Majitelé Škody Enyaq mají nárok na nový software. Přináší delší životnost baterie a nové digitální funkce

23 komentářů

smějící se bestie 2
19. srpna • 12:33

Vychválit si to musí i ty prodeje, přece to nebudou hanět.
A mnozí zákazníci na to " skočí " !

mmichall
19. srpna • 6:16

Kokos
Coskoro u kaudeho noveho auta:
Pockajte prosim prebieha update
Pockajte prosim jednotka sa musi restartovat
Pockajte prosim zavadza sa system
Pockajte prosim zavadzaju sa zmeny
Pockajte prosim na dokomceniw instalacieAlebo
Auto sa nepodarilo nastartovat chyba SW
Auto sa nepodarilo nastartovat lebo jednotka ohlasila chybu ktoru ovladac nepozna
Auto sa nepodarilo restartovat. Vypnite baterkua znovu zapojte
BSoD
BSoD
BSoD
...

miandys
19. srpna • 12:32

Hele ty bolševickej blboune, tohle ale není problém elektromobilu, ale techniků, co mají na starosti HW a SW palubních sytémů.Úplně stejně dlouho bys na to čekal u Škodovky i u jakéhokoliv jiného modelu.Protože jsou to pitomci, co neumějí udělat pořádný palubní počítač třeba jako to má Tesla. Tam ani nevíš, že se něco upgraduje, dokud ti systém neoznámí, že byl proveden upgrade.Prostě a jednoduše, takt, že umíš vyrobit dobré auto není žádná záruka toho, že budeš umět vyrábět také dobrý elektromobil. Aktuálně jsme toho svědci napříč celou Evropou.

Freddka
19. srpna • 14:05

Muj Mercedes taky updatuje OTA a taky jsem nikdy nic nevidel. Proste to dela, kdyz v aute nikdo neni anebo pri klsicke servisni prohlidce, proste me se to netyka.Jednou za 100tis km mi zamrznul display, ale mercedes ma na vsechno tlacitko - takze zmacku vypnu zmacknu zapnu 30sec nabiha bylo po problemu. To jsem ochot wj jednou za 100tis km tolerovat :-)

Thomas
19. srpna • 12:55

Tesla umí vyrobit výkonný elektromobil, ale jako auto to vrže všude kde může. Ok má to výkonný infotaimen, ale tím to hasne. Komunikace jednotek běží na CAN sběrnici z roku 1983

Michal
18. srpna • 22:06

To už věděla Toyota před 26 lety že když budou nabíjet baterií jen na 80% a vybíjet jenom na 30% tak prodloužen její životnost. Sorry, ale objevují objevené.

Thomas
18. srpna • 20:11

5 hodin instalace softwaru :-D to má HW 486 a instalují to z disket?

Krd
18. srpna • 21:56

Omezenim je sbernice ve vozidle, co se flashuje po CANu tak proste trva. Ikdyby pouzili CAN FD tak je max rychlost 5-8Mbit/s jenze celou dobu tam bude behat i nejaka dalsi komunikace, takze se sirka zmensuje. Veci jako automotive ethernet zase spojiji jen nejake periferie.
Pri flashovani je nejhorsi, kdyz vam to chcipne u updatu zavadece apod, to je jednotka na odpis, proto se vse dela pomalu.

Thomas
18. srpna • 22:20

to jako vážně se v dnešních moderních elekromobilech používá technologie vyvinutá v roce 1983? :-D přenosová rychlost 1Mbit/s :-D pro srovnání dneska na 5G síti mám 500Mbit/s download a 80Mbit/s upload

miandys
19. srpna • 12:27

NE.To jenom v těch evropských, které lze za kvalitní elektromobily považovat spíše ještě s úsměvem ... i když se vážně hodně snaží. Ale zlepší se to, nebojte.

Freddka
19. srpna • 13:58

Jde o subjektivni preference, ale PODLE ME dobry elektromobil znamena velky kufr vepredu i vzadu, dobry dojezd/efektivita, baterka, co vydrzi. A taky trochu vykonu a hlavne neeee predokolka, fakt neeee.Tuhle kombinaci zatim nabizi jen Tesla co ja vim. Vsichni ostatni neco z toho nezvladli.

Krd
18. srpna • 23:23

A jaka je robustnost te site na ruseni? Duvodu proc se pouziva prave CAN je vic, nejde tam jen tak natahnout USB. Pokusy s optikou skoncili na vysoke cene a nachylnosti a automotive eth se zas nepouziva vsude.

LOL
19. srpna • 7:29

A víš Krde, že dnes není problém v implicitně zarušeném prostředí (bezdráty, powerline) tahat spolehlivě stovky megabitů (to je na úrovni ethernetu, který je z dob krále klacka)? A dokonce existují i přenosové protokoly nad touto vrstvou, které přidávají další odolnost proti chybám.
Mimochodem, je takový problém naládovat celý balík rychle a před vlastním flashováním si sjet pomocí prostředků auta jeho md5/sha-1/sha-2 hash? Tohle všechno zvládá mainboard z PC za 2000Kč. Tak mi netvrď, že to neumí deska z auta za desítky tisíc. A jestli neumí, tak jsou vývojáři v automotive totální matláci!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Krd
19. srpna • 11:24

Kdyz me tu tak pranyrujete, uvazovali jste nekdy nad tim, ze jednotky ve vozidlech nejsounprimarne urcene na prenos a zapis velkehonobjemu dat? Ony tonpro svuj normalninprovoz nepotrebuji, na deskach nejsou bezne radice pro primy zapis do pameti, bezne se preklada z CAN na jinou sbernici jakonje SPI atd.
Pokud jednotkunvyrabi dodavatel ma jine moznosti nez kdyz je jednotka uzavrena a vy vidite jen zakaznicky konektor.

JAC
20. srpna • 12:02

Přiznám se, že co se IT týká jsem totálně mimo, takže vám nehodlám oponovat. Pokud bych si mohl dovolit srovnání pro neznalého uživatele tak bych to přirovnal k pokusu vařit knedlíky v atomovém reaktoru.
A ten akcent pána ve videu který tvrdí, že je za upgrade zodpovědný jakoby napovídal, že to automobilka nemyslí zcela vážně. Tomu snad nerozumí ani rodilý mluvčí.

Freddka
19. srpna • 13:52

Krd dik za vecne a prinosne info.
Ja jako ajtak naprosto rozumim tomu co rikas.
A taky jako ajtak naprosto souhlasim s tim, ze tohle uz jde dneska celkem snadno vyrazne zlepsit/zrychlit. Ale za nejakou cenu, kazdy novy tech znamena nove potize. To ale podle me neznamena, ze ma smysl zustat 20 let na te stejne technologii … takhle jim opravdu rychle ujede vlak protoze veci se meni, je tu Tesla, jsou tu cinani…

Ocashontas
21. srpna • 22:11

Jo a bojuj za vymiceni i2c a spi. Uz je dokonce zakazano pouzivat master-slave oznaceni. Tak proc to nevyhazet vsechno. Coz?

Ocashontas
21. srpna • 22:07

Tak ono je neco jineho mit technologii, kde kdyz vypadne paket, nebo cela trasa, tak se nic nestane, protoze to bud jen trhne neznatelne v obraze, nebo technologii, kde bezi realtime os a vypadek paketu muze znamenat nespusteni airbagu.

miandys
19. srpna • 12:35

To je ale právě ta chyba.Elektromobil je poněkud jiné auto. Je to prakticky počítač na kolech, kde maximální konektivita, kompatibilita a práce s daty má být alfou a omegou řídících systémů. Očekává se, ž auto bude bez překážek komunikovat napříč ekosystémy řízení dopravy, vozů mezi sebou, výrobci, vývojáři.Tesla to pochopila ihned, jakmile započala s vývojem prvního elektromobilu.Tihle evropští neandrtáci to neumějí ani zkopírovat.

Thomas
19. srpna • 12:51

Tesla nepochopila nic, používá stejnou CAN sběrnici jako zbytek... Update trvá okolo 3 hodin

Kuk Vykuk
23. srpna • 18:16

A proč teda musí Škoda kvuli updejtu do servisu a Tesla to zvládně bezdrátově?

jozka
19. srpna • 9:31

Ona je spis otazka jak to maji postavene, kdyz aktualizace znamena prenaseni nejakeho velkeho baliku dat. Necekam, ze by to prepsali od zacatku do konce...

Moik
19. srpna • 10:52

Přesně...tohle jsem taky nepochopil. Ale údajně snad s updatem 2.4 (VW) se rozšiřuje počet jednotek, které můžou být aktualizovány OTA, takže je možný, že se toho přepisuje daleko víc. Ale i tak...

Doporučujeme

Články odjinud