Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Nejmenší z řady dodávek od Fordu svou modernizací následují větší Transit Custom.

Ford představil aktuální generaci Transitu Connect v roce 2012, načež jej za pár měsíců následoval i menší Courier. Nyní modrý ovál zveřejňuje první informace o modernizaci těchto modelů.

Ford Transit Connect

Transitu Connect nyní doplňuje velkou masku se třemi lamelami  aerodynamičtějším tvarováním spodní části včetně předního spoileru. Štíhlé světlomety využívají ve vyšších stupních výbavy xenonové vývojky a LED denní svícení.

Středobodem modernizované kabiny Connectu je upravená palubní deska s novým centrálním panelem, kterému ve vyšších stupních výbavy vévodí šestipalcová barevná dotyková obrazovka systému SYNC 3. Nové jsou také materiály výplní a čalounění.

Nová paleta pohonných jednotek byla zmodernizována kvůli emisní normě Euro 6.2. Zcela nový je vznětový čtyřválec 1.5 EcoBlue a vylepšené provedení nabídne 1.0 EcoBoost s upravenou hlavou válců, vstřikováním paliva i systémem regulace škodlivin. Novinkou je také deaktivace jednoho válce, kdy při částečném zatížení motor pracuje pouze na dva válce. Ke všem motorům se nyní sériově montuje šestistupňová manuální převodovka. K jednotce 1.5 EcoBlue lze objednat novou osmistupňovou samočinnou skříň.

Ford prodloužil intervaly pravidelné údržby zážehových i vznětových motorizací. Modely s manuální převodovkou mají nyní servisní interval až dva roky nebo 40 000 km.

Ken Block má nové auto pro každý den. Ford RS200 s výkonem 700 koní

Ken Block má nové auto pro každý den. Ford RS200 s výkonem 700 koní

Nový Transit Connect dostal také širší paletu asistenčních technologií, z nichž některé se v tomto segmentu objevují poprvé. Novinkou je například inteligentní omezovač rychlosti, předkolizní asistent s detekcí chodců, systém kompenzace bočního větru nebo aktivní parkovací asistent.

Stejně jako dosavadní model bude i nejnovější Transit Connect k dostání ve dvou délkách rozvoru náprav, s nosností 520 až 890 kg a ve variantách karoserie van, kombi a double-cab-in-van. Objem nákladového prostoru činí až 3,6 m3 dle metodiky VDA.

Ford Transit Courier

Transit Courier je nejmenším členem řady Transit. Modernizované provedení se vyznačuje upraveným vzhledem přední části s novým tvarem masky a spodních partií.

V kabině se objevuje přepracovaná středová konzola, ve vyšších stupních výbavy s novou šestipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou komunikačního a zábavního systému SYNC 3.

Ford se připojil do klubu pětiletých záruk. Nejdříve ale zdražoval

Ford se připojil do klubu pětiletých záruk. Nejdříve ale zdražoval

Pohonné jednotky se shodují s nabídkou většího bratra. Všechny verze mají namísto dřívější pětistupňové převodovky novou šestistupňovou. Modely se vznětovým motorem jsou nyní sériově vybaveny aktivní maskou chladiče, která urychluje zahřátí agregátu na provozní teplotu a snižuje aerodynamický odpor.

Další informace o novém Transitu Connect a Transitu Courier včetně technických údajů budou zveřejněny před uvedením novinek na trh během roku 2018, přičemž nový Courier se v ČR objeví již ve druhém a Connect ve třetím čtvrtletí 2018.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků