Škoda je na svou elektrickou vlajkovou loď náležitě hrdá. Foto: Škoda ČR

Škoda je na svou elektrickou vlajkovou loď náležitě hrdá. | Foto: Škoda ČR

Aktuálně na evropské trhy dodala přes 70 000 kusů. Enyaq iV si vybudoval 3,5% podíl na eurounijním trhu elektrických vozů. Foto: Škoda ČR

Aktuálně na evropské trhy dodala přes 70 000 kusů. Enyaq iV si vybudoval 3,5% podíl na eurounijním trhu elektrických vozů. | Foto: Škoda ČR

V České republice, na Slovensku, ve Finsku, Dánsku a Nizozemsku je řada Enyaq iV nejprodávanějšími čistě elektrickými vozy. Foto: Škoda ČR

V České republice, na Slovensku, ve Finsku, Dánsku a Nizozemsku je řada Enyaq iV nejprodávanějšími čistě elektrickými vozy. | Foto: Škoda ČR

Již dříve automobilka oznámila přechod na software ME3 u nově vyrobených vozů. Zdroj: Škoda Auto

Již dříve automobilka oznámila přechod na software ME3 u nově vyrobených vozů. | Zdroj: Škoda Auto

Nyní budou autorizované servisy obvolávat majitele dříve dodaných vozů, aby jim rovněž tuto možnost nabídly. Foto: Škoda ČR

Nyní budou autorizované servisy obvolávat majitele dříve dodaných vozů, aby jim rovněž tuto možnost nabídly. | Foto: Škoda ČR

Aktualizace přináší nový management ovládající teplotu baterie, což zejména v zimě prodlouží dojezd a obecně přispěje k životnosti baterie. Foto: Škoda ČR

Aktualizace přináší nový management ovládající teplotu baterie, což zejména v zimě prodlouží dojezd a obecně přispěje k životnosti baterie. | Foto: Škoda ČR

Řidič může nově zvolit „režim ochrany baterie“, v rámci něhož se nabije maximálně na 80 % kapacity a sníží se maximální nabíjecí výkon. Foto: Škoda ČR

Řidič může nově zvolit „režim ochrany baterie“, v rámci něhož se nabije maximálně na 80 % kapacity a sníží se maximální nabíjecí výkon. | Foto: Škoda ČR

V případě potřeby se lze samozřejmě vrátit na původní hodnoty.

V případě potřeby se lze samozřejmě vrátit na původní hodnoty.

Ty byly ještě vylepšeny. Foto: Škoda ČR

Ty byly ještě vylepšeny. | Foto: Škoda ČR

Modely s 62kWh akumulátorem mají nabíjecí výkon navýšený na 120 kW, verze s větší baterií (82 kWh) dokonce na 135 kW.

Modely s 62kWh akumulátorem mají nabíjecí výkon navýšený na 120 kW, verze s větší baterií (82 kWh) dokonce na 135 kW.

Nově se na digitálním štítu i head-up displeji zobrazuje stav nabití baterie. Foto: Škoda Auto

Nově se na digitálním štítu i head-up displeji zobrazuje stav nabití baterie. | Foto: Škoda Auto

Grafika nabíjení a dojezdu v infotainmentu zahrnuje zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení. Foto: Škoda ČR

Grafika nabíjení a dojezdu v infotainmentu zahrnuje zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení. | Foto: Škoda ČR

Parkování usnadní sytější zobrazení couvací kamery se zvýšeným kontrastem. Foto: Škoda Auto

Parkování usnadní sytější zobrazení couvací kamery se zvýšeným kontrastem. | Foto: Škoda Auto

Zjednodušilo se i přepínání mezi adaptivním tempomatem a asistovanou jízdou prostřednictvím tlačítka na volantu.

Zjednodušilo se i přepínání mezi adaptivním tempomatem a asistovanou jízdou prostřednictvím tlačítka na volantu.

Na závěr Škoda ještě přidala rozšíření online služeb ŠKODA Connect.

Na závěr Škoda ještě přidala rozšíření online služeb ŠKODA Connect.

Zájemcům o nový software stačí si pouze rezervovat termín u autorizovaného servisního partnera, samotná instalace trvá kolem pěti hodin. Foto: Škoda Auto

Zájemcům o nový software stačí si pouze rezervovat termín u autorizovaného servisního partnera, samotná instalace trvá kolem pěti hodin. | Foto: Škoda Auto

Do budoucna již nebude nutné někam jezdit, jelikož následné aktualizace budou probíhat automaticky vzduchem. Foto: Škoda Auto

Do budoucna již nebude nutné někam jezdit, jelikož následné aktualizace budou probíhat automaticky vzduchem. | Foto: Škoda Auto

Aktuálně na evropské trhy dodala přes 70 000 kusů. Enyaq iV si vybudoval 3,5% podíl na eurounijním trhu elektrických vozů. Foto: Škoda ČR
V České republice, na Slovensku, ve Finsku, Dánsku a Nizozemsku je řada Enyaq iV nejprodávanějšími čistě elektrickými vozy. Foto: Škoda ČR
Již dříve automobilka oznámila přechod na software ME3 u nově vyrobených vozů. Zdroj: Škoda Auto
Nyní budou autorizované servisy obvolávat majitele dříve dodaných vozů, aby jim rovněž tuto možnost nabídly. Foto: Škoda ČR
17
Fotogalerie

Majitelé Škody Enyaq mají nárok na nový software. Přináší delší životnost baterie a nové digitální funkce

Nově vyráběné modely Enyaq iV sjíždějí z výrobních linek s novým softwarem ME3. Nyní na něj mají nárok i majitelé vozů s dřívějším datem výroby.

Škoda je na svou elektrickou vlajkovou loď hrdá. Aktuálně na evropské trhy dodala přes 70.000 kusů. Enyaq iV si vybudoval 3,5% podíl na eurounijním trhu elektrických vozů. V České republice, na Slovensku, ve Finsku, Dánsku a Nizozemsku je řada Enyaq iV nejprodávanějšími čistě elektrickými vozy.

Již dříve automobilka oznámila přechod na software ME3 u nově vyrobených vozů. Nyní budou autorizované servisy obvolávat majitele dříve dodaných vozů, aby jim rovněž tuto možnost nabídly.

Aktualizace přináší nový management teploty baterie, což zejména v zimě prodlouží dojezd a obecně přispěje k životnosti baterie. Řidič může nově zvolit „režim ochrany baterie“, v rámci něhož se nabije maximálně na 80 % kapacity a sníží se maximální nabíjecí výkon. V případě potřeby se lze samozřejmě vrátit na původní hodnoty. Ty byly ještě vylepšeny. Modely s 62kWh akumulátorem mají nabíjecí výkon navýšený na 120 kW, verze s větší baterií (82 kWh) dokonce na 135 kW.

Změny poznáte i uvnitř. Nově se na digitálním štítu i head-up displeji zobrazuje stav nabití baterie. Grafika nabíjení a dojezdu v infotainmentu zahrnuje zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení. Parkování usnadní sytější zobrazení couvací kamery se zvýšeným kontrastem. Zjednodušilo se i přepínání mezi adaptivním tempomatem a asistovanou jízdou prostřednictvím tlačítka na volantu. Na závěr Škoda ještě přidala rozšíření online služeb Škoda Connect.

Zájemcům o nový software stačí si pouze rezervovat termín u autorizovaného servisního partnera, samotná instalace trvá kolem pěti hodin. Do budoucna již nebude nutné někam jezdit, jelikož následné aktualizace budou probíhat automaticky vzduchem.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud