Malé kruhové objezdy jsou oblíbené

15 komentářů

Marek
5. dubna • 14:04

1. U nás se dost casto delaji z betonových casti - ať žije bezpečnost!

2. Právě jsem se vrátil z Nice (Francie). Kruhové objezdy tam denně způsobují naprostý dopravní kolaps. Zkuste se tam na kruháč dostat a pochopíte proč - jo, vente si tak týden dovolené! Kdyby tam byli klasické křižovatky a světla (neříkám že někde nejsou), bylo by jasné kdo kdy má jet.

 

To je vše o co jsem se váma chtěl podělit - jinak Nice samozřejmě doporučuji. Celé pobřeží je krásné, jen to chce super pevné nervy, pokud možno off-road a dlouhou dovolenou.

Vix
25. dubna • 9:47

Dobrym zlepsovakem jsou spiralovite kruhace v Britanii. Kdyz ma kruhac 4 vyjezdy, na kazdym vjezdu jsou 3 pruhy, ktery vas vyvezou do spravneho smeru. Prejizdeni z pruhu do pruhu na kruhaci je tam vyhrazeno jen pro ty, co tohle neznaji ... treba pro me, kdyz jsem na to poprve v zivote vjel v Aberdeenu  ...

mp
22. dubna • 22:11

Ano, je to tak, kruháče mohou působit dopravní kolaps ještě větší, než klasická semaforová křižovatka. Např. v Emirátech jsou kruháče snad úplně všude, např. 8proudová dálnice, exit z ní a rovnou na kruháč. Auta pak stojí i v kilometrových kolonách.

Kruháč je prima věc, ale jen tam, kde není velkej provoz.

Flipper
5. dubna • 10:45

taky bezvadný je vzít silnici s co největším provozem a udělat na ní co nejmenší kruháč - na ušetřeném místě můžete udělat park pro děti !!! a aby děti nepady do kruháče obeženete ho zídkou podél krajnice ... jsem zvědav jak tamtudy bude projíždět sanitka či hasiči v okamžiku až se tam (kupříkladu) šprajcne nějakej náklaďák ?!

mimochodem, včera jsem byl zas po dlouhý době v Praze ... no tam taky dopravní architekti nevědi co roupama... čtyřproudovka přehrazená každejch pětset metrů hromadou betonu se značkou "kruhový objezd" no to je teda taky něco !

Miras
4. dubna • 15:59

Myslím,že problematiku křížení dvou silnic o přibližně stejné úrovni zatížení geniálně vyřešili v USA tzv.  4 WAY STOP, když jsem to slyšel poprvé, tak jsem se zhrozil,ale po projetí první takto upravené křižovatky jsem musel konstatovat, že je to naprosto geniální systém, který bez nákladů na budování kruhových objezdů (pod meloun takový objezd nejde) řeší problém propustnosti. Prostě a jednoduše se pohybují postupně všechny směry a nemůže dojít k situaci popisované výše, t.j. zahlcení křižovatky z jedné strany. Osobně bych se za takovou úpravu přimlouval

kkk
5. dubna • 1:17

chod do chicaga a povedz mi potom tvoje zazitky z 4way stopiek kde kazdych 20m musis zastavit a davat prednost a to aj v noci ked je mala premavka. ver ze  jazda rozbeh a zastav porom zase rozbeh a zastav a takto furt dookola nie je nic prijemne... rovnako ako zapnuyte semafory v noci ked neni ziadna premavka a ten sprosty senzor zaregistruje tvoje auto a prepne na cervenu rovno pred tebou.

Hassan Abdurrachman
4. dubna • 16:55

No nechapu presne jak to funguje (4 stopky a lide si navzajem davaji prednost???) ale myslim si ze s nasi disciplinou by se to tu neujalo

mp
22. dubna • 22:07

Jde o to, že stopky jsou ze všech stran, každý musí zastavit, ale potom jede ten první, který přijel. Výhody to má v bezpečnosti, ale je to dost otrava :)

Flipper
3. dubna • 12:43

V podtatě s výhodami kruhových objezdů nezbývá než souhlasit , ALE !!!

není možné prohlásit kruháče za jedinou, nepřekonatelnou a bezchybnou variantu řešení křižovatky a nasekat je bez ohledu na podmínky všude po městě ! (což ovšem není jen českou výsadou- kruháče na dálnici v anglii mi naháněly hrůzu, kruháče ve vesnicích pod Los Pechos na Kanárech zase vzbuzovaly pobavený úsměv:)

každopádně kruháč částečně "utopený" za rohem domu nedává řidiči příliš velkou šanci vjet na něj bezpečně a objezd "ABCD" (podle hodinových ručiček) s hlavním tahem D->A /A->D rozhodně nepřispívá k plynulosti dopravy ve směru B->D

Každopádně by nebylo od věci, aby si autoři (nejen těchto) křižovatek občas přečetli něco vyhlášek a předpisů o pozemních komunikacích :)

Toy
4. dubna • 15:55

No taky mam par vyhrad....Ty kruhace maji byt ve mestech pouze tam, kde vede mimo mesto dalnice,jinak nastava pripad,ze v dopavni spicce je kruhac ucpany a nic jineho...Tohle nasi vedatori nedoresili.Jinde se tomu nedivim,ale u nas mame par dalnic a stovky ucpanych kruhacu...

No a jinak mam celkem vyhrady ke kruhacum,protoze pred pul rokem  do me jeden vidlak z vesnice nasil primo do zadku,kdyz jsem se zaradil do fronty prave pred kruhacem.....

Standa
3. dubna • 9:43


Mám jednu námitku proti tvrzení, že kruhové objezdy jsou propustnější než klasická křižovatka - na cestě z Prahy do Hradce cca 1 km po sjezdu z dálenice je nový (1-2 roky) kruhový objezd. Před ním byla křižovatka poměrně dobře průjezdná, bez dlouhých front i ve špičce. Nyní se tvoří v neděli odpoledne pravidelně dlouhá kolona vozidel často stojící skrz celou vesnici před objezdem - obyvatelé musí mít radost.
Druhá výtka je k bezpečnosti - proč je kruhový objezd v Praze Dejvicích na "Kulaťáku" místem s jednou z největších nehodovostí v Praze?
Obecně ale proti kruhovým objedům nic nemám.

Standa

Eraser
8. dubna • 16:28

Tam ale asi projede za den víc než těch 15 000 aut...

Džou
4. dubna • 10:11

Ad nehodovost na Kulaťáku - ano, kolizí tam je dost, ale jde v drtivé většině o menší ťukance a pomačkané plechy, vážněších bouraček kupř. se zraněním lidí tam moc není. Takže jistě přínos k bezpečnosti.

Faktem je, že tenhle objezd není z nejjednodušších a potíže tam vytvářejí pitomci, kteří nemyslí a neumějí jezdit. Třeba tací, kteří na kruháč vjíždějí z levého pruhu, ale na objezd se cpou do pravýho... do toho se míchaj tramvaje...

Horší je to tam s přechodama pro chodce při výjezdech. Objezd je poměrně velký a rychlý a některým řidičům dělá potíže hned po výjezdu zastavit. Nebo je překvapí, že ten před nima přednost dá. To je ale obecný problém.

Dusan Bolek
5. dubna • 19:24

Omyl, podle statistik je dejvicky kulatak misto s nejvetsim poctem smrtelnych nehod v Praze.

Vix
25. dubna • 9:42

Ano, ale ti mrtvi jsou prave vetsinou chodci. Kulatak neni normalni kruhak, tim je treba Litochlebak na Opatove.

Doporučujeme

Články odjinud