Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Ani ne polovina lidí v USA si jako další auto koupí opět ekologický model. Nyní opět frčí SUV se spalovacím motorem.
Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zjistil, že majitelé hybridů a elektromobilů nejsou k této technologii příliš loajální, poměrně rychle se těchto vozů zbavují a kupují si místo nich klasická SUV a crossovery se spalovacím motorem, nejčastěji benzínovým.

Zatímco v roce 2012 si další „zelené auto“ koupilo zhruba 60 % majitelů, v roce 2014 už to bylo jenom 45 % a čísla dále klesají. Pod 50 % loajalita majitelů ekoaut ještě nikdy neklesla. Podle magazínu Edmunds za to může z jedné části levný benzín (v USA zlevnil meziročně o polovinu!), z druhé ale také skutečnost, že lidem elektromobil prostě nevyhovuje.

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Rostoucí zájem o SUV vyplývá nejen z levnějšího benzínu, ale také z toho, že jsou díky moderním motorům a převodovkám auta úspornější (papírově, ale i reálně). Zatímco Američané jezdí stále více, jejich průměrná spotřeba klesá.

V roce 2012 si tak bývalí majitelé hybridů nebo elektromobilů koupili benzínové SUV z 11,9 %, v loňském roce to bylo už z 18,8 % a v prvním kvartálu roku 2015 dokonce už z 22 %. Majitelé se také rozhodují především podle peněz a nikoli podle ekologického dopadu jejich auta. Lidé se zkrátka sami přesvědčili o tom, že se jim elektromobil nebo hybrid nevyplatí.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Hybridům a elektromobilům klesl i podíl na americkém trhu. V prvním kvartálu roku 2014 činil jejich podíl 3,3 %, zatímco v první čtvrtině roku 2015 jen 2,7 %. Vzrostl ale podíl SUV z 31,8 na 34,2 %.

Edmunds také na příkladu Toyoty Camry spočítal, že při současných cenách benzínu se hybridní modely běžných aut vyplácí majitelům zhruba po 10 až 11 letech, zatímco před dvěma roky při dvojnásobných cenách benzínu činila návratnost zhruba pět let.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků