Malá auta dál zlevňují, do cenového boje jdou další značky

Malá auta dál zlevňují, do cenového boje jdou další značky

Ceny nových malých vozů v Česku dál klesají. O desítky tisíc korun v létě zlevnila i některá dražší auta z první desítky nejprodávanějších malých vozů, která se dosud cenové války příliš neúčastnila. Vyplývá to z informací prodejců.

Podíl malých vozů na celkovém trhu v Česku i přes zlevňování vytrvale klesá. Podle odborníků je to dáno mimo jiné tím, že lidé si mohou za stejné peníze jako před dvěma lety pořídit auto o třídu výš. Zatímco v roce 2008 měly malé a mini vozy podíl na trhu přes 47 procent, letos je to o 20 procentních bodů méně.

Klepněte pro větší obrázek
Cena Fabie začíná na 182 900 Kč.

„Pokles cen osobních aut, jaký jsme zaznamenávali v předchozích letech, už letos nelze očekávat v takovém měřítku. Jistě ještě uvidíme modely, jejichž ceny klesnou, ale půjde spíše o vybrané akční nabídky, u řady jiných modelů si již prodejci budou moci naopak dovolit cenu i mírně zvýšit,“ uvedl vedoucí expertní skupiny PwC Jiří Zouhar. Očekává tak spíše stabilizaci cen, případně pohyby v řádu maximálně jednotek procent.

Slevy se pohybují v řádech několika desítek tisíc korun

Po jarním zlevnění modelu Fabia pod 200 tisíc korun přišla tuzemská automobilky Škoda Auto s další nabídkou, která cenu nejprodávanějšího vozu ve třídě dále snižuje. Pokud zákazník vlastní škodovku starší deseti let, dostane slevu na novou Fabii v lepší výbavě nebo Roomster 40 tisíc korun. Cena Fabie tak začíná na 182 900 Kč a cena provedení Combi se poprvé dostala pod 200 tisíc.

Ford zlevnil nejprodávanější verzi Fiesty Celebration o 25 tisíc na 229 900 korun. Na stejnou cenu se dostal i model Fusion. Nejdostupnější Fiesta je stále za 199 990 korun. Cena modelu Ka klesla o 10 tisíc korun na 179 990 korun. „Ford Ka patří rozhodně mezi nejlepší vozy v segmentu, ale zatím se prodával poměrně málo, neboť zákazníkům připadala jeho cena ve srovnání s konkurencí vysoká. Teď to bude naopak,“ uvedl ředitel marketingu Fordu Ota Sedláček.

Klepněte pro větší obrázek
Cena modelu Ford Ka klesla na 179 000 korun.  

Volkswagen snížil základní ceny vybraných modelů Polo až o 22 tisíc korun. Pokud zájemce zvolí financování na leasing nebo nabídne svůj starší vůz protiúčtem, získá další bonus 40 tisíc korun. Základní verze Pola, která má nově benzinový motor o objemu 1,4 namísto 1,2 litru, tak vyjde na 239 900 korun.

Z akční ceny 154 900 korun dlouhodobě těží Renault Thalia, který je mezi malými vozy v prodejích na druhém místě. Firma navíc láká při volbě leasingu na snížení ceny o dalších 35 tisíc korun. Hyundai i20 zastoupení značky nabízí v srpnu s bonusem 25 tisíc korun za 194 990 korun. Model C3 nabízí Citroën od 204 900 Kč, tedy se slevou 57 500 korun.

Zdroj: www.E15
 

 

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků