Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Nejmenší z řady dodávek od Fordu svou modernizací následují větší Transit Custom.

Ford představil aktuální generaci Transitu Connect v roce 2012, načež jej za pár měsíců následoval i menší Courier. Nyní modrý ovál zveřejňuje první informace o modernizaci těchto modelů.

Ford Transit Connect

Transitu Connect nyní doplňuje velkou masku se třemi lamelami  aerodynamičtějším tvarováním spodní části včetně předního spoileru. Štíhlé světlomety využívají ve vyšších stupních výbavy xenonové vývojky a LED denní svícení.

Středobodem modernizované kabiny Connectu je upravená palubní deska s novým centrálním panelem, kterému ve vyšších stupních výbavy vévodí šestipalcová barevná dotyková obrazovka systému SYNC 3. Nové jsou také materiály výplní a čalounění.

Nová paleta pohonných jednotek byla zmodernizována kvůli emisní normě Euro 6.2. Zcela nový je vznětový čtyřválec 1.5 EcoBlue a vylepšené provedení nabídne 1.0 EcoBoost s upravenou hlavou válců, vstřikováním paliva i systémem regulace škodlivin. Novinkou je také deaktivace jednoho válce, kdy při částečném zatížení motor pracuje pouze na dva válce. Ke všem motorům se nyní sériově montuje šestistupňová manuální převodovka. K jednotce 1.5 EcoBlue lze objednat novou osmistupňovou samočinnou skříň.

Ford prodloužil intervaly pravidelné údržby zážehových i vznětových motorizací. Modely s manuální převodovkou mají nyní servisní interval až dva roky nebo 40 000 km.

Ken Block má nové auto pro každý den. Ford RS200 s výkonem 700 koní

Ken Block má nové auto pro každý den. Ford RS200 s výkonem 700 koní

Nový Transit Connect dostal také širší paletu asistenčních technologií, z nichž některé se v tomto segmentu objevují poprvé. Novinkou je například inteligentní omezovač rychlosti, předkolizní asistent s detekcí chodců, systém kompenzace bočního větru nebo aktivní parkovací asistent.

Stejně jako dosavadní model bude i nejnovější Transit Connect k dostání ve dvou délkách rozvoru náprav, s nosností 520 až 890 kg a ve variantách karoserie van, kombi a double-cab-in-van. Objem nákladového prostoru činí až 3,6 m3 dle metodiky VDA.

Ford Transit Courier

Transit Courier je nejmenším členem řady Transit. Modernizované provedení se vyznačuje upraveným vzhledem přední části s novým tvarem masky a spodních partií.

V kabině se objevuje přepracovaná středová konzola, ve vyšších stupních výbavy s novou šestipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou komunikačního a zábavního systému SYNC 3.

Ford se připojil do klubu pětiletých záruk. Nejdříve ale zdražoval

Ford se připojil do klubu pětiletých záruk. Nejdříve ale zdražoval

Pohonné jednotky se shodují s nabídkou většího bratra. Všechny verze mají namísto dřívější pětistupňové převodovky novou šestistupňovou. Modely se vznětovým motorem jsou nyní sériově vybaveny aktivní maskou chladiče, která urychluje zahřátí agregátu na provozní teplotu a snižuje aerodynamický odpor.

Další informace o novém Transitu Connect a Transitu Courier včetně technických údajů budou zveřejněny před uvedením novinek na trh během roku 2018, přičemž nový Courier se v ČR objeví již ve druhém a Connect ve třetím čtvrtletí 2018.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků