Malé SUV od Škody na první fotce! Svítí jako koncept Vision X, ukáže se v březnu

Ofenziva Škody v kategorii SUV pokračuje a domácí značka nám teď poskytuje první upoutávku na její nový crossover. Po designové stránce bude vycházet z konceptu Vision X.

Modely Kodiq a Karoq zanedlouho doplní v pořadí již třetí SUV značky Škoda. Automobilka nám jej předvádí v rámci krátkého videa a fotografie siluety přídě. Příchod novinky jsme ostatně čekali, neboť na produkční verzi nového crossoveru již minulý rok v Ženevě navnadil koncept Vision X, jehož designové prvky si zatím nepojmenovaný model vypůjčí.

Z upoutávky je to nejzřetelnější skrze úzké přední LED světlomety a další „bodovky“ umístěné pod nimi – tedy stejně jako u Vision X. Úzké LED lampy pak zafungují jako denní osvětlení a rovněž směrovky s dynamickým rozsvěcováním (viz video). Stylový prvek známý například od Audi.

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Malé SUV Škoda je za rohem. Bude vypadat takto a jmenovat se Kosmiq?

Nový model bude postaven na sdílené platformě MQB A0 koncernu Volkswagen. Že půjde o nejmenší vůz kategorie SUV od škodovky zmiňuje i tiská zpráva automobilky, popisující novinku jako městský crossover, který nabídne „vysokou polohu sedadel, lepší výhled z vozu, pohodlné nastupování a vystupování a zvýšenou světlou výšku – s agilitou a jízdními vlastnostmi kompaktního vozu.“

Rozměrově i technicky tedy model zapadne mezi koncernové sourozence Volkswagen T-Roc a Seat Arona. Očekáváme však, že Škoda nebude u produkčního vozu tak odvážná po stránce pohonu jako u dřívějšího konceptu Vision X. Ten totiž používal netradiční hybridní ústrojí kombinující čtyřválec 1.5 TSI, spalující kromě benzinu i stlačený zemní plyn, a elektromotor na přední nápravě.

Nejkratší testování v dějinách Autorevue: Řídili jsme Škodu Vision X!

Nejkratší testování v dějinách Autorevue: Řídili jsme Škodu Vision X!

K novince Škoda nakonec dodává, že model nabídne nové asistenční systémy a pochopitelně i řadu Simply Clever detailů. Již také známe datum a místo oficiální premiéry. Nový crossover Škody se představen na letošním autosalonu v Ženevě, který startuje 5. března.

Galerie doplněna o koncept Škoda Vision X.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků