Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

Správná odpověď zní – nikoli. Autodopravci k prvnímu listopadu pneumatiky plošně přezouvat nemuseli. Vozidla nad 3,5 totiž používají na hnaných nápravách univerzální typ s označením M+S (z anglického mud and snow, tedy bláto a sníh), s minimální hloubkou dezénu 6 mm.

„Kamiony jezdí dlouhé trasy napříč celou Evropou. Často se tedy stává, že zatímco například v České republice je na silnici sníh, v Itálii jsou teploty výrazně nad nulou. Nejen že by byl čtyřicetitunový kamion na měkkých zimních gumách špatně ovladatelný, ale prakticky by tyto pneumatiky cestou zcela zničil. Jednoduše řečeno, nejsou na naše podmínky určené,“ vysvětluje Petr Koblížek, dopravní analytik společnosti Šmídl, která provozuje 200 kamionů. 

Zimní pneumatiky se používají na kamionech pouze v severních částech Skandinávie, kde je silnice pokrytá sněhem a ledem souvisle a dlouhodobě.

Otázkou však zůstává, proč se rok co rok opakuje stejná scénka. Proč, když napadne sníh, kamiony nejsou schopné vyjet sebemírnější kopec?

Odpověď je nasnadě. Hodně nákladních automobilů u nás má ojeté pneumatiky, které mají do předepsané minimální hloubky dezénu hodně daleko. A řetězy řidiči většinou zapomínají doma…
 

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků