Malá auta z Kolína: 107, Aygo a C1 oficiálně

Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1, tak se budou jmenovat malé vozy, které začnou na jaře vyjíždět z továrny v českém Kolíně. Vozy mají na délku 3,4 metru a liší se nepatrně vnějším designem. (první fotografie a informace)
Malá auta z Kolína: 107, Aygo a C1 oficiálně

Peugeot zveřejnil oficiální obrázky nových minivozů, které se budou vyrábět v českém Kolíně. Základními motory bude litrový benzín (50 kW) a nafťák s objemem 1.4 l (51 kW). Sériová výroba začne už na konci prvního čtvrtletí příštího roku, továrna má v plánu vyrábět tři sta tisíc aut ročně (na každý model sto tisíc). Uvedení na trh je plánováno v červnu, ovšem ne na všech trzích; preferováno je Česko a „západ“, přičemž v některých zemích (Francie, Itálie) může být auto v prodeji ještě o něco dříve. Koncem roku se pak dostane i na země „východních bloku“. Pro našince může být zajímavá informace, že tři čtvrtiny dílů pochází z Česka.

Rozměry vozů jsou následující:

  • Peugeot 107: 3 428 x 1 630 x 1470 mm
  • Toyota Aygo: 3 405 x 1 615 x 1465 mm
  • Citroën C1: 3 429 x 1 630 x 1 470 mm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1; nabízet se budou pravděpodobně i třídveřové verze

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novinky pohromadě --- Továrna v Kolíně


Doplněno, tisková zpráva: Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) oznamují, že po třech letech vzájemné spolupráce byla završena další etapa jejich společného projektu. Jeho obsahem je vytvoření koncepce a následný vývoj a výroba třech nových modelů z kategorie malých vozů určených pro evropský trh. Vozy již mají svá jména - Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 a oba konstruktéři se v této fázi projektu rozhodli odhalit před automobilovou veřejností i jejich "tvář". Dochází ke zveřejnění první oficiální fotografie těchto moderních čtyřmístných vozů, které budou poprvé slavnostně představeny v březnu v rámci příštího ročníku mezinárodního autosalónu v Ženevě a jejich obchodní uvedení je plánováno na rok 2005.

Každá ze tří siluet odráží jedinečnost charakteru značek Peugeot, Citroën a Toyota. Přesto je řada prvků v oblasti struktury a dílčích částí vozu Peugeot 107, Toyota Aygo i Citroën C1 společná.

Kompaktní vozy o délce 3,4 m, šířce 1,6 m a výšce 1,4 m (viz tabulka) jsou vybaveny pohonnými jednotkami poslední generace (benzinový 1.0 l a dieselový 1.4 l) s velice nízkou spotřebou paliva a moderními bezpečnostními a ekologickými technologiemi. Vozy jsou maximálně přizpůsobeny používání v městském provozu a byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům evropského trhu, který se v současnosti vyznačuje rostoucí poptávkou po těchto typech vozidel – tedy základních modelech jednotlivých značek.

Všechny tři vozy, vystavěné na společné platformě, začnou opouštět montážní linky nového výrobního závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně v České republice v roce 2005. Časový harmonogram operací zveřejněný v červenci roku 2001 byl velice striktně dodržován: vývoj automobilů i výstavba výrobního závodu byly realizovány v plánovaném termínu. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota.

Pro místní rozvoj bude tento projekt znamenat vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. K tomuto dni již bylo do závodu TPCA přijato 1 500 zaměstnanců a do září 2005 přibude ještě dalších 1 500 pracovních míst, celkem tedy najde přímo ve výrobním závodu zaměstnání 3 000 osob. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků