Malé Audi A1 prodělalo facelift a dostalo tříválec na benzín i naftu

Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback

Audi představuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Design se skutečně moc nezměnil. Najít všechny nové detaily by bylo jako hrát klasickou dětskou hru Najdi a zakroužkuj deset rozdílů. Nicméně na technice se věci mění, tak se na to pojďme podívat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu jsou jen kosmetické. Důležité novinky se ale dějí pod kapotou a všechny nové verze A1 a A1 Sportback mají samozřejmě nižší tabulkovou spotřebu a emise CO2

Například pod kapotou teď můžete najít tříválec, vůbec poprvé v historii Audi. Je to nová koncernová přeplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, která už se představila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a která si to postupem času zamíří do většiny kompaktních aut koncernu, možná i do Škody Octavia.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Dalším tříválcem je turbodiesel 1.4 TDI pro model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotřebu 3,4 l/100 km. Celkem Audi pro nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šest motorů, čtyři benzínové a dva naftové. Ještě se tisková zpráva zmiňuje o motoru 1.8 TFSI (141 kW / 192 k). Ke všem motorům je možné přiobjednat automatickou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Spolu s běžným modelem A1 se facelift týká i verze S1 a S1 Sportback, která se představila už dříve. Ta má čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 370 Nm. Standardně je k dispozici s manuálním „šestikvaltem“ a pohonem všech kol, stovku umí za 5,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Modernizované Audi A1 má i nový elektromechanický posilovač řízení, který snižuje svůj účinek při rostoucí rychlosti a řidič si může zvolit přes nastavení jízdních režimů, jaký odpor posilovače chce. Nastavit lze i tuhost podvozku a odezvu motoru či převodovky, pokud máte automat.

Co se podvozku týče, Audi tvrdí, že je tvrdší a sportovnější, ale zároveň pohodlnější. Za příplatek je možné objednat výbavu S line s ještě tužším a sníženějším podvozkem. Audi A1 má standardně klasické vzpěry MacPherson vpředu a vlečenou nápravu s torzní příčkou vzadu. Jenom čtyřkolka S1 má vzadu nezávislé zavěšení.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků