třeba maticové řízení, ačkoliv M-ko mělo mít již hřebenové. Fabrika to tehdy míchala jak asi měla součástky a nikde není vedena podrobná specifikace tehdy vyrobených kusů.

Odpovědět  |   | 
J  |  10. 12. 2020 11:36

Prepregy se montovaly v Kvasinách na Garde a ve Vrchlabí na čtyřdvířka. Prepregy se dělaly v Trnavě a výrobní kapacita byla nízká. Co se týká míchání dílů, tak jsem na lince zažil i to, že vyjížděla auta, která měla na jedné straně už kola 13" a na druhé ještě 14". Na repasi se to muselo přemontovat.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  12. 12. 2020 00:45

To nic není!!! V nechvalně "slavném" závodě HMMC v Nošovicích dokonce udělali před lety Kiu Vengu, ve které byl celý kokpit z i30 nebo čehoto. Se zamíchala sequence a bylo, kupodivu to na montážní body nasadit do kastle šlo a tradá. Další operátoři tam dodávali další díly jak by nic a přišlo se na to až před finalem

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 12. 2020 11:48

Znamy si kupoval z druhe roky na konci osmdesatek LS, ktere melo M-kove zadni celo a puvodni ctyrokou masku s chromovymi narazniky Zas takova rarita to nebyvala.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 12. 2020 14:37

Original LS nemelo nikdy M - kova zadni svetla... to si puvodni majitel upravil.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 12. 2020 13:54

Tak s propregy byl typ 105GL,120GLS ten to tak měl to je fakt, ale toto nebyl přechodový model, ale tzv. GL tedy exklusiv....

Odpovědět  |   | 

První 105 GL měly plechové nárazníky lakované na černo.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 12. 2020 19:27

Ne, toto zadní čelo měla pouze Škoda Garde, užovka nikoliv, možná individuálně ak píše někdo níže. Ovšem žádný "přechodový typ"...

Odpovědět  |   | 
Kozyk  |  11. 12. 2020 09:15

Jen jestli "v přechodu" už není šofér.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2020 10:03

Myslim, ze pravdu ma kazdy, skratka Skoda montovala auta z toho, co bolo na sklade. Teraz ich tiez stavia okolo toho, co je na sklade ... vo Vlkohrade.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  17. 01. 2021 23:24

Já mám stejnou 105ku a žádné úpravy jsem v garáži nedělal.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 12. 2020 09:09

Proč není článek označen jako PR?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 12. 2020 10:50

Prave som to chcel napisat, je to reklama na AAA

Odpovědět  |   | 
Š130  |  10. 12. 2020 14:38

Tenhle bazar dělající z lidí srandu je fujtajbl tam by slušný člověk nevlezl. Raději se věnujme zdejší Shade. Tak jak modelovou řadu nemám rád, tak v kontextu doby zachovalý kousek. To se zas musí nechat.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 12. 2020 09:16

A v lepším případě jízdní vlastnosti jsou stejně mizerný jako před xx lety. :)

Odpovědět  |   | 
jenkolemjdoucí  |  10. 12. 2020 09:23

Tohle přece není žádný veterán hodný obdivu a té cenovky.Je to šrot,stejně jako to byl když se to vyrobilo,navíc to není ani hezký,ničím zajímavý.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 12. 2020 12:41

je to haraburda, najviac sa mi pacil v detsve asi ten zvuk a zapach z vyfuku, nic viac

Odpovědět  |   | 
Eaton Rally Sport  |  10. 12. 2020 13:16

No a ten typycký lehce zatuchlý odér interiéru všech tech Škodovek nic? Jinak, to auto je poplatné své době a politické situaci. Je to nostalgický křáp ze starých dobrých časů, které jsou už pryč

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  11. 12. 2020 10:24

nastiastie je to uz prec, ale zase dnesne deti nezazili to co my... teda aspon napr ja, vzadu v 120tke nas bolo 5 deti (bratranci) a este vpredu u spolujazdca tusim dve sedeli a ujo za volantom z chaty k starkej isiel svoju eRZetu... skodovka to dala, aj my aj bez pasov. A zase dedova ta bola lestenka na ryby, krasna aj ten potah kozenka a nejaka modra latka pripominajuca semis ci co.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2020 10:05

To boli casy - clovek mohol podla smradu z vyfuku poznat, ci je to
- Lada s OHC
- dvojtakt, co zerie olej umyselne
- OHV Skoda co zerie olej

Odpovědět  |   | 
Kozyk  |  11. 12. 2020 10:17

Tehdá jsem auta poznal už z dálky podle zvuku. Pravda, těch možností nebylo tolik. Škoda-Lada-Wartburg a 80% vozového parku jsi měl pokryto

Odpovědět  |   | 
booch  |  10. 12. 2020 10:16

Tak takhle jsem měl upravenou "užovku" po tom, co za mnou jiný řidič nedobrzdil. Přechodový model 83 jsme měli v práci - měl masku s obdélníkovými světly a velkými oddělenými směrovkami samostatně po stranách, ale starou přední nápravu i zadní čelo. A neodpovídají ani zpětná zrcátka - takže nevím nevím jestli je tohle originál.

Odpovědět  |   | 
J  |  10. 12. 2020 11:53

To jste měli v práci bastarda. ,,Masku s obdélníkovými světly a velkými oddělenými směrovkami samostatně po stranách" měly pouze blatníky pro M. A ty měly rozšířené lemy pro větší rozchod emka. Tato kombinace blatníků a náprav nemohla vyjet z fabriky, ale jen ze servisu po opravě nějaké havárie.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2020 10:10

Otec mal v praci sluzobnu Ladu 1200 kombi s motorom 1300 a predkom (maska, blatniky, kapota) z 1500 :)

Po dvoch nehodach pri nedostatku nahradnych dielov sa rozhodli experimentovat. Potom ju odkupil ako raritu. Na nase velke prekvapenie ale takychto skladaciek bolo viac.

Neskor mi kolega Rus hovoril, ze u nich to boli pomerne bezne modifickacie prave kvoli dielom, ale ze by nebol prekvapeny, keby podobny medzityp realne existoval.

Odpovědět  |   | 
Kolmáš  |  11. 12. 2020 13:31

Ono se to dělá dodnes. Na Duster si objednáš jeepovskou masku. Multivan T5 optický kit T6 a jiné V Bolce to bylo spíš výsledkem plánovaného hospodářství a tedy toho, co bylo zrovna k dispozici.

Odpovědět  |   | 
M.Jedlička  |  10. 12. 2020 10:32

Pracoval jsem ve Škodovce v době ,kdy se vyráběly 105 a 120.Po modernizaci Škody na Typ M ,si mnoho zaměstnanců továrny vyměnilo zadní masku vozu. Tuto modernizaci si zaměstnanci dělali na svém voze sami.. Zezadu to vypadalo jako nový typ a ten každý chtěl. .Podle mě je toto takový vůz. O žádném mezitypu nevím.

Odpovědět  |   | 
J  |  10. 12. 2020 11:45

Tohle čelo je malosériové Kvasinské/Vrchlabské. Je montované z vnější strany auta. Boleslavské velkosériové je montované z vnitřní strany motorového prostoru, stejně jako u užovky.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 12. 2020 12:35

Jako, nic ma do toho neni, ale ak da niekto za tuto pipovinu 136000, tak je kokot

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 12. 2020 12:41

a tolko nasobny kolko eur do toho da!

Odpovědět  |   | 
10w60  |  10. 12. 2020 16:17

Výrobky z AZNP jsme doma nikdy naštěstí neměli. Novodobá Škoda mě také neoslovuje a měl bych velký problém si něco vybrat. Jenže cenu určuje trh a dnešních 136k je pro stále více lidé (ano ne všechny, ještě na západě nejsme) dva měsíce v práci. Což za tak staré, nepohnité auto v celkem hezké barvě není tak hrozné. Už jen skladování za ta léta. Za 136k můžete mít nejnižší daily driver, tedy Fabiu 2 1.4 63kW (do které se na rozdíl od 3 genrace dospělý alespoň vejde) nebo tuhle zachovalou popelničku. Vánoce jsou tady a je na každém, za co své vydělané a mnohdy několikrát zdaněné peníze utratí. AZNP v oku nemám, specifické věci pro daný model zobrazeny nejsou tak težko soudit, ale na první pohled z fotografí bych řekl, že nájez klidně může být 30-40 tkm.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 12. 2020 22:52

Tak dvojmesačný plat je to aj pre mňa, lenže viem, koľko úsilia ma to stojí. Preto si myslím, že vyhodiť také peniaze za žehličkoM je kokotina. Napriek tomu, že sme to auto mali 21 rokov (som 9/82, otec auto kúpil 11/82), naučil som sa v tom šoférovať, tak nostalgiou netrpím. To auto bolo nahovno.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 12. 2020 10:11

Pohybujeme sa v cenovej relacii, kde kupis Priusa druhej generacie....

Odpovědět  |   | 
tonds  |  22. 01. 2021 01:13

Tohle auto by mělo být základem autoškoly, žák by věděl že při chybě může zemřít a měl úctu k životu svému a ostatním by ani moc neublížil... krouhat každou rychlejší zatáčku zadkem napřed by je v budoucnu zpomalilo, pokud by nechtěli jezdit u každého nájezdu po trávě... A brzy bez posilovače by je naučili držet rozestupy několik set metrů.... a při jízdě městem bez handsfree by ne otočili volantem....
jak tohle šílený auto dokáže správně učit řídit....

Odpovědět  |   | 
driver  |  11. 12. 2020 21:18

Ta cena je v Kč , né ve Vašich €

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  10. 12. 2020 12:39

Panečku, takhle vydělávat na bezcenné věci. Ale pro nostalgiky má i bezvýznamný, nepříliš povedený krám cenu zlata.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 12. 2020 12:40

najvacsiu cenu ma na srotovisku kam patri!

Odpovědět  |   | 
Karcher Tool  |  10. 12. 2020 14:09

Zdejší trh byl tak zbídačený, že velká část lidí musela mít tenhle paskvil ráda. Že ostatní měli od Saabu 900, MB w124 až třeba po Ritmo je fuk. ... Škoda 742, zaklínadlo jak Miloš Jakeš. Dnešní glorifikace kusů musí být buď těžká nostalgie nebo recese, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  22. 12. 2020 14:18

Naprosto přesně tak.

Tahle auta z AZNP MB byla už při vzniku zralá tak akorát k zaparkování někde v rohu zahrady, aby sloužila jako kurníky. Kdyby měla popojíždět po zahradě i se slepicemi za nevyzobanou trávou, i ony by v něm odmítaly sedět.

To už i ten Moskvič byl stokrát lepší. Byl plnohodnotné auto, které jelo i při plném obsazení.

Odpovědět  |   | 

Toho jsem koupil letos v lete za rovnych 5000,- Euro. Fotka je tesne po koupi, kdy jsem na nej jeste nesahnul, najeto 170 tisic, je to 230CE se 136 PS, klima, ABS, automat, uvnitr voni jako Mercedes, startuje na brnknuti, pohodlnej, tichej, topi,...Neni to zadnej zavodak, ale oproti te Schade a navic za ty same penize? V zari jsem s nim jel 800 km do ceska a 800 zpatky, jet to same v te stodvacitce, tak jsem uz hluchej a nenavidim auta do konce zivota.
http://www.imgbank.cz/image/9log...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 10. 12. 2020 18:37

Odpovědět  |   | 
Eaton Rally Sport  |  10. 12. 2020 19:32

Pěkný veterán sis vybral, tady je zas jedno z mých aut tenkrát v U.S.A. To by nikdo neuhodl co to je že? Schvalně neřeknu.
http://www.imgbank.cz/image/9loy...

Odpovědět  |   | 

Sebring prvni generace a nejakymi rozsirenymi blatniky. Ale to je trosku jina vekova kategorie.

Odpovědět  |   | 
Eaton Rally Sport  |  10. 12. 2020 20:12

HMMM... Jsi dobrý detektiv, první generaci jsem měl taky, tohle je druha generace po přestavbě rv. 2006

Odpovědět  |   | 

Detektiv ne, ale auta trochu znam, i kdyz zrovna v techto letech byla americka auta celkem nudna, takze nic pro mne. Jinak jsem mel za to, ze druha generace Sebringu mela uz tu hranatou palubovku.

Odpovědět  |   | 
Eaton Rally Sport  |  10. 12. 2020 20:43

Ale v podstatě jsi to uhodl. Jo, byla to nuda. Koupil jsem tenhle s V6 když byl jen rok starý, za pouhých 10,000$ , okompresoroval to Vortechem na 400hp a celé auto včetně rozchodu rozšířil. Motor jsem občas zničil, zánovní motor z vrakáče stál jen 600$. Hranatá palubka byla až ve třetí generaci 2008

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  10. 12. 2020 21:19

Auťák pěknej, jen s těmi najetými Km bych byl trochu opatrný. Onehdy jsem někde četl rekordmany ve stočených km. Byly tam zástupci hodně značek včetně škodovky a začínalo to někdě na rekordních půl mega stočených a šlo to asi ke 300K.
Byly to typově hodně mladší kousky než ten tvůj Méďa.
"Stáčeníčko je totiž bazarníků potěšeníčko"...kurvy

Odpovědět  |   | 

Auto jsem kupoval od prvniho majitele osobne, ten si ho kupoval jako nove v dobe kdy mel zaroven jednicku Golfa. Pak mel dvojku, trojku, ... sedmicku, ale Mercedesa porad stejneho na nedeli a leto. Dostal jsem k nemu asi tri kila dokumentu, nikdy nenamontovanou podkovu, par dilu jako filtry ( ty bych uz neriskoval ) apod., ctyri uplne nove ale uz nepotrebne pneumatiky, sede predni blinkry, cerna zadni svetla a predni spoiler Zender ( darky od jeho syna ktery chtel tuningovat ). Takze tam jsem o pravosti kilometru presvedcen.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  11. 12. 2020 06:50

jsi klikař

Odpovědět  |   | 
josephko  |  11. 12. 2020 04:18

Najskôr tie svetlá mala Škoda Garde. A neskôr ju v tých užších modeloch dostávali "luxusné verzie" 120-ky GL a GLS. Tie však mali vpredu zdvojené svetlá peknú chrómovanú masku chladiča. Na L-kovom modeli som tieto svetlá nevidel.
Skôr to vyzerá tak, že to auto bolo repasované a poskladané z dielov rôznych áut. Už len ten jasný lak je podozrivý - auto bolo určite striekané.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  11. 12. 2020 04:20
jenicek54  |  11. 12. 2020 09:59

co je na ní zvláštního. poslední typ 1983 s novými zadními světly. to jsem měl taky. modrou

Odpovědět  |   | 
Fanta  |  12. 12. 2020 20:43

Tak taký křápp ani za darmo,mezi auty té doby to byl totální hnus i trabant byl lepší.Vzpomínám když kámošovi rodiče měli starou simco v porovnání a my 105 nejenom typ ale i roky co za ní tenhle křáp zaostával.

Odpovědět  |   | 
Cabadaj  |  13. 12. 2020 02:21

No jó, kdybychom netolerovali ruskou invazi v 1968 a neměli komanče, tak mohla být demokracie a byly by zde i normální západní vozy. Bohužel, takhle Škoda montovala "plechové šatní skřínky na kolečkách" a tatíci na to byli ještě hrdí No co, vyrostli jsme všichni. Židé to měli za války horší.

Odpovědět  |   | 
Raifree  |  07. 01. 2021 12:09

Tento kousek jsem v roce 1999 koupil za 40 tisíc od jednoho staršího pána. Vůz byl garážovaný a v naprosto perfektním stavu. Motor šlapal bezvadně. Lak byl jako nový. Chrom jak zrcadlo. Interier vpodstatě netknutý. Jenže už tehdy měl vůz najeto pětkrát tolik než kolik je uvedeno. Když jsem jej po pár letech prodával, stav tachometru byl něco málo přes 100 tisíc km. Kupujici byl tedy už 3. majitel. Rozhodně se jedná o velice zachovalý kus historie výroby MBŠA, bohužel ale ne vše, co se zde o vozu uvádí, je pravda.

Odpovědět  |   | 
Alda  |  05. 02. 2021 19:41

Odporne auto! Skutecne nepochopim, ze takovy krap muze nekdo sbirat jako veteran.
Bylo to osklive auto bez spetky nejake pekne designove finesy. Jizdni vlastnosti nahovno, liny motor na hovno, podvozek nahovno, hnusne zevnitr i zvenci. Ty vole, kdyz si vzpomenu jake to byly krapy. To lupani dveri pri otevirani a to tupe zazvoneni kdyz se zavrelo...to nezapomenu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lido…

Kupé Garde a Rapid si pamatujeme všichni. Zahraničním zákazníkům však standardní specifikace nestačily, a tak se dočkali různých přestaveb. Jednu z nich Britové dokonce připravili pro československého zájemce. Za kabriolet Rapid Standard však tehdy zaplatil víc než za rodinný dům!

30.  1.  2021 | | 49 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda RapidHistorie
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia