Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Čínská společnost Geely, které v současnosti patří i Volvo, zveřejnila ambiciózní plány k oživení další automobilky pod svými křídly – britského Lotusu. Zásadním krokem má být investice v řádech desítek miliard korun.

Geely zakoupilo většinový podíl britského Lotusu již minulý rok a nyní má s touto tradiční značkou opravdu velké plány. Automobilku chce nový vlastník posunout na vyšší úroveň trhu a investicemi do budoucího rozvoje tak zaručeně šetřit nebude.

Čínský koncern, který rapidním tempem nadále rozšiřuje své portfolio značek, chce totiž do Lotusu investovat v přepočtu přes 43 miliard korun a svůj dosavadní 51% podíl v automobilce navíc ještě rozšířit. Znamenalo by to odkoupit další část podílu od současného spoluvlastníka, malajské společnosti Etika Automotive.

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Kromě masivní finanční injekce počítá Lotus s výstavbou nového designového centra v britském Coventry, kde pracovní sílu doplní 200 nových zaměstnanců. Další továrna v Midlands by poté měla zajistit zvyšující se výrobní kapacitu značky.

Přestože ale bude Geely k produkci Lotusů používat i továrnu v Číně, aby pokrylo poptávku na trhu Asie, vedoucí koncernu Li Shufu připomíná, že britská tradice automobilce zůstane. „Navrženo v Británii, vyvíjeno v Británii a vyráběno v Británii. Nevidíme důvod, proč přesouvat 50 let kombinovaných zkušeností do Číny. Necháme Lotus dělat to, co umí nejlépe, v Británii,“ ujistil Shufu fanoušky značky.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Geely si tedy k vývoji nových modelů zachová zdravý odstup a ponechá experty z Lotusu dělat svou práci. Půjde o stejný přístup jako u švédského Volva, které Geely vlastní od roku 2010, a severské automobilce se od té doby daří více než dobře.

Lotus se chce ovšem dotlačit na úroveň mnohem úspěšnější konkurence. V tomto ohledu se dokola zmiňuje chuť automobilky vyrovnat se na trhu třeba Porsche. Plánu má pomoci dvojice chystaných SUV, které se objeví mezi lety 2020 a 2021. Z jejich zisku se snad konečně dočkáme i zbrusu nových sporťáků, které Lotus potřebuje taky jako sůl.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Kromě Lotusu a Volva teď Geely vlastní i britskou společnost London EV Company Limited vyrábějící elektrické taxíky, skoro poloviční podíl drží v automobilce Proton a vlastní automobily nabízí pod značkami Geely Auto a Lynk & Co. S podílem 9,69 % se pak nedávno čínská společnost stala i největším podílovým vlastníkem německého giganta Daimler, pod něhož spadá Mercedes-Benz.

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT (první svezení)

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků