Malá MPV ve smrtelném ohrožení. Ještě jich je šest, ale stále ubývají

Shimi  |  10. 08. 2017 10:03  |  [37.188.162.xxx]

Malé MPV je stejný protimluv jako SUV. Ta víceúčelovost spočívá například v tom, že jsem schopen odvézt více jak 5 lidí a to mi žádné malé MPV neumožní. Ono by mě celkově zajímalo co si mám u těchto pseudo MPV představit pod tím pojmem "víceúčelové". Odveze to více lidí? Neodveze. Stane se z toho po vyhození zadních sedaček dodávka? Nestane. Tak v čem je ku*va ta víceúčelovost? Dělají z lidí akorát blbce.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  10. 08. 2017 10:59  |  [195.168.85.xxx]

To pomenovanie tam ostalo hlavne kôli tomu, že sú to pomerne priestranné auta na podvozku menších aut, potiahnuté do výšky. Hlavne na východe dobre použiteľne ako rodinne auto. A aj variabilita bola o niečo lepšia ako u modelov z ktorých vychádzali(posuvná zadná lavica, polohovatelné operadlo vzadu).

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 08. 2017 11:39  |  [37.188.162.xxx]

Niemand: Ale pojmenování MPV nevzniklo kvůli většímu prostoru nad hlavou a nebo kvůli posuvné lavici. To vzniklo proto, protože se z auta, které plnilo pouze jeden účel, dalo udělat auto pro více účelů (klasika pro 5 lidí s velkým kufrem, mikrobus pro 7 a více lidí, dodávka, atd.). Všechny malé MPV plní pouze JEDEN účel, odvoz 5 lidí a nějaké té bagáže, toť vše. Proto je absolutní nesmysl je označovat jako MPV. V tomto případě se v podstatě jedná o klamání zákazníka.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 08. 2017 15:45  |  [91.103.165.xxx]

To je jako s SUV, taky pro crossovery používají název malé SUV. Osobně mě pojem malé MPV nevadí, protože okamžitě si pod ním představím vyšší, poněkud krabicoidní, ale hlavně prostornější vůz na podvozku klasického hatchbacku a rozhodně jsou citelně prostornější než hatchbacky stejné délky.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 08. 2017 16:41  |  [37.188.162.xxx]

Marex: Mně jde o princip, nemůžu nazývat jednoúčelovou věc víceúčelovou, to je prostě nesmysl a lež. Prachsprostá lež. A to se netýká jen malých MPV, aby si to někdo špatně nevyložil jako mou zaujatost, ale i některých velkých, které vůbec nenabízí například 3. řadu sedadel. Takový klasický představitel kategorie MPV je pro mě třeba Chrysler Town & Country, v podstatě tři auta v jednom (osobák, mikrobus, užitkáč). TO je víceúčelovost.

Odpovědět  |   | 
smejkal  |  01. 09. 2017 19:27  |  [46.13.105.xxx]

No to je nesmysl, vozíš sebou akorát půl metru vzduchu nad hlavou úplně k ničemu. Vše horší , aerodynamika,váha a s tím spojená spotřeba, stabilita, dynamika...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 08. 2017 10:19  |  [213.181.132.xxx]

Veľmi by ma zaujímalo, kde podľa "expertov" končí "malé MPV" a začína "malý crossover". Všetko je to len o marketingu. Crossover je relatívne nové a hlavne módne slovíčko, a tak sa tlačí ľuďom do hlavy.
Renault Captur alebo nový Peugeot 3008 je malé MPV alebo malý crossover? Jediný rozdiel, ale o to zásadnejší, vidím v tom, že nové "crossovery" majú "automobilovejšie" tvary, nemajú tie ošklivé malé okienka pred prednými dverami, ktoré len zbytočne zhoršujú výhľad do strán.
Ale tie malé okienka boli tiež len taký marketingový ťah. Keď boli kedysi MPV-čka v móde, tak každé ich muselo mať, pretože to bol základný znak "veľkého priestoru a praktickosti". Obávam sa ale, že ľudia si také auto kúpili len raz, a potom dávajú prednosť klasike. Preto tá obľuba crossoverov.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  10. 08. 2017 10:56  |  [195.168.85.xxx]

Stačí si všimnuť stavbu karosérie. Crosover má väčšie kolesá a snaži sa evokovať vyšší posed bez vysokej strechy a priestor na výšku je ako v hatchbecku. MPV sú usporiadane dosť na výšku. Na malých kolečkách(male koleso = malo zabraného miesta blatníkmi) je nízko umiestnené auto s vysokou strechou. Preto aj to malé trojuholníkové okienko, lebo predne stĺpiky boli príliš dlhé a aby spĺňali bezpečnostne predpisy pre prevrátenie, tak museli byť buď "podoprete" alebo veľmi hrubé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 08. 2017 14:33

To už dávno neplatí...

Odpovědět  |   | 
Dan  |  10. 08. 2017 10:52  |  [46.135.65.xxx]

Hloupost lidi je velkà,chceme nizkou spotrebu ale zaroven modne vyssi podvozky tzn horsi aerodynamiku .Mpv davaji rozhodne vetsi smysl nez cross cokoliv,prostor navic je urcen pro posadku,nikoliv pro design

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 08. 2017 15:51  |  [91.103.165.xxx]

Většina módních věcí nevychází z rozumu, čili všestranné praktičnosti, ale hlavně z designu a nutkavé potřebě lidí se navzájem něčím podstatně odlišit. Funguje to tak po staletí, tak nečekejte racionální uvažování od většiny lidí ani dnes. Ono to časem sice pomine, ale pak se to bude ob generaci zase vracet, jak je u módních věcí zvykem, takže to chce zachovat klid

Odpovědět  |   | 
komik  |  10. 08. 2017 13:50  |  [83.208.255.xxx]

Trend je udělat MPV, aby vypadalo s vyšším podvozkem (černé plasty dole), robustnější (menší okna, vyšší přední kufr) a dalo se nazvat SUV a prodat dráž. Jinak ve výšce podvozku se liší o 2-3 cm, celková výška stejná, nemají 4 kolku atd. Zaškatulkování je spíš otázkou marketingu než parametrů a funkčnosti.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 08. 2017 14:35

To je pořád něco v ohrožení... minule malá kombi, teď MPV, co bude dál? Za chvíli začneme tvrdit, že v ohrožení jsou hatchbacky, protože na jeden hatchback připadají dvě prodaná SUV (co na tom, že ze všech velikostí dohromady)...
Zatím mám pocit, že v ohrožení je pouze zdravý rozum...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 08. 2017 15:39  |  [91.103.165.xxx]

"Dnes je u nás aut této kategorie trhu ještě šest". B-Max už mám dojem, že skončil a nějak stále zapomínají všichni pisálkové na Hondu Jazz, což je také MP, stejně jako ix20

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 08. 2017 15:40  |  [91.103.165.xxx]

Nějak mě vypadlo V, čili MPV

Odpovědět  |   | 
David  |  10. 08. 2017 15:58  |  [89.177.137.xxx]

Přesně tak B-max už se nevyrábí i když se stále prodává. Na Hondu Jazz zapoměli. Stejně tak Nissan Note.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  10. 08. 2017 21:13  |  [80.251.241.xxx]

Dle mého soudu se dá do této kategorie zařadit i Mercedes třídy B

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 08. 2017 21:26

Není béčko trošku větší? Tuhle třídu by splňovalo původní áčko.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 08. 2017 19:09  |  [217.195.168.xxx]

Venga je celkom prijemne auto, skuste, ja by som s nou ako malym priestorovo dobre riesenym vajickom problem nemal.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  10. 08. 2017 19:18  |  [86.49.18.xxx]

Ještě jeden komentář bych si dovolil.Někdy můžete vybírat věc srdcem někdy rozumem.MPV je ta druhá záležitost.Pro mého handicapovaného bratra ,babičku které je 87 le jsem vybíral auto kterým by mohli jako spolujezdci jezdit oba.Vybíral jsem zrovna mezi Fordem B max a Oplem Merivou.Ford prohrál kufrem který je jeho největší slabinou.Jinak rešení vstupu na zadní sedačky je pro handicapované to nejlepší co může být. ale do kufru by se dostal vozík a nic víc.Opel má díky opačně uchyceným dveřím skvělý vstup,svislá madla také dost pomohou A 400l kufr.Najděte něco podobného za 270 tis.....

Odpovědět  |   | 
Sandokan  |  10. 08. 2017 19:21  |  [94.112.6.xxx]

Nejlepší malé MPV bylo Áčko druhé generace (W169), škoda, že u této koncepce MB nezůstal.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 08. 2017 19:28  |  [212.158.129.xxx]

Že jsou malá MPV víceméně slepou uličkou, to už zjistil před mnoha lety Fiat s modelem Idea, Renault s modelem Modus nebo Mazda s modelem Demio. Pro důchodce ideál, ale důchodci moc aut nekupují. Další automobilky si holt chtěly ověřit tuto skutečnost na vlastní kůži. Fiat 500L, nebo i poslední generace Opelu Meriva už mohou plnit funkci rodinného auta, takže tam už jejich existence dává smysl.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 08. 2017 20:24  |  [217.195.168.xxx]

Jedno aj druhe su dizajnovy hnus. Nepredavaju sa prave preto. Meriva zozadu vyzera ako kelimok termixu a co sa tyka 500L, tak hnusnejsia bola snad uz len Multipla.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  10. 08. 2017 20:49  |  [86.49.18.xxx]

Co clovek to nazor

Odpovědět  |   | 
ads  |  10. 08. 2017 20:47  |  [188.122.208.xxx]

Řekl bych,že s těmi důchodci se dost pleteš. Velkou část nových aut kupují lidi 50+ a tam už snadnost nastupování hraje roli.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kdo-vlastne-k... ...

Odpovědět  |   | 
zemanko  |  11. 08. 2017 11:31  |  [78.98.225.xxx]

Hyundai má vyssi posed pomerne velký kufor vyse 400 l vzadu sa pohodlne sedi aj osobám vyssim ako 180 cm.takze OK,mne samemu totalne staci taketo auto,posledne uz netuzim po tzv velkých autách ako Tucson a pod...ale skôr mensie auticka,posledne sa mi moc pacia Suzuki hlavne Baleno nemá to dlzku ani 4.0metre,vzadu královské miesto na sedenie kufor 355 l akorát trochu chybi vyssi posed,ale aj Ignis štvorkolka s nizkou spotrebou cca 4-5 litrov s vyssim posedom...a hlavne su to auta bez turba klasicke štvorvalce...s velmi nizkou spotrebou...aj na dialnici...
taketo autá su pre mna super jazdim vacsinou po okreskách ...

Odpovědět  |   | 
Zlobr  |  13. 08. 2017 23:12  |  [188.23.247.xxx]

A co takhle Honda Jazz, pane redaktore?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A