Malá auta z Kolína: 107, Aygo a C1 oficiálně

Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1, tak se budou jmenovat malé vozy, které začnou na jaře vyjíždět z továrny v českém Kolíně. Vozy mají na délku 3,4 metru a liší se nepatrně vnějším designem. (první fotografie a informace)
Malá auta z Kolína: 107, Aygo a C1 oficiálně

Peugeot zveřejnil oficiální obrázky nových minivozů, které se budou vyrábět v českém Kolíně. Základními motory bude litrový benzín (50 kW) a nafťák s objemem 1.4 l (51 kW). Sériová výroba začne už na konci prvního čtvrtletí příštího roku, továrna má v plánu vyrábět tři sta tisíc aut ročně (na každý model sto tisíc). Uvedení na trh je plánováno v červnu, ovšem ne na všech trzích; preferováno je Česko a „západ“, přičemž v některých zemích (Francie, Itálie) může být auto v prodeji ještě o něco dříve. Koncem roku se pak dostane i na země „východních bloku“. Pro našince může být zajímavá informace, že tři čtvrtiny dílů pochází z Česka.

Rozměry vozů jsou následující:

  • Peugeot 107: 3 428 x 1 630 x 1470 mm
  • Toyota Aygo: 3 405 x 1 615 x 1465 mm
  • Citroën C1: 3 429 x 1 630 x 1 470 mm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1; nabízet se budou pravděpodobně i třídveřové verze

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novinky pohromadě --- Továrna v Kolíně


Doplněno, tisková zpráva: Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) oznamují, že po třech letech vzájemné spolupráce byla završena další etapa jejich společného projektu. Jeho obsahem je vytvoření koncepce a následný vývoj a výroba třech nových modelů z kategorie malých vozů určených pro evropský trh. Vozy již mají svá jména - Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 a oba konstruktéři se v této fázi projektu rozhodli odhalit před automobilovou veřejností i jejich "tvář". Dochází ke zveřejnění první oficiální fotografie těchto moderních čtyřmístných vozů, které budou poprvé slavnostně představeny v březnu v rámci příštího ročníku mezinárodního autosalónu v Ženevě a jejich obchodní uvedení je plánováno na rok 2005.

Každá ze tří siluet odráží jedinečnost charakteru značek Peugeot, Citroën a Toyota. Přesto je řada prvků v oblasti struktury a dílčích částí vozu Peugeot 107, Toyota Aygo i Citroën C1 společná.

Kompaktní vozy o délce 3,4 m, šířce 1,6 m a výšce 1,4 m (viz tabulka) jsou vybaveny pohonnými jednotkami poslední generace (benzinový 1.0 l a dieselový 1.4 l) s velice nízkou spotřebou paliva a moderními bezpečnostními a ekologickými technologiemi. Vozy jsou maximálně přizpůsobeny používání v městském provozu a byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům evropského trhu, který se v současnosti vyznačuje rostoucí poptávkou po těchto typech vozidel – tedy základních modelech jednotlivých značek.

Všechny tři vozy, vystavěné na společné platformě, začnou opouštět montážní linky nového výrobního závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně v České republice v roce 2005. Časový harmonogram operací zveřejněný v červenci roku 2001 byl velice striktně dodržován: vývoj automobilů i výstavba výrobního závodu byly realizovány v plánovaném termínu. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota.

Pro místní rozvoj bude tento projekt znamenat vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. K tomuto dni již bylo do závodu TPCA přijato 1 500 zaměstnanců a do září 2005 přibude ještě dalších 1 500 pracovních míst, celkem tedy najde přímo ve výrobním závodu zaměstnání 3 000 osob. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků