Malé Lamborghini bude ve stylu Diabla

Už několikrát v průběhu posledních měsíců prosákly informace, že Lamborghini připravuje nový sportovní model, který by měl být svými rozměry menší než Diablo. Jeho prozatímní kódové označení je L140 a měl by se stát konkurentem vozu Ferrari 360.
Malé Lamborghini bude ve stylu  Diabla

Nový vůz, který pravděpodobně ponese jméno „Stella“ by měl být představen na autosalonu v Ženevě v roce 2003, ale díky průsaku informací známe již některé parametry nyní. Představení tohoto modelu souvisí i se změněnou strategií této automobilky koncernu VW, protože cílem je nyní zvýšit produkci. Největším argumentem pro koupi nového L140 bude cena, která by neměla přesáhnout 140 000 USD (cca 5 mil. Kč), což je skoro polovina ve srovnání s modelem Diablo.

O podobě nového vozu se zatím spekuluje. Jednou z možných podob představuje tato kresba a druhou zase fotografie studie Calá. Ve skutečnosti bude asi design „někde uprostřed“.

Konstruktéři se zaměřili na co nejmenší pohotovostní hmotnost, proto bude také většina karosářských dílů vyrobena z hliníku, protože je lehčí než klasický ocelový plech. Design vozu bude podobný jako u Diabla, což je vcelku logické, protože Diablo má po designové stránce stále co říci. Dveře se budou otevírat směrem vzhůru. Předpokládá se také, že většina dílů bude pocházet od Audi, což má jeden hlavní cíl; snížení nákladů.

Co se týče pohonu vozu, je podle dostupných informací několik možností. S největší pravděpodobností  bude „malé“ Lamborghini pohánět vidlicový desetiválec o zdvihovém objemu 4,0 litru, původně vyvinutý pro prototyp Calá, protože z marketingového hlediska je nutné, aby nový vůz měl motor z dílen Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie "Stella";Prototyp Calá

Tento agregát disponuje výkonem na hranici 400 koní, což bude v kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností zaručovat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem 4 vteřin a největší rychlost na hranici 300 km/h. Výkon bude prostřednictvím šestistupňové přímo řazené převodovky přenášen tradičně na zadní kola.

Spekuluje se však také o upraveném osmiválci z Audi S8 či o desetiválci o objemu osm litrů z Dodge/Chrysler Viper nebo o novém osmiválci, který naváže na koncepci ze studie Urraco.

Lamborghini si od nového modelu slibuje velký úspěch, proto plánuje v prvním roce výrobu na úrovni 1 500 vozů (jiné zdroje jsou zdrženlivější, výroba podle nich bude jen 750 automobilů v prvním roce) s tím, že ji bude možno v dalších letech navýšit na dvojnásobek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků