Malá sportovní zadokolka Nissan IDx nakonec možná nebude

Malá sportovní zadokolka Nissan IDx nakonec možná nebude

Kompaktní sporťák s pohonem zadních kol je samozřejmě skvělá věc a Nissan by takové auto moc rád postavil. Jenže když se na to podíváte z obchodní stránky, není budoucnost takového projektu zrovna moc růžová. Zajímavé koncepty IDx Nismo a Freeflow se tak možná sériové výroby nedočkají.

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem 

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem 

Projekt teď prochází stejnými porodními bolestmi, které provázely zrození kupé společnosti Fuji Heavy Industries. Vozy Toyota GT86 a Subaru BRZ také neměly budoucnost jistou a Toyota pak stejně ještě hledala možnosti, jak platformu využít dále, aby se její vývoj zaplatil.

S tím teď bojuje i Nissan. Potřebuje zajistit, aby se mu vyplatilo investovat do nové platformy pro malou zadokolku. Jak asi tušíte, tohle nebude masový produkt, kterého by se prodávaly stovky tisíc kusů ročně. Počáteční nadšení prostě nestačí k tomu, aby se spustila výroba.

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Těžko říct, jak se Nissan nakonec rozhodne. Použití větší platformy třeba z kupé 370Z nepřichází v úvahu, protože pak by bylo auto příliš velké a těžké. Možná se Nissan pokusí spojit síly s Renaultem. Ten se ve zlém rozešel s Caterhamem nad projektem vlastní malé zadokolky a určitě by už hotovou práci nerad vyhodil do koše.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků