Majitelé nových vozů Tesla už od ledna nebudou dobíjet zadarmo

47 komentářů

Kuk Vykuk
14. listopadu • 3:07

cca 100 000 dosavadních majitelů Tesly nadále bude dobíjet furt zadarmo :-D
btw to nikdy zadarmo nebylo :-P

Lovap
9. listopadu • 12:20

Hm ... redakcia by mala do článku doplniť, že ten kredit na 400 kWh bude poskytovaný ročne ...

Zelí
8. listopadu • 21:05

Jmenuje se to daň z paliv a jakmile vznikne nějaká cestička jak z ní uniknout viz. záležitost s topnou naftou, tak stát se nezdráhá a uvalí daň z paliv na veškerou elektřinu a bude po ptákách.

Lupo
9. listopadu • 10:42

Viz post výše. Daň se dá zvedat tak málo, že to v případě elektřiny nestojí ani za pokus. Existují elegantnější a jednoduší řešení jak vybrat peníze které postupně budou vypadávat z výběru spotřební daně na palivech v osobní dopravě. Navíc ta cifra není ani nijak zásadně veliká, čistě u osobních aut se ročně vybere na spotřební daně za paliva jen mezi 25 až 30 miliardami korun, oněch 70 miliard je za veškerá paliva, tedy nákladní doprava, lodní doprava, vlaková doprava, letecká doprava a osobní doprava. Rozpočet České Republiky je okolo 1200 miliard, takže ani výpadek 30 miliard není nějak zásadní a dá se na motoristech vybrat i jinak a ne nesmyslným zvýšením spotřební daně na elektřině.Ostatně podobně se dalo nahlížet i na CNG, tedy palivo které máme doma na topení a vaření a také na pohon aut, zvedla se snad nějak významně spotřební daň na zemní plyn i přesto že na CNG jezdí v České Republice asi 100x více aut než na elektřinu? Ne nezvedla a zvedat se bude tak jak bylo naplánováno dávno. Navíc plyn pro domácnosti je stále levnější.

hihihi
8. listopadu • 20:09

Tak to je asi vhodná doba, aby byla i na elektřinu pro dopravu uvalena spotřební daň podobně, jako na ostatní PHM? ;-)

Mirek
8. listopadu • 21:06

Moc se nesměj, jen aby ty naše myslitelé nenapadlo, že pro zjednodušení uvalí spotřební daň na veškerou elektřinu. Vůbec bych se nedivil, když si vzpomenu např. na fotovoltaiku. Dnes řeší autorské poplatky a co příjde potom? Když slyším, jaké voloviny tam chtějí někteří propašovat, ani bych se nedivil, byl bych rovnou nas...3-[

Lupo
9. listopadu • 10:30

Na elektřině spotřební daň je, jen není tak vysoká jako na tekutá paliva. Ostatně na různá paliva jsou různé vysoké spotřební daně všeobecně, jiná je na benzinu, jiná na naftě, jiná na LPG, jiná na CNG, jiná na topných olejích. Zvýšení spotřební daně na elektřině tak, aby se to nějak výrazně finančně vyplatilo je politicky neprůchozí, i jen 100% zvýšení by znamenalo že cena elektřiny bz se zvedla asi o 3 haléře na kWh, aby se spotřební daň na elektřině zvedla o 1 korunu na 1kWh, musela by se tato daň zvednout o zhruba 3500%, znáš politika který by si pod sebou takto podřezal větev a dokázal takové zvýšení dostat jak skrze parlament a senát, tak přes prezidenta a nakonec aby to prošlo i na energetickém regulačním úřadu? na všech těch místech by se ti politici v podstatě pro příští volby odstavili. Jen připomínám že změna tarifu na elektroměr neprošla a to byla dá se říci proti změně sazby spotřební daně doslova prkotina. Extrémní zvýšení spotřební daně není průchozí ani ekonomicky, České firmy by se tím stali v podstatě zase o něco méně konkurenceschopné.

Mirek
9. listopadu • 11:15

Nikdy neříkej nikdy. Pokud by to udělali jen pro elektroauta, tak si piš, že tam naskočí částka, že se ti protočí panenky. Nevidím jediný důvod, proč to u benzínu a nafty není problém a elektřiny by to najednou problém byl. Kalousek nám názorně předvedl, před několika léty, že i zvýšení i tak vysoké spotřební daně není problém.

Lupo
9. listopadu • 11:48

A jak rozlišíš elektřinu pro auta? Česká Republika sama o sobě nezmůže nic, pokud se na ní z okolních států bude valit elektrická lobby tak Česká Republika nemůže jít proti proudu, tím by se diskvalifikovala ekonomicky. Tak jako se nedá nesmyslně zvýšit cena fosilních paliv, protože by tu tankovalo jen minimum lidí a uškodilo by se tak ekonomice co se konkurenceschopnosti tyče, tak se nedá nesmyslně zvedat ani cena nebo spotřební daň na elektřině. Jako volič, dal by jsi hlas někomu kdo by ti zvedl cenu elektřiny o třeba i jen jednu jedinou korunu? I přesto že by to průměrnou rodinu stálo jen asi dva až dva a půl tisíce ročně, tak předpokládám že asi ne. A ani ta jedna koruna za kWh by v podstatě nic nevyřešila, aby se to narovnalo, musela by se ta spotřební daň na elektřině zvednout o 14 až 15 korun za kWh. Schválně co myslíš že by se v tu chvíli stalo s cenami veškerého zboží a to včetně ceny paliv jako benzín nebo nafta? Cena litru benzínu a nafta by se zvedla o 20 až 25 korun, neb součástí ceny těch paliv jsou i výrobní náklady při rafinaci paliv. Takže efekt by byl takový že 1kWh elektřiny by stál 16-20 korun a cena benzínu a nafty by stouply z dnešních řekněme 30 korun na 46 až 50 korun za litr.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. listopadu • 18:35

Tak ty už víš, jak se budou do budoucna řešit tyto problémy a že by to postihlo i všechny co spotřebovávají elektřinu? Jsi jasnovidec? Tak ty bys napálil liden silniční daň, třeba těch 6000 Kč, jak jsi napsal. A jak bys to obhájil před voliči, abych použil tvé argumenty, kteří najezdí nějakou tisícovku kilometrů ročně? Mám souseda, který se špatně pohybuje, proto jezdí na nákupy a k lékaři autem. Kolik si myslíš, že ročně najezdí?
Tím chci říci, že někdo jezdí málo, někdo hodně, ale zkrátka dostali by to všichni rovným dílem a ti co nejezdí by dotovali ty co jezdí. Takový malý socialismus.

Lupo
9. listopadu • 19:22

Oni dnes neexistují výjimky kdy někteří nemusí platit různé poplatky nebo předpisy? Takže soused se bát nemusí, pokud má na to papír, jistě by neplatil.Kupříkladu v Německu takovou silniční daň mají od roku 1993, a zjevně si to před voliči obhájili, proč by to neslo obhájit v České Republice, obhájili se tu i jiné poplatky. A kdys se v budoucnu zavede v České Republice mýtné pro osobní vozidla? Také to nepůjde obhájit?Zvláštní je že postupné zvedání spotřebních daní na palivech se prosadilo a od roku 1989 postupně rostla do dnešních cifer, tak proč by se nedalo prosadit postupné zavádění silniční daně od nějaké nízké částky, a během třeba 10 let ji dostat na úroveň kdy by plně nahradila spotřební daň na palivech pro osobní dopravu? Proč ty nebo soused neprotestujete že se za tech 27 let spotřební daň na palivech zvedla z necelých 1,2 korun za 1 litr na současných zhruba 11 až 13 korun za litr?

Mirek
9. listopadu • 19:51

Stojíš si na vedení? Při spalování benzínu, nebo nafty jsou na tom všichni stejně a zaplatí adekvátně k najetým kilometrům, ale u silniční daně ne. Ta věta nakonec tedy postrádá naprosto logiku ve vztahu k jednorázového poplatku. Nedovedu si představit, jak by tohle chtěli řešit jen na základě silniční daně. Netahej tady, jak je to v Německu, a když, tak to laskavě přepočítej na jejích příjmy. A chceš říci, že kvůli silniční dani neplatí spotřební daň na pohonné hmoty? Němci mají spotřební daň asi o 4 Kč vyšší, přispívají tedy mnohem více, než my, ale ve vztahu k platu je to pro ně nepodstatné.

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 9:26

Však to nedávno už nenápadně zkusili, jen vzpomeňte na "hrátky" a následné hádky okolo jističů. Samozřejmě to zkusí znova, buďte připraveni.On stejně přijde čas kdy se ti vlastizrádci budou houpat na kandelábrech, protože to je jediné čeho se opravdu bojí. Ničemu jinému nerozumí a - to je to nejhorší - ani rozumět nechtějí, ovšem lidi už tu hru na vzájemné poštváváni na jiné lidi nechtějí hrát, takže pak už se prostě půjde rovnou ke zdroji těch nepravostí.

Mirek
8. listopadu • 18:26

Nějaký týden nazpět jsem tady prorokoval, že zadarmo elektřina nebude, pokud se začnou prodeje elektroaut zvedat. Ale, že to půjde takovým fofrem, to jsem tedy nečekal. Teď jsem zvědavý, co na to řeknou místní elektonadšenci.

Lupo
8. listopadu • 19:46

jako majitel a provozovatel elektromobilu Nissan Leaf to jako negativum nevidím, naopak pokud budou nabíjecí stojany s poplatkem přibývat rychleji tak budu rád, s cenou okolo 6-7 korun za kWh budu pořád jezdit levněji než s druhým autem v rodině které jezdí na LPG, tak jak tak většinu nabíjení budu provádět doma za cenu pod 2 korunami za kWhTesla proste utržené prostředky z prodeje kreditů použije na rozšiřování sítě Superchargerů, a já plně doufám že k podobnému kroku přistoupí kupříkladu i Čez a své stojany zpoplatní, a zásadně bude svoji sít nabíjecích míst rozšiřovat ku prospěchu všech elektromobilistů

Hartge
8. listopadu • 23:42

opravdu ty inteligente a kolik tě ten Leaf stál v nákupu a kolik stojí obdobný model klasický a kdy musíš měnit baterku a kolik stojí, jste jen vymaštění sektáři co si neumí spočítat ani koklik je 1 a 1

Lupo
9. listopadu • 10:16

nevím jak se u Vás doma posuzuje inteligence že máš potřebu jiné oslovovat "inteligente"Za Leaf jsem dal 352 tisíc korun, koupený jako dvou leté auto s nájezdem necelých 18 tisíc kilometrů v Německu. Obdobně vybavený kupříkladu 2 letý ojetý Focus nebo Golf se spalovacím motorem stál obdobné peníze. Baterka má záruku 8 let a podle toho kdy ji měnili v Evropě někteří majitelé třeba taxislužeb u Leafu z roku 2011, tak se mění okolo 300 až 350 tisíc kilometrů, tedy s mím nájezdem by to zabralo zhruba 8 až 9 let provozu. Dnes stojí oficiální výměna baterie v Leafu 136 tisíc korun, kolik bude stát za těch 8-9 let nemohu vědět neb nevlastním věštecké schopnosti. Prozatím mám najeto celkově 66 tisíc kilometrů a z toho zhruba 48 tisíc kilometrů jsem najel já. Servis zatím nebyl třeba a na 30 tisících kilometrech jsem jen absolvoval preventivní kontrolu baterie v servisu Nissan která byla zdarma. Náklady na provoz jsem prvních přibližně 35 tisíc kilometrů měl okolo 4 tisíc korun neb jsem využíval nabíjení převážně na stojanech firmy ČEZ, dnes mám již vlastní garáž a tak mě bude podobný nájezd okolo 35 tisíc kilometrů stát okolo 10 tisíc korun, ušetřím ale čas při nabíjení. Místo zhruba 20 hodin nabíjení které jsem musel měsíčně strávit u nabíjecího stojanu se mi dnes auto nabíjí převážně v noci kdy prostě jen stálo a stojí v garáži. Měsíčně najezdím něco ke třem tisícům kilometrů. Druhé auto mám Focus s pohonem na benzín a LPG, spotřeba je okolo 8 kilogramů/litrů, tedy mích 35 tisíc kilometrů ročně by mě stálo s tímto autem pouze na LPG okolo 35 tisíc korun, pouze na benzín okolo 75 tisíc korun, rozdíl je tedy jen na palivu okolo 25 nebo 50 tisíc korun ročně, případná baterie pro Leaf se mi tedy zaplatí po třech až pěti a půl letech provozu.Pravděpodobně si tedy dokážu spočítat náklady lépe než ty. Toliko k inteligenci, mnoho si ji bohužel nepředvedl Hartge.

R2
9. listopadu • 18:48

Divam se, ze jste koupil Leaf za velmi zajimavou cenu a porovnal jste to s prehnanou cenou za spalovaci konkurenci. Kdyz mrknu na nabidky ojetin, tak 2lete Focusy bezne stoji polovinu ceny Leafu cca 10 000 vs 20 000 EUR.
Navic pristupujete hodne optimisticky k vydrzi baterie. Nissan sam si veri asi na 150 000 km, pak uz muze dojit k velmi vyraznemu poklesu kapacity, coz muze byt pro mnoho lidi problem. Obavam se, ze s vasim prumerem 100 km za den, bude pokles kapacity omezujici i pro vas a varianta, ze az za 5,5 roku usetrite na novou baterii, tak stara bude na hrane pouzitelnosti je az neprijemne realna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
9. listopadu • 19:37

To se dovím za 4 roky, tou dobou by měl mít můj Leaf najeto nějakých 200 tisíc kilometrů. Ostatně podobné nákladné trable můžou nastat i u spalovacích motorů. Také nečekám že by cena baterie byla stále tak vysoko i za ty 4 roky. v Roce 2012 stála výměna baterie v Leafu údajně přes 280 tisíc korun, jako náhradní díl byla baterie zalistovaná v cenících řetězců co se zabývají prodejem a distribucí originálních náhradních dílů. Dnes v roce 2016 je cena samotné baterie pod 130 tisíci korunami. Moje 24kWh baterie se do Leafu již ani nedá objednat co se nového auta týče a zalistovaná je již i 30kWh baterie s cenou 142 tisíc korun. Jaká bude tedy cena baterie coby náhradního dílu pro můj Leaf za 4 roky se v podstatě nedá odhadnout.Již se objevují v Německu i firmy které původní baterie repasují za menší cenu než jaká je cena baterie coby náhradního dílu. Baterie tedy zůstává původní s elektronikou, a mění se pouze jednotlivé moduly. Tak jako jiné firmy v USA nabízejí i rozšíření baterie Leafu na výší kapacitu.Toho že bych na tom autě prodělal se opravdu nebojím.

aaa
8. listopadu • 22:34

Jestli to počítám správně, tak při ceně 5kč/kWh je cena 1,25kč/km. Docela bída :D

Lupo
9. listopadu • 9:47

Za 32 tisíc ujetých kilometrů v Leafu mám průměrnou spotřebu 14,6kWh na 100 kilometrů, tedy řekněme 103 korun na 100 kilometrů při 7 korunách za kWh. Většinu dobíjení mám doma v garáži za 1,8 koruny za kWh, tedy do 30 korun na 100 kilometrů.

lojza
9. listopadu • 20:49

mohu se zeptat u jakeho dodavatele elektriny, pripadne i tarif mate 1,8kc za 1 KW?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
10. listopadu • 10:15

Čez, tarif D02d.

komik
9. listopadu • 1:09

Jenže Tesly se srovnávají se stejně drahými a rychlymi M3, M4... kde budete jezdit za 20l naturalu, tedy 6 Kč/km. Takže i tak je Tesla 5x levnější...

Jig
9. listopadu • 8:06

Rozdíl necelou pětikorunu na kilometr... to asi žíly trhat nebude. Když se vezme v úvahu průměrný nájezd podobných aut než změní majitele, jak si které auto drží hodnotu při následném prodeji apod. Tak sice je to 5x levněji, nicméně reálně to nebude víc než jedna větší položka v příplatkové výbavě. Navíc konkurent je to spíše jen ve zrychlení... v kvalitě zpracování interiéru celkem významně zaostává (ač možná to byla vada několika málo kusů co jsem viděl... )

FRČ
8. listopadu • 20:37

Až se rozšíří elektromobilita třeba do stavu, kdy budou převažovat tato vozítka, tak stát zavede spotřební daň na každou kWh, která nateče do baterie odkudkoli, třeba z domovní sítě, včetně té z obnovitelných zdrojů (domácí fotovoltaika). kWh se pak může v klidu vyšplhat do úrovně několika desítek Kč. Každý elektromobil bude mít u baterie zaplombovaný ,,elektroměr'' plus bude načítat online. Stát si spotřební daň vybere jakýmkoli způsobem, který uzná za vhodný. Jen naivka si může myslet, že bude neustále jezdit tzv. zadarmo. Každá sranda něco stojí. B-]

Lupo
9. listopadu • 9:36

Proč by stát zaváděl větší spotřební daň na elektřině a tím si naštvat všechny lidi v tomto státu? stačí zavést normální silniční daň a vybere mnohem více než co dnes vybere na spotřební dani za všechny paliva. Na spotřební dani z individuální osobní dopravy se v České Republice vybere na spotřební dani jen mezi 25 až 30 miliardami ročně, na to stačí u osobních aut zavést silniční daň okolo 6 tisíc ročně. Ze začátku bude stačit třeba 500 korun ročně a tak jak se bude procento elektromobilu zvyšovat se prostě každý rok bude zvyšovat i sazba silniční daně.Desítky korun za kWh jsou jen tvé choré výplody, v takové chvíli by se ostrovní výroba vlastní elektřiny vyplácela a měla návratnost v řádu měsíců, a hlavně česká ekonomika by se tím stala naprosto nekonkurenceschopná, navíc na podobné nesmysly máme kontrolní a regulační úřady které toto musí schválit, a takový nesmysl by nikdo normální nepodepsal, okamžitě by se tím politicky popravil ;-)

FRČ
9. listopadu • 17:59

Choré výplody si nech pro sebe. Kdyby jsi četl všechny mé příspěvky, tak zjistíš, že jsem psal o měření jakékoliv el. energie (myšleno i z vlastních zdrojů - ostrovních) přitékající do baterie každého e-vozítka. Navíc se neboj, že by se to týkalo jen české republiky, určitě by na to byla nějaká směrnice EU. A jak se bude procento elektromobilu zvyšovat, tak se každý rok bude zvyšovat i sazba spotřební daně na každou ,,elektromobilní'' kWh. Potom se můžeme dočkat právě těch desítek korun za kWh.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
9. listopadu • 19:07

Ano vymýšlení nesmyslných metod jak něco měřit ti jdou dobře. Tak dál vymýšlej.

FRČ
9. listopadu • 20:24

;-) Nesmyslných? Jen aby jsi se nedivil... Nastiňuji možnosti čeho se mohou obdivovatelé a majitelé akuvozítek v blízké budoucnosti dočkat.

Radek33
9. listopadu • 14:10

Prosím, jak ses dostal na 6 tisíc ročně? Pokud najezdim 15tkm se spotřebou 7/100 (buďme optimisty ;-) ), odvedu na spotřební dani cca. 13.500. DPH z této spotř. daně je dalších 2.800, to máme celkem přes 16.000. To už by byla pěkná silniční daň, to už se bude spousta lidí kroutit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
9. listopadu • 16:01

Pravděpodobně každé auto registrované v České republice tolik ročně nenajezdí. V roce 2015 se v České Republice vybralo na spotřební dani za paliva 72 miliard korun. Do této sumy se počítá 8 paliv, 5 položek je na benzíny a oleje a 3 připadají na plyny. Rozepsané je máš kupříkladu zde http://www.penize.cz/80318-spotrebni-dane... . Na osobní dopravu kam spadají osobní auta na benzín, naftu a plyny připadá zhruba 25-30 miliard korun z těch 72 miliard. Zbylé peníze jsou nákladní doprava, vlaky, letadla a lodě. Vezmeme tedy tu horní hranici 30 miliard, v České republice je registrováno přes 7 miliónů aut, z toho osobních je lehce nad 4,6 miliónu. 30 miliard děleno 4,6 miliónu je kolik? 6522 korun pokud se nemýlím.

Martin
8. listopadu • 23:04

Elektroměr u baterie? A co když si nebudu baterii dobíjet ale budu si ji měnit? To mi ten "elektroměr" rovnou všechno spočítá? B-]

FRČ
9. listopadu • 17:28

:-D A co třeba ,,elektroměr'' v každé baterii, synchronizovaný s autem a on-line přenosem? Auto si pak bude ID každé baterie zaznamenávat a načítat.
Neboj, stát si vždycky najde cestu jak z lidí dostat to, co uzná za vhodné.

Majkl
8. listopadu • 22:00

Jako vtip dobrý. .)

FRČ
8. listopadu • 22:39

No tomu věř že to nastane, jen je otázkou od kdy.

Mirek
8. listopadu • 20:56

Já si myslím, že to bude mnohem dříve, než až začnou převažovat. V opačném případě by se stát nechal ochudit o podstatnou část příjmů ze spotřební daně z pohonných hmot. Co by potom naše pansto rozhazovalo do předražených staveb, myšleno peníze, když by je neměli.
Ale je vidět, že naivita některým stále nechybí, když si myslí, že budou jezdit skoro zadarmo.

FRČ
8. listopadu • 22:58

To je pravda. Myslím, že jednou, až budeme muset jezdit jen v e-vozítkách, tak budeme ještě rádi vzpomínat na dnešní dobu, kdy jsme tankovali l benzínu za 30-40Kč.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
9. listopadu • 9:09

Tak nesmíš vest takovéhle poraženecké bláboly, a když tedy sám dobře víš že nejlepší je zachovat stávající stav a odstranit jeho nedostatky, tak pro to taky musíš něco dělat. Zemního plynu máme dost (CNG/LNG), nedávno vědci objevili jak dělat levně etanol z CO2, elektřiny a vody, palivové články na etanol už nějakou dobu máme (žádné emise, jediný výstup je vodní pára) - není absolutně žádný důvod se zabývat ukládáním energie do nějakých trapných akumulátorů (které navíc svou neekologickou výrobou navíc znečišťují životní prostředí).Je to všechno jenom hra mocných, kteří by chtěli, aby automobil (elektromobil) byl jen pro někoho (bohaté), tak jako kdysi. Není k tomu absolutně žádný ospravedlnitelný důvod, schopné a čisté technologie už dávno reálně existují, stačí je jen neschovávat do trezorů - takže jestli tomu (divadýlku na lidi) chceme konečně začít účinně bránit, tak se musíme začít bránit už teď (stejně jako mnoha jiným věcem, stav EU např). Změň myšlení, tím změníš víc, než si myslíš.

FRČ
9. listopadu • 20:11

Jaké poraženecké bláboly? Mě to neříkej, sám jsem zarputilým odpůrcem čistě akumulátorových vozidel hlavně kvůli nepružnosti používání (dlouhé nabíjení). A až nastane doba, kdy nebudu mít jinou možnost a budu muset jít do nějakého ,,ekologického'' vozidla, tak právě čistě akumulátorový to rozhodně nebude. Takže změna myšlení by byla prospěšná hlavně u ostatních obdivovatelů akumulátorových ,,aut'', kteří si většinou naivně myslí, že si na rozdíl od jiných (preferující CNG/LPG, vodíkové, etanolové, elektrolitové aj. palivové články), budou doma donekonečna nabíjet svá vozítka za pár korun. Neboj, až ekologové časem procitnou a zjistí škodlivost hromadného používání akumulátorů EV, tak prosadí neúnosné navýšení spotřební daně na každou kWh jen pro pohon těchto vozidel, stát si ji vybere jakýmkoli způsobem a bude ,,vymalováno''... B-]

hegrid
9. listopadu • 11:38

Já myslím, že bys nikomu neměl kázat co si myslet. Takový plky si nech jako kolemjdoucí od cesty.Jinak jsi úplně vedle... Žádné emise? Z čeho se vyrábí elekřina prosím? 51% z uhlí unás tywoe..

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 20:15

O těch emisích jsem hovořil v souvislosti s tou technologií, tj. že palivový článek nemá jiné emise, než vodní páru. Musíš líp číst. Žádné elektrárny jsem tu do toho netahal, ostatně už se to tu probíralo nesčetněkrát a i já sám jsem psal pod jinými články, že elektromobil kouří jinde než jezdí. Tak nevím co máš.

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 20:10

Nikomu nic nekážu, ale faktem zůstává, a to platí obecně, že když někdo něco chce, tak pro to musí něco dělat. Tak to prostě na světě funguje.

sokar
8. listopadu • 19:30

Neřeknou nic, pač stojí uprostřed pole a hledaj přípojku do sítě :-D:-D

sokar
8. listopadu • 18:21

HAHAHA :-D:-D:-D

Pavel
17. listopadu • 16:56

Všech 5 majitelů Tesly v ČR to musí zajímat. Tedy jestli čtou Revui.:-))

jean
8. listopadu • 18:15

Nechcem rýpať, ale kW je jednotka výkonu, zrejme mal autor na mysli 400kWh.

Doporučujeme

Články odjinud