Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Otazníků před premiérou malého crossoveru od Škodovky přibývá. Co říkáte na tento designový návrh?

Grafik Remco M zveřejnil svou představu toho, jak by měl vypadat kompaktní crossover Škoda. Návrh se blíží jak nově zavedenému designovému jazyku, tak i celkovým proporcím vozů, ze kterých bude novinka vycházet. Přední část se inspiruje stávajícími SUV značky, zatímco dvoubarevné lakování přidává na větší odvaze, která je s auty v této třídě spojována.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Na povrch už se derou možná jména. Škoda si nechala zaregistrovat třeba označení Kosmiq, které je s novinkou dlouhodobě spojováno. Novinka by měla na přeplněný trh s konkurenty jako je Renault Captur, Peugeot 2008 či Hyundai Kona dorazit v červenci. Vyplývá to z uniklého dokumentu, o kterém jsme referovali dříve.

SUV použije platformu MQB A0. Vůz s délkou okolo 4,1 metru by měl mít v základu litrový tříválec a za vrchol můžeme považovat patnáctistovku TSI, pokud se ji Škoda rozhodne nabídnout. O turbodieselu 1.6 TDI lze zatím také pouze spekulovat, Arona a T-Cross, příbuzné modely Kosmiqu, jej však nabízejí. Stejně tak se v procesu výroby očekává implementace hybridního ústrojí, a to minimálně s pomocným generátorem.

Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Škodu obecně čeká velký rok. Během následujících měsíců boleslavští představí novou Octavii, facelift Superbu a rozběhne se výroba Scaly. Právě malý crossover by měl být jedním z hlavních nosičů zvýšení prodejů. Spekuluje se o tom, jestli nenahradí Fabii kombi. To ovšem dosud není potvrzeno. 

"V České republice prodáme v rámci Fabie polovinu kombi. To auto je pro nás v tuto chvíli důležité, připravujeme nástupce. Rozhodne trh. Já osobně jsem příznivce modelu kombi. Hodnoty jako prostor, užitná hodnota. Nejen v České republice, ale i v celém středoevropském má tato verze svůj smysl," prozradil nám na pařížském autosalonu nejistou budoucnost praktičtější verze Fabie Luboš Vlček, ředitel Škody ČR.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků