Malinkatý elektromobil od Toyoty se dočká produkce. Na délku nemá ani 2,5 metru

Nekoukáte pouze na koncept. Tuto elektrickou krabičku na kolech chce Toyota vypustit na silnice už příští rok.

Autosalon v Tokiu je za dveřmi a domácí automobilky již lákají na své výstavní premiéry. Toyota přitom na místo doveze hrstku zajímavých konceptů, mezi které patří i mrňous s názvem Ultra-Compact BEV. Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány.

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče.

Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. Využití pouze ve městě je rovněž patrné z bateriového modulu, který má zajistit dojezd pouze okolo 100 kilometrů. S autem pak nevjedete ani na dálnici, jeho maximální rychlost je totiž 60 km/h.

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Do Tokia přiveze Toyota i takzvanou „byznys“ variantu malého elektromobilu, která je o něco prostornější, má elegantní černý design a nabídne konfigurovatelný interiér, ve kterém si budou moci pasažéři za jízdy odpočinout nebo třeba pracovat na vysunovacím stolečku s tabletem. Zde už ovšem Toyota naznačuje využití technologie autonomního řízení.

Produkční Ultra-Compact BEV bude nejpravděpodobněji zcela účelným vozítkem s minimální výbavou. Budoucnost městských aut bude v Tokiu mimochodem ukazovat i Nissan s konceptem IMk. Autosalon v Tokiu startuje 24. října.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků