Malinkatý elektromobil od Toyoty se dočká produkce. Na délku nemá ani 2,5 metru

Nekoukáte pouze na koncept. Tuto elektrickou krabičku na kolech chce Toyota vypustit na silnice už příští rok.

Autosalon v Tokiu je za dveřmi a domácí automobilky již lákají na své výstavní premiéry. Toyota přitom na místo doveze hrstku zajímavých konceptů, mezi které patří i mrňous s názvem Ultra-Compact BEV. Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány.

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče.

Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. Využití pouze ve městě je rovněž patrné z bateriového modulu, který má zajistit dojezd pouze okolo 100 kilometrů. S autem pak nevjedete ani na dálnici, jeho maximální rychlost je totiž 60 km/h.

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Do Tokia přiveze Toyota i takzvanou „byznys“ variantu malého elektromobilu, která je o něco prostornější, má elegantní černý design a nabídne konfigurovatelný interiér, ve kterém si budou moci pasažéři za jízdy odpočinout nebo třeba pracovat na vysunovacím stolečku s tabletem. Zde už ovšem Toyota naznačuje využití technologie autonomního řízení.

Produkční Ultra-Compact BEV bude nejpravděpodobněji zcela účelným vozítkem s minimální výbavou. Budoucnost městských aut bude v Tokiu mimochodem ukazovat i Nissan s konceptem IMk. Autosalon v Tokiu startuje 24. října.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků