Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé luxusních limuzín Rolls-Royce si nedovedou představit, že by zrovna jejich vůz měl mít jen elektrický pohon. Ukázal to nedávný průzkum britské automobilky.

„Učinili jsme pokus. Našim zákazníkům a fanouškům značky jsem představili elektrický Phantom. Chtěli jsme, aby ho vyzkoušeli, otestovali a pak nám řekli, co si o něm myslí. Zdali bychom měli takový vůz vyrábět,“ řekl Torsten Mueller-Oetvoes, výkonný ředitel Rolls-Royce. „A závěr? Elektrický pohon nechtějí, hybridní možná časem ano.“  

Vůz „na zkoušku“ byl koncept Phantom 102EX. Debutoval letos v Ženevě. Když autosalon skončil, vyslali zástupci automobilky tento nový Phantom na pouť po světě. 

V těchto dnech představitelé automobilky Rolls-Royce pokus vyhodnotili a došli k jednoznačnému závěru: „Elektromobil v blízké budoucnosti rozhodně vyrábět nebudeme.“ 

Movití zákazníci, kteří si kupují luxus jménem Rolls-Royce (například Phantom za 380,000 dolarů či Ghost za 245,000 dolarů), totiž žijí převážně na okrajích velkých měst. A současný dojezd vozu na jedno nabití, který je kolem 160 kilometrů, pro ně byl zoufale nedostatečný.

„Žádný z dotázaných nás neoslovil, kdy začneme vyrábět naše auta s elektrickým pohonem,“ řekl Mueller-Oetvoes.

Rolls-Royce ostatně ani nemá důvod začínat s něčím novým. Zažívá skvělé časy, když se blíží  rekordním prodejům z loňského roku. Tehdy pomohl model Ghost ztrojnásobit odbyt. Nový vůz s iniciálami RR si v roce 2010 pořídilo 2711 zájemců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zleva doprava: elektrický Phantom 102EX, prodloužený Phantom a Ghost.
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků