Nástupce legendární F40 byl výkladní skříní techniky se závodní konstrukcí a obřím výkonem. Vzniklo jen 349 kusů.
Předloni Ferrari oslavovalo výročí modelu F40 vyjížďkou majitelů a nejinak tomu bylo vloni, kdy zase slavil „narozeniny“ první model GTO. Nyní přišla řada na F50, jejíž premiéra proběhla na ženevském autosalonu v roce 1995. Šlo o po všech stránkách extrémní ukázku ducha Ferrari v polovině 90. let – už jenom svým pohonem.
Tím byl atmosferický dvanáctiválec Tipo F130B, přímo odvozený z 3,5litrové V12 z monopostu pro F1 pro sezonu 1990. Motor s pěti ventily na válec disponoval 382 kW a 491 N.m, červené pole leželo v 8500 otáčkách. Byl přímo namontován na centrální vanu z uhlíkových vláken, představoval tedy jeden z nosných prvků šasi. Zrychlení na 100 km/h zabralo jen 3,87 sekundy a maximální rychlost činila 325 km/h.
Vůz měl zavěšení se suvnými vzpěrami, řadilo se šestistupňovým manuálem. Nenašli jste zde ABS, ani posilovače řízení či brzd – vše v zájmu puristického řidičského prožitku. Jedinou „luxusní vymožeností“ byla klimatizace, vzadu uložený motor přece jenom trošku topil. Předpokládaná poptávka byla 350 kusů, vyrobeno bylo ale jen 349 v souladu s filozofií Ferrari vyrábět vždy o jeden kus méně, než si trh žádá. Brunejský sultán si objednal rovnou šest kusů v různých barvách (například i stříbrné a modré), jedním z jeho vozů byla speciálně karosovaná unikátní verze Bolide.
A když jsme u těch unikátů, na většině fotografií u tohoto článku si můžete prohlédnout prototyp s číslem šasi 99999. Šlo o poslední vůz, u nějž Ferrari použilo pěticiferné označení. Auto bylo ve vlastnictví automobilky a používáno pro testování a prezentace, později jej získal belgický sběratel Jacques Swaters. Vzácné jsou také tři prototypy závodní verze F50 GT s výkonem zhruba 552 kW při šílených 10.500 otáčkách a točivým momentem 529 Nm – došlo k jejich testování, ale Ferrari projekt opustilo a soustředilo se raději na program Formule 1.
F50 nebyla zpočátku tak ceněná, jako F40. Možná i proto, že jej značka poskytla pouze velmi omezenému množství vybraných motoristických novinářů. Traduje se, že Ferrari hrozilo majitelům F50 ztrátou možnosti nákupu dalších vozů, pokud svůj kus nějakému pisálkovi půjčí.
Zdroj: Ferrari | Zdroj videa: Ferrari