Malé Lamborghini bude ve stylu Diabla

Už několikrát v průběhu posledních měsíců prosákly informace, že Lamborghini připravuje nový sportovní model, který by měl být svými rozměry menší než Diablo. Jeho prozatímní kódové označení je L140 a měl by se stát konkurentem vozu Ferrari 360.
Malé Lamborghini bude ve stylu  Diabla

Nový vůz, který pravděpodobně ponese jméno „Stella“ by měl být představen na autosalonu v Ženevě v roce 2003, ale díky průsaku informací známe již některé parametry nyní. Představení tohoto modelu souvisí i se změněnou strategií této automobilky koncernu VW, protože cílem je nyní zvýšit produkci. Největším argumentem pro koupi nového L140 bude cena, která by neměla přesáhnout 140 000 USD (cca 5 mil. Kč), což je skoro polovina ve srovnání s modelem Diablo.

O podobě nového vozu se zatím spekuluje. Jednou z možných podob představuje tato kresba a druhou zase fotografie studie Calá. Ve skutečnosti bude asi design „někde uprostřed“.

Konstruktéři se zaměřili na co nejmenší pohotovostní hmotnost, proto bude také většina karosářských dílů vyrobena z hliníku, protože je lehčí než klasický ocelový plech. Design vozu bude podobný jako u Diabla, což je vcelku logické, protože Diablo má po designové stránce stále co říci. Dveře se budou otevírat směrem vzhůru. Předpokládá se také, že většina dílů bude pocházet od Audi, což má jeden hlavní cíl; snížení nákladů.

Co se týče pohonu vozu, je podle dostupných informací několik možností. S největší pravděpodobností  bude „malé“ Lamborghini pohánět vidlicový desetiválec o zdvihovém objemu 4,0 litru, původně vyvinutý pro prototyp Calá, protože z marketingového hlediska je nutné, aby nový vůz měl motor z dílen Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie "Stella";Prototyp Calá

Tento agregát disponuje výkonem na hranici 400 koní, což bude v kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností zaručovat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem 4 vteřin a největší rychlost na hranici 300 km/h. Výkon bude prostřednictvím šestistupňové přímo řazené převodovky přenášen tradičně na zadní kola.

Spekuluje se však také o upraveném osmiválci z Audi S8 či o desetiválci o objemu osm litrů z Dodge/Chrysler Viper nebo o novém osmiválci, který naváže na koncepci ze studie Urraco.

Lamborghini si od nového modelu slibuje velký úspěch, proto plánuje v prvním roce výrobu na úrovni 1 500 vozů (jiné zdroje jsou zdrženlivější, výroba podle nich bude jen 750 automobilů v prvním roce) s tím, že ji bude možno v dalších letech navýšit na dvojnásobek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků