Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Čínská společnost Geely, které v současnosti patří i Volvo, zveřejnila ambiciózní plány k oživení další automobilky pod svými křídly – britského Lotusu. Zásadním krokem má být investice v řádech desítek miliard korun.

Geely zakoupilo většinový podíl britského Lotusu již minulý rok a nyní má s touto tradiční značkou opravdu velké plány. Automobilku chce nový vlastník posunout na vyšší úroveň trhu a investicemi do budoucího rozvoje tak zaručeně šetřit nebude.

Čínský koncern, který rapidním tempem nadále rozšiřuje své portfolio značek, chce totiž do Lotusu investovat v přepočtu přes 43 miliard korun a svůj dosavadní 51% podíl v automobilce navíc ještě rozšířit. Znamenalo by to odkoupit další část podílu od současného spoluvlastníka, malajské společnosti Etika Automotive.

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Kromě masivní finanční injekce počítá Lotus s výstavbou nového designového centra v britském Coventry, kde pracovní sílu doplní 200 nových zaměstnanců. Další továrna v Midlands by poté měla zajistit zvyšující se výrobní kapacitu značky.

Přestože ale bude Geely k produkci Lotusů používat i továrnu v Číně, aby pokrylo poptávku na trhu Asie, vedoucí koncernu Li Shufu připomíná, že britská tradice automobilce zůstane. „Navrženo v Británii, vyvíjeno v Británii a vyráběno v Británii. Nevidíme důvod, proč přesouvat 50 let kombinovaných zkušeností do Číny. Necháme Lotus dělat to, co umí nejlépe, v Británii,“ ujistil Shufu fanoušky značky.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Geely si tedy k vývoji nových modelů zachová zdravý odstup a ponechá experty z Lotusu dělat svou práci. Půjde o stejný přístup jako u švédského Volva, které Geely vlastní od roku 2010, a severské automobilce se od té doby daří více než dobře.

Lotus se chce ovšem dotlačit na úroveň mnohem úspěšnější konkurence. V tomto ohledu se dokola zmiňuje chuť automobilky vyrovnat se na trhu třeba Porsche. Plánu má pomoci dvojice chystaných SUV, které se objeví mezi lety 2020 a 2021. Z jejich zisku se snad konečně dočkáme i zbrusu nových sporťáků, které Lotus potřebuje taky jako sůl.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Kromě Lotusu a Volva teď Geely vlastní i britskou společnost London EV Company Limited vyrábějící elektrické taxíky, skoro poloviční podíl drží v automobilce Proton a vlastní automobily nabízí pod značkami Geely Auto a Lynk & Co. S podílem 9,69 % se pak nedávno čínská společnost stala i největším podílovým vlastníkem německého giganta Daimler, pod něhož spadá Mercedes-Benz.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků