Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Čínská společnost Geely, které v současnosti patří i Volvo, zveřejnila ambiciózní plány k oživení další automobilky pod svými křídly – britského Lotusu. Zásadním krokem má být investice v řádech desítek miliard korun.

Geely zakoupilo většinový podíl britského Lotusu již minulý rok a nyní má s touto tradiční značkou opravdu velké plány. Automobilku chce nový vlastník posunout na vyšší úroveň trhu a investicemi do budoucího rozvoje tak zaručeně šetřit nebude.

Čínský koncern, který rapidním tempem nadále rozšiřuje své portfolio značek, chce totiž do Lotusu investovat v přepočtu přes 43 miliard korun a svůj dosavadní 51% podíl v automobilce navíc ještě rozšířit. Znamenalo by to odkoupit další část podílu od současného spoluvlastníka, malajské společnosti Etika Automotive.

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Kromě masivní finanční injekce počítá Lotus s výstavbou nového designového centra v britském Coventry, kde pracovní sílu doplní 200 nových zaměstnanců. Další továrna v Midlands by poté měla zajistit zvyšující se výrobní kapacitu značky.

Přestože ale bude Geely k produkci Lotusů používat i továrnu v Číně, aby pokrylo poptávku na trhu Asie, vedoucí koncernu Li Shufu připomíná, že britská tradice automobilce zůstane. „Navrženo v Británii, vyvíjeno v Británii a vyráběno v Británii. Nevidíme důvod, proč přesouvat 50 let kombinovaných zkušeností do Číny. Necháme Lotus dělat to, co umí nejlépe, v Británii,“ ujistil Shufu fanoušky značky.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Geely si tedy k vývoji nových modelů zachová zdravý odstup a ponechá experty z Lotusu dělat svou práci. Půjde o stejný přístup jako u švédského Volva, které Geely vlastní od roku 2010, a severské automobilce se od té doby daří více než dobře.

Lotus se chce ovšem dotlačit na úroveň mnohem úspěšnější konkurence. V tomto ohledu se dokola zmiňuje chuť automobilky vyrovnat se na trhu třeba Porsche. Plánu má pomoci dvojice chystaných SUV, které se objeví mezi lety 2020 a 2021. Z jejich zisku se snad konečně dočkáme i zbrusu nových sporťáků, které Lotus potřebuje taky jako sůl.

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Uniklé snímky z patentového úřadu nejspíš ukazují SUV od Lotusu!

Kromě Lotusu a Volva teď Geely vlastní i britskou společnost London EV Company Limited vyrábějící elektrické taxíky, skoro poloviční podíl drží v automobilce Proton a vlastní automobily nabízí pod značkami Geely Auto a Lynk & Co. S podílem 9,69 % se pak nedávno čínská společnost stala i největším podílovým vlastníkem německého giganta Daimler, pod něhož spadá Mercedes-Benz.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků