Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

Americká Tesla je gigant na poli elektromobilů a platí za uznávanou značku. I tak má ale problémy se zpracováním. Asi největší bolístkou jsou špatně lícující panely karoserie. Jason Fenske, autor youtubového kanálu Engineering Explained, si koupil Model 3 a podíval se mu na zoubek.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Jeho první zjištění nebylo moc příjemné. Vůz měl najeto jen 35 kilometrů, ale všechny jsou ještě v rámci manipulace automobilkou. Jason s ním ujel pár metrů z kamionu do garáže, kde jej ještě za tepla prozkoumal. Během výroby tu a tam něco uteče a Tesla je teprve mladá automobilka, která musí ještě vychytat mouchy. Některé nedokonalosti se ale přímo bojí do očí.

Začínáme lakem. Vůz je pokryt příplatkovou červenou barvou za 2500 dolarů, tedy asi 57.000 Kč. Ani v tak čistém prostředí, jako je fabrika Tesly, se ale neubránil určitým vlivům. Ty vedly ke škrábancům na pravých předních dveřích, další škrábanec se objevil na tomtéž dílu o kousek dále a na sloupku C karoserie.

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Tesla Model 3 v nárazových zkouškách excelovala. Má plné hodnocení za vše

Série škrábanců se našla i na zadním nárazníku, hned za přechodem z blatníku. Zadní nárazník se pak ještě „pochlubil“ dlouhým škrábancem u parkovacího senzoru. Ani to ale nebylo všechno. Většina škrábanců je na straně řidiče, druhá strana na tom byla lépe. Svou temnou stránku ale ukázal i příplatkový lak, pod nímž se nacházel nejspíše prach, který se spekl a vytvořil viditelný strup.

Problém byl i s nánosem barvy, kdy se na několika místech objevila „pomerančová kůra“. Ta se může vznikat vlivem špatného nastavení lakovací pistole, při redukci ve stupni ohřevu pece nebo při horší kvalitě barvy. Na vině může být i nedostatečná příprava podkladu.

Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Dalším bolestivou oblastí Tesly je slícování karoserie. Jason má doma ještě Subaru Crosstrek a mezery mezi sebou porovnal. Kapota Tesly má na straně řidiče mezeru 4,4 mm a na straně spolujezdce 2,4 mm. To jsou dva milimetry rozdíl. Oproti tomu Subaru má rozdíl 0,8 mm. Zbytek auta na tom není jinak. Třeba mezery mezi zadními dveřmi a blatníkem. U Tesly je to na straně řidiče 6,8 mm a na straně spolujezdce 4,8 mm. U Subaru to dělá 4,9 mm nalevo a 4,5 mm napravo.

Zajímavé jsou spáry na dveřích v jedné linii, které se na levé straně neustále zvětšovaly. Mezi předním blatníkem a dveřmi to dělalo 2,8 mm. Mezi předními a zadními dveřmi to bylo 4,1 mm a mezi zadními dveřmi a blatníkem 5,6 mm. Druhá strana na tom byla lépe. U Subaru se hodnoty více shodovaly, ale mezery byly často větší.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Víko zavazadlového prostoru dopadlo u obou téměř shodně a Američan s Japoncem si zde nemají co vyčítat. Rozdíl na levé a pravé straně u Tesly byl 1,4 mm, u Subaru to byl rovný milimetr. Zajímavá byla i mezera mezi panely střechy, která činila 4,7 mm. Na první pohled je velmi nepovedený i přechod mezi předním a zadním panelem střechy.

Některé panely karoserie Tesly jsou také trochu nakřivo nebo vyboulené. Může to být způsobeno kroucením panelů při jejich montáži. Například hrana mezi předním blatníkem a dveřmi u řidiče zcela nelícuje a je tam cítit malý odskok. Více už v galerii a přiloženém videu.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků