Premiéra proběhla na ženevském autosalonu v roce 1995. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Premiéra proběhla na ženevském autosalonu v roce 1995. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Šlo o po všech stránkách extrémní ukázku ducha Ferrari v polovině 90. let – už jenom svým pohonem. Tím byl atmosferický dvanáctiválec Tipo F130B, přímo odvozený z 3,5litrové V12 z monopostu pro F1 pro sezonu 1990. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Šlo o po všech stránkách extrémní ukázku ducha Ferrari v polovině 90. let – už jenom svým pohonem. Tím byl atmosferický dvanáctiválec Tipo F130B, přímo odvozený z 3,5litrové V12 z monopostu pro F1 pro sezonu 1990. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Motor s pěti ventily na válec disponoval 382 kW a 491 Nm, červené pole leželo v 8500 otáčkách. Byl přímo namontován na centrální vanu z uhlíkových vláken, představoval tedy jeden z nosných prvků šasi. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Motor s pěti ventily na válec disponoval 382 kW a 491 Nm, červené pole leželo v 8500 otáčkách. Byl přímo namontován na centrální vanu z uhlíkových vláken, představoval tedy jeden z nosných prvků šasi. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Zrychlení na 100 km/h zabralo jen 3,87 sekundy a maximální rychlost činila 325 km/h. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Zrychlení na 100 km/h zabralo jen 3,87 sekundy a maximální rychlost činila 325 km/h. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Vůz měl zavěšení se suvnými vzpěrami, řadilo se šestistupňovým manuálem. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Vůz měl zavěšení se suvnými vzpěrami, řadilo se šestistupňovým manuálem. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Nenašli jste zde ABS, ani posilovače řízení či brzd – vše v zájmu puristického řidičského prožitku. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Nenašli jste zde ABS, ani posilovače řízení či brzd – vše v zájmu puristického řidičského prožitku. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Jedinou „luxusní vymožeností“ byla klimatizace, vzadu uložený motor přece jenom trošku topil. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Jedinou „luxusní vymožeností“ byla klimatizace, vzadu uložený motor přece jenom trošku topil. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Předpokládaná poptávka byla 350 kusů, vyrobeno bylo ale jen 349 v souladu s filozofií Ferrari vyrábět vždy o jeden kus méně, než si trh žádá. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Předpokládaná poptávka byla 350 kusů, vyrobeno bylo ale jen 349 v souladu s filozofií Ferrari vyrábět vždy o jeden kus méně, než si trh žádá. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Na většině fotografií u tohoto článku si můžete prohlédnout prototyp s číslem šasi 99999. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Na většině fotografií u tohoto článku si můžete prohlédnout prototyp s číslem šasi 99999. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Šlo o poslední vůz, u nějž Ferrari použilo pěticiferné označení. Vůz byl ve vlastnictví automobilky a používán pro testování a prezentace, později jej získal belgický sběratel Jacques Swaters. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Šlo o poslední vůz, u nějž Ferrari použilo pěticiferné označení. Vůz byl ve vlastnictví automobilky a používán pro testování a prezentace, později jej získal belgický sběratel Jacques Swaters. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

F50 nebyla zpočátku tak ceněná, jako F40. Možná i proto, že jej značka poskytla pouze velmi omezenému množství vybraných motoristických novinářů. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

F50 nebyla zpočátku tak ceněná, jako F40. Možná i proto, že jej značka poskytla pouze velmi omezenému množství vybraných motoristických novinářů. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Traduje se, že Ferrari hrozilo majitelům F50 ztrátou možnosti nákupu dalších vozů, pokud svůj kus nějakému pisálkovi půjčí. Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Traduje se, že Ferrari hrozilo majitelům F50 ztrátou možnosti nákupu dalších vozů, pokud svůj kus nějakému pisálkovi půjčí. | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Ferrari F50 | Zdroj: Ferrari/RM Auctions

Šlo o po všech stránkách extrémní ukázku ducha Ferrari v polovině 90. let – už jenom svým pohonem. Tím byl atmosferický dvanáctiválec Tipo F130B, přímo odvozený z 3,5litrové V12 z monopostu pro F1 pro sezonu 1990. Zdroj: Ferrari/RM Auctions
Motor s pěti ventily na válec disponoval 382 kW a 491 Nm, červené pole leželo v 8500 otáčkách. Byl přímo namontován na centrální vanu z uhlíkových vláken, představoval tedy jeden z nosných prvků šasi. Zdroj: Ferrari/RM Auctions
Zrychlení na 100 km/h zabralo jen 3,87 sekundy a maximální rychlost činila 325 km/h. Zdroj: Ferrari/RM Auctions
Vůz měl zavěšení se suvnými vzpěrami, řadilo se šestistupňovým manuálem. Zdroj: Ferrari/RM Auctions
47
Fotogalerie

Majitelé je nesměli půjčovat novinářům. Bájné Ferrari F50 slaví 30 let, prohlédněte si prototyp

Nástupce legendární F40 byl výkladní skříní techniky se závodní konstrukcí a obřím výkonem. Vzniklo jen 349 kusů.

Předloni Ferrari oslavovalo výročí modelu F40 vyjížďkou majitelů a nejinak tomu bylo vloni, kdy zase slavil „narozeniny“ první model GTO. Nyní přišla řada na F50, jejíž premiéra proběhla na ženevském autosalonu v roce 1995. Šlo o po všech stránkách extrémní ukázku ducha Ferrari v polovině 90. let – už jenom svým pohonem.

Tím byl atmosferický dvanáctiválec Tipo F130B, přímo odvozený z 3,5litrové V12 z monopostu pro F1 pro sezonu 1990. Motor s pěti ventily na válec disponoval 382 kW a 491 N.m, červené pole leželo v 8500 otáčkách. Byl přímo namontován na centrální vanu z uhlíkových vláken, představoval tedy jeden z nosných prvků šasi. Zrychlení na 100 km/h zabralo jen 3,87 sekundy a maximální rychlost činila 325 km/h.

Vůz měl zavěšení se suvnými vzpěrami, řadilo se šestistupňovým manuálem. Nenašli jste zde ABS, ani posilovače řízení či brzd – vše v zájmu puristického řidičského prožitku. Jedinou „luxusní vymožeností“ byla klimatizace, vzadu uložený motor přece jenom trošku topil. Předpokládaná poptávka byla 350 kusů, vyrobeno bylo ale jen 349 v souladu s filozofií Ferrari vyrábět vždy o jeden kus méně, než si trh žádá. Brunejský sultán si objednal rovnou šest kusů v různých barvách (například i stříbrné a modré), jedním z jeho vozů byla speciálně karosovaná unikátní verze Bolide.

A když jsme u těch unikátů, na většině fotografií u tohoto článku si můžete prohlédnout prototyp s číslem šasi 99999. Šlo o poslední vůz, u nějž Ferrari použilo pěticiferné označení. Auto bylo ve vlastnictví automobilky a používáno pro testování a prezentace, později jej získal belgický sběratel Jacques Swaters. Vzácné jsou také tři prototypy závodní verze F50 GT s výkonem zhruba 552 kW při šílených 10.500 otáčkách a točivým momentem 529 Nm – došlo k jejich testování, ale Ferrari projekt opustilo a soustředilo se raději na program Formule 1.

F50 nebyla zpočátku tak ceněná, jako F40. Možná i proto, že jej značka poskytla pouze velmi omezenému množství vybraných motoristických novinářů. Traduje se, že Ferrari hrozilo majitelům F50 ztrátou možnosti nákupu dalších vozů, pokud svůj kus nějakému pisálkovi půjčí.

Zdroj: Ferrari | Zdroj videa: Ferrari

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud