Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. | Lotus Exige Sport 410

Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. | Lotus Exige Sport 410

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410

Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410

Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410

Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410

Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. | Lotus Exige Sport 410

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. | Lotus Exige Sport 410

brzdy dodala firma AP Racing | Lotus Exige Sport 410

brzdy dodala firma AP Racing | Lotus Exige Sport 410

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. | Lotus Exige Sport 410

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. | Lotus Exige Sport 410

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. | Lotus Exige Sport 410

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. | Lotus Exige Sport 410

Lotus Evora GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Lotus Evora GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Lotus Exige Cup 430 dostal mnoho vylepšení, díyk tomu tak z 0 na 96 km/h vysprintuje jen za 3,2 sekundy.

Lotus Exige Cup 430 dostal mnoho vylepšení, díyk tomu tak z 0 na 96 km/h vysprintuje jen za 3,2 sekundy.

Na zadním pohledu vynikne u nového Lotusu závodní difuzor. Zajímavý je i výfuk, který je umístěn uprostřed.

Na zadním pohledu vynikne u nového Lotusu závodní difuzor. Zajímavý je i výfuk, který je umístěn uprostřed.

Kola z lehkých slitin a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. I to nám napovídá, že se jedná u skutečný závodní vůz. Jen homologovaný do silničního provozu.

Kola z lehkých slitin a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. I to nám napovídá, že se jedná u skutečný závodní vůz. Jen homologovaný do silničního provozu.

Interiér je však velmi jednoduchý, jak už to u podobných modelů bývá.

Interiér je však velmi jednoduchý, jak už to u podobných modelů bývá.

Malý sportovní volant je však to nejdůležitější. Ten u Lotusu nechybí.

Malý sportovní volant je však to nejdůležitější. Ten u Lotusu nechybí.

Spotovní sedadla vypadají velmi odbře. Výrobce se nezapomněl zmínit, že se jedná o speciální edici Cup 430.

Spotovní sedadla vypadají velmi odbře. Výrobce se nezapomněl zmínit, že se jedná o speciální edici Cup 430.

Řadící páka ovládá šestistupňovou převodovku. Zkrácené řazení ocení každý milovník závodních automobilů a okruhů.

Řadící páka ovládá šestistupňovou převodovku. Zkrácené řazení ocení každý milovník závodních automobilů a okruhů.

Lotus má pod kapotou přeplňovaný motor V6 z Toyoty, který dává výkon 320 kW. Výrazné zesílení oprti běžnému Exige.

Lotus má pod kapotou přeplňovaný motor V6 z Toyoty, který dává výkon 320 kW. Výrazné zesílení oprti běžnému Exige.

Lotus Exige Cup 430.

Lotus Exige Cup 430.

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410
Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410
Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410
Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. | Lotus Exige Sport 410
30
Fotogalerie

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Čínská společnost Geely, které v současnosti patří i Volvo, zveřejnila ambiciózní plány k oživení další automobilky pod svými křídly – britského Lotusu. Zásadním krokem má být investice v řádech desítek miliard korun.

Geely zakoupilo většinový podíl britského Lotusu již minulý rok a nyní má s touto tradiční značkou opravdu velké plány. Automobilku chce nový vlastník posunout na vyšší úroveň trhu a investicemi do budoucího rozvoje tak zaručeně šetřit nebude.

Čínský koncern, který rapidním tempem nadále rozšiřuje své portfolio značek, chce totiž do Lotusu investovat v přepočtu přes 43 miliard korun a svůj dosavadní 51% podíl v automobilce navíc ještě rozšířit. Znamenalo by to odkoupit další část podílu od současného spoluvlastníka, malajské společnosti Etika Automotive.

Kromě masivní finanční injekce počítá Lotus s výstavbou nového designového centra v britském Coventry, kde pracovní sílu doplní 200 nových zaměstnanců. Další továrna v Midlands by poté měla zajistit zvyšující se výrobní kapacitu značky.

Přestože ale bude Geely k produkci Lotusů používat i továrnu v Číně, aby pokrylo poptávku na trhu Asie, vedoucí koncernu Li Shufu připomíná, že britská tradice automobilce zůstane. „Navrženo v Británii, vyvíjeno v Británii a vyráběno v Británii. Nevidíme důvod, proč přesouvat 50 let kombinovaných zkušeností do Číny. Necháme Lotus dělat to, co umí nejlépe, v Británii,“ ujistil Shufu fanoušky značky.

Geely si tedy k vývoji nových modelů zachová zdravý odstup a ponechá experty z Lotusu dělat svou práci. Půjde o stejný přístup jako u švédského Volva, které Geely vlastní od roku 2010, a severské automobilce se od té doby daří více než dobře.

Lotus se chce ovšem dotlačit na úroveň mnohem úspěšnější konkurence. V tomto ohledu se dokola zmiňuje chuť automobilky vyrovnat se na trhu třeba Porsche. Plánu má pomoci dvojice chystaných SUV, které se objeví mezi lety 2020 a 2021. Z jejich zisku se snad konečně dočkáme i zbrusu nových sporťáků, které Lotus potřebuje taky jako sůl.

Kromě Lotusu a Volva teď Geely vlastní i britskou společnost London EV Company Limited vyrábějící elektrické taxíky, skoro poloviční podíl drží v automobilce Proton a vlastní automobily nabízí pod značkami Geely Auto a Lynk & Co. S podílem 9,69 % se pak nedávno čínská společnost stala i největším podílovým vlastníkem německého giganta Daimler, pod něhož spadá Mercedes-Benz.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud