Vychválit si to musí i ty prodeje, přece to nebudou hanět.A mnozí zákazníci na to " skočí " !
KokosCoskoro u kaudeho noveho auta:Pockajte prosim prebieha updatePockajte prosim jednotka sa musi restartovatPockajte prosim zavadza sa systemPockajte prosim zavadzaju sa zmenyPockajte prosim na dokomceniw instalacieAleboAuto sa nepodarilo nastartovat chyba SWAuto sa nepodarilo nastartovat lebo jednotka ohlasila chybu ktoru ovladac nepoznaAuto sa nepodarilo restartovat. Vypnite baterkua znovu zapojteBSoDBSoDBSoD...
Hele ty bolševickej blboune, tohle ale není problém elektromobilu, ale techniků, co mají na starosti HW a SW palubních sytémů.Úplně stejně dlouho bys na to čekal u Škodovky i u jakéhokoliv jiného modelu.Protože jsou to pitomci, co neumějí udělat pořádný palubní počítač třeba jako to má Tesla. Tam ani nevíš, že se něco upgraduje, dokud ti systém neoznámí, že byl proveden upgrade.Prostě a jednoduše, takt, že umíš vyrobit dobré auto není žádná záruka toho, že budeš umět vyrábět také dobrý elektromobil. Aktuálně jsme toho svědci napříč celou Evropou.
Muj Mercedes taky updatuje OTA a taky jsem nikdy nic nevidel. Proste to dela, kdyz v aute nikdo neni anebo pri klsicke servisni prohlidce, proste me se to netyka.Jednou za 100tis km mi zamrznul display, ale mercedes ma na vsechno tlacitko - takze zmacku vypnu zmacknu zapnu 30sec nabiha bylo po problemu. To jsem ochot wj jednou za 100tis km tolerovat :-)
Tesla umí vyrobit výkonný elektromobil, ale jako auto to vrže všude kde může. Ok má to výkonný infotaimen, ale tím to hasne. Komunikace jednotek běží na CAN sběrnici z roku 1983
To už věděla Toyota před 26 lety že když budou nabíjet baterií jen na 80% a vybíjet jenom na 30% tak prodloužen její životnost. Sorry, ale objevují objevené.
5 hodin instalace softwaru :-D to má HW 486 a instalují to z disket?
Omezenim je sbernice ve vozidle, co se flashuje po CANu tak proste trva. Ikdyby pouzili CAN FD tak je max rychlost 5-8Mbit/s jenze celou dobu tam bude behat i nejaka dalsi komunikace, takze se sirka zmensuje. Veci jako automotive ethernet zase spojiji jen nejake periferie.Pri flashovani je nejhorsi, kdyz vam to chcipne u updatu zavadece apod, to je jednotka na odpis, proto se vse dela pomalu.
to jako vážně se v dnešních moderních elekromobilech používá technologie vyvinutá v roce 1983? :-D přenosová rychlost 1Mbit/s :-D pro srovnání dneska na 5G síti mám 500Mbit/s download a 80Mbit/s upload
NE.To jenom v těch evropských, které lze za kvalitní elektromobily považovat spíše ještě s úsměvem ... i když se vážně hodně snaží. Ale zlepší se to, nebojte.
Jde o subjektivni preference, ale PODLE ME dobry elektromobil znamena velky kufr vepredu i vzadu, dobry dojezd/efektivita, baterka, co vydrzi. A taky trochu vykonu a hlavne neeee predokolka, fakt neeee.Tuhle kombinaci zatim nabizi jen Tesla co ja vim. Vsichni ostatni neco z toho nezvladli.
A jaka je robustnost te site na ruseni? Duvodu proc se pouziva prave CAN je vic, nejde tam jen tak natahnout USB. Pokusy s optikou skoncili na vysoke cene a nachylnosti a automotive eth se zas nepouziva vsude.
A víš Krde, že dnes není problém v implicitně zarušeném prostředí (bezdráty, powerline) tahat spolehlivě stovky megabitů (to je na úrovni ethernetu, který je z dob krále klacka)? A dokonce existují i přenosové protokoly nad touto vrstvou, které přidávají další odolnost proti chybám.Mimochodem, je takový problém naládovat celý balík rychle a před vlastním flashováním si sjet pomocí prostředků auta jeho md5/sha-1/sha-2 hash? Tohle všechno zvládá mainboard z PC za 2000Kč. Tak mi netvrď, že to neumí deska z auta za desítky tisíc. A jestli neumí, tak jsou vývojáři v automotive totální matláci!
Kdyz me tu tak pranyrujete, uvazovali jste nekdy nad tim, ze jednotky ve vozidlech nejsounprimarne urcene na prenos a zapis velkehonobjemu dat? Ony tonpro svuj normalninprovoz nepotrebuji, na deskach nejsou bezne radice pro primy zapis do pameti, bezne se preklada z CAN na jinou sbernici jakonje SPI atd.Pokud jednotkunvyrabi dodavatel ma jine moznosti nez kdyz je jednotka uzavrena a vy vidite jen zakaznicky konektor.
Přiznám se, že co se IT týká jsem totálně mimo, takže vám nehodlám oponovat. Pokud bych si mohl dovolit srovnání pro neznalého uživatele tak bych to přirovnal k pokusu vařit knedlíky v atomovém reaktoru.A ten akcent pána ve videu který tvrdí, že je za upgrade zodpovědný jakoby napovídal, že to automobilka nemyslí zcela vážně. Tomu snad nerozumí ani rodilý mluvčí.
Krd dik za vecne a prinosne info.Ja jako ajtak naprosto rozumim tomu co rikas.A taky jako ajtak naprosto souhlasim s tim, ze tohle uz jde dneska celkem snadno vyrazne zlepsit/zrychlit. Ale za nejakou cenu, kazdy novy tech znamena nove potize. To ale podle me neznamena, ze ma smysl zustat 20 let na te stejne technologii … takhle jim opravdu rychle ujede vlak protoze veci se meni, je tu Tesla, jsou tu cinani…
Jo a bojuj za vymiceni i2c a spi. Uz je dokonce zakazano pouzivat master-slave oznaceni. Tak proc to nevyhazet vsechno. Coz?
Tak ono je neco jineho mit technologii, kde kdyz vypadne paket, nebo cela trasa, tak se nic nestane, protoze to bud jen trhne neznatelne v obraze, nebo technologii, kde bezi realtime os a vypadek paketu muze znamenat nespusteni airbagu.
To je ale právě ta chyba.Elektromobil je poněkud jiné auto. Je to prakticky počítač na kolech, kde maximální konektivita, kompatibilita a práce s daty má být alfou a omegou řídících systémů. Očekává se, ž auto bude bez překážek komunikovat napříč ekosystémy řízení dopravy, vozů mezi sebou, výrobci, vývojáři.Tesla to pochopila ihned, jakmile započala s vývojem prvního elektromobilu.Tihle evropští neandrtáci to neumějí ani zkopírovat.
Tesla nepochopila nic, používá stejnou CAN sběrnici jako zbytek... Update trvá okolo 3 hodin
A proč teda musí Škoda kvuli updejtu do servisu a Tesla to zvládně bezdrátově?
Ona je spis otazka jak to maji postavene, kdyz aktualizace znamena prenaseni nejakeho velkeho baliku dat. Necekam, ze by to prepsali od zacatku do konce...
Přesně...tohle jsem taky nepochopil. Ale údajně snad s updatem 2.4 (VW) se rozšiřuje počet jednotek, které můžou být aktualizovány OTA, takže je možný, že se toho přepisuje daleko víc. Ale i tak...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.