Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

218 komentářů

Marie Bričová
2. února • 14:58

To, jestli jsou elektromobily správná cesta a zda je skvělé vlastnit, za třeba 2 milióny popelnici, kterou vám kdykoli přes internet může "někdo" zastavit resp. znepojizdnit, to nechtěl stranou. Komická ovšem je ta skutečnost, že frajer neumi na posuvném měřidlo měřit vnitřní rozměr resp. spáru mezi díly, tak to klobouk dolů 😂

VladaS
1. ledna • 14:58

Podle fotek ten blbec neumí ani měřit posuvkou 🤣

Petr
1. ledna • 18:18

Dalsi debil? kolik vas jeste prijde a udela ze sebe neproste hlupaky, kdyz autor videa jasne vysvetlil, proc to meril takhle - aby neposkrabal lak, vy kreteni.

kkk
2. ledna • 21:26

Nechápu proč tady obhajujete někoho, kdo používá posuvku jako orientační měřidlo (to mohl použít krečovský metr se stejnou přesností)s obhajobou, že by poškrábal lak:-D pokud by měl o měření alespoň základní vědomosti, použil by johansonky, plastovou posuvku nebo obyčejnou posuvku a mezi hrany vložil planžetu folii atd. pokud už má levé ruce:-D P.S Co taky čekat od amíků, kteří nepoužívají lícovací soustavu

Petr
3. ledna • 8:46

Ty jsi debil? Já nikoho neobhajuji, pouze upozorňují ty kterému před tebou na fakt, že autor posuvkou měřit umí. Proč nepoužil jiné měřidlo netuším a neřeším. Vzpamatuj se.

kkk
3. ledna • 16:02

To každého, kdo má odlišný názor oslovujete jako debil, to si tím léčíte nějaké osobní problémy?Autor spáry měřit neumí, jak jsem vám já a ostatní, asi marně pokoušeli vysvětlit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
4. ledna • 12:36

Ty jsi pravdu debil. Vzdyt v tom videu meri mezery mezi skly spravne a jasne rika, ze u plechovych casti nechtel poskrabat lak a tudiz to meril druhou stranou. Je to pro tebe neprekonatelne slozite pochopit tak jednoduchou vec, kterou rika sam autor videa? Zjevne ano.

kkk
4. ledna • 15:41

Tak naposled, autor posuvkou spáry měřit neumí, pokud by to uměl provede to tak jak jsem to popsal já i ostatní,to, že to okecává obavou o poškození laku na principu nic nemění.Ad vaše chování pokud jste ještě v pubertě tak se to dá tolerovat tím, že z toho vyrostete, pokud je vám víc jak 20let tak lituji vaše rodiče i okolí.

Petr
4. ledna • 16:16

Tak diky za opetovne potvrzeni, ze jsi debil - cas 10:38 ve videu. A ted si muzes jit nafackovat.

FrantaOVA
31. prosince • 11:51

No pán umí moc dobře měřit :-D
Měl si vzít pravítko, to by bylo lepší než se takhle zdiskreditovat....
Vůbec bych to nebral vážne. :-)

Petr
1. ledna • 18:17

Ty jsi debil?

BeeWee
31. prosince • 11:51

pan musk je jen obyčejný hochštaplet a lhář nejvyššího zrna co bulíkuje hloupoučkým lidem do makovic své nesmysly jak jen on potřebuje , Tesla je a bude propadák až definitivně skončí, elektromobily nemají žádnou, naprosto žádnou perspektivu - totální nesmysl , když tak jen hybridní auta , jen hlupák je muže obdivovat když neví co je k nim všechno potřeba , jel jsme v čistém elektromobilu , krásný zážitek, užasné zrychlení jak je také logické od elmotoru, ale jen do města - a cena ... kosmická

felixmrdejme
31. prosince • 6:46

jo tu je pomeranč aha a co slavna predrazena skodovka a hitlerwagen a podobne koncernove mrdky tam je to tro stejne.... stacilo videt hovniaka a nebo sraloqa jenze nja skodovku tu nikdo nenapise nic protoze koncern je nejlepsi a modle dle vas chytraku...... treba motory TSI 20k a vymena to jako vazne? :D XD ale do tesly a ostatních budete porad jen jebat bohuzel uz i Hyundai pouziva podobne materialy jako slavne BMW a hlavne že lidi z M divize utekli pod koncern Hyundai a Kia... ale zpet k tesle jako první přisla s dosti vecma ktere automobilky teprv maji ve vyvoji pokud nepočítam Toyotu....

Martin
30. prosince • 19:27

U Tesly se kupuji AKCIE a ne ty šméčka na naivky. Nepleťte to, jinak dopadnete blbě. A mimochodem drtivá většina těch bohatých "chytrých ekologů" má druhé (či x-té) auto na benzín. Často s motory 6l a pod. Takže jim je u zádi, že Tesla nejede. Spíše v tom naopak nesmí usnout, aby se neprobudili v plamenech ...

Jorge
29. prosince • 22:22

Stará dobrá ruční práce.

tom
29. prosince • 20:33

hlavně že má teslu,ale jak se zachází s posuvkou neumí.talent...

Petr
29. prosince • 23:14

Dalsi curak, co se ani na video nepodiva, neumi cist ale kritizuje a udela tak ze sebe dobrovolne naprosteho idiota.

R
29. prosince • 18:27

Ty jo, tak některým z vás velké výrobní tolerance nevadí, však je to normální ....tak ja začnu taky ventily sdružovat místo 0,15 sací a 0,30 Vyfuk na třeba 1,15 a 1,30 😃 se pak budete divit 🤪

R
29. prosince • 18:28

serizovat , ne sdružovat jasne ...

Mikiii
29. prosince • 12:05

Uz pri pohledu na fotku kde drzi posuvne meridlo a misto aby do spary zasunul dva zobacky pro mereni vnitrniho prumeru tak to spis vypada ze to zmeril od oka pouze stranou ktera meri vnejsi prumery takze plus minus milimetr mu klidne lita sem a tam, pak uz nejak neresim nic bo to vypovida o cele hodnote clanku ..

Petr
29. prosince • 19:09

Gratuluji, jsi za curaka.

Honza
29. prosince • 11:44

V Tesle 3 jsem seděl měsíc zpátky na auto show v LA, můj dojem z interiéru i z toho, jak subtilně to auto na živo působí je, že na českých silnicích se do roka rozpadne :-0 Je to fajn status auto, v ČR snad za 100℅ navýšení ceny, než která je pro Američany. Jezdit na amerických silnicích na sluníčku je ale něco jiného, než to mlátit přes jámy u nás. Byli by zajímavé, kdyby udělali novináři rozhovor s českým majitelem jakékoliv Tesly, který jezdí denně po Praze, pokud takový existuje. A otestovat stav tlumičů, podvozku a tak.

Petr
29. prosince • 10:27

Kdo bude dalsi curak, co sem napise, ze frajer meri spatnou stranou i kdyz ve videu jasne rika, ze to vi a dela to schvalne aby neposkrabal lak?

FrantaOVA
31. prosince • 11:54

Já :-)

mpolan
30. prosince • 18:19

Jediný jsi ty a pak ten "tvořitel" videa, protože při normálně jemné práci nemůže lak nikdy poškrábat. Ale to by musel mít aspoň půl mozku.

Petr
4. ledna • 12:38

Aaaaa, mistni dement poleno. Proc to rikas mne? Ja to nemeril, ty idiote.

Martyn
29. prosince • 7:31

Když už chci měřit desetiny mm tak to alespoň budu měřit správně, tohle je zcestný a jeho oku nevěřím. Dobře, i kdyby to tak bylo tak co záleží na 2mm v měřítku 1 metru?

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:18

Cena baterek letos sletěla ještě víc než se čekalo. Funebráci budou mít kopu práce. :-D:-D
https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:29

A hele dal jsem blbej odkaz, tady je ten správnej ;-)B-]Propad cen baterií byl letos rychlejší než očekávaly prognózy. Pomáhá růst výrobních kapacit, míní Bloomberg
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Hustodrak
29. prosince • 2:44

Rovnou říkám, video jsem neviděl, ale našel jsem v šuplíku ve sklepě starou supleru ještě bez digitalu, s noniusem a pomeril jsem spáry na Fabii... Max 0.5mm na srovnatelných skvirach.. Nemám nic proti tesle jako takové, ale milimetr a víc poznám okem a sralo by mě to.

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:04

0,5 mm jo? Tak to je fakt hustý, to když se v létě roztáhnou plechy horkem, tak nevodevřeš dveře ne? :-D

Hustodrak
29. prosince • 3:18

Píšu ze rozdíly jsou v té toleranci. Spáry jsou samozřejmě větší, ale rozdíly mezi nima jsou půl milimetrů. Nemusím adorovat škodovku, koupil jsem to kvůli dobrému následujícímu prodeji a to se mi asi podaří, ceny tříletých kousků nejsou špatné

Hustodrak
29. prosince • 2:48

A měřil jsem to normálně jak se má, nechápu, jak by mohl ten bloger poskrabat lak, to snad ani nejde, i kdyby chtěl

Black Sabbath
29. prosince • 0:51

Prostě americký křáp....jako všechno!!!

Pavel
28. prosince • 22:25

Ještě jsem opomněl,sám si to nekoupím nový,ale soused říkal....podívejte se na nový auta detailně.....jináááč jak říkám já...koupil sis to nový??ne??tak co to pomlouváš....plivat špínu...protože někdo říkal,někdo něco přidal,keci,keci....bože muj,kde to jsme....a to není jen o Tesle to jsou i jiné věci.

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:07

Ty seš zase vožralej jak motyka.

Pavel
28. prosince • 22:08

vše je jasny,koupím si nové auto...ujedu nějaké km a pak to dám na net...však to stojí 20 000kč :-)) to asi ne... přeberu si ho jako frajer v noci s brýlema proti slunci...taky ne...tak proč to své štouraní neudělal zrovna před salonem i s tou šuplerou :-) pche...další blbeček

ctibor polesný
28. prosince • 21:06

Hlavně by se pan měl naučit používat pro měření mezer správnou stranu "suplery"😁

Hloupěj Honza
28. prosince • 20:08

Běžná kvalita Amerických aut, Tesla není výjimkou. Pak i Golf tam je luxusní zahraniční vůz.

Pavel
28. prosince • 22:27

hloupěj honza....uč se...bude to lepší ;-)

Šuty
28. prosince • 19:37

Pán si koupí nový auto a začne jej veřejně hejtovat. Lol. Asi trochu nemocnej

Honza
28. prosince • 19:28

Co tady řešíte,je to blbost,někdo to pří skládání šel projet,hodil to do příkopu a v dílně to do rána... opravili. Ten co si to koupil tak už se záměrem,že to zveřejní na soc.síti a bude z toho mít výdělek.
Soused si koupil nového nisana a po roce zjistil,že celý zadek byl bouraný.

Michal Bronec
28. prosince • 12:03

Je vidět, že Tesla vážně leží v žaludku hodně lidem. Za normálních okolností má pán záruku jako na každé jiné zboží a může požadovat nápravu. Snad každá automobilka má tzv. páteční kus. Tesla se kupuje asi kvůli jiné věci než kvůli super slícování na setinu milimetru. Otázkou je jak moc by se lícování Tesly lišilo, kdyby se udělal seriozní výzkum a vzal bych 40 automobilů a porovnal je. Až po té bych dělal závěry. Např. soused si koupil nového Megana a měl problém se zavíráním kufru a odřený blatník zespodu, no prostě to vyreklamoval a nedělal žádné haló na youtube jako tady s Teslou. Celý problém je, že Tesla je v hledáčku všech odpůrců i nadšenců, takže když shoří 2 kusy je z toho celosvětová aféra a rozmazává se to všude. Ale to že shořelo milion dalších aut na spalovací pohon, to už nikoho nezajímá. Toť celá pointa. Michal

Zed
28. prosince • 13:04

Úplně mi píšete z duše. Nejsem fanda Tesly, ale tenhle hon na čarodejnice mi leze krkem. Rozebírat do detailu auto, abych tam za každou cenu něco našel, jsem u jiné značky nezaznamenal. Škrábance na karoserii, to je chyba výstupní kontroly nebo převozu, stávat by se to nemělo. Ale poměranč má každé druhé auto, já to vidím, a třeba zrovna kámošovu X5 nevyjímaje. Spáry, no hele, si to seřiď, nebo nekupuj. Ať se ale podívají třeba na spáry první generace Vipera, a doteď ho nikdo nepomluvil. Jeho nárazníkem se bavím dodnes. U jiných značek se to taky stane, ovšem my jsme zvyklí na Němce, a ti si tohle skutečně umí pečlivě hlídat. Tesla je v plenkách a kvalitu časem dožene, první auta budou tímto trpět stejně jako tomu bylo i u ostatních fabrik, nikdo nikoho nenutí od nové značky bez zkušeností kupovat. Ovšem abych se hnípal v klíčích, jestli jsem toho náhodou nedostal málo, je idiocie a snaha někoho pomluvit. Sorry jako...

Ja prvni
28. prosince • 13:28

Němci už kvalitou taky nejsou, co dřív.

Vofčáček
28. prosince • 16:33

Njesou. Ale proti Tesle, francouzům a korejcům pořád pět levelů napřed

mpolan
28. prosince • 18:55

Tak to ani náhodou. Zejména ne vůči Francouzům a Korejcům. Ale klidně si tomu dál věř, kupuj německá auta a my díky těmhle pověrám budeme mít naše francouzské vozy levnější a lepší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
29. prosince • 18:33

A i my budeme mít naše korejské vozy levnější, lepší už jsou.

Petr
28. prosince • 19:25

No mně by teda víc lezlo na nervy, jak se třeba VW grupě sypou motory o 106. BMW dělá asi nejsrač.... motory na světě, který vás omráčí cenou opravy.
Proti tomu rozdíl ve spáře 2 mm je nictovný problém. Podřený lak asi není normou a nemyslím, že tak vypadá každá Tesla.
Pořád necháu, kdo si platí publikování těchto pitomých článků, které rozpalávají nesmysly.
Eleltromobilitu nemám rád, ale Tesle fandím.

Mr-mates@seznam.cz
28. prosince • 11:26

Ten borec je jen komediant, měřit takhle u nás ve firmě, tak není zaměstnaný ani 3 minuty.

Jindřich
28. prosince • 8:49

Ty škrábance na karoserii a vady barvy jsou opravdu průšvih! Ale ten bloger by měl nejdříve podstoupit nějaké školení, jak měřit s posuvným měřítkem! Měření škvír, jak je to ve videu ukazuje, je naprosto špatně a dopouští se takových chyb měření, kterých se neopouští snad ani malé dítě!! Nikdo tomu hlupákovi nevysvětlil, na co jsou na té posuvce ty zobáčky a že je nutné je zasunout do mezery pro správné měření otvorů!!! No, co jsem mohl čekat od hloupého blogera??!! Nechápu, že má ještě práci a že jeho blogy a kecy na nich někdo bere vážně!!!

Milan Keršláger
28. prosince • 9:46

Ve videu říká, že to takhle měří kvůli tomu, aby nepoškodil lak, což je logické.

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:30

Pokud je takový nemehlo, že by poškodil lak s i plastovou šuplérou tak ho chápu :-D

korektor
28. prosince • 15:19

Podle čeho soudíte, že je ta šupléra plastová?

Kuk Vykuk
28. prosince • 19:14

A podle čeho soudíš že je kovová? Už si viděl černej nerez? Jakou přesnost měřidel by si mohl zaručit s povrchovou úpravou? B-]
Třeba tady jí prodávaj a říkaj že je z uhlíkovýho kopozitu tedy plastu s uhlíkem.
https://www.banggood.com/cs/DANIU-6inch-150mm-Elec... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. prosince • 22:31

Nechci ti brát iluze, ale pokud je to vyrobeno tak, jak je napsáno v popisu, tak s tím půjde vcelku bezproblémově lak poškrábat. Uhlíkové kompozity se vlastnostmi přirovnávají k slitinám titanu, nebo hliníku. To měl raději použít tohle, to je pěkná plastová sračka, ale bez digitálu.
https://www.btc-naradi.cz/btc-naradi/eshop/1-1-Vypr... ...
https://www.peddy.cz/mereni-posuvky/meritko-po... ...

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:23

Nechci ti brát iluze ale porovnávat hranovou tvrdost plastový šufléry údajně plněný sekaným uhlíkem s tvrdostí titanu nebo hliníku bude asi taky trochu mimo.

Mirek
29. prosince • 11:59

A ještě drobnost. To měření, způsob měření je naprosto vedlejší, dělá to tak jen proto, aby bylo vidět, že se nejedná o desetiny milimetrů, ale přímo o rozdíly v několika milimetrech, což je v dnešní době docela velké faux pas a ještě u takto drahých aut. Kdyby to udělala jakákoliv evropská, japonská... zavedená automobilka, tak ji za to tady všichni sežerou, včetně tebe. To jen poukazuji na tvůj pokrytecký přístup, když se jedná o "tvou" Teslu.

Mirek
29. prosince • 11:50

Asi by sis měl něco nastudovat a ne hloupě polemizovat. Já někde něco psal o tvrdosti? Jen jsem napsal, že s tím půjde bezproblémově lak poškrábat, nic víc a nic méně, ale co čekat od elektrofanatika, který to nechápe, a vše bere jako útok na jeho milovanou Teslu.

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:16

Rozhodně bude mít menší šanci než s nerezovou.

Petr
28. prosince • 8:39

Ač nejsem fanouškem TESLY, tak nejdřív měl omrknout co kupuje, pak nemusel kydat špínu na auto.
Přijde mi to jako záměr, obzvlášť, když ho vidím se šuplerou.Je trapnej.

Kuk Vykuk
28. prosince • 4:11

Todle prej tvrdil starej Enzo vo spárách na kastli. B-]
https://www.imgur.com/aVBZoNC...

Kuk Vykuk
28. prosince • 4:10

Se fakt divím, že se ty nedodělky za ty prachy prodávaj jak housky na krámě. Dinosauři z toho musej bejt hodně nasraný. B-]

Buk
28. prosince • 1:23

I přes velikost spár ma Tesla jednu z nejlepších aerodynamik. Tak o čem se tu kdo baví. Design si nechte pro pekáče, které jen vypadají, ale již účinností jsou na pomyslném dně!(Frrari, KGB, Mrscati, Brkatti, Ramboginni a spol.)
Přebere si to jak chcete. Je to holý fakt.

_sulcik_
30. prosince • 20:43

Zjisti si, jaká je účinnost výroby elektrické energie, přenásob to účinností elektromotoru a budeš na srovnatelných číslech.

alien5
28. prosince • 0:26

"Svou temnou stránku ale ukázal i příplatkový lak, pod nímž se nacházel nejspíše prach, který se spekl a vytvořil viditelný strup." Tohle neni strup ale OKUJ.
Jinak celkove je to americka kvalita ne evropska takze to nelze moc srovnavat s kvalitou EU aut. Americani skratka toleruji vady vice.

Jarda I I
28. prosince • 0:26

Vsem chytrolinum, co na Teslu plivou : JEN díky Tesle vděčíme za obrovsky pokrok na poli elektromobility !!! To, ze Tesla vykazuje milimetrove rozdily ve slicovani jednotlivých dílů karoserie, je opravdu dáno tím, ze automobilka za sebou NEMÁ desetiletí zkušenosti s hlídáním kvality výroby, tak jako tradiční značky - ovsem v porovnáním s tím, jake "koule" ma Tesla s implementaci nových technologii (nová elektrina vs. zastaralý benzín) oproti "zavedeným" (benzinově a naftově ) automobilkám, je pár milimetrů naprosto nepodstatných...!!! Snad je jasné, ze automobilka, která ZAČÍNÁ, bude mit výrobní "muchy", narozdíl od "tradičních " automobilek... Daleko VĚTŠÍ TRAPAS A OSTUDA tradičních automobilek je fakt, ze se nam desetiletí snažily namluvit, že elektrická auta VUBEC zatím NEMAJÍ SMYSL. Až Tesla (i s milimetrovymi sparami mezi dily karoserie ) ukázala, ze je mozno vyrobit použitelné auto ma elektřinu!

LOL
30. prosince • 9:36

a čím konkrétně se ten tzv. pokrok vyznačuje? :-D
Elektromotory jsou stále stejné.
I ty články 18650 co používají, jsou stále stejné.Musk jenom vzal hafo článků 18650 a umístil je do nekvalitní kastle a říká tomu Tesla. Pokrok NULA. Marketing vítězí.

Mates
28. prosince • 9:52

Jenomže elektromobilů ta opravdu NEMÁ smysl. Je to jen hračka pro boháče. Pokud pominu všechny známé problémy elektromobilů, pořád zbývá jeden: kde chcete vzít lithium a další vzácné kovy potřebné pro výrobu několika milionů aut ročně, nepočítaje v to další škálu zařízení fungujících na baterie? Na tohle naše planeta prostě nemá zdroje.

Ja prvni
28. prosince • 13:27

Kde? Hele, překvapivě v zemi. Divné, co?

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:25

Co to meleš, jaký vzácný kovy? Nedjřív si aspoň nadtuduj terminilogii. Máme pouze drahé kovy a těch bude ve vśech autech s elektronikou stejně, pak máme vzácné zeminy a v těch autech nejsou.
Dále si zjisti kolik je na planetě lithia, kolik je ho v Tezla baterce, pak kolikrát míň je na zemi olova a kolik ho spotřebuje autoprůmysl. A pak teprv mudruj a šiř poplašný zprávy. B-]

Petr
4. ledna • 1:39

Prosím tě, už někam zalez a neotravuj tu vzduch normálním lidem. A toho praštěného slováka, co má dvě akcie Tesly a proto ji bude hájit do smrti, si můžeš vzít se sebou a můžete si udělat někde svůj puberťácký dýchánek a neobtěžovat slušné lidi.

Petr
28. prosince • 7:48

:-D:-D:-D

martin
27. prosince • 23:44

Elon to berie tak, ze ked sa uz najde take jelito, co si ten jeho zufaly vytvor kupi, podobne detaily mu uz vadit nebudu :-D

ahoj všem
27. prosince • 23:18

Ač Teslu rád nemám a věřím že s kvalitou to opravdu není žádná sláva, avšak je třeba ohodnotit i znalost používání posuvného měřítka dotyčného člověka. Možná se pletu ale skutečně měří vnitřní rozměr tím způsobem jak to na fotkách vypadá?

Petr
28. prosince • 7:46

Ano měří, aby nepoškrábal lak. Výslovně to ve videu zmiňuje.

Kuk Vykuk
28. prosince • 3:50

I odborníci z redakce Autorevue mu to žerou :-D:-D:-D

Petr
28. prosince • 7:46

Ty jseš dobrej čurák

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:15

Lepší než shnilá díra do pérdele jako ty. Aspoň si jí proplachni savem než vlezeš mezi lidi B-]

Tomáš
27. prosince • 23:11

co za v--a psalo nadpis článku ? Rozestup karoserie znamená "otřesnou kvalitu tesly" ? Přímo v článku máte upoutávky na motor Tesly po milionu km..... BOŽE

radbik
27. prosince • 21:57

Úvodní fotka k článku hodně napoví o odbornosti recenzenta. Spáry měřit čelistmi na měření vnějších rozměrů:-D.

Petr
28. prosince • 7:45

Kdybys nebyl naprostý idiot tak se podíváš na video, kde vysvětlil proč to měřil právě takhle - aby nepoškrábal lak.B-]

Mildakcc
27. prosince • 21:56

Zrovna symetrie spár je důležitá pro vzhled, ale na tomto voze nedotaženo do konce.
Škráby jsou buď z přepravy, nebo z výroby neopravené kvůli nedostatku času a prostředků k repasi vozu. Nezbývá než doufat že zbytek vozu bude OK a nezačne někde na Highway hořet.

Jarda
27. prosince • 19:49

Celá Tesla je tragédie, vlastně celá elektromobilita je tragédie. Pokrok za každou cenu a snobství, nic jiného. Normální člověk chce věci s vysokou užitnou hodnotou, co je dražší a zároveň horší kupuje jen trotl, který má neustálou potřebu nějak zaujmout.
Jsem sice konzervativní, auto má vonět benzínem, náklaďák naftou, ale pokroku se nebráním. Jenže ten přijde, až budou baterie vážit to, co plná nádrž, tzn. pár desítek kg a ne pár set kg, až nabití bude trvat pár minut a ujede se na něj alespoň 800 km. Do té doby patří elektromotor jen do autodromu nebo invalidního vozíku.

Elektronaut
27. prosince • 21:06
Nojono
27. prosince • 21:54

dojezd údajně 800Hyundaikm (to bude cca 500 konvenčních km), vzdálenost čerpaček na vodík 1000km. Někde se stala chyba.

Elektronaut
27. prosince • 22:49

V Evropě je vodíkových stanic nejvíce v Německu - 34. Japonsko je v počtu vodíkových čerpacích stanic světovým lídrem s osmdesáti, na druhém místě je USA s 48 stanicemi. U nás je to jen otázka času. U nás Benzina aktuálně staví dvě stanice, a to v Praze a v Litvínově.
V tomto případě je 800Hyundaikm 800 konvenčních km.

Kuk Vykuk
28. prosince • 3:48

Vodíkový stanice porostou jak houby po dešti. Jedna přijde minimálně na milion dolarů takže to není žádnej problém :-D:-D:-D

Jiří Švarc
28. prosince • 2:20

Než jich tu bude alespoň jako snanic CNG, tedy 200, tak si počkáme minimálně 15 let. Do té doby už dávno budou mít elektromobily dojezd 800+ km a běžně 350+ kW (tj. nabití na dojezd 500 km do 15 minut), takže je vodík už předem odsouzený k zániku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vlastap
28. prosince • 12:17

Hahaha a kazde vetsi mesto bude mit svoji jadernou elektrarnu.Clovece,vy jste ale trouba.Tedy elektrotrouba.

Jiří Švarc
29. prosince • 3:00

Jeden Temelín stačí na nabití elektromobilů na 80 miliard kilometrů ročně (14TWh ročně a průměrná spotřeba EV 17,5 kWh/100 km), to je 8 milionů aut s nájezdem 10 tisíc km ročně.
Ve kterém českém městě s 8 miliony aut že to žijete? Jen abych se mu vyhnul, bude tam asi vysoká koncentrace troubů :)

LOL
30. prosince • 9:33

:-D
Je vidět, že o energetice a elektřině nevíš vůbec nic.

Elektronaut
30. prosince • 9:36

Přesně tak!

Michal
29. prosince • 15:21

Presn tak. A v energetice take presne funguji prumery. Stejne jako v zasuvce je tam proud vzdy :-D

Elektronaut
30. prosince • 11:40

Jen někdo, kdo si myslí, že v zásuvce je proud vždy nemá kritické myšlení a o energetice neví vůbec nic!!!

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:10

Trouba si ty a všechny ty jadeky budou u tebe na zahradě, protože jedině ty máš strach z blackoutů a z toho že si tvoje stará nebude mít kde nabít robertka a vyteče ti mražák a bude ti smrdět zkažený maso v baráku :-DB-]

29. prosince • 18:02

Ty se jdi :-Dzmražit:-D ty "mražáku". Nauč se česky.

Kuk Vykuk
4. ledna • 8:12

Kdybych psal česky tak tomu nebudeš rozumět ty jelito :-D:-P

19. ledna • 16:44

Vždyť ty nerozumíš ani tomu co sám píšeš. :-P:-D a ke všemu blbě česky.

Elektronaut
28. prosince • 10:17

15 minut je extrémně dlouhý čas, takže EV jsou už předem odsouzené k zániku.
Klasické, čistě akumulátorové EV jsou nesmysl a jsou protežované jen lidmi bez kritického myšlení. Každý, kdo alespoň trochu myslí ví, že jedna z mála cest budoucí mobility je vodík nebo cokoli čerpatelného, třeba elektrolyty.

owner
27. prosince • 18:54

Tesla zjevně není autem pro hnidopichy. A náhodou jsou to borci, zkuste někdo vyrobit auto ve stanu. To není žádná sranda. A pokud si příště koupí další Teslu a těch závad tam bude méně, tak o to větší bude mít radost. Nakonec si nikdo tyto a podobné krámy do hrobu nevezme.

AttaliaCZ
27. prosince • 19:00

Tesla vyrabi auta ve stanu? :-D

Georgezz
27. prosince • 19:23

Jo vyrabi, kvuli navyseni kapacit si postavili v obrovske stanove haly

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:04

V leteckém průmyslu je servisování ve stanech běžné.

Kuk Vykuk
28. prosince • 13:06

SpaceX taky používá úplně stejné stany. B-]

Jan
27. prosince • 18:40

Asi to nebude Das welt auto ale použít jako zdroj nějaký video z youtube, kde ten člověk ani neumí měřit posuvným měřítkem a prakticky ani není dokázané že si ho přebral z továrny protože se odehrává jenom u něj v garáži je podle mě nevěrohodné. Hlavně že pan kadera má o čem pořád psát a najde se publikum co si to čte.

Petr
28. prosince • 7:42

Ale umí to jenom ty jsi příliš tupý na to aby sis pustil video a zjistil, že sám říká, že ví, že tento způsob není ideální ale nechtěl poškrábat lak.

Petr
27. prosince • 19:02

Si zkus nastudovat kdo Jason Fenske je... Krom toho, že velmi vzdělaný a chytrý člověk, tak konstruoval i motory. ;-)

Joe Doe
28. prosince • 8:37

Jason Fenske je clovek, ktory netusi, aky je rozdiel medzi CVT a e-CVT, co dokazal v tomto videu, kde na Lexuse CT200h vysvetluje, co nerobit s CVT.Pruser je, ze Lexus CT200h CVT nema. Takze jeho videa su v zasade OK, ale casto nie uplne spravne. Na video '5 veci, ktore nerobit na motorke' si nevezmem ako priklad kolobezku. V zasade by to bolo OK, ale inak uplne mimo.https://www.youtube.com/watch...

Jan
28. prosince • 0:03

Je možné že má větší znalosti z konstrukce než většina z nás ale já osobně neberu video na YouTube jako nějaký normativ posouzení kvality na to máme ISO 9001 která firma musí splňovat na každém výrobním úseku. A nebo firmy jako Tüv Süd.

Michal
29. prosince • 12:54

9001 je o dodrzovani procesnich standardu, ktere si urcuje samotny podnik. Takze pokud tam bude, ze zamestnanci dostavaji zelena tricka a na obed mohou chodit od 10 do 12, a dodrzuji to, tak splnuji 9001.

Mirek
28. prosince • 10:57

ISO určitě nestanovuje jednotná pravidla na kvalitu a přesnost výroby, způsoby měření, v jakých jednotkách... pro celý svět a nikdo se nemusí řídit podmínkami Tüv Süd. To, že má firma certifikát Tüv Süd ji jen otvírá brány vyrábět pro firmy, které to vyžadují. Je to jen jista záruka kvality a řízení výroby. Nikde není napsáno, že výrobce musí mít u karoserií spáry určité velikosti, že musí být stejné šíře v celé délce v nějaké dané toleranci. To všechno je věc výrobce, jaké si stanoví podmínky výroby, přesnosti. Povětšinou německé firmy vyžadují certifikát Tüv Süd, tedy i Škoda.

Jan
28. prosince • 12:52

Třeba takové ISO 2768-mk už ano a máte pravdu je to o dodržování postupu výroby tüv süd dělá především i testy výrobku certifikace je jeden z mála věcí čím se zabývají. Byla to spíš narážka na to že si pan fenske ze všech metodik na měření rozměrů kvality vybral jen posuvné měřítko a svůj zrak

pacho
27. prosince • 22:30

zrejme to konštruovanie mu veľmi nešlo, keď musí pobehovať so šublerov a mersť špáry so stranou šublery, čo je na merania vonkajších rozmerov.

_sulcik_
30. prosince • 20:40

Asi proto že z youtube má řádově vyšší příjmy než kdyby pracoval jako konstruktér?

Petr
28. prosince • 7:41

Kdybys nebyl naprostý idiot tak se podíváš na video, kde vysvětlil proč to měřil právě takhle - aby nepoškrábal lak.

Marmik
28. prosince • 12:53

Kdyby ty jsi nebyl takový idiot,tak by jsi věděl,že to posuvné měřítko,co používá, má plastové měrící plochy a tak nemůže nic moc poskrábat. A měřit to tak jak on může fakt jen úplný ocas.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
29. prosince • 10:22

Ty jses dobrej curak. Prej plastovy.

korektor
28. prosince • 15:14

Takové měřítko vlastním a kromě té části s displejem je celé kovové. A ty kovové hroty na vnitřní měření jsou na něm docela.ostré. Podle čeho soudíte, že zrovna tahle šupléra na fotkách a videu má ty měřící plochy plastové?

Martin P
28. prosince • 21:19

Pokud vim, tak takové spáry se měří sparomerkami...

Ignor
28. prosince • 9:35

Ano kdo má v rukách nasr... poškrábe lak. Jestli takto konstruoval motory tak potěš koště.

Marex
27. prosince • 18:29

Tihle geekové mě dokážou pobavit :-D Je toho plný internet, jak nekvalitně Tesla své auta vyrábí a oni to stále kupují a stále se tomu diví. Geekové přece Tesle odpustí cokoliv, tak na co to prudění se šuplerou a nějakým škrábancem na laku. Správný geek, pokud nemá ruce pouze na patlací obrazovku a mačkání tlačítek na klávesnici, škrábance rozleští, dveře si seřídí a dál hlásá, jak je Tesla užásné a kvalitní auto :-P

Anti-automat
27. prosince • 18:19

Toto mi skor pripada ako h.vadina. Chyba mi tam normalny postup, ak teda zistim nedostatok.

Vofčáček
27. prosince • 20:01

Žádný není. Tesla to nepovažuje za nestandard. Nedávno jsem koukal na napojení předního blatníku, A sloupku a přední kapoty u modelu S a to bylo ještě daleko horší.

OTA21
27. prosince • 18:09

Ještě nikdy mě nenapadlo měřit si mezery mezi plechama na autě. Jak toho chlapce mám rád a i když už mnohokrát prokázal, že blbej není, tak teď se nechal strhnout blbečkama, co řeší hlouposti.

petr r. (petrumr)
27. prosince • 17:59

nevěřím mu, vždyt to má podřené a koupené po bouračce a jestli tam má v garáží vůbec růžový sádroš nebo je to vůbec garáž? Fotky najdu kde? Proč si nekoupí bmw?

Kuk Vykuk
28. prosince • 14:28

Přesně tak, radši si měl koupit BMW, to je totiž super německá kvalita. Lehce ojeté už se dokonce dotahujou na cenu Ochcáfky :-D:-D:-D
http://www.auto.cz/ojete-bmw-rady-3-stoji-ja... ...

OnlyTruth
27. prosince • 17:57

prosim elektromobily si nechajte a pridte snimi o 100rokov ako male mestke premiesnovadielka pre zeny a deti... dufam, ked uz benzin nebude mat sancu tak sa najde alternativa nieco ako vodik co bude takisto dobre fungovat

dpcstb
2. ledna • 22:29

vodik je energeticky nezmysel. baterkove auta naopak pomaly dospievaju. uz dnes su dobre pouzitelne na kratsie trasy a ak clovek byva v rodinnom dome. castom sa bude dojazd predlzovat, nabijanie zkracovat a nabijacky budu na kazdom rohu. za ten cisty vzduch v mestach to rozhodne stoji. neviem sa dockat.

Petr
3. ledna • 8:43

Každému kdo není úplný debil je dnes už jasné že auto na baterky nikdy fungovat jako náhrada spalováku nemůže. Vodík má zatím největší perspektivu.

kkk
3. ledna • 16:15

Většina automobilek to vidí odlišně, ale podle vás to jsou všichni debilové co, to jste president zeměkoule, nebo rovnou galaxie, že se tak chováte?:-DP.S vodík je budoucnost a pokud nenastane nějaký zásadní technický průlom, dlouho budoucností bude asi jako jaderná fůzeB-]

Anonym
31. prosince • 12:54

Proč městské přemisťovadlo? Hyundai Kona s dojezdem 450 km není městské přemisťovadlo. A rád bych si elektromobil nechal, jak mně zajisté přejete. Bohužel zatím na něj nemám.

Ada je zase tu
27. prosince • 23:29

Po 100 letech bude někde v pralese hrstka zmutovaných bytostí vzpomínat na tu velkou jadernou válku.

Kuk Vykuk
29. prosince • 2:59

Už si koupil azbestový slipy aby si uchoval potomstvo? :-D

G
27. prosince • 20:09

Vodík je dobrý v průmyslovém měřítku, ale do aut je to hovadina.

few
28. prosince • 1:10

Do aut vodík hovadina určitě není, vzhledem ke svým možnostem oproti elektromobilům nabízí více. Doba tankování je přibližně 5 minut o čemž si elektromobil na doporučené dobití 80 procent zatím může nechat jenom zdát. Navíc tu neřešíte vliv topení v autě na dojezdovost - jako v případě elektromobilů, kde musíte v takovém případě počítat se ztrátou.

Ignor
28. prosince • 9:31

A zde se ukazuje jak jsou lidé neinformovaní. S vodíkem je spousta problémů a né zrovna malých.

bzzz
28. prosince • 10:09

To i s jadrem a radou dalsich (potencialne smrtelnych) latek a vsechno jsme casem zvladli ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ignor
28. prosince • 16:57

Ještě drobnost :
http://www.auto.cz/bmw-hydrogen-7-prichazi-d... ... LH2 nádrž u vozidla BMW 7 Hydrogen má objem cca 170l a je v ní
cca 8kg H2. Tato superizolační nádrž musí uchovávat vodík pod mínus 253 o
C při běžných
podmínkách, což způsobuje určité problémy a to i z hlediska bezpečnosti. Počítá se zde totiž
s běžným únikem vodíku, pokud vozidlo delší dobu není v provozu. Nádrž je konstrukčně řešena jako
dvojitá z několika vrstev hliníku a skelných vláken o tloušťce stěny cca 3 cm, mezi nimiž je vakuum,
nebo spec. plyn. Superizolační nádrž odpovídá z tepelně – izolačního hlediska cca 17 m silné vrstvě
polystyrenu. (Výrobce uvádí, že pokud by se nádrž vyplnila horkou kávou, trvalo by 80 dní, než by
káva vychladla na teplotu, kdy by se již dala pít), [95].
I přes tyto super-izolační vlastnosti, velký tepelný rozdíl kapalného vodíku a okolí způsobuje, že se po
cca 17 hod. (některé zdroje uvádějí 3 dny) (v nově konstruovaných nádržích se tato doba podařila
prodloužit na několik dní), kdy během této doby vozidlo není v provozu, začíná malé množství vodíku
odpařovat. Aby nedošlo ke kritickému nárůstu tlaku vlivem odpařování kapalné fáze (a tím zvyšování
tlaku), kdy by hrozilo roztržení nádrže a exploze, je třeba tento tlak zredukovat. K tomu se využívá
řízeného vypuštění odpařeného H2, do atmosféry střešní klapkou (přes tzv. „odparový ventil“) . Vše
musí být samozřejmě konstrukčně vyřešeno s přihlédnutím k extrémním podmínkám, jako požár,
popř. výbuch v okolí vozidla atd. Pokud by docházelo k rychlejšímu nárůstu tlaku a tím k vyššímu
nárůstu tlaku v nádrži, dojde k otevření dalšího speciálního pojistného (přetlakového) ventilu a
k upuštění tlaku vypuštěním H2 potrubím ven spodní částí vozidla vzadu, obr. 118

LOL
30. prosince • 9:28

Tohle všechno jsou ale technicky řešitelné problémy.

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:43

Ignore co sem taháš ten starej pekáč co spaluje vodík? To už je pasé, dnešní vodíkače jsou elektromobily s palivovejma článkama a nemaj v sobě podchlazenej vodík. ;-)B-]

pegas64
28. prosince • 17:39

Vies co tvrdia experti v tejto oblasti?
Vodikova nadrz je bezpecnejsia ako benzinova nadrz. Vodik je plneny pod vysokym tlakom a v pripade uniku/poskodenia/atd. sa okamzite vypari do atmosfery. Naproti tomu, benzin sa rozleje pod autom a moze vybuchnut.
https://www.computerworld.com/article/2852323/heres-why... ... (John Kopasz, vedec Argonne National Laboratory)
video zadneho narazu do Mirai https://www.youtube.com/watch...
prestrelenie nadrze 13mm nabojom https://www.youtube.com/watch...
struktura nadrze atd. https://ssl.toyota.com/mirai/assets/modules/carp... ...
Inymi slovami, ak dojde k malym unikom vodika, tak sa okamzite vypari pod autom do atmosfery.

Ignor
28. prosince • 19:06

Netvrdím, že nádrž není dobře zabezpečená, ale jak jsou řešeny ventily na výstupu? Pokud se urazí ventil tak i vodík umí krásně bouchnout.
To o tom vypaření do atmosféry je blbost, vše je o koncentraci.
Meze výbušnosti.
benzín 1,1 - 6,0 %
vodík 4,0 - 74,2 %
Navíc jaká je výměna nádrže na vodík? Levná asi nebude o celé životnosti auta pochybuji.
LPG 10 let
CNG 15-20 let
Vodík ?https://www.pozary.cz/clanek/10048-v-ostrave-ho... ...
2008 nehoda kamionu s vodíkem. Tam to raději hasiči nehasili, ale jen ochlazovali, aby to vyhořelo. Měl jsem možnost video z té nehody v Linde a byla to teda podívaná.
Jen pro zajímavost jak má barvu plamene čistý vodík pokud hoří? Něco málo k nehodě.
Už po příjezdu prvních jednotek hasičů šlehaly z poškozeného místa mezi vodíkovými lahvemi více než metrové plameny. Hasiči nevěděli, kolik vodíku tlakové lahve obsahují. Hrozilo velké nebezpečí výbuchu, nebyly vyloučeny ani velké následky na životech lidí a majetku. Zasahující jednotky proto hasily místo v poloze co nejvíce při zemi, pokud možno schovány za pevnými překážkami a obrubníky. Další hasiči evakuovali zhruba 70 obyvatel tří desítek bytů v sousedním čtyřpodlažním domě a ze dvou vilek. Obyvatelé vzdálenějších rodinných domků byli na nehodu upozorněni. Uhašení ohně a ochlazení tlakových lahví, uspořádaných na korbě do pěti pětitunových baterií za sebou po osmdesáti kusech, trvalo hasičům dvě a půl hodiny. Až dodatečně se dozvěděli, že lahve obsahovaly „pouze“ zbytkový vodík, to je zhruba desetinu plného nákladu. Ale i toto množství by mohlo znamenat velký výbuch s tragickými následky.

Mirek
28. prosince • 22:06

To je tedy pěkná hloupost srovnávat požár havarovaného kamionu vezoucího vodík v láhvích, ne na vodíkový pohon, s možným požárem auta na vodíkový pohon. Vodík je v autě na vodíkový pohon uchováván v nádrži pod tlakem, není v kapalném stavu a nespaluje se jako v tebou uvedeném příkladě http://www.auto.cz/bmw-hydrogen-7-prichazi-d... ... a k tomu navazující nesmysly s teplotou vodíku v nádrži.... To je v dnešní době totální nesmysl a zřejmě nechápeš princip vodíkového pohonu.http://www.auto.cz/vodik-kontra-akumulator-p... ...
http://www.auto.cz/vodikovy-pohon-automobilu... ...

pegas64
28. prosince • 22:05

Zatial som vodikove auto nevidel vybuchnut, zrejme je ich malo a su vyrobene s vysokym bezpecnostnym standardom, ale videl som:
- vybuch benzinovej cisterny (v Sudane 100 mrtvych, na dialnici v Taliansku, atd.)
- vybuch CNG pri tankovani v Nemecku
- poziar elektromobilov, ktory nevedeli uhasit niekolko dni
atd. atd.
Napriek tomu to ludia kupuju a pouzivaju.
Nehovoriac o podstatne vacsom pocte mrtvych pri nehodach.
O LPG sa tiez hovori, ze to moze buchnut, ale zatial som necital o takej nehode.

Kuk Vykuk
29. prosince • 3:27

Nojo tady máš jednu LPG explozičku
https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
28. prosince • 18:47

Je to naprosto bezpečný a vůbec to nebouchá. Honem si to běžte koupit! :-DB-]Exploze vodíku po selhání pojistného ventilu - elektrárna Ohio
http://www.powermag.com/lessons-learned-from-a-hy... ...

Ignor
28. prosince • 16:51

A kolik ti toho jádra jezdí v autech? :-D Vodík se běžně používá v průmyslu, ale bezpečnost je úplně jinde než u jiných plynů.

Kuk Vykuk
28. prosince • 12:58

Jo jo teď už dáváme plutonium dětem na hraní a v létě jezděj na pionýrský tábory do Černobylu :-DB-]

Jiří Švarc
28. prosince • 2:25

V Kalifornii, kde je největší koncentrace vodíkových stanic, je průměrná cena $16/1kg = 370 Kč/100 km. To jsem fakt zvědavej, kolik Čechů bude ochotných vyměnit půl hodiny svého času za rychlejší, ale o 1000 Kč dražší doplnění "paliva".

Pavel
30. prosince • 15:00

Aktuální ceny nejsou měřítkem cen budoucích. Vodík má jiný problém. Jeho velmi malá molekula se velmi špatně těsní.

Kuk Vykuk
28. prosince • 3:39

Všichni ti kolenorvti tady co smrděj korunou do toho určitě pudou :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
28. prosince • 3:40

Kolenovrti :-D

Bořek
27. prosince • 20:29

Souhlas

AttaliaCZ
27. prosince • 19:00

Asi vas to prekvapi, ale auto na vodik je TAKE elektromobil. Jen ta elektricka energie neprichazi z baterie, ale palivovych clanku.

Pavel
30. prosince • 14:57

Možná vás překvapí, že exxistují auta se spalovacím motorem na vodík https://auto.idnes.cz/budoucnost-je-podle-bmw-v... ...

Mirek
30. prosince • 15:54

A ty, kdyby sis přečetl diskuzi, tak tenhle příspěvek tady z překvapení ani nedáváš.

LOL
30. prosince • 9:25

To ale každý přece ví.
Celý problém elektromobility totiž nejsou motory, ale zdroj energie - a to už více než 100 let.Dnes tu sice blouznivci jako Art a Kuk tvrdí, že "už," ale realita je taková, že pokud by se měla veškerá auta zkonvertovat na baterky, taky to jednoduše nedopadne už proto, že tolik jich vyrobit jako lidstvo nedokážeme.

Fh car guy
28. prosince • 0:52

No na elektřinu auto bere smícháním vodíku a kyslíku vodík začne reagovat a produkovat elektrické výboje které směřují do sběrnice a od tam do baterií. Takže ano elektromobil ale s větším dojezdem a kratším tankováním jak elektromobil od Tesly. Vodičková auta vyrábí Toyota je to myslím model Miray je jen v Americe protože nemáme voďikové stanice jen proto. Ale voďikové p9hony podporuju. Je v tom slibná budoucnost.

vlastap
28. prosince • 12:00

Toyota Morai dojezd 300mil[480km] tankovani 5 minut.Myslim,ze tudy vede cesta.

Elektronaut
30. prosince • 17:58

Jděte s tou Toyotou Mirai už někam.. Hyundai Nexo to je naprostá světová špička, kterému Mirai nesahá ani k ráfkům. Dojezd na pětiminutové tankování až 800 km v reálném cyklu spotřeby EPA.https://fdrive.cz/clanky/hyundai-nexo-je-no... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
4. ledna • 8:06

Tak si kup ty hnújofile :))

Kuk Vykuk
28. prosince • 12:54

Morai, to bude vod slova mor :-DB-]

Kuk Vykuk
28. prosince • 12:53

Tak šup, běž si jí koupit ty chytráku, na co čekáš? :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
28. prosince • 3:37

Ty se taky vožral tou destilkou co z toho chčije. Už z toho i blbneš a vypadávaj ti písmenka. Už se těším jak posadíš své ratolesti na nádrž s vodíkem natlakovanou na 800 barů a budeš se cítit bezpečně. B-]

Pavel
3. března • 15:05

Ty li-onky také rády vybuchují a velmi dobře a rychle hoří. Vodík stejně jako zemní plyn v nádrže je naprosto bezpečný u autobusů, které si je vozí na střeše a únik stoupá vzhůru. V osobáku bych to nechtěl hlavně proto, že kufr zabírá ta nádrž, která kvůli vysokému tlaku musí být z kompozitů a to je i drahé.

Tomáš
27. prosince • 23:44

Ne. Je to hybridní automobil, stejně jako všechna alternativní paliva ve spojení se spalovacím motorem. Protože elektromobil spotřebovává energii jedině s akumulátoru, všechno ostatní jsou hybridy, plug-in hybridy.

Ja prvni
28. prosince • 13:23

Tomášku, hybridní znamená kombinaci více druhů pohonu. Jistě mi prozradíš, jaké dva různé druhy se kombinují u vodíkového auta, že?

pegas64
27. prosince • 22:25

Rozdiel tam je:
hmotnost clankov baterie, napr. Tesla S 85kWh = 320kg
vs
hmotnost vodikovych clankov, napr. Mirai = 38kg (+ bateria na rekuperaciu cca 30kg)
------------
Kazdych 20 rokov sa vyrobi na svete 2 miliardy aut, t.j., clanky narocne na ekologiu by mali byt co najmensie s jednoduchou recyklaciou.

Jiří Švarc
28. prosince • 2:15

+90 kg nádrže + další věci a celkem to dává 1850 kg, tedy o 120 kg víc než rozměrově téměř stejná Tesla Model 3 s největší 80kWh baterií.

pegas64
28. prosince • 22:32

Trochu cisel pre dosah 500km:
- mainstream Tesla 3, dlzka 4.69m, vaha 1730kg (Li-Ion 75kWh)
- luxusna Tesla S , dlzka 4.98m, vaha 2100kg (Li-Ion 85kWh)
bateria 540kg = clanky 320kg + nosna konstr. 220kg
- luxusna Mirai, dlzka 4.89m, vaha 1850kg (vodik 113kW + NiMh 1.6kWh)

Martin
27. prosince • 18:31

jo jasne...vodik

houmeles
30. prosince • 13:15

Není někde spočítaný, kolik energie se vyprodukuje na výrobu paliva? Dejme tomu, že u výroby vozidla to bude cca podobné, tedy spalovák vs. elektrokchár. Ale

houmeles
30. prosince • 13:19

Ale jak je to s benzinem či naftou? Musí se vytěžit, dopravit, "vyrobit", odvést na ČSPH. Elektřina se vyrábí z vice zdrojů, z nichž dlouhodobě nejčistší bude asi jádro. Ale co výroba samotné elektrárny, at už jaderná/větrná/solar.

Pavel
3. března • 15:00

Celý princip je v tom kolik se vejde energie do nádrže auta a kolik do baterek nebo nádrží na vodík, zemní plyn..... Na tom stojí a padá použitelnost zejména menších aut.

houmeles
30. prosince • 13:23

+ výroba baterií... Nejsem odborník, ale do auta leju jen benzin/naftu (a čmoudím kolem), dál neni nic třeba. Do elektrosamochodu leju elektřinu (taky to někde čmoudí, ať už v elektrárně nebo ve fabrice na výrobu solar. panelů)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
30. prosince • 14:54

"Leju" elektřinu je velmi optimistický euferismus. Podle rychlosti nabíjení by bylo přiměřené použít slovo kapu.

Art Vandelay
27. prosince • 17:34

Medzery medzi plechmi - v principe velmi podobne s autom od 65-rocnej automobilkoyLak - s najvacsou pravdepodobnostou poskrabany po ceste k zakaznikovy plus 2 realne chybicky krasy, ktore Tesla aj napraviInak palec hore za dalsi negativny clanok o Tesle, ten VW ID s planovanou produkciou 100 tisic kusov rocne Tesle urcite vypali rybnik.

Vasil Fjodorov
27. prosince • 23:09

Tesle vypálí rybník kdokoliv z tradičních výrobců automobilů. Tesla vypadá a působí, jak dětské autíčko. Kdybych to neznal, tipoval bych to na začínající indickou produkci.

Jimm
27. prosince • 23:59

To je přesně ono... Až přijdou s elektromobily tradiční výrobci, bude to konec Tesly. Ono se stačí podívat na takovej Jaguar I-Pace... Úplně jinej level, než jaká kolo Tesla..

mpolan
28. prosince • 18:50

Až, až, až... to tady povídáte už pět let a pořád nic. A Tesla se směje, vyrábí a prodává. Ostatní teprve zkouší představovat....

Jarmilek
29. prosince • 1:25

Ostatní vyrábí to co se prodává. A musí vydělávat, aby byly penízky. Nemají staré bohaté investory, kteří je bezhlavě vydržují, jako Teslu. Nebo ty jsi si koupil Teslu či jiný elektromobil? Ionic a e-golf jsou normální vozy, ne origami skládačky jako Tesla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
30. prosince • 18:15

Nemají bohaté investory... a kdo asi těm automobilkám dává peníze? Myslíš, že mají jen své? Ha ha ha…

Art Vandelay
31. prosince • 12:14

Co myslis pod pojmom bohaty investor? Ked si pozries kto vlastni Teslu, okrem Elona su to hlavne investicne fondy. Niekto by tieto fondy nazval bohatym investorom, ale toto pomenovanie je zavadzajuce, ako keby sa Tesla drzala pri zivote na zaklade hlbokych vrecak nejakeho dobrodinca. Vsetky fondy dobtoho idu s tym, ze na tom zarobia peniaze a aj zarabaju, staci si pozriet hodnotu akcie odkedy je Tesla na trhu. Je jasne, ze Tesla este nedospela ako firma, ze potrebuje financne injekcie (prichod novych investorov, alebo zvysovanie podielu uz existujucich). Toto je vsak standardny proces, cez ktory si prechadzaju vsetky nove firmy.

Art Vandelay
29. prosince • 22:13

Tesla preda skoro 5 tisic Modelov 3 tyzdenne, je v zisku a ty spominas E-Golf, usmevne. Tych investorov, ktorych spominas, to su normalne investicne fondy a mali akcionari ako ja, zatial sme vsetci v pluse, kedze hodnota akcie bola pred par rokmi okolo 17 USD a teraz je cez 300 USD.

Kuk Vykuk
29. prosince • 2:50

Prej že e-golf je normální vůz. Hahahahaha. Teda Jarmilko ty jedeš :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
28. prosince • 3:28

Jojo takovej Jaguar I-Pace co žere jak protržená kráva a s 90 kWh baterkou nejdojede ani náhodou tak daleko jako Tesla X s 75 kWh baterkou, tak to je fákt jinej level. :-DB-]
Dílenský zpracování taky prej žádná sláva, ale tomu já nerozumim to si vobkoukni sám. ;-)
Audi e-tron na tom není vo moc líp.
Tradiční výrobci budou ještě dlouho utírat hubu, protože nemaj baterky, protože na ně nemaj továrny a dlouho mít nebudou. Všichni milostivě čekaj až co jim LG, Samsung a Číňani dodaj. Zatím si můžou vyrábět jen hory prázdnejch plechovek B-]

vlastap
28. prosince • 11:55

To kuk ,mrkni na Hyundai Kona,chytraku.Dojezd a kvalita,konecne i cena je nekde jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
28. prosince • 12:49

Hjůndaj Dělá skvělá a nejůspornější elektroauta broučánku, ale opět vyrobí jich jen pár kousků za rok protože zoufale čeká až mu LG vyrobí nějaký ty baterky stejně jako čekalo u IONIQu. ;-)
Prostě další dinosaur co se taky vykašlali na vlastní gigatovárnu. Až jich budou produkovat statisíce tak mě vzbuď B-]

Pavel
3. března • 14:57

Giga továrna potřebuje giga množství suroviny. A ty Korea nemá.

Moris
29. prosince • 19:55

:-D:-D:-D
LOL ... Sundej vsechny

Art Vandelay
28. prosince • 11:10

Suhlasim, a len tak medzi recou, Tesla Model 3 sa prave stalo autom roka (zo 60 nominovanych) podla Detroit News: https://insideevs.com/tesla-model-3-detroit-new... ...

Mirek
27. prosince • 18:06

A ty bys chtěl dostat nové auto, s touto cenou, v takovém stavu? Je zde evidentně vidět, že kvalita se u Tesly moc nenosí. To nemá nic společného s hloupým otřením se o VW, nebo jsi tam něco takového četl? Mě bere docela vztek při příplatku za barvu 25000 Kč, když vím, že skutečná cena mezi různými barvami je zanedbatelná a je to příplatek jen za to, že v určité barvě auto vypadá lépe. Při takovém příplatku za barvu bych výrobce nakopal do zadní části těla, kdyby mi auto dodali v takovém stavu.

Majkl
28. prosince • 13:26

Ty škrábance, vady laku se určitě dají reklamovat a ty mezery by se měly dát v servisu spravit.
Samozřejmě, že to člověka naštve, tohle by mě naštvalo i u nové Fabie. Ale to spíše ten lak, pokud dovnitř nezatéká voda, nebudu hrotit rozdíl 1-2 u spáry v karoserii. Neonanuju u mezer v autech.

Mr. Jerkov
30. prosince • 13:11

Bohužel majitel tesly asi onanuje, viděl bych to na pár výstřiků do klávesnice v konfigurátoru a pak na orgie v garáži - i když zde mi dochází fantazie, protože vůz nemá výfuk. Ale u auta za tolik peněz bych vystříkl asi i já, ovšem ze žalostné kvality.

Hodnocení
27. prosince • 17:17

Chtěl levné auto od Tesla, tak ho má. B-] Na to jeho šolichání do K-Martu mu to bude stačit.
:-PA hlavně, každé auto bude originál. Trabant se taky musel pasovat ručně. Takže jestli je kutil, tak si poradí. :-)

Raymond B.
30. prosince • 13:04

Kmart sux

Vlk z Vlkohradu
27. prosince • 16:47

Dost tragédie, za ty peníze.

brk77
28. prosince • 13:39

Být by to asi nemělo, ale že mám spáru auta na levé straně o 2 mm širší než na pravé, by mi asi žíly netrhalo. Ty dva místa nikdy neuvidím zároveň. Poškrábaný lak? To mohl udělat řidič, někdo při nakládce, kdokoliv. U nového auta to samozřejmě zamrzí, ale stává se to. Byl jsem před pár lety v servise, kde jeden ze zaměstnanců mimo to působí i jako soudní znalec v oboru dopravy. Měli tam na placu asi tři fungl nové škodovky s poškrábanou střechou. Všechny si je koupila do flotily jedna firma. Při předání si toho nikdo nevšiml, ale vše nasvědčovalo tomu, že řidič kamionu při převozu odřel všem střechu o nějakou větev stromu nad silnicí.S čím bych měl ale fakt problém je ta nelícující střecha v 11:20. Takové auto bych nepřevzal. Jemu se to možná vyplatí. Tohle video by mohlo být hodně sdíleno.

Elektronaut
28. prosince • 11:37

Pravda! Tesla je jen pro lidi bez kritického myšlení.
https://plus.rozhlas.cz/ucte-se-rozvijet-kriticke... ...

Art Vandelay
28. prosince • 12:04

Jasne, lebo Larry Ellison, Sergey Brin alebo Larry Page to kriticke myslenie nemaju. Trochu pogoogluj a prave to kriticke myslenie pouzi a nerob to lenivo a mozno prides aj ty k nejakym solidnym uzaverom...

Elektronaut
30. prosince • 8:08

Většina lidí s vysokým IQ jsou pro život nepoužitelní, postrádají kritické myšlení. Sám vysoký IQ z těchto lidí nedělá geniální. Něco si o tom nastuduj než tu začneš dávat špatné příklady. A zrovna takovým je i E. Musk nebo zaslepení příznivci čisté elektromobility, čistě bateriových - akumulátorových elektromobilů. Tito lidé postrádají RQ - racionální myšlení.https://www.youtube.com/watch...
https://www.flowee.cz/clovek/4683-vysoke-iq-kri... ...

Art Vandelay
30. prosince • 20:57

Elektronaut,Fascinuje ma, ako sa ohanas prave tym kritickym myslenim, ked prave tebe tak strasne chyba. Pozri si vedecke studie ohladom elektrickych aut, pouzivania obnovitelnych zdrojov na vyrobu energie, dovodov globalneho oteplovania, tak ako 99% vedcov prichadza k jedinemu uzaveru, mal by si to urobit aj ty. Vzdy ked najdes studiu ktora pojde prave proti prave tymto 99%, pozri jej blizsie na zubky, pozri preco nepresla cez peer reviews, urcite nepocuvaj politikov a krcmove reci roznych inych neodbornikov, lebo ak to robis tak to kriticke myslenie ti teda urcite chyba. Venujem sa tomuto asi 6 rokov a zatial ma nic nepresvedcilo ze by sa tych 99% odbornikov mylilo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gureš
31. prosince • 18:47

runner42 | 07. 07. 2018 13:39
Říká se tomu "kritické myšlení", viz například https://cs.wikipedia.org/wiki/Kritick%C3%A9_my%C5%...... ...Zastánci elektromobilů jsou známí tím, že ho postrádají. Stejně tak jako v církvích organizovaní věřící, sluníčkoví politici a další takto postižení jedinci.
Přesto dobrá zpráva je, že češi jako národ jsou v kritickém myšlení historicky hodně zocelováni. A přes mnoho negativních vlastností našeho národa mě uklidňuje, že kritické myšlení (někdy chybně zaměňované za cynismus) u nás převažuje a proto islám, vítání ilegální imigrace a elektromobily, tedy věci existující jen díky absenci kritického myšlení, u nás nemají naději.Odpovědět | Souhlasím (+18) | Nesouhlasím (0)Právě že přesně ty a tobě podobní nemáš vůbec žádné kritické myšlení na rozdíl od toho Elektronauta...

Pavel
3. března • 14:54

Auta na baterie nejsou úplně mimo. V menším množství na kratší vzdálenosti, do měst, jako taxi a rozvoz zboží i dodávky služeb mohou pro vlastníky garáží s nabíjecí kapacitou najít uplatnění, pokud astronomické ceny poklesnou. Ovšem hromadný automobilismus nemají šanci nahradit. O to ale jejich zeleným propagátorům nejde ani náhodou. Auta budou jen pro majetné a chudina bude jezdit sockou nebo na kole.

Art Vandelay
30. prosince • 18:15

Argumentacia polozena na vode - zakaznici Tesly su hlavne podnikatelia, pravnici, lekari, programatori, stredni a vyssi manazeri atd. Kto iny by daval za Model S/X 100 tisic dolarov. Povedz mi, co postrada tato skupina ludi? Nie jednotlivci, ale skupina? IQ? Racionalne myslenie? Daj nieco a potom to vyargumentuj?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. prosince • 21:50

https://www.rt.com/usa/447561-new-york-astor... ...
V televizi museli obyvatelstvo upozornit, že opravdu nejde o mimozemskou ani Ruskou invazi.
Vůbec si nedělám iluze, že mezi dotyčnými, kteří věřili například na invazi, byla jen přihlouplá telata. Tak UFO, poltergeist... to je doména především USA, takže si docela dovedu představit vzdělaného člověka věřícího, že Elvis Presley žije na "Marsu" https://www.expres.cz/elvis-presley-zije-foto-o... ... Tímto ale nechci říci, že má Elektronaut úplnou pravdu, ale banda blbců tam tedy je.

mpolan
30. prosince • 18:12

Jako že člověk bez kritického myšlení dokázal vybudovat tolik společností a investovat spoustu peněz bez toho, aby zkrachoval... Tak jo, ty budeš asi myslitel.
Nebo spíš jen tupý odpůrce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
GEN
31. prosince • 15:35

Nebo ty jen tupý zastánce Tesly bez kritického - racionálního myšlení, což jsou všichni obdivovatelé nesmyslné elektromobility kromě palivových článků. A je úplně jedno, zda-li je to jednotlivec, skupina nebo génius s IQ vyšším jak 140. O IQ to není. O úspěšných podnikatelích ani nemluvě. Nastuduj si vše o kritickém myšlení. Pak dávej "rozumy" na net.

Radovan Zelenc
28. prosince • 11:56

Ak porovnáte teslu s tankom t34,nie je čo vyčítať tesle nejakú nekvalitu.:-D:-/

Vofčáček
27. prosince • 19:59

To není nekvalita, to je kvalita. Totiž BMW, Audi, VW, Daimler a Škoda to dělají blbě, mají nudně hladký lak a děsně malé spáry karosérie.

Petr
28. prosince • 21:18

Povíme si za pár let, Tesla není automobilka zavedená 80 let. Když neměcký wageny začínaly, tak to bylo úplně stejné, spíš 10x horší.
Současné motory BMW patří ve spolehlivosti k těm nejhorším.

Pavel
3. března • 14:48

Opravoval jsem BMW 327 ročník 1936 a mohu se jen hluboce uklonit před kvalitou konstrukce i karosérie. Na dřevěné kostře byly cínované plechy perfektně slícované. To nemluvím o 6 válcovém motoru, skříních převodovky a volnoběžky z hliníku i elektronu, vymezovačích vůle brzd, zadní nápravě s pětiprvkovým uložením atd.

Moris
29. prosince • 19:52

a na ulici mas Sundej nebo Kiu nebo snad neco jeste bozstejsiho... Koktavii?

Ludek_II
30. prosince • 8:39

Nemůžeš vymyslet taky něco na KIU ? Třeba Kiu - bliju nebo tak něco.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkt starý
30. prosince • 13:01

Třeba Kiu chčiju, ale od toho je tu nová šáde Chcala

honzas
29. prosince • 12:50

...co za pár let? Za pár let už nebude po značce Tesla ani ta značka.

past
29. prosince • 3:10

Pokud rozjedu jakékoliv podnikání, tak počáteční kvalitu rozhodně nemohu srovnávat s tím, co bylo před 80 lety. Možná tak u prvních výrobních kusů, co ani nejdou do prodeje.

Doporučujeme

Články odjinud