Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé luxusních limuzín Rolls-Royce si nedovedou představit, že by zrovna jejich vůz měl mít jen elektrický pohon. Ukázal to nedávný průzkum britské automobilky.

„Učinili jsme pokus. Našim zákazníkům a fanouškům značky jsem představili elektrický Phantom. Chtěli jsme, aby ho vyzkoušeli, otestovali a pak nám řekli, co si o něm myslí. Zdali bychom měli takový vůz vyrábět,“ řekl Torsten Mueller-Oetvoes, výkonný ředitel Rolls-Royce. „A závěr? Elektrický pohon nechtějí, hybridní možná časem ano.“  

Vůz „na zkoušku“ byl koncept Phantom 102EX. Debutoval letos v Ženevě. Když autosalon skončil, vyslali zástupci automobilky tento nový Phantom na pouť po světě. 

V těchto dnech představitelé automobilky Rolls-Royce pokus vyhodnotili a došli k jednoznačnému závěru: „Elektromobil v blízké budoucnosti rozhodně vyrábět nebudeme.“ 

Movití zákazníci, kteří si kupují luxus jménem Rolls-Royce (například Phantom za 380,000 dolarů či Ghost za 245,000 dolarů), totiž žijí převážně na okrajích velkých měst. A současný dojezd vozu na jedno nabití, který je kolem 160 kilometrů, pro ně byl zoufale nedostatečný.

„Žádný z dotázaných nás neoslovil, kdy začneme vyrábět naše auta s elektrickým pohonem,“ řekl Mueller-Oetvoes.

Rolls-Royce ostatně ani nemá důvod začínat s něčím novým. Zažívá skvělé časy, když se blíží  rekordním prodejům z loňského roku. Tehdy pomohl model Ghost ztrojnásobit odbyt. Nový vůz s iniciálami RR si v roce 2010 pořídilo 2711 zájemců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zleva doprava: elektrický Phantom 102EX, prodloužený Phantom a Ghost.
 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků