Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé luxusních limuzín Rolls-Royce si nedovedou představit, že by zrovna jejich vůz měl mít jen elektrický pohon. Ukázal to nedávný průzkum britské automobilky.

„Učinili jsme pokus. Našim zákazníkům a fanouškům značky jsem představili elektrický Phantom. Chtěli jsme, aby ho vyzkoušeli, otestovali a pak nám řekli, co si o něm myslí. Zdali bychom měli takový vůz vyrábět,“ řekl Torsten Mueller-Oetvoes, výkonný ředitel Rolls-Royce. „A závěr? Elektrický pohon nechtějí, hybridní možná časem ano.“  

Vůz „na zkoušku“ byl koncept Phantom 102EX. Debutoval letos v Ženevě. Když autosalon skončil, vyslali zástupci automobilky tento nový Phantom na pouť po světě. 

V těchto dnech představitelé automobilky Rolls-Royce pokus vyhodnotili a došli k jednoznačnému závěru: „Elektromobil v blízké budoucnosti rozhodně vyrábět nebudeme.“ 

Movití zákazníci, kteří si kupují luxus jménem Rolls-Royce (například Phantom za 380,000 dolarů či Ghost za 245,000 dolarů), totiž žijí převážně na okrajích velkých měst. A současný dojezd vozu na jedno nabití, který je kolem 160 kilometrů, pro ně byl zoufale nedostatečný.

„Žádný z dotázaných nás neoslovil, kdy začneme vyrábět naše auta s elektrickým pohonem,“ řekl Mueller-Oetvoes.

Rolls-Royce ostatně ani nemá důvod začínat s něčím novým. Zažívá skvělé časy, když se blíží  rekordním prodejům z loňského roku. Tehdy pomohl model Ghost ztrojnásobit odbyt. Nový vůz s iniciálami RR si v roce 2010 pořídilo 2711 zájemců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zleva doprava: elektrický Phantom 102EX, prodloužený Phantom a Ghost.
 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků