Málo mazacích míst. I na to dříve lákali výrobci zájemce o jejich auta

77 komentářů

fic
1. ledna • 23:09

Dneska dělaj auta bez mazacích míst, a díl se v pár letech rozsype nasucho, a musí se vyměnit. Takový ložiska kol, kardany, kuláky např... Je to samej zelešnej blb, a místo namazání vyrobíme díly nový...

Antiautomat
3. ledna • 19:21

...tak na niecom snad trhnut musime. Kupte si nove auto. Toto je to, co po Vas pozadujeme. S pozdravom, Vas diplomovany riaditel marketingu a predaja.

pavel
1. ledna • 12:28

Proč máte u F 125 P foto originálu?
Pavel

Antiautomat
13. února • 21:27

...hm, pobil sa vobec autor clanku v zivote o dievca....

wlado
2. ledna • 0:05

prečo by sa mal byť o djovča? nie každý je takých chuj ako ty!

Antiautomat
3. ledna • 19:13

hm, moje g.le by som za Vas plat, ktorym si tu zarabate, nevymenil. A viete preco?

mpolan
13. února • 14:23

Od doby, co AR a auto.cz jsou pod jednou hlavičkou, vychází tady jen samé sračky.

Jimmi
13. února • 13:02

Drobné upozornění - na obrázku není Fiat polský, alebrž italský.
Jinak právě automobilový průmysl byla jedna z oblastí, kde zaostávání socialistického bloku bylo obzvlášť patrné. Nízká kvalita i technická úroveň, vysoké ceny, nedostatek aut na trhu i naprostá nemožnost sehnat náhradní díly nebo použitelný servis. Kdo neměl šikovné ruce nebo svého meloucháře, nejezdil. Vlastní vývoj minimální, občas licence na čtyřicet let výroby.

Antiautomat
13. února • 8:57

Odhliadnuc od /ideologicky zaiste povinne spravneho/ pojatia clanku, autor zrejme polovicu z tychto aut videl na obrazku a v danej dobe s nim tatko este len cural na plot.No ale som rad ze sa tam dostal do vyberu aj ten Oltcit. Motor s protibeznymi piestami, kotucove brzdy vpredu/vzadu, pohodlne pruzenie (kde bola vtedy skodovka), centralny stierac vpredu atd...Chladenie vzduchom bolo bezudrzbove, pristrojovy stit mal kontrolku teploty oleja, svetla vyska dovolovala dostat sa na chatu bez akychkolvek problemov. Tie z prvych serii boli paradoxne kvalitnejsie, motor siel slusne do otacok, takze nebol problem predbehnut vsetko na co ste vtedy u nas mohli natrafit. Uzivatelska udrzba bola prajednoducha, vymena sviecok sice uz nie, ale patrila medzi zakladne zrucnosti (potrebovali ste nastrckovy kluc, ktory bol v prislusenstve> povolit o par otacok, kluc von, na sviecku nasadit gumovu hadicu a vytiahnut von, montaz opacny postup). Pre nas, ktori nie sme odkojeni na nejakom pablbom xboxe, normalnych deckach, bezna zalezitost, pre dnesnu mladez, ktora sa bez pomoci ipadu a fejzbuku nevie ani vysr.t, zrejme uplne sci-fi. Vymena remena, pripadne dosiek alebo nebodaj vnutorne chladenych (!) kotucov vpredu uz bola zlozitejsia a bez jamy a servisneho naradia to slo tazko.Co sa tyka auta samotneho, vela zaviselo od toho, aky kusok ste dostali: tie z prvych serii, pri spravnom pristupe, boli na tu dobu pohodlne, stylove a rychle auta (150kmh nebol problem), ale takych bolo zalostne malo. Bohuzial s kvalitou vyroby to bolo ako s morskou chorobou: bud ste si to uzivali (ked ste dostali dobry kusok), alebo...Mam za to ze sa tu na strane vyrobcu premrhala prilezitost, s tou kvalitou to mali mat urcite lepsie osetrene.No a co sa tyka toho chladenia / kurenia:
Oltcit, kedze mal motor chladeny v-z-d-u-c-h-o-m, ten ventilator naozaj potreboval a aj ked to znie ako uplny zazrak, on ho aj mal (zvlastne, ze). Za prednou maskou bola VELKA (doslova) biela vrtula, nasadena priamo na hriadeli. Naraznikom prechadzal maly otvor, ktorym bolo mozne motor v pripade potreby manualne (!) nahodit, kluka bola opat v serii (porovnajme si dnes s autami, ktore v serii nemaju ani len plnohodnotnu rezervu). Dalsie sci-fi, ze.Tak este jedno: v zime sa medzi onu spomenutu vrtulu a prednu masku vkladala clona (otvorili ste predny dekel a zvrchu ju zasunuli, prajednoduchy ukon), ktora umerne zmensila mnozstvo nasavaneho studeneho vzduchu. Jej pouzitie bolo riadne rozpisane v manuale. To na adresu tym, ktorym ten oltcit v zime nekuril (netopil po Vasom), pripadne tym, ktorym sa v lete prehrial. A kuril a este ako...RTFM, ak mozem poprosit, predtym nez nieco taketo napisete.....RTFM!!! ;-)

Jiří Kopinec
14. února • 1:07

Tak teploměr vody to asi jako vzducháč mít nemohlo, tak asi proto konktrolka teploty oleje, že jo? První série nebyly paradoxně kvalitnější, ale naprosto logicky, protože byly z velký části z francouzskejch dílů, narozdíl od pozdějších celorumunskejch vraků. Nemluvě o tom, že "tříšroubáci" hnily před očima...jo, na socialistickej tábor to byl skoro pojízdnej zázrak...vyvinutej ve Francii a složenej z kapitalistickejch dílů...pak už to byl jen odpad na kolech. Toliko k obdivu tohohle krumplu a ostatně tý prašivý doby vůbec...

mpolan
13. února • 14:22

Ty první série se ještě montovaly z dílů dodaných z Francie po zakoupení licence. Pak už si to Rumuni bouchali sami a to byla tragédie...

Antiautomat
13. února • 19:24

je to samozrejme tak, ja len cakam ze sa moj mne osobne prideleny minuskar vyjadri, s cim /s niecim, co pozna len z navodu/, nesuhlasi. Ale klud, IP adresy dame.
Ach Boze. Do coho si to nasr.al....

wlado
2. ledna • 0:07

IP adresy dáme kam? pôjdeme žalovať, že nám niekto dal mínusko? alebo sa pobijeme nielen o djovča, ale aj o mínusko? Nerob tu hanbu a zalez do karčmy.

Antiautomat
3. ledna • 19:10

...pan je dokazatelne debil. Konstatovanie skutocnosti.

Jirka
13. února • 20:28

Též se přidávám ke chvále Oltcita. Tedy jednoho z prvních, potom to rumuni domršili stejně jako Dacie. A topil dobře.

Karell
13. února • 9:15

Teda Oltcita jsem jako jedno z mála těch aut nejel víckrát než jednou, ale to je jako fakt, že ta věc neuměla automaticky regulovat chlazení? I kdyby to mělo být tak primitivně jako u prastarého brouka...

Antiautomat
13. února • 12:04

Nooo, je to tak. Auto bolo (po stranke motorickej, v podstate az na dva rozvodove remene), velmi jednoduche a pokial bol motor v dobrom stave a karbec prefuknuty, siel celkom dobre. Skoda toho zvysku (trebars tie predne kotuce naozaj mohli byt radsej na kolesach, remene sa dali vymenit s trochou sikovnosti) a nedostatocnej kontroly kvality a antikoroznej ochrany. Mohla to byt v tych casoch vyborna kara. Auto bolo pohodlne (v zakrutach sa naklanalo ale nepustilo), cestovnych 100kmh v pohode zvladalo so slusnou spotrebou, vnutri bolo ticho. Obcas pohneval rozdelovac, ale skor vinou nedbalej udrzby. Raz za va roky dat dolu kryt a vycistit kontakty (zasa prajednoduchy ukon, boli tam len dve spony - nijake naradie netreba). Nedostatocne po stranke kvality bolo riesenie zadnych svetiel, tie sa (pretoze to drzali zvnutra len zapadky), casto kradli. Sikovnemu ale stacila vrtacka, nater, skrutka a matica a bol pokoj. Dobre bolo auto hned po kupe dat nakonzervovat zospodu rezistinom. Skratka uplne zbytocne vyrobne preslapy u inak vyborneho auta.Tu clonu stacilo zalozit na zimu a na jar dat von. Zazil som ale aj takych, ktori s tym jazdili aj v lete (spredu bolo vidno ze je zalozena). Tam ten motor potom samozrejme trpel. No ale co uz, ked niekto nebol schopny 2x do roka otvorit dekel....

M. Jakeš
13. února • 3:08

Ať žije socialismus

Hlinda
12. února • 21:45

"Všimněte si, že zpětné zrcátko na straně spolujezdce nebylo ani v době rozvinutého socialismu standardem... "
Jj, dokonce i v době rozvinutého kapitalismu nebylo zrcátko na straně spolujezdce standardem. Viz třeba Ford Cortina, Opel Kadett A, B, Volkswagen Scirocco, Golf, atd. atd. .

Ota
13. února • 9:18

zadani znelo - kopnout si do minulosti

Q
13. února • 8:02

Nejen u Fordů, Opelů, ale i Mercedesů se za zrcátko spolujezdce připlácelo ještě v 80. letech. A u některých motorizací Mercedesu třídy E se ještě na začátku 90. let připlácelo za pětistupňovou převodovku, protože v základní výbavě byla jen čtyřstupňová.

Břeta
12. února • 19:37

A ted Mototechna je vlastne nechvalne znamy AAA -prodejce virtualnich aut ktera kdyz dojdete pro auto tak uz neni a nabidnou jine draz zabavi doklady a na nejvyhodnejsi splatky (ale musite ted rychle hned) jako za hrnce od smejdu! Ti co uz nejsou mezi nami tak by jse divili jak dopadla slavna Mototechna v kapitalismu!

vana
12. února • 20:06

Tak Mototechnu nemohlo čekat nic jiného než zánik. Nejčastěji tam bylo slyšet nemáme, nepřišlo, ptejte se příští měsíc, letos jsme ještě neměli ....A áčka tuším stejně nekoupily Mototechnu jako firmu ale jen ten název

miro
12. února • 19:11

Až se za třicet let vaši potomci budou podivovat v čem jsme jezdili, jak si mohl někdo kupovat nemožný VW, nebo Mercedes se smrdícím dýzlem, absolutně nemožné SUV pro nákupy po městě,nevhodný pro parkování,nebo nepohodlné, předražené sporťáky, do kterých se musel člověk složitě soukat a to si je člověk musel sám řídit, dokonce i dotankovávat směs nějakých uhlovodíků, které tyhle nemožné stroje poháněly a to ještě musel rozlišovat různé druhy a to si ještě někteří kupovali již použitá přibližovadla, aby ušetřili něco, čemu se říkalo peníze.A přitom všechny ty zastaralé krámy většinou neuměly ani plavat, ani létat.

John Doe
13. února • 23:52

:DAsi tak. Palec hore!

JirkaK
12. února • 18:29

"K základní výbavě všech provedení patří dvě vnější, zevnitř seřiditelná zpětná zrcátka, která významně přispívají k dokonalému výhledu všemi směry. Jsou uchycena na kloubu s pružnou zarážkou, takže se mohou snadno sklopit a vrátit zpět do původně nastavené polohy..." Dále se v materiálu obhajuje použití plastových nelakovaných nárazníků. "Velkoplošné nárazníky jsou z nárazuvzdorného plastu. Přední odolá (s rezervou) bez poškození čelnímu nárazu rychlostí 4 km/hod a nárazu na rohy rychlostí do 2,5 km/hod." A proto u Fabie o dekádu později konzern namontoval na pravou stranu parodii na zrcátko a nárazníky vymysleli tak, že buď byly lakované a tak každé drcnutí znamená škodu za pěkných pár tisíc, nebo jsou nelakované a vypadají strašně.

Oskár
12. února • 18:14

Zastavu 101 som mal...super auto...kufor väčší ako Golf Mk1, nízka spotreba i poistka....

Kido
12. února • 22:57

To má žebřiňák taky ... B-]

John Doe
12. února • 15:38

Tak ono maluch vedel v reale prekvapit.Mai ho v spoluziakovej rodine... on a otec cez 1.90 + dcera a manzelka. A vzdy sa na vikend na chalupu zbalili.Ja sam som s tym kamosom jazdil na skusky s kapelou. Traja ludia, tri gitary, nejake tie kable a efekty a na vikendove vyjazdy este spacaky a proviant :)Fakt je, ze autoradio mal kvoli nedostatku miesta namotovane na palubke pred spolujazdcom :)Cestou do Bulharska bol bezny zjav maluch s polskou rodinou a privesnym vozikom. To bolo 1500 km tam a naspat. A slo to.

JirkaK
12. února • 18:25

Tak o tématu "Maluch a Bulharsko" mi nemusí nikdo vyprávět. V půlce 80. let jsem tam byl s rodiči na podnikové rekreaci a ti Poláci tam s Maluchy skutečně dojeli, stejně jako východní Němci s Trabanty. Ale... tráboš tam i s obytným přívěsem v pohodě dojel a většinou i zpět, i když potom jeho motor šel obratem na generálku (ale to u Tráboše byla celkem jednoduchá záležitost). Zato Maluch, to byla jiná liga. Nejen že musel jet se zvednutou zadní kapotou, aby se uchladil, ale od připojeného přívěsu mu rozpraskal zadek karosérie. Tu mu posvářel místní servis, ale při tom sváření mu zase poškodil elektroinstalaci. A tam tomu maluchovi noc co noc samovolně houkal alarm. Když se to opakovalo několikátou noc, a skoro nikdo v okolí se nevyspal, z našeho tábora k Polákovi odešla mnohočetná delegace, a vysvětlili mu že jestli ten maluch bude vřeštět ještě další noc, tak mu ho chytnou, odnesou a utopí v moři :-D

Joe Doe
13. února • 9:20

No, obcas sa nasiel aj obytny prives ci vozik, ktory mal podoris vacsi ako maluch.Ale napriklad my sme sa par rokov po sebe stretli na rovnakom mieste so 4-clennou rodinkou (2 male deti), ktora za maluchom tahala maly vozik na JEDNOM centralne umiestnenom kolese.Ale inak pravda, bez otvoreneho zadneho krytu motora to neslo - ale to sa robilo aj na Skodovkach ;)

jamatko
12. února • 21:48

Tak maluch a alarm? Kecáš

Karell
13. února • 7:52

Poláci byli alarmama posednutí, vozili si to z Německa a montovali snad i na kola. K nám to dorazilo na začátku devadesátek (v přibližně stejné "kvalitě")

vana
12. února • 16:13

Strašná doba, ještě že už je pryč

esenbak
12. února • 16:35

idiote tu dobu dobu jsi určítě ani nezažil a budeš ji kritizovat,škoda že se nevrátí zlatek komunismus ja bylo na světě krásně,zkurvenej kapitalismun po vzuoru USA a nařízení z Bruselunás brzy zničí.

Kido
12. února • 22:55

Koukam pane prislusniku, ze mas misto rodnyho listu omluvnej dopis z tovarny na kondomy :-)

Jirka
12. února • 17:55

Tak z tohoto esenbaka IQ jen srší.

vana
12. února • 16:43

Komu ty debilní blbečku nadáváš do idiotů ? Že tvůj fotr byl estébákem a ty jsi jen nezaměstnaný chudák co nic neumí je jen tvůj problém

Antiautomat
13. února • 8:11

hm, tak mimo tych zbytocnych nadavok, ktorymi sa tu castujete: prist dnes o pracu mozes aj z inych pricin ako len z vlastnej neschopnosti. A to, ze sa priemernemu normalnemu a normalne pracujucemu zilo lepsie, pohodlnejsie a bez stresu, je hola pravda. Netvrdim ze to bolo nieco super, ale v porovnani s tym, co tu mame dnes, mozem prehlasit ze ako spolocnost sme sa vratili tak cca o storocie dozadu. Socializmus sme vymenili za korporatny fasizmus. A ano, kedze zase budem havlosovskymi extremistami oznaceny za cerveneho, bolsevika a neviem co este, tak dopredu hovorim ze cerveny nie som. Ale viem porovnat oboje a vidim co vidim a tento vyvoj /skor updadok/, dobry nie je. Zmenu bolo treba, ale zmenu k lepsiemu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
13. února • 9:45

stokrát opakovaná lež se nestane pravdou, ani kdyby se čeští klaněči kapitalismu posrali. Například neustálé dokola omílané debilní výpočty, za kolik platů si koupil auto za socíku a za kolik teď. Takže: Od platu (reálného, ne vypočítaného našimi politiky a "odborníky" na ekonomiku) musíme nejprve odečíst povinnou složku - a to je nájem a energie. (Toto se netýká jen bezdomovců a příživníků). V socíku jsem z platu 2800 odečetl 500 Kčs (a to byl drahý nájem, neb jsem měl vše na plyn - i topení). Zbylo mi 2300. Trabant stál 22 000 tak jsem nepotřeboval ani 10 platů. Dnes, z mého skutečného platu 15000 zaplatím 8000 za nájem, zbyde mi 7000. Auto (abych byl spravedlivý, uvedu stejnou kategorii vozu - třeba Citygo) stojí cca 200 000 potřebuji 29 platů. Tak už se vy lháři a ekonomičtí eskamatéři probuďte a neoblbujte národ. S vaší "průměrnou" mzdou jděte ...víte kam.

Franta
15. února • 20:10

Nový trabant 22 000? Co to je za nesmysl, asi jste se spletl o 10 000 . 32 000 Kčs !

oh.c!
1. ledna • 20:05

Kouzla s čísly neznáte. :-):-)):-D. Také by mě zajímalo, kdy stál nový trabant 22.000 Kčs. Asi před začátkem sovětské okupace? Možná. ;-)

Antiautomat
3. ledna • 22:35

Nijaka sovetska okupacia nebola. A ak ano, otom musite aj Nemecko nazvat americkou okupaciou, to iste ako aj mafiansky stat Kosovo apod. Co asi nerobite, ze. Rovnaky meter.

Jirka
13. února • 12:11

Jenže 2800,- byla také dost slušná mzda v té době. A postavit k Trabantu Citigo je blbost. Tak leda něco z indické produkce za několik desítek tisíc. K Citigu tak dvoudvéřový Fiat Uno a shnil do pěti let. A už jsou ty počty úplně někde jinde. A co ostatní zboží? Televizory, pračky, ledničky, elektronika, nábytek atd. Vše za několik tehdejších platů. Obývací stěna za 30. A ten Váš nájem 500? To byl další nesmysl. Z toho se nedala dělat údržba a podle toho taky ta města vypadala. Špinavý, oprýskaný, když už byl chodník, tak mizerný atd. Takže žádná výhra.

punta
13. února • 11:12

..a umíš něco, že dostáváš 15? asi ani pořádně zametat.. Je zázrak, že s takovýma lidma je průměrná mzda, jaká je :D

tomas rybar
12. února • 13:46

V rokoch Skody 100 ziadne automobilky nelakali na konektivita a nejrůznější elektronické asistenční systémy. Napriklad take typicke auto tej doby Ford Cortina Mark 2 nemalo aibagy, opierky hlavy, lave spatne zrkadlo (v anglickom prevedeni). Jeho 1200 cm3 OHV motor v zaklade daval 39 koni a zryclenie 0 - 96 km/h bolo cez 20 sekund. Mazacie miesta a nutnost zabehu boli samozrejmostou, tak ako prakticky u vsetkych aut tej doby.

Kamil Vařeka
12. února • 12:55

Ještě že to nesrovnáváte s Laurinkou. Vidíte tu pitomost?

Jarda
12. února • 11:51

Hlavně ,že jste nezapomněli zdůraznit jak to bylo špatné,mizerné a socialistické!A trabant za patnáct platů!Dnes za pět Dacia.Jen jste zapomněli,na průměrný plat,se kterým určitě počítáte,dosáhne tak desetina lidí kteří skutečně pracují!!!!!

jehoVista
14. února • 9:58

Vic nez prumer bere 39 % lidi. A jestli tim "skutecne pracuji" mas na mysli, ze rubou uhli, tak jsi vazne kkt.

Karell
13. února • 9:11

Tak neberte průměr, ale medián (tedy plat, který má nejvíce lidí). Ten je cca a 2 500 nižší, než průměr. A Dacia to pořád s přehledem vyhraje...

mpolan
13. února • 14:16

Medián není plat, který má nejvíce lidí... Medián je, hodnota, kdy přesně polovina zkoumaného vzoru je nad ním a přesně polovina pod ním. Výši hodnot ve vzorku vůbec neřeší. Je to o něco méně abstraktní číslo, než průměr, ale pořád jen abstraktní.
Na jednoho stotisícového totiž připadá deset desetitisícových...

Karell
13. února • 15:35

Medián ve vzorku "jeden stotisícový a deset desetitisícových" je 10 000 Kč. Vždycky je to abstraktní číslo (jako jakékoliv porovnávací), ale tady jde právě o to, že počítá s četností, ne "váženou četností" reálných lidí s reálnými platy.

Kido
12. února • 22:53

.... a tak jistě, soudruhu.

kurt
12. února • 11:45

hodnotím kladně za profesionální vyřizení objednávki.

tom
12. února • 11:24

Jo a v příručce škody 100 bylo že po prvních 3000km musí do servisu na první pravidelnou údržbu (možná to bylo dokonce jen 1000km) Opravdu super jednoduchý auto pokud se v tom člověk každej měsíc nehrabal nečistil karburátor tak nejezdil! Dodnes si pamatuji jak to vypadalo o víkendech na sídlišti, pod každým druhým autem ležel majitel a staral se o vůz :D JIINAK TO NEJELO!

Alík
1. ledna • 12:52

Bylo to trochu jinak... Tzv. první garanční prohlídka byla dejme tomu v 1000km, druhá garanční prohlídka byla v cca 3000km. Obě většinou byly zdarma. K tomu sloužily šeky v servisce. Samozřejmě každá automobilka to měla jinak.
V I. garančce se měnil olej v motoru (protože tam byl do té doby tzv. záběhový olej, většinou M6A). Nahrazoval se olejem M6AD, později Mogulem super. M6AD měl interval výměny (pokud si pamatuji) 6000km. Mogul 10000km.
Dále se na I. garanče přetahovala hlava motoru a promazával se podvozek.
Pokud bylo třeba, seřídila se světla (pérování si "sedlo), seřídily se dveře a jejich zámky.Na II. garančce (pokud jí výrobce předepisoval), se promazával spodek a dělala se běžná kontrola (většinou pohledová) technických uzlů vozidla.Takže tak.

veteranb
12. února • 11:49

Nechápu, jak může někdo srovnávat auta s odstupem 30 let. Když si vezmu škodu Š-120 z roku 1976 a porovnám ji s kterýmkoliv autem z roku 1946, tak to bude také vypadat, jako kdyby to starší auto bylo vytesané sekyrou. Je to zkrátka odstup 30 let a režim s tím nemá nic společného. Mohl bych třeba uvést, že Š-120 měly ovládání stěračů na volantu a cyklovač, kdežto Renault z r. 1946 cyklovač neměl a spínač stěračů měl na palubce, pokud vůbec měl elektrické stěrače místo mechanických poháněných rukou spolujezdce. Renaulty nebo Citroeny z 80-tých let vypadaly taky jinak a jejich konstrukce byla srovnatelná. Že třeba škodovky měly jinou koncepci (motor a náhon vzadu) a měly jistě své nedostatky, ale také své přednosti. Kam já jsem v zimě vyjel na univerzálních gumách, tam se žádné auto s jinou koncepcí nedostalo. I když dnes mám auto s trojnásobným výkonem než měla moje Š-120LS, z křižovatky rychleji neodjedu, protože když to prudce oroštuji, tak mi kola proklouznou, kdež ve stodvacítkách se celá váha vozu přesunula na zadek a opřela se do kol a přitlačila je k asfaltu. Přední náhon se naopak zvedne a adheze je nízká.
Porovnávejme porovnatelné!

Jan
12. února • 13:38

Naprosto souhlasím s příspěvkem, tento článek psal asi reporter, který viděl většinu aut o kterých píše asi jen na plakátu. Lze porovnávat auta z jedné doby, ale ne auta s odstupem 30 roků a více roků. To bychom mohli srovnávat kopání děr na chycení mamuta s jatky ....... výsledek má stejný cíl, nasytit se, ale srovnat se to nedá.

Joe Doe
13. února • 9:14

Navyse, nasinec casto porovnava ostblok auta s nemeckou, maximalne francuzskou a talianskou produkciou tej doby.Ale v takej Britanii sa vyrabali auta, ktore na tom boli kvalitou a spracovanim rovnako mizerne.Prakticky cela mainstreamova produkcia konglomeratu British Leyland (BL, kde patrili prakticky vsetky britske znacky vratane Jaguaru) bola otrasna. Ked vstupila do platnosti norma urcujuca minimalnu vysku stretavacich svetiel, BL skratka nadstavil podvozky na autach, ktore ich mali prilis nizko.BL auta mali problem nastartovat za kazdeho pocasia, poruchovost mnohych modelov robila zo Skodoviek etalony spolahlivosti. A kedze v niektorych tovarnach sa karoserie prevazali do vyrobnej haly otvorenymi kamionmi - za kazdeho pocasia a PRED aplikovanim akejkolvek farby ci nedajboze antikoroznej upravy - auta kvitli hrdzou uz na vyrobnom pase.Prave preto postupne vsetky znacky zanikli a boli rozpredane.

Honza
12. února • 10:41

Co v autě není, to se nemůže pokazit, aneb v jednoduchosti je krása. K čemu potřebuji hlouposti jako vyhřívaný volant, senzor deště, snad vidím, že nevidím:-D a jistě nemusím mít prst stále v nose. Ladění rádia na volantu, nevím kdo si stále hraje za jízdy s rádiem. A pokud mi někdo volá nepotřebuji handsfree, ale zastavím.

Karell
13. února • 7:48

Hezký zpátky ke kořenům. Takže ruční seřizování směsi u volantu a převodovka bez synchronizace. To přece každý řidič musí zvládnout. Řízení a brzdy samozřejmě bez posilovače, je to zbytečné kurvítko.

Jirka druhý
13. února • 7:32

Je jasné že příznivci a odpůrci funkcí navíc se nikdy neschodnou. Já osobně v pracovním autě co nejméně věcí navíc, ale chápu že manažer co z auta nevyleze celý den má jiné nároky je to logické. Výjimkou je auto manželky, ženské maj ty spousty cudliku a funkcí rády, navrch bezpečnost což je důležitý moment takže maximum asistentů je dobrá investice.

Jirka druhý
13. února • 10:02

Zajímavé přitom u nás byly Britské vozy jako vzor spolehlivosti, ale máte pravdu také jsem to několikrát četl a jsou i jiné indicie o celkové mizerii jejich výrobků.
Vždy se mi líbil klasický Land Rover a když jsem už byl v situaci že jsem si ho mohl dovolit přátelé co měly zkušenosti ze světa mi to důrazně rozmluvily.

Kido
12. února • 22:51

loučema svítíš ?

Jan
12. února • 19:02

Ještě že takových jako vás snad mnoho není, ještě teď bychom žili v jeskyni....

Jirka
12. února • 17:14

Je vidět, že tyhle funkce v autě nemáš. Mnohé z nich nejsou jenom o pohodlí, ale i o bezpečnosti. Třeba to radio a hf na volantu.

Honza
15. února • 8:13

O bezpečnosti je ABS, ESP, tady jen překrucujete slova, nikdo sem netahá synchrony, ale třeba navigace, handsfree odvádí pozornost a zvyšuje nepozornost za volantem.

Vasut
12. února • 17:13

Tak snad ted uz jen dodat, ze kdyz se nekam potrebuji prepravit muzu dojit pesky nebo vlakem (dle tveho prispevku - bohuze ne - parnim)

Ludek_II
12. února • 13:59

Ja to rikam taky. Na co elektrinu, penicilin, pocitace ? A ty internety bych taky zakazal. Je to proti Bohu :-D

Jirka
12. února • 11:53

Mně by ani nevadilo že se ty zbytečnosti pokazí a jen tím to skončí, kdyby auto jako takové dál fungovalo, dnes je bohužel vše provázané a kdejaká nesmyslnost pokud odejde může komplikovat použitelnost celku, pokud ne tak stejně někde svítí jako závada a to může být problém na STK.
Mám O1 1,9sdi s jediným komfortem okna v elektrice a hned jedno nejde.

Max
12. února • 11:22

No ja sem zase velice vdecny za tuhle dobu ,a ne jenom co se aut tyce B-]

Petr
12. února • 10:16

před 100 lety většina populace chodila pěšky

jarda
12. února • 9:31

No, byla jina doba, dnes bez vyhrivaneho predniho okna, volantu, sedacek a zrcatek ani ranu. 10 pytlu v zakladu a pocitac co ukazuje vsechno mozne vcetne navigace je bezna soucast kazdeho noveho vozu. Je pravda, ze kdyz se neco dnes podela, oprava je drazsi a slozitejsi. Svet se zmenil.

vana
12. února • 8:53

V tomhle se doba nijak nezměnila, podobnou spoustu žvástů najdeme i v dnešních prospektech k novým autům

Pavel
2. ledna • 14:23

Článek beru jako nostalgickou vzpomínku na mé mládí (T111, PV3S, Tudor, Spartak...) kdy jste sice jeli ve sněhové vánici pod Tatrami na letních diagonálkách Gumárně Púchov (v lepším případě Barum), ale zase za celou 200 km cestu potkali maximálně 5-10 aut. Pro mladší je pak ukázkou kam technika za těch pár desítel let pokročila. Když mladším řeknu Staufferova maznice budou to vědět jen průmyslováci. Tehdy to měla Škodovka na každé vodní pumpě.

Moik
13. února • 12:01

Taky v tom nevidím rozdíl.. ceník škodovky hovoří o chromových doplňcích masky, řadičky a pedálů..a černý sloupek dveří ve vysokém lesku..

John Doe
12. února • 15:32

Keby len v prospektoch :)Osvedceny motor, robustny podovozok, nadcasovy dizajn su trpenou sucastou testov v pripade, ze zastaraly motor v aute s nepohodlnym podvozkom vita majitela nudnym krabicoidnym dizajnom.A to nehovorim o subjektivne zivych autach (podmotorizovane), pseudointelektualnymi rozbormi skrabky na lad - ked treba zdovodnit chabu ostatnu vybavu.

Doporučujeme

Články odjinud