Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Ani ne polovina lidí v USA si jako další auto koupí opět ekologický model. Nyní opět frčí SUV se spalovacím motorem.
Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zjistil, že majitelé hybridů a elektromobilů nejsou k této technologii příliš loajální, poměrně rychle se těchto vozů zbavují a kupují si místo nich klasická SUV a crossovery se spalovacím motorem, nejčastěji benzínovým.

Zatímco v roce 2012 si další „zelené auto“ koupilo zhruba 60 % majitelů, v roce 2014 už to bylo jenom 45 % a čísla dále klesají. Pod 50 % loajalita majitelů ekoaut ještě nikdy neklesla. Podle magazínu Edmunds za to může z jedné části levný benzín (v USA zlevnil meziročně o polovinu!), z druhé ale také skutečnost, že lidem elektromobil prostě nevyhovuje.

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Rostoucí zájem o SUV vyplývá nejen z levnějšího benzínu, ale také z toho, že jsou díky moderním motorům a převodovkám auta úspornější (papírově, ale i reálně). Zatímco Američané jezdí stále více, jejich průměrná spotřeba klesá.

V roce 2012 si tak bývalí majitelé hybridů nebo elektromobilů koupili benzínové SUV z 11,9 %, v loňském roce to bylo už z 18,8 % a v prvním kvartálu roku 2015 dokonce už z 22 %. Majitelé se také rozhodují především podle peněz a nikoli podle ekologického dopadu jejich auta. Lidé se zkrátka sami přesvědčili o tom, že se jim elektromobil nebo hybrid nevyplatí.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Hybridům a elektromobilům klesl i podíl na americkém trhu. V prvním kvartálu roku 2014 činil jejich podíl 3,3 %, zatímco v první čtvrtině roku 2015 jen 2,7 %. Vzrostl ale podíl SUV z 31,8 na 34,2 %.

Edmunds také na příkladu Toyoty Camry spočítal, že při současných cenách benzínu se hybridní modely běžných aut vyplácí majitelům zhruba po 10 až 11 letech, zatímco před dvěma roky při dvojnásobných cenách benzínu činila návratnost zhruba pět let.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků