Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

Správná odpověď zní – nikoli. Autodopravci k prvnímu listopadu pneumatiky plošně přezouvat nemuseli. Vozidla nad 3,5 totiž používají na hnaných nápravách univerzální typ s označením M+S (z anglického mud and snow, tedy bláto a sníh), s minimální hloubkou dezénu 6 mm.

„Kamiony jezdí dlouhé trasy napříč celou Evropou. Často se tedy stává, že zatímco například v České republice je na silnici sníh, v Itálii jsou teploty výrazně nad nulou. Nejen že by byl čtyřicetitunový kamion na měkkých zimních gumách špatně ovladatelný, ale prakticky by tyto pneumatiky cestou zcela zničil. Jednoduše řečeno, nejsou na naše podmínky určené,“ vysvětluje Petr Koblížek, dopravní analytik společnosti Šmídl, která provozuje 200 kamionů. 

Zimní pneumatiky se používají na kamionech pouze v severních částech Skandinávie, kde je silnice pokrytá sněhem a ledem souvisle a dlouhodobě.

Otázkou však zůstává, proč se rok co rok opakuje stejná scénka. Proč, když napadne sníh, kamiony nejsou schopné vyjet sebemírnější kopec?

Odpověď je nasnadě. Hodně nákladních automobilů u nás má ojeté pneumatiky, které mají do předepsané minimální hloubky dezénu hodně daleko. A řetězy řidiči většinou zapomínají doma…
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků