Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé luxusních limuzín Rolls-Royce si nedovedou představit, že by zrovna jejich vůz měl mít jen elektrický pohon. Ukázal to nedávný průzkum britské automobilky.

„Učinili jsme pokus. Našim zákazníkům a fanouškům značky jsem představili elektrický Phantom. Chtěli jsme, aby ho vyzkoušeli, otestovali a pak nám řekli, co si o něm myslí. Zdali bychom měli takový vůz vyrábět,“ řekl Torsten Mueller-Oetvoes, výkonný ředitel Rolls-Royce. „A závěr? Elektrický pohon nechtějí, hybridní možná časem ano.“  

Vůz „na zkoušku“ byl koncept Phantom 102EX. Debutoval letos v Ženevě. Když autosalon skončil, vyslali zástupci automobilky tento nový Phantom na pouť po světě. 

V těchto dnech představitelé automobilky Rolls-Royce pokus vyhodnotili a došli k jednoznačnému závěru: „Elektromobil v blízké budoucnosti rozhodně vyrábět nebudeme.“ 

Movití zákazníci, kteří si kupují luxus jménem Rolls-Royce (například Phantom za 380,000 dolarů či Ghost za 245,000 dolarů), totiž žijí převážně na okrajích velkých měst. A současný dojezd vozu na jedno nabití, který je kolem 160 kilometrů, pro ně byl zoufale nedostatečný.

„Žádný z dotázaných nás neoslovil, kdy začneme vyrábět naše auta s elektrickým pohonem,“ řekl Mueller-Oetvoes.

Rolls-Royce ostatně ani nemá důvod začínat s něčím novým. Zažívá skvělé časy, když se blíží  rekordním prodejům z loňského roku. Tehdy pomohl model Ghost ztrojnásobit odbyt. Nový vůz s iniciálami RR si v roce 2010 pořídilo 2711 zájemců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zleva doprava: elektrický Phantom 102EX, prodloužený Phantom a Ghost.
 
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků