Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Ani ne polovina lidí v USA si jako další auto koupí opět ekologický model. Nyní opět frčí SUV se spalovacím motorem.
Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zjistil, že majitelé hybridů a elektromobilů nejsou k této technologii příliš loajální, poměrně rychle se těchto vozů zbavují a kupují si místo nich klasická SUV a crossovery se spalovacím motorem, nejčastěji benzínovým.

Zatímco v roce 2012 si další „zelené auto“ koupilo zhruba 60 % majitelů, v roce 2014 už to bylo jenom 45 % a čísla dále klesají. Pod 50 % loajalita majitelů ekoaut ještě nikdy neklesla. Podle magazínu Edmunds za to může z jedné části levný benzín (v USA zlevnil meziročně o polovinu!), z druhé ale také skutečnost, že lidem elektromobil prostě nevyhovuje.

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Rostoucí zájem o SUV vyplývá nejen z levnějšího benzínu, ale také z toho, že jsou díky moderním motorům a převodovkám auta úspornější (papírově, ale i reálně). Zatímco Američané jezdí stále více, jejich průměrná spotřeba klesá.

V roce 2012 si tak bývalí majitelé hybridů nebo elektromobilů koupili benzínové SUV z 11,9 %, v loňském roce to bylo už z 18,8 % a v prvním kvartálu roku 2015 dokonce už z 22 %. Majitelé se také rozhodují především podle peněz a nikoli podle ekologického dopadu jejich auta. Lidé se zkrátka sami přesvědčili o tom, že se jim elektromobil nebo hybrid nevyplatí.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Hybridům a elektromobilům klesl i podíl na americkém trhu. V prvním kvartálu roku 2014 činil jejich podíl 3,3 %, zatímco v první čtvrtině roku 2015 jen 2,7 %. Vzrostl ale podíl SUV z 31,8 na 34,2 %.

Edmunds také na příkladu Toyoty Camry spočítal, že při současných cenách benzínu se hybridní modely běžných aut vyplácí majitelům zhruba po 10 až 11 letech, zatímco před dvěma roky při dvojnásobných cenách benzínu činila návratnost zhruba pět let.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků