Malá sportovní zadokolka Nissan IDx nakonec možná nebude

Malá sportovní zadokolka Nissan IDx nakonec možná nebude

Kompaktní sporťák s pohonem zadních kol je samozřejmě skvělá věc a Nissan by takové auto moc rád postavil. Jenže když se na to podíváte z obchodní stránky, není budoucnost takového projektu zrovna moc růžová. Zajímavé koncepty IDx Nismo a Freeflow se tak možná sériové výroby nedočkají.

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem 

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem 

Projekt teď prochází stejnými porodními bolestmi, které provázely zrození kupé společnosti Fuji Heavy Industries. Vozy Toyota GT86 a Subaru BRZ také neměly budoucnost jistou a Toyota pak stejně ještě hledala možnosti, jak platformu využít dále, aby se její vývoj zaplatil.

S tím teď bojuje i Nissan. Potřebuje zajistit, aby se mu vyplatilo investovat do nové platformy pro malou zadokolku. Jak asi tušíte, tohle nebude masový produkt, kterého by se prodávaly stovky tisíc kusů ročně. Počáteční nadšení prostě nestačí k tomu, aby se spustila výroba.

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Těžko říct, jak se Nissan nakonec rozhodne. Použití větší platformy třeba z kupé 370Z nepřichází v úvahu, protože pak by bylo auto příliš velké a těžké. Možná se Nissan pokusí spojit síly s Renaultem. Ten se ve zlém rozešel s Caterhamem nad projektem vlastní malé zadokolky a určitě by už hotovou práci nerad vyhodil do koše.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků