Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

JayDeeSq  |  07. 11. 2011 17:22

problém je hlavně v tom proč se náklad třeba z německa do itálie vozí v kamiónu a co mi je do toho, že by si zimní pneu za jednu cestu zníčili?aspoň by třeba jim došlo, že jsou i jiné způsoby přepravy,hezky bych jim ty zimáky dal povinně

Odpovědět  |   | 
Daktr  |  07. 11. 2011 18:00

Naprostý souhlas. Jedinou výjimku bych dal rychlekazícímu se zboží a zbytek šupajda na železnici. Nebo ať si na hranicích přehodí návěsy s někým kdo jede opačným směrem a je po problému

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  07. 11. 2011 20:56

Svatá prostoto.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 11. 2011 18:45

Ale jdi, brebto. Problém nespočívá v duševní neduživosti diskutérů nad tebou, ale v neschopnosti ČéDé po dráze nějaký náklad vůbec konkurenceschopně vozit a to nejen na regionálních tratích, ale - a to je ten proosr- ani na hlavních tazích. Pokud železniční doprava díky naprostému chaosu a ignoranci trvá třikrát déle než silniční a vyjde dvakrát dráž, mají holt kvíkvélobby o kšeft pro své truckerovečky postaráno. Bláboly na téma nebudou v kauflandu mandarinky jim nebaští už ani bezdomovci a poslanci, protíž je jen v neschopnosti bafuňářů dráhy od levelu 1 až po level nejspodnější.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  08. 11. 2011 21:00

Samozřejmě máš úplnou pravdu. Jen jim musíš ještě pomoc vyřešit malý problém. A to, že většina nádraží je v blízkosti center měst. Takže místo, aby se kamiony hnaly na obchvaty, tak se budou stahovat do města? Tady to nějak hapruje, ale třeba ti bezdomovci s tím pomůžou.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 11. 2011 11:10

Ja mam jeste lepsi reseni, z toho nadrazi to misto jednoho kamionu bude odvazet 10 dodavek. To budou mistni nadseni, az se tam cely den a celou noc budou tocit dodavky.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  09. 11. 2011 19:56

Nebo ty starý avie co měli řezníci a pekaři. Protože blbě topěj, tak tam budou pěkně blafat celou noc.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  31. 03. 2013 14:36

To je účelová dezinformace - rampy na najíždění na vagony nejsou POUZE na Hlavních nádražích, ale i v menších městech, kterými kamiony běžně projíždějí aby ušetřili na mítném. Kromě toho se náklad dá i přeložit na vagón tam kde není rampa.
Za komančů vojáci převáželi na vlacích i tanky a BVP - prý z těch vlaků na tankodrom přejížděli už normálně po silnicích, né na podvalnících - (!?). Nepomatuju si že bych tenkrát na Hlavním vlakovým nádraží potkal kolonu tanků. A to proto že najížděli třeba na periferiích - když to šlo tenkrát, šlo by to i dnes. Bohužel né s ČD se současným vedením. Chce to efektivní konkurenci.

Odpovědět  |   | 
george  |  07. 11. 2011 18:09

Takových blbů jako jsi ty se najde hodně,možná že jezdíš jen s embéčkem nebo po prdeli.Možná dřepíš v kanceláři a když ti padne tak domů jedeš metrem.Přál bych ti aby jsi se s plně naloženým kamionem vydal zasněženou,neudržovanou,horskou silnicí.Tak by jsi zjistil ,že zimní gumy i řetězy jsou ti úplně na prd.Ale to chytráci kteří viděli kamion jen z dálky nepochopí.

Odpovědět  |   | 
Daffy  |  07. 11. 2011 18:24

.....svatá pravdá....nejhorší je,když tu dávají rozumy lidi co o této problematice vědí prdlajs...a pak si tu přečtu takový blbosti jako,že je mu to jedno...at si ty gumy zničí a nebo vše na vlaky....pak by tihle lidé opět nadávali,kde to zboží je a jak je to možný,že to není...

Odpovědět  |   | 
m.dlouhy  |  07. 11. 2011 18:49

hezky jste to vylíčil, a taky to tak je ;) kdyby byl jednodušší způsob, než přeprava kamionem, tak už by ty kamiony nebyly. jenže to ignorant kterej může říct že je mu jedno jestli si zničí pneu za jednu cestu, nepochopí.

Odpovědět  |   | 
Jinas  |  07. 11. 2011 19:58

Pán je nějak nervózní, to se takhle chováš i za volantem? Možná bys měl raději chodit pěšky.

Odpovědět  |   | 
Q  |  07. 11. 2011 22:53

ano, mate pravdu. Kamionaci jsou holt profici a moc dobre vedi jak se jejich souprava chova na snehu a ledu. A proto kazdy rok naprosto nechapu jaka vemena sedavaji za kniplem techto stroju, kdyz vsichni vedi ze proste ten kopec na letnich nedaji, stejne tam vjedou a zablokuji celou silnici a pak vylezou ven v backurkach a nadavaji na silnicare.. Tomuhle se mily pane rika naprosta bezohlednost.
Nenarizujme kamionum zimni, retezy. Je to opravdu jen uredni buzerace, stejne jako "povinne zimni gumy" u osobaku. Ale pokud takovy imbecil v prelozene scanii vyjede v zime na letnich na horskou silnici a celou ji zablokuje, tak je to zcela jasne schvalne a potom at si cely vyjezd a uvolneni silnice vcetne vsech skod zaplati.

Odpovědět  |   | 
frufru  |  08. 11. 2011 10:28

Zase je neházejte do jednoho pytle. Bohužel když už se to stane, tak třeba 90% by to vyjelo, či si raději počkají na benzínce, než se to uklidí. Ale těch 10% blbců co je v populaci (v politice je to daleko víc) tam vjede na letních a je vymalováno.

Odpovědět  |   | 
frufru  |  08. 11. 2011 10:29

sjetých jsem chtěl měl na mysli

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  08. 11. 2011 22:35

To je těžké. Kamioňáci jsou sice profíci, ale hlavně jsou to zaměstnanci, kteří jen plní něčí příkaz. Šéfy a dispečery někdy moc nezajímá jestli kopec vyjedete, nebo jak ho vyjedete. Prostě pojedeš a jestli se ti to nelíbí...

Odpovědět  |   | 
Daffy  |  07. 11. 2011 18:28

...bože,bože.....no nic......aspon se při těhle příspěvcích pobavím-e....protože je vidět,že pán bude zřejmě odborník a čtenář Blesku

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  07. 11. 2011 21:01

Naivko. Neznám jediného kamioňáka, který by s i koupil za 6mega soupravu, aby si jen tak mohl jezdit. Zřejmě jsi ještě nepochopil, že kdyby nebyla poptávka po rychlém dodání čehokoli, tak by nebyla poptávka ani po rychlé dopravě. Kapišto?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  08. 11. 2011 09:24

Článek je jedním z mnoha zavádějících blábolů kamionové lobby, Uvedu to na pravou míru. Je úplně jedno, jestli jede kamion z Portugalska do Litvy nebo jen kolem Berouna. Pokud jsou splněny podmínky pro povinné použití tzv. zimních pneumatik (časové rozmezí, povětrnostní podmínky), pneu M+S použít musí, stejně jako každý osobák, dodávka nebo autobus. Tečka.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  08. 11. 2011 21:12

Na pravou míru jsi to sice uvedl, M+S za tak úplně zimní pneu není.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  27. 12. 2014 19:16

Kámo zažil si někdy jaký to je když ti na kamionu bouchne guma? asi ne co protože pak už by si tu takový sračky nevykládal! Najdi si o tom něco a pak tady piš....

Odpovědět  |   | 
Valihrach  |  07. 11. 2011 19:09

Jasně, všechno na železnici
A pro nákup si pak budeš chodit asi na nádraží, nebo kdo myslíš, že to do těch obchodů vozí? Asi santa na saních chytráku.

Vzpomeňte si co se stalo, když ve Španělsku byla stávka dopravců. Železnice fungovala a přesto si lidi doma neměli ani čím zadek utřít.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 11. 2011 18:48

Oblíbená lež kamionové lobby. Je to úplně jinak. Vozit po okrese zboží vlakem je stejná hloupost jako vozit ho přes celou Evropu kamionem.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 11. 2011 11:12

Vyrabet si vsechno tady uz tady jednou bylo a vsichni vime jak to vypadalo - nebylo nikde nic.

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  07. 11. 2011 20:58

Ono to nebude ani tak o sjetých gumách jako spíš o fyzikálních zákonech.

Odpovědět  |   | 
KUK  |  07. 11. 2011 22:28

V kopci a s kamionem(ale i s osobákem) jsou vám na ledě zimní gumy i řetězy úplně k hovnu Kamion je těžký a má většinou hnanou jednu nápravu. Tady nepomůže ani gumárenský Bůh

Odpovědět  |   | 
ČTENÁŘ  |  08. 11. 2011 09:05

no a právě proto nerozumím tomu, když tohle všechno ten řidič toho kamionu ví, tak proč se do toho zledovatělého kopce pouští. To je to samé jako kdyby někdo chtěl skočit z desátýho patra i přesto že by věděl že si nabije hubu a spoléhal se na pána boha, že dobře dopadne

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 11. 2011 18:51

Problém je v tom, že většina řidičů kamionů toho moc neví i když jim mozek pracuje naplno. Čest světlým výjimkám, nicméně drtivá většina je na tom opravdu prachbídně. A to není jen o tom, jak se chovají na silnicích, ale i o tom, jak se chovají při nakládkách a vykládkách, jejich zoufalá jazyková neznalost, tragické hygienické návyky atd.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  17. 11. 2012 14:20

To co tady od Vás p.Jogurte, nebo jak se vlastně jmenujete, čtu, mně velice pobavilo, a to ne z důvodu obsahu Vašeho příspěvku, ale z toho jak můžete
někoho takto označovat.??
Nemohu pochopit, proč se při Vašem jistě extrémně vysokém IQ, zahazujete
čtením všeho podobného jako je tato diskuse o kamionech.
Vaše vědomosti (podle toho jak jste vše perfektně popsal) jistě uvítá nejedno ministerstvo dopravy, a to nejen ze zemí EU.
Je opravdu obrovská škoda, že Vás ještě nikdo z vrcholných představitelů
těchto ministerstev, nebo orgánů EU, nekontaktoval. Rázem by ubylo těchto
problémů, je my je líto toho, že budete mít hodně práce, protože takový lidé jako Vy se narodí snad jednou za sto let.
Závěrem bych si Vás dovolil požádat o jedno, až budete mít při Vašem nabitém
pracovním dni, trochu času, pokuste se domluvit si někde aspoň jeden den
v zimním období (ale mohlo by být trošku napadáno) ve společnosti nějakého
toho "kamioňáka", aby jste mu ukázal, poradil a hlavně vysvětlil, vše co se této zimní problematiky týká, a rázem bude vše jasné.
Pozdravuji a doufám, že teď se vše výrazně zlepší, když jste vše tak perfektně specifikoval....

Odpovědět  |   | 
miranet  |  10. 01. 2019 19:57

Nechtějte po profesionálech jazykové znalosti, když neumějí česky a píší např.: "takový lidé" apod. No a zimní pneu ? To je nepochopitelné pro "polovodiče", kteří se v létě na dálnici dokáží vzájemně předjíždět 80 km/hod a blokovat oba pruhy...!!!

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  08. 11. 2011 20:55

On je problém dost často i v tom, že i kdyby chtěli, tak to auto nemaj kde odstavit.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 01. 2014 13:38

...neo už to někdo psal. prostě proto že musí, tlek dispečerů atd...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  08. 11. 2011 13:13

Clanek uplne o nicem a kdyby tu nebyl, bylo by to lepsi. Nebo je to schvalne, aby se zvetsila navstevnost ?
Stejne jako je urcite procento blbcu za volantem osobaku, je stejne procento za volantem kamionu. Vsichni nadavaji na kamiony, ktere nevyjedou kopec, ale kdy urcime tu hranici, zda dany kopec vyjede nebo ne ? Nebo udelame plosne opatre ni, ze kamiony smi jezdit jen pokud je slunecno a maximalne 10 mracku na obloze ? Proc napr. na nemecke strane kamiony v pohode vyjedou kopec (mokra rozsolena brecka) na hranice a z druhe strany stoji, protoze neni uklizeno ? Proc po otevreni jizniho okruhu prahy se zjistilo, ze u tunelu se tvori namraza, ze by se tam dalo usporadat ligove utkani v hokeji a pan projektant prohlasil, ze zadny rozmrazovaci prostredek nebylo potreba projektovat ?

Odpovědět  |   | 
Silk  |  08. 11. 2011 14:21

Tak na Slovensku mam to iste.
Bohuzial vecsina krajin nema ani zdaleka tak hustu zeleznicnu siet, aby mohla nejak vyrazne nahradit kamionovu dopravu. A tak isto je zeleznica lacnejsia iba pri velkych nakladoch, tahat lokomotivou jeden vozen do hornej dolnej ........ je maximalne neekonomicke. Za dalsie toho kamionistu vecsinou nahana jeho zamestnavatl az z neho ide zodrat kozu, on by tiez radsej pockal kym bude cesta upravnea. Ale nie, ze by som chcel kaminonistov obahjovat. Niketo pisal, ze zimne gumy aj retaze su na nic ked je cesta zladovatela? Lenze oni casto zapdanu a skrizia sa aj len na trocha viac zasnezenej ceste. Tam by snad retaze pomohli, ci nie? Vzdy vidim kamionistu ich nasadzat az ked je skrizeny/zapdnuty.... nikdy nie skor, preco? mali by uz mat odhada, aspom ty skusenejsi. A toto sa nestava len neznamych cestach nikde kde davaj lisky dobru noc. Casto aj na dobre znamich horskych priechodoch, kde im to za snehu vyslovene znacky prikazuju.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 11. 2011 07:32

Kamioňáci jsou v tom nevině.
Podstata problému spočívá v tom, že stát z nás dělá opakovaně úplné idioty a novinářská sebranka jim to žere a ještě se v tom rochní. Mediální sebranka se snaží veřejnosti vnutit představu, že zimní pneumatiky na osobních autech vyřeší potíže s dopravou v zimním období. Již na příkladu kamionů je vidět, že to kulhá na všechny nohy. Potíže na dálnici D1v zimně a její totální ucpání, což byl spouštěcí mechanismus celé legislativní šarády, způsobily vždycky kamiony na letních gumách. Výsledkem několikaleté legislativní šarády je to, že všichni musí mít zimáky jenom původci potíží tj. kamiony zůstali na letních. Kocourkov. Za to kamioňáci samozřejmě nemůžou.
Další ptákovinou je provoz na zimních gumách v listopadu. Na suchých cestách mají auta se zimákama prodlouženou brzdnou dráhu o 15-20 metrů proti kvalitním letním. Jaké je toto zvýšení bezpečnosti. V rádiu od začátku listopadu slyším hlášení nehod s tím, že někdo nedobrzdil. Samozřejmě, že nedobrzdil, když jel na zimních.

Odpovědět  |   | 
čtenář  |  09. 11. 2011 10:25

pozor, říkat že nedobrzdil, protože jel na zimních gumách je teda hodně hloupá výmluva. Pakliže dodržuju pravidlo o bezpečné vzdálenosti, tak je jedno na jakých gumách se jede, dobrzdit se musí.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 11. 2011 11:15

Kamiony nemaji zadne letni nebo zimni gumy, uz to konecne pochopte. Jedine co mohli vyrobci udelat, tak pridali jednu drazku navic, malicko zvetsili drazky a napsali na ni M+S. Zaber na snehu to zvysilo o par procent, takze to nema smysl, ale ourada bude spokojenej. Jedine co je mozne na kamionech kontrolovat, je hloubka dezenu, to ma velky vliv, ale zadna letni nebo zimni pro kamiony v nasich podminkach neexistuje.

Odpovědět  |   | 
Elza  |  12. 07. 2016 10:31

Zdravím,
chtěla bych se zeptat, jak je to se spaním v kamionu za jízdy? Může spolujezdec spát na posteli za jizdy nebo ne?
Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 11. 2017 12:39

já fakt žasnu.
1.zimní gumy mají samozřejmě na sněhu daleko lepší záběrový vlastnosti než nějaký univezály nebo letní gumy atd. Jenže opět článek píše někdo kdo absolutně netuší která bije. Naložený kamion váží 40 tun a mnohdy je vám prd platný že máte uplně nový zimní gumy nebo i řetězy a prostě se nehnete. Tím spíš když vás nějakej blbeček v osobáku co se táhne 30 zpomalí. Ztratíte trakci, setrvačnost a končíte. Jenže to někdo kdo viděl náklaďák potažmo kamion je na obrázku nikdy nepochopí.

2. absolutně nelze souhlasit s tím že za jednu cestu do Španělska zničíte zimní gumy. To je jen výmluva aby dopravce(v tomto případě šmídl) nemusel kupovat zimní gumy. Já mám na hnané nápravě zimní gumy celoročně a jezdím s nima do Itálie. A stejně tak je používají i kolegové co jezdí do Španělska či Portugalska. Co tak vím tak na gumách co jsou na hnané nápravě natočíme cca 200.000km - to je asi víc než jedna cesta do Španělska ne?

3.kamiony na železnici? Rozvážet do kauflandu atd.. dodávkama? Haha. Dovolte mi abych se zasmál.
jen pár čísel. Nosnost kamionu je cca 24 tun, celková váha cca 40tun, délka 17m a do standardního návěsu se vejde 33 euro palet, kamion spotřebuje řekněme 32-33 litrů nafty na 100km a řídí ho jeden řidič.

Standardní dodávka do 3,5 tuny má nosnost cca 1500kg (závisí na konkrétním modelu) a pojme cca 3 euro palety. Spotřeba se pohybuje cca 10-12 L na 100km a řídí ji taktéž jeden řidič.

to tedy znamená že najeden plně naložený kamion bychom potřebovaly 16 plně naložených dodávek, na odvezení toho co pojme jeden kamion bychom spotřebovaly 192 l nafty za každých 100km a museli bychom samozřejmě zaplatit i 16 řidičů. Takže hustota dopravy a náklady na ni by byly mnohonásobně vyšší.

A vozit zboží po železnici je neuvěřitelně pomalé, a drahé a kapacitně by to nezvládla nehledě na to že do těch krámů by to zase musel vézt kamion takže by se zase museli zaplatit lidi kteří ty kamiony budou překládat takže zase další náklady na víc. Všichni jste si zvykli na to že v pondělí se naloží mandarinky nebo cokoliv jiného ve Španělsku ve středu to přijede do ČR a ve čt ráno to máte na pultě. Zvykli jste si že ráno přijdete do fabriky jdete výrábět třeba nábytek a samozřejmě za to dostáváte zaplaceno a díky tomu můžete žít tak jak žijete. Jenže vám jaksi nedochází že ty pomeranče, hajzlpapír, chleba, a tisíce jiných položek do do toho krámu musí někdo dovézt. A samozřejmě ani materiál pro vaši firmu tam nenapochodoval sám od sebe. Přivezl ho nějaký kamion na který tak s oblibou nadáváte. Ale díky tomu kamionu má vaše firma zakázky, díky tomu kamionu firma dopraví to co vyrobí ke svému zákazníkovi a díky tomu vy máte výplatu. Díky tomu nenáviděnému kamionu když jedete z práce nakoupíte co potřebuje kdykoliv si zamanete. A právě díky tomu že se to zboží vozí kamionama tak stojí hajzlpapír třeba 40kč a ne 500.
Takže až vás zase bude štvát že před vámi jede kamion vzpomeňte si na to co jsem zde napsal. Kamionová doprava je páteří fungující ekonomiky to je prostě fakt a bez nich neježe by nebyly ty mandarinky které tu někdo zmiňoval ale nebylo by vůbec nic vaše fabrika by neměla z čeho vyrábět a vy by jste neměli práci. Neměly by jste ani kde natankovat protože na pumpách by nebyl benzin, pekárny by nepekly protože by jim kamion nedovezl mouku atd....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: