Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

88 komentářů

Petr
20. dubna • 11:10

Konec dieselu už brzo konečně

Petr
20. dubna • 11:08

Diesel patří do nákladní dopravy.Uz aby to skončilo u osobních aut opravdu ten hnus nechci po ránu mít v kabině auta.A koukat jak někdo přidá plyn u novýho dieselu a jak kdyby zatopil v kamnech....

Petr
20. dubna • 11:04

Ať mi někdo předvede jet z naftovým autem za 5l v provozu a chci ale jet ne se plouzit.Jakakoliv nafta mi brala spíš 7l takže stejně jak benzín.A to ve 4tis.otackach je to mrtvý.Nejlepsi motor je benzín 1.8 čtyřválec s proměnlivým časováním ventilu pro osobní auta.

Freddka
21. dubna • 9:38

No vis ono jezdit se stejnou dynamikou za se stejnou spotrebou v nafte i v benzinu, tam bude neco spatne mezi sedadlem a volantem, aneb usvedcil ses sam ... :-)

Pete
20. dubna • 10:14

Až ma na okruhu budú predbiehať dízle s vysmiatym vidičom, potom možno uverím.
Pozn: okruhy jazdím s Civicom typeR.

John Doe
19. dubna • 20:05

Zakladna poucka zurnalistiky - ked je titulku otaznik, odpoved je NIE.Diesel v osobnom aute zmysel nema, nemal a nikdy mat nebude. Diesel od VAG je navyse zlocin proti ludskosti.

JohnST
19. dubna • 21:29

Clovece vy ste bavic. Franta vod piva.B-]:-D

John Doe
21. dubna • 7:19

A ty si kto? V kazdom pripade, je uzasne, ze ti poucka, ktoru pozna kazdy, kto sa len trosku obtrel o novinarcinu, dokaze sposobit tolko radosti.Niekomu staci tak malo.A teraz, please, sod off.

xxx
19. dubna • 19:29

Základní verze má po fcl. 169kw, opravte si to v článku

Antiautomat
19. dubna • 12:08

....mne sa celkom pozdava, taka rychlejsia nafta a na dlhsie cesty urcite dobre auto. Na druhej strane, ked pride novy motor Evo, tento ich dvojlitrovy diesel strati zasa dalsie dovody, preco do toho ist....

Gašpo
19. dubna • 12:44

Ak máte na mysli Evo 1.5 TSI, tak to už malo natvrdo nahradiť 1.4kové motory po facelifte Golfa. Nestalo sa. Hádajte prečo. VW trvalo dlhé roky než odladil 1.4ky do podoby že už nie sú vyslovene průserové a nebolo to len o rozvodoch. Ak bude rovnako dlho ladiť aj slávne Evo, tak to si diesel ešte dlho úspešne požije.B-]

Antiautomat
19. dubna • 14:13

ano mam na mysli 1.5TSi a je mi jasne ze prve dva roky vyroby mozu byt pruserove a plne technickych zmien. Aj ked zasa na druhej strane, mam za to ze aj v tomto smere uz prislo k zlepseniu a 1.0TSi /zatial/ problemy nerobi. Mam za to ze po tych megapruseroch (a neboli to len TSi), si uz daju pozor. Maju o.i. aj novu testovaciu halu, takze ju urcite nalezite vyuziju. Jedna z veci, ktora by ma ale zaujimala, je ten rozvodovy remen. O planovanu zivotnost mi nejde, ide mi skor o proces vymeny.

Gašpo
19. dubna • 14:43

Testovanie má vždy limitné možnosti, hodne chýb odhalí až dlhodobé používanie. A litrové motory sú ešte príliš čerstvé, aby sa dali považovať za bezproblémové. 1.5 Evo može byť vynikajúci motor, ale prepínanie vstrekovania medzi valcami je mechanická a nie príliš jednoduchá záležitosť. Našťastie sa vždy nájde dosť kupcov, dobrovoľných testerov, ktorí idú do noviniek po hlave, ale ja osobne by som do kúpi auta s týmto motorom nešiel skorej než za 4-5 rokov.
Proces výmeny rozvodných remeňov som nikdy neriešil tak, že by som sa o to pokúšal sám. Pred mnohými rokmi mi na mojom prvom aute, bola to ojetina Fiat, vďaka starým rozvodom popraskali ventily, prekĺznutie sa stalo našťastie počas štartovania, mohlo to skončiť omnoho horšie ak by to bolo za jazdy, ale v dobe socializmu bolo aj to poriadna porcia problémov. Takže radšej pravidelne rozvody nechávam meniť. Nie je to žiadna finančná katastrofa.

Antiautomat
21. dubna • 7:14

Tak ono plati ze co v aute nie je, to sa nepokazi. O jednom odskusanom litri viem, je nim fordacky EB. Mam s tym par sto km najazdenych (prilezitostne) vo Focuse a leti ako baron Prasil. Majitel je s nim spokojny, jazdi casto a vela - zatial absolutne bez problemov. Zaujimave diskusie sa vedu ohladom oleja pre tento motor, ja tvrdim ze treba menit kazdych 15.000 a samozrejme hned po prvych 2000-3000. Na tomto aute sa to presne takto aj deje. Musim uznat ze prvych par km to bol nezvyk - trojvalec je predsa len iny, ale to neznamena ze by bol horsi. Remen ma zaujima kvoli tomu, ze za a: je v oleji (nie je to tak ako trebars pri starej koncernovej jednasestke, tam to mate vymenene skor ako dopijete druhe pivo), no a za b: vyrobca, pokial ma pamat neklame, deklaruje ze vydrzi 240.000km, opravte ma niekto ak sa mylim. Deklaruje vyrobca podotykam, ja by som si to radsej vymenil sam a skor. S takou h.vadinou ako vymena rozvodu (navyse pablby remen a nie retaz) na malom motore (je tam miesta habadej) liezt do servisu...

Petr
20. dubna • 11:12

Měl jste si pořídit motor FIRE od Fiata 8V ten se nepotká a jezdí za 5 l a jede bez problémů 160.obsah 1-1.2l

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
21. dubna • 7:01

Suhlas, jednoliter fire v Une siel naozaj pekne, malo to len 4 kvalty, ale jazdilo ako motokara. Skor zhnila skrina, ale motor drzal do aleluja (raz za rok stacilo mrknut na zapalovanie, tam obcas boli problemy).

Kyle
19. dubna • 11:56

Kdybyste dojížděli denně do práce z Bayreuthu do Norimberku nebo z Marktredwitz do Regensburgu, tak byste pochopili, jak moc velkej smysl tohle auto dává.
V Čechách je samozřejmě vcelku k prdu. Tady stačí elektrokolo.

jirka
19. dubna • 12:57

Nevim kolik lamete km. Ja nedavno mesicne 4000 km s benzinem 3.5 sestivalec. Spotreba cca 12 13 nesetril jsem. To pohodli ten vykon nadhera. Ten bezin se zaplati v pohodli dynamice a nemusim rest filtry turbo trisky a spoustu dalsich kurvitek. Casem se chystam na velky americky motor uz se tesim na hemi.

Jindra Kuchar
19. dubna • 13:12

4000km při spotřebě 13litrů, to je cca 16 000Kč za palivo. Nějaké větší auto v naftě by mělo spotřebu kolem 7,5 litrů, to je cca 9 000Kč za palivo. Za měsíc tedy rozdíl 7 000Kč což je zhruba cena jednoho vstřikovače, nebo půlky DPF... Pokud jezdíte a tankujete rozumně tak vám tyhle "kazové" součástky vydrží minimálně 250 000km. Asi se nenajde moc lidí, co můžou měsíčně 7 000Kč jen tak pustit k ledu

jirka
20. dubna • 6:32

A prijem byl pade cista:-) je to hoby.

Kyle
19. dubna • 13:22

Když děláte za 6000 E měsíčně netto tak se to docela ztratí, to je pravda... Ale taky se tam dojíždí do práce pěkně daleko. Běžně i přes 200 km denně. Proto je silná nafta tak oblíbená.

jirka
19. dubna • 13:00

Oprava mesicne ty km

jirka
19. dubna • 13:00

Oprava mesicne ty km

Quebe
19. dubna • 10:33

Není až tak velký problém v naftovém motoru, jako to, že přitahují specifické zákazníky - kolenovrty. Ze začátku není problém, ale jakmile přijde čas na drahou údržbu, která se s dieslem nemilosrdně pojí, tak začnou vylágrované filtry pevných částic, přelepené EGR a podobné prasečiny. Protože jezdit s nižší spotřebou jo, ale investovat do oprav už ne. A tak se z většiny dieslů postupně stane smrdtutý kouřící rakovinomet. Každé takové hovado nemilosrdně vykostit a techničák vrátit, až si to dá dopořádku.

Petr K.
19. dubna • 12:48

Osobně bych se vsadil, že 90% nových GTD jde do firem. Živě to vidím: "Makáš, firma si stojí dobře, takže tady máš budget a vyber si nové auto. ALE bude to z VW nebo Škoda, ani Passat ani Superb ani SUV a bude to diesel." Potom se GTD nebo Octavia RS, na první pohled absurdní auta, stávají docela zajímavou nabídkou.
Po třech letech a 150 000 km to firma vrátí leasingovce a tím to pro ní končí. Toť česká realita.
Neřeším, jestli je to dobře nebo špatně, ale s "kolenovrty" jsi vedle.

Jindra Kuchar
19. dubna • 10:58

Ano, auta která mají neodpovídající technický stav na cesty nepatří a že se to u nás neřeší je chybou.
Na druhou stranu - pokud kolenovrtovi zakážete jeho 1.9TDI, co čekáte že udělá? Půjde a koupí si Teslu? Nebo snad nějakého plug-in hybrida? Nebo aspoň nějaký Euro 6 benzín? Né, spíše skončí u 20let starého benzínu kde už dávno nefunguje katalyzátor, ventily mají vůli, atd.
Bohužel, dnešní společnost je postavena na individuální mobilitě a s platem 15000Kč na ekologické auto nedosáhnete. A postupovat natvrdo zákazem - to je skvělá cesta k revoluci

Kyle
19. dubna • 12:06

Ano. ČR je žebrákostán a elity dál tvrdě pracují na tom, aby to tak bylo i nadále. Viz intervence ČNB a investice do vzdělanosti populace.

@EF&^3e
19. dubna • 12:45

Prestante uz konecne porad slintat tyhle nesmysly! CR rozhodne neni zebrakostan!
I presto, ze nejsou obcane CR nejbohatsi na svete a ani v regionu, stale patri mezi tu stastnejsi a mensi cast svetove populace se strechou nad hlavou, dostatkem potravin a pitne vody, bezpecim, verejnou zdravotni peci, verejnym vzdelavacim system, verejnym duchodovym systemem, solidni infrastrukturou a seismicky stabilnim uzemim. ;-)
Uvedomte si laskave, ze CR se vlastnimi silami dostala temer na uroven byvaleho vychodniho Nemecka, vydatne podporovaneho tim zapadnim. A take vemte v uvahhu, ze Nemecko je 3 nejvetsi svetovy exporter.
Netvrdim, ze v CR nejsou problemy. Neni to podle mych predstav a vim, ze je stale co zlepsovat.

Kyle
19. dubna • 13:07

Nesmysly slintáte Vy. HDP občana ČR je stále podstatně nižší než Portugalska, což je objektivně žebrákostán. Nebo-li ČR žebrákostán je a ještě dlouho bude. Odpovídá tomu koneckonců medián mzdy, který nedosahuje ani zaplivaných 1000 Euro měsíčně. Nelze proto čekat radikální omlazení vozového parku, ještě velmi dlouho budeme odkladištěm méně ekologických ojetin z bohatých zemí. Takže přestaňte laskavě slintat Vy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr K.
19. dubna • 13:45

Ale on má pravdu. ČR se nikdy ve své historii neměla lépe, než teď. A platí to i pro člověka s vámi zmiňovaným mediánem. Ale to je jeden z problémů Čechů. Raději naříkají a skuhrají, svalují vinu na "elity" nebo "pražskou kavárnu" místo aby si sedli a srovnali si hodnoty. Žebrák je u mě ten, kterému padá střecha na hlavu (pokud nějakou má) a neví za co si dnes koupí jídlo. Celosvětově patříme mezi několik málo procent blahobytně žijící populace a dokonce ani v porovnání s Evropou na tom nejsme tak zle.
A když vám to nestačí, co Vám brání jít pracovat pro německou firmu do Německa za německý plat? Po kvalifikovaných lidech je tam hlad. Dokonce ani německy netřeba umět, stačí angličtina. Neumíte, nemáte co nabídnout nebo prostě jen nechcete? OK je to vaše rozhodnutí a dost možná pro něj máte dobré důvody, ale neskuhrejte. Je to čistě na vás.

Kyle
19. dubna • 14:35

Mě ty tři tisíce čistého měsíčně docela stačí, ale nepřehlížím na rozdíl od Vás fakt, že většina lidí tady živoří. Naštěstí německy hovořím plynně, dělám s Němci tady. S angličtinou můžete jít do Německa jít dělat ajťáka, možná někam do banky, ale v běžných sférách vás bez znalosti němčiny kopnou do prdele. Nevím, kam na ty rozumy chodíte.

wecf*6213h
19. dubna • 15:49

VW v nedavne dobe vydalo zpravu, ze se anglictina stava jeho oficialnim jazykem. V BMW, Audi, ZF, Airbusu, Siemensu a dalsich znamych firmach neni anglictina vubec zadny problem. ;-)

Gašpo
19. dubna • 13:57

Hmm, vy ste asi štátny úradník, alebo nasávač dotácií že?;-)
Každý kto sa tu živí sám za seba, bez všelijakých štátnych berličiek, bez sosania z dotácií, neustále naráža na buzeráciu a okrádanie zo strany štátu. A jeho kvalifikácia, schopnosti i pracovitosť sú mu prd platné.:-/

Petr K.
19. dubna • 16:14

Takže opět jsou na vině ostatní. Stát a jeho buzerace. Na to se svede všechno. A je to tak snadné. Mnohem snadnější, než zvednout zadek a jít se třeba učit jazyky nebo začít měnit věci na sobě a kolem sebe.
Stát a jeho buzerace je prostě neprůstřelné alibi. A víte co je na něm nejlepší? Dá se použít kdekoliv na světě! Od ČR přes Rusko, KLDR, USA nebo třeba v Amazonii. A kdo by se to snad odvážil zpochybnit, toho prostě stačí nazvat uředníkem nebo příživníkem. Jak prosté! :-))

Gašpo
19. dubna • 16:18

Blábolíte klasické hovadiny bez absolútnej znalosti reálnej situácie. Idealistické kecy, nič viac.
Na podobného naivu som už zareagoval vyššie.B-]

Petr K.
19. dubna • 16:22

Jistě, očividně žiju v docela jiném Česku, než všichni ostatní.

wecf*6213h
19. dubna • 15:52

Tak se podivejte, jake zdaneni maji ve Skandinavii. Skutecne myslite, ze v Nemecku buzerace statem neexistuje? V zemi, ktera vymyslela 'socialni stat'? B-]

Gašpo
19. dubna • 16:14

To sa ale musíte pozrieť do nákupného koša. Až si tu človek zarobí 3-4x viac, tiež mu nebude vadiť ak mu štát ukradne kľudne 3x toľko než mu kradne teraz. Priemerný hrubý plat v Česku je 27 000.- To je bohužiaľ čiastka na ktorú absolútna vačšina ľudí nedosiahne. A ak mu štát z toho ukradne 60-70%, čo sa vďaka priamym i nepriamym daniam reálne deje ( dokazuje to deň "daňovej slobody" ) a k tomu ho ešte zdiera poplatkami za všetko možné, tak tu prosím nadávajte aký je český národ ( na Slovensku situácia analogická ).
Otázka stojí, kto za to može. Nízka produktivita? To je samozrejme blbosť non plus ultra. Možu za to politici, ktorí sem naťahali na všemožné výhody a odpustky "božských" zahraničných investorov. Hlavne že sa mohli natriasať pred kamerami ako "vytvárajú" pracovné miesta. Z Česka sa stala kolónia montovní bez pridanej hodnoty s extrémne nízkou cenou pracovnej sily z ktorej si "zahraniční investóři" vyvádzajú 300 mld ročne za hranice, aby tu z toho nemuseli platiť dane. Zatiaľ čo domáca podnikateľská scéna je buzerovaná a o nejakom zvýhodnení može akurát snívať. Tí čo v takích podmienkach dokázali vytvoriť prosperujúce podniky s domácou hodnotnou výrobou si zaslúžia metál za hrdinstvo. A čo sa stane až zafungujú odbory a budú tlačiť na zvyšovanie platov? Zahraniční investori tu zanechajú prázdne haly a odsťahujú sa niekam do Bulharska, alebo Rumunska. Mimochodom viete o tom, že napríklad Nexen dostal za vybudovanie fabriky také zvýhodnenie, že fakticky český daňový poplatník bude 5 rokov dotovať platy zamestnancov, ktorích naviac značnú časť tvorí lacná zahraničná pracovná sila? A viete že supermarkety zvýhodňujú svojich zahraničných dodavateľov, zatiaľ čo domáci farmári s biedou prežívajú a musia ich uplácať aby sa dostali na regály?
Tak mi tu niečo rozprávajte o neoprávnenej nasranosti národa. Ak to beriete tak, že národ si volí debilov a vďaka tomu trpí, tak budiž. Lenže kto inteligentný, schopný a pracovitý by liezol do politickej žumpy? Ak sa o to aj pokúsi, tak je na neho vyvíjaný neskutočný tlak, aby zase vypadol.

Petr K.
19. dubna • 16:24

Jak říkám, to alibi se vám opravdu povedlo. Klobouk dolů.

Quebe
19. dubna • 11:24

Nikdo mu jeho 1.9 TDI nezakazuje, zub času se o jejich eliminaci postará sám, ale ať si jej drží v takovém technickém stavu, aby to auto splňovalo limity platné v době, kdy bylo prodáno. Pokud se to finančně nevyplatí, ať si koupí auto novější. Žádné z těch aut nevyjelo z fabriky jako sazomet, to až "péče" jejich majitelů se o to postarala.

Jindra Kuchar
19. dubna • 11:33

U nás zatím nikdo nezakazuje. V německu budou od 2018 zakazovat i Euro5 auta. Je jen otázkou času než to dojde k nám. Tipuju že to rozhodne soud s odkazem na právo na čistý vzduch (politik si to z důvodu voleb nelajzne)

Khqd
19. dubna • 12:30

To je naprosty nesmysl! V Nemecku se zadna auta od roku 2018 rozhodne zakazovat nebudou.
Ve Stuttgartu od roku 2018 hodlaji zakazat vjezd dieselum s Euro normou starsi nez 6, viz http://www.swr.de/swraktuell/bw/fahrverbote... ...
Chapu, pro nektere lidi je tezke pochopit, ze zakaz vjezdu neni to same jako obecny zakaz aut a ze Stuttgart neni cele Nemecko.
Porad si rikam, co jsou to ty trumpovy fake news. Uz vim!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jindra Kuchar
19. dubna • 12:45

Ale vy elito, pochopte že tohle hraní se slovy (zakaz x zákaz vjezdu, pokud bydlím nebo pravidelně dojíždím do Stuttgartu vyjde to na stejno) a podobné koretktní obraty jsou vodou na mlýn politikům jako je Trump

@DE(&2efe
19. dubna • 12:50

Mate naprostu pravdu! U nas to jiste bude od 2019. Rad vas zbavim problemu: Za vas diesel nabizim 1999 CZK. ;-)

panhajzl
19. dubna • 11:19

Ano,v tom mas bohuzel pravdu. Lide tu na nova,nebo novejsi a ekologictejsi auta proste nemaj. Pri prijmu rodiny( usteckoorlicky kraj) cca 40 000,- a to jsou tu na tom hodne dobre( normos i cca do 25 000,-) po odecteni nakladu na dite a domacnost,paklize si nechtej brat nejaky zas..rany pujcky proste nove auto nikdy mit nebudou...mozna v duchodu,jestli nejaky bude....

Jan Taraba
19. dubna • 13:16

Ústeckoorlický kraj? Fíha, odkdy? Kolega chce taky, akorát Jičínský kraj, ale Hradec se brání zuby nehty.

Gašpo
19. dubna • 10:23

To zavrhovanie dieselu je dneska proste v móde, pretože je to nejaká ekologická mantra ktorú záchranci planéty opakujú ako flašinet. Pritom racionálne dovody už prakticky neexistujú. Aby bolo jasné, sami sme nedávno kúpili benzínového Golfa Variant 1.4 TSI, ktorý vystriedal starého Passata Variant 1.9 TDI. Dovod prechodu na benzín bol len ten, že auto používame hlavne v meste na kratšie trasy, výhody dieselu by sme nevyužili. Obe autá s analogickým výkonom ohľadom na váhu, takže je fér ich postaviť na štartovnú čiaru. Musím povedať, že diesel bol pružnejší, síce to auto už bolo staré. Nový Golf nám síce vyhovuje, ale stále si zvykám na neskorý nástup turba, na to že v pomalých kolónach musím i za pohybu radiť jedničku. S TSI motorom sa dá jazdiť úsporne, ale len za predpokladu že nevyužijete turbo. Čo je pri neustálom rozbiehaní na zelenú nemožné, pokiaľ nechcete nasierať ľudí za vami. Takže sme došli k záveru, že benzíňák po meste na krátke trasy až tak úspornejší nie je. Máme tú výhodu, že nemusíme mať filter pevných častíc, ani dolievať chcanky do nádržky, čo súčasné diesely musia. Ale to je len otázka času kedy ekologický fanatici vylobujú tieto kraviny aj pre spaľovacie motory.
Preto by som otázky TSI versus TDI vobec neriešil. Ani u športovejších verzií. Záleží na konkrétnom motore, nie na princípe konštrukcie.

Pete
20. dubna • 10:33

S tou jednotkou by som to videl na iné sprevodovanie. Na behanie okolo komína má žena tiež malý 1,2 turbo benzín a vinou dlhých prevodov si tiež neviem zvyknúť na pomalú jazdu mestom. Tiež tam treba hodiť hocikedy jednotku, na starých atmo 1,6i a 2,0i v pohode dvojka, trojka na voľnobehu.

Krabat
19. dubna • 12:43

No vidíš, a já vyměnil 2,0TDI za benzínovou atmosféru 2,5i od Mazdy. Neřeším dochlazování turba, žádné DPF filtry, EGR ventily, močovinu, prostě nic. Mimo oleje je to bezúdržbový motor, který jen krásně šumí. Abych ho slyšel, musím pořádně dupnout na plyn. Průměrná dlouhodobá spotřeba při svižné jízdě 7,2/100 (město, okresky, dálnice). Když se krotím, nemám problém se dostat i k 6 litrům. Studený motor a krátké pojížďky po městě 8,4/100, moje dosavadní maximum.
Nechápu, jak to ti Japonci dělají, ale Skyactive prostě funguje. Je to moje první auto, kde si spotřebu nevycucali z prstu. O tomhle motoru se přitom tvrdí, že je líný, nejede, potřebuje více koní a podobné kecy. Ve srovnání s 2,0 TDI je to přitom naprostá střela, se kterou je radost předjíždět. Netvrdím, že je to nejlepší motor na světě, ale je dobrou alternativou. Jen se člověk nesmí bát vyzkoušet i konkurenci. Dneska bych se k dieselu nevrátil ne kvůli té propagandě, která se všude rozjela, ale kvůli tomu, že nemám žádný důvod. Tenhle motor je úsporný, skvěle jede a kultivovanosti jeho chodu je úplně někde jinde.

Pantani
19. dubna • 17:25

(mám 1.4 TSI 90 kW v Golfu) S tím motorem jsem jel, je určitě hrubějšího projevu než moje TSI, ale to mi nevadilo. Jel jsem s tím okresku pomalým tempem + přes město se spoustou velmi mírnýho zrychlování a popojíždění za 8.8. Moje auto by to dalo tak za 8. Nějak se mi nedaří uvěřit, že bych s tím jel mimo město za 6-7/100, ale rád se nechám přesvědčit. V nízkým pásmu to jelo stejně jako moje TSI, ve středním to nakopak na TSI nemělo ani náhodou a vysoký otáčky jsem neměl možnost ve městě vyzkoušet, ale je jasný, že vzhledem k výkonu by TSI neměl šanci. Mazda s 2.5i je v mým hledáčku už nějakou chvíli taky zn. jednoduchost vede, bojím se ale spotřeby - fakt jo.Tenhle motor 2.5i jsme doma měli ve starší specifikaci v M6, tenkrát ještě 125 kW tuším. Subjektivně to nejelo ani když se tomu zatopilo, jezdilo to za 10 (pravda 80% ve městě), ale celkovej dojem nic moc. Musel jsem už tenkrát ale obdivovat kultivovanost chodu.

Krabat
19. dubna • 18:08

Nemám potřebu chválit vlastní garáž. Pokud jde o spotřebu, rád Vám pošlu pár fotek, kterými ji doložím. Sám jsem tomu nějakou dobu nemohl uvěřit. :) Pravdou je, že znám člověka, co jezdí s tímhle motorem přes 9 litrů. Ale znám i majitele, co jezdí za méně než 6/100. Tohle jsou ale dva naprosté extrémy. Stojím si za tím, že svižná jízda, tachometrových 60/100/140, nevezme víc jak 7,2/100. A to bydlím v kopcovitém městě a denně překonávám velké převýšení na okreskách. Mimo město bez problémů a v pohodě 6,2-6,8/100. Podotýkám, že se jedná se o syrový, sotva zajetý motor.Ale kde je tenhle motor ještě lepší, to je jeho výkon. Já opravdu nevím, s čím ostatní jezdí, že jim připadá pomalý. Uznávám, že majitel V6 nebo ostrého hot hatche má jiné priority. Nicméně, řidič odkojený běžným dvoulitrem nemůže mít námitek. Posledních 10 let jsem měl 2,0TDI 103kW a 110kW. Často jsem četl komentáře, že bez turba je tahle atmosféra zdechlá, nejede, sotva se vyrovná 1.8TSI apod. Mohu jen napsat, že to asi někdo upadl na hlavu, nebo s tímhle motorem nikdy pořádně nejel. Asi nevyhraje drag race na křižovatce, ale má vynikající pružné zrychlení. Na dálnici, když potřebuji zrychlit z opravovaného úseku z 80km/h na 140 se rozjíždím na 2/3 plynu, protože auta přede mnou mě brzdí. Ze začátku jsem to nechápal, pak mě bavila ta převaha ve zrychlení a teď už mě jen štve, jak dlouho se ostatní rozjíždí. Srovnávat s 1.4TSI opravdu nebudu. Jednak nemá cenu přesvědčovat o něčem, co si ten druhý pořádně nezkusí na vlastní kůži. A potom, máme podobný motor doma (1.2TSI 77kW u nového VW Polo), který sice jede pěkně, ale pouze klame chováním. Zátah turba je krásně cítit a proto má člověk pocit, že ten motor je živější, než ve skutečnosti je. Mazda má lineární zrychlení, táhne konstantně až k omezovači otáček. Ale protože na začátku nekopne do zad, člověk má dojem, že není tak rychlá. Tenhle dojem je stejně tak mylný, jako kopanec od turba u malých objemů. Může se ale vymstít, protože pocitově má člověk pocit, že jede pomaleji, než kolik mu naměří radar. :-D

Pantani
19. dubna • 21:45

A v čem tu 2.5i máte? Automat nebo manuál? Znám trošku víc jen M6, věřím, že třeba v CX-5 bude ta spotřeba tak o 0.5 l horší kvůli aerodynamice, ale stále jsou to obdivuhodný čísla. Nemám vyloženě důvod/potřebu vám apriori nevěřit. Tu starší M6 táta neměl moc rád, neuměl s tím motorem prostě zacházet, moc dlouho už předtím jezdil s turbodieslem.Srovnávat s TSI musím, jelikož ho jezdím už 7 let a celkově mi nevadí, jen s touhle svojí variantou jsem se nějak netrefil. Ten můj je totiž k ničemu, protože do města se nehodí (na můj vkus má tendenci dost žrát), mimo město je k ničemu taky, protože to nejede a na dálnici je k smíchu, protože žere jako tank. Ve městě ekojízda 8+, mimo město dle stylu jízdy (eko = 5-, běžná 6, svižná 7-8), dálnice 7.0 při 140, cokoliv nad 140 = raketový tempo nahoru - např. při 150 už tak 9+. Kolik by to žralo třeba při 160 v DE si nedovedu představit, hádám tak 11. Dlouhodobý průměr 6.3, vše na 18" kolech, nenaložený. To, že to jde i jinak, Mazda dokazuje dlouhodobě a mně se to líbí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Krabat
20. dubna • 6:09

Mám nejnovější M6 GL, kde se dá pořídit tento motor jen v automatu. Ale nelituji. Řadí výborně, přirozeně, nepociťuji nutnost mu pomáhat. Asi i díky tomu byl přechod z manuálu a TDI snadný, protože pravdou je, že s atmosférou se člověk musí naučit jezdit. Tady to za mě udělala automatická převodovka. Velmi oceňuji, že je pohodová i při popojíždění na parkovištích, podélném parkování v kopci apod. Verzi GL doporučuji vyzkoušet hlavně z toho důvodu, že má lepší tlumící materiály než předešlé modely a je tak výrazně tišší.Uvedená spotřeba u TSI je běžná. Manželka s VW Polo jezdí o něco málo úsporněji, protože má lehčí auto a menší objem. Nešvarem motoru je, že svižná jízda má zásadní dopad na navýšení spotřeby. Tohle ale přirozeně udělá i atmosféra od Mazdy, jen ten rozdíl bude výrazně menší. Jezdit extrém za 9 litrů, jak jsem uvedl, to snad jde jedině stylem brzda-plyn, kdy člověk totálně rezignuje na to, že by se měl snažit aspoň trochu předvídat...

Pantani
20. dubna • 7:27

Co bych na M6 ještě vyzdvihnul ze svý zkušební jízdy (jel jsem taky M6 nejnovější verze) je tlumení nerovností - na 19" kolech na tom byla líp, než můj Golf na 17" (má tzv. "sportovní podvozek" bez DCC). Čuměl jsem teda pořádně a jel jsem si to (nerovný kostky) pak projet svým, jestli se mi to nezdálo a fakt nezdálo.
Co se týče převodovky, tak bylo jasný, že DSG je asi dál - řadí o něco rychleji, ta mazďácká byla taková váhavější při změně převodů a následným záběru, přestože o kultivovanosti DSG7 se dá aspoň v jistých chvílích dost pochybovat a to se nebavím o spolehlivosti. Nový CX-5 mají bejt už ale trošku víc vyladěný a řadit rychleji, rád ji pak pojedu vyzkoušet.
Vyloženě mě zklamaly jen některý detaily v interiéru a rozhodně mi přišlo ze vštupní otvor (u M6 i CX-5 stávající) je nějaký úzký. Dalo se tím samozřejmě prolízt, ale Golf má ty přední dveře nějaký šíroký proti tomu. Uvidím v Bratislavě při přímým srovnání, těším se tam zejména na CX-5!

Freddka
20. dubna • 8:47

A pritom Golf vs M6 je nesmyslne porovnani, golf je ve vsech ohledech o tridu mensi auto.
Passat/Superb/Mondeo vs M6 je spravne porovnani. Tak a ted posloucham - pohodli, hluk, vnitrni rozmery... :-)(a jinak si myslim ze M6 je fajn, predevsim ta sportovnost).

Gašpo
19. dubna • 13:40

Dovolím si tvrdiť, že Golf je tichší. Sú prekvapení všetci, ktorí to auto vyskúšali. Ak čakám na križovatke, počujem len hluk áut okolo, vobec nepoznám či mi motor beží. Ak na to dupnem, počujem len zvuk motoru zozadu od výfuku. Kombinovaná spotreba je určite pod 6 litrov, cestu z Prahy na Slovensko sme urobili za 5,4 tam a 5,9 nazad. Paradoxne to žralo viacej na prázdnych diaľniciach ( to bola cesta nazad ráno ), pretože pri rýchlosti 130-140 km/h to drží otáčky okolo 3000. Po meste to robím na krátke trasy rovnako ako vy, mierne cez 8 litrov. Problémom sú prvé 4 km, než sa olej zahreje aspoň na 50°. Dochladzovanie turba tiež riešim len minimálne, teplota oleja málokekombidy presiahne 100° a aj v takom prípade to schladí dojazd.
Neviem aké TDIčko ste mal, ale u starého Passata 5 sme tiež žiadne filtre nemali, ten motor bol neuveriteľný držák a stále slúži príbuznej. A ešte dlho asi slúžiť bude.

jirka
19. dubna • 11:40

Kdyz uz porovnavat autak tak ne 1.4 benzin 1.9 nafta. Vzdy se porovnavaji stejne obsahy a na obsah je benzin vykonejsi.

Gašpo
19. dubna • 12:37

Porovnávam podľa udávaného výkonu. TSI má 92 kW a TDI malo 96 kW, pričom Passat bol ťažší a hlavne starý. Takže myslím že rovnováha.
Vašej logike nerozumiem, hrať si na nejaké objemové čísla je kravina.

jirka
19. dubna • 12:51

Kupte si 2.0 benzin a neni probl par set koni. A to pojede mnohem lip. Odbornici vzdy porovnavaji stejny obsah jak relly tak i na sprintech. To je jako porovnavat pak slapaci kolo s elektrokolem a tvrdit ze to elektrokolo jede konstantne kopwc nekopec.

Gašpo
19. dubna • 13:23

Chcete povedať, že udávaný výkon v kW je číslo pre srandu králikom?
Zdravý rozum hovorí, že ak dám vedľa seba dve autá s rovnakou váhou a rovnakým výkonom motoru, možem tieto autá porovnávať ako rovnocenných súperov. Objem je u súčasných motorov, kde sa výkon naháňa turbom podľa mňa dosť nesmerodatné číslo. Podľa vašej logiky by sme mohli považovať za rovnocenných súperov Škodu 100 a súčasného litrového Rapida.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
19. dubna • 16:41

Téměř všichni majitelé dieselů mají pocit, "že to lépe táhne" a zrychluje. Je to dáno tou nekultivovaností a silnějším turbo efektem. Když ale srovnáte dva 110kW motory 1.4TSI a 2.0TDI v O3, naměřená data v dynamice hovoří ve prospěch 1.4TSI, např. zrychlení 0-100km/h má 0.3s lepší.

Freddka
20. dubna • 8:42

0,3s na stovku je nula nic, to je velmi maly rozdil.
Realita je uplne jina, 110kW tsi vs tdi cca 1s ve prospech TSI. Jsme to s kamosem zkouseli pred rokem.
Je to dano predevsim zprevodovanim a faktem, ze benzin musi mene casto radit (toci vyssi otacky) a taky VW u dieselu udavane 0-100 keca vic nez u benzinu.

ja-ne
19. dubna • 10:06

tak urcite ma.. najmä v CR a SR. vsetci predsa vieme ze najlepsie sportove auto v ceskoslovensku je Golf alebo Octavia v nafte. idealne kombi na elektronoch s foliamy v striebornej farbe :-D:-D

qwertz
19. dubna • 10:20

mezi šampóny teď letí bílá, ne?:-D

Kankunen
19. dubna • 8:32

To se napřed oprostěte od názvosloví a pak uvažujte. Chci malé auto, které budu používat každý den, chci aby dobře jelo a když na to budu šlapat ať mě nesežere a přitom nepotřebuju drtiče zatáček na limitu. Pak ti vyjdou tyhle nafty nejlíp.

MasoxCZ
19. dubna • 10:00

Jedna věc je, aby ti to při šlápnutí na plyn neukouslo nohu, ale druhá, neméně důležitá, aby se ti nerozsvítilo prase a při pohledu na fakturu ze servisu ti nevybouchla hlava. Což tě s kombinací turbodýzlu, EGR, řepkový nafty, robotický převodovky, dvou spojek, dvouhmotovýho setrváku, a DPF čeká naprosto zaručeně. Jediná neznámá v týhle rovnici je, jestli to nejakýmu pubertálnímu trotlovi stihneš prodat dřív, než se ti to posere pod zadkem.

qwertz
19. dubna • 8:41

No. Až budou muset "tyhle nafty" reálně splnit emise, které plní benzín, skoro nikdo si je nekoupí.BTW "dobře jede" i 1.4TSI, rozdíl v ceně paliva nového auta se vám vrátí za kolik let?

Jindra Kuchar
19. dubna • 8:55

A až bude muset benzít plnit normy COx co musí plnit nafta, tak si jej nikdo nekoupí... Zatím má benzín povolen dvojnásobek. A taky ten dvojnásobek plní jen v laboratoři, jelikož reálně za 5l s benzínem nikdo nejezdí. Ono úplně bude stačit až automobilky začnou dostávat pokuty za nadměrné flotilové COx (což bude důsledek ústupu nafty).
Btw: Jak si představujete "reálně plnit emise" - v jakém jízdním režimu? Pokud vždy, tak to neplní ani benzín například při rozjezdu...

qwertz
19. dubna • 9:37

Skutečně? A nějaká data pro svoje blábol máte?1. Součástí emisních norem je pouze CO. Norma emise CO2 vůbec neřeší (jedná se o neškodný plyn)2. 95% EURO 6 benzínových motorů plní normu 0.5g CO / km (což odpovídá limitu EURO 4-6 pro diesel). Benzín tedy reálně plní stejné normy jako nafta.
http://equaindex.com/equa-carbon-dioxide/... 3. 95% EURO 6 dieselových motorů neplní normu 0.08gNOx / km (což odpovídá limitu EURO 6 pro diesel a EURO 4 pro benzín)
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/... Je naprosto evidentní, že benzín nemá nejmenší problém splnit normy požadované od naftových motorů, zatím co diesely neplní ani svoje vlastní normy, natož limity požadované po benzínech. :-P

Jindra Kuchar
19. dubna • 10:48

To je ten problém vás fanatiků, že se vždy upnete na jednu věc a nevidíte vlevo vpravo. Pár let zpět se fanaticky zatracovaly benzíny a podporovala se nafta. Teď se zas fanaticky zatracuje nafta a začínají se podporovat benzíny. Až se jednou rozšíří elektromobily, tak tady budete dávat odkazy jak škodí těžba lithia... Odezdi ke zdi. Smiřte se s tím, svět lusknutím prstu a zákazem všeho nespasíte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
19. dubna • 14:30

Je hezké, že si vždycky vymyslíte lživé tvrzení, a pak se snažíte tvářit strašně chytře při jeho vyvracení. Můžete nám prosím vysvětlit, kde jste přišel na to, že se fanaticky zatracovaly benzíny?Hloupým administrativním rozhodnutím EU o regulaci CO2 emisí došlo k absurdnímu stavu, kdy byl různými pobídkami zvýhodňován výrazně škodlivější diesel. Jenže to se stalo pouze v EU. Nikde jinde na světě k žádnému rozmachu dieselových motorů v osobních automobilech nedošlo. Není to žádný trend, módní vlna, je to jen administrativním blbost na jednom z mnoha světových trhů. Na všech ostatních jsou osobáky v benzínu, protože prostě mají méně škodlivé emise.A ano. Elektromobily jsou na mnoha trzích zdaněny výrazně více než automobily na fosilní paliva. Pokud totiž energetický mix obsahuje výrazný podíl fosilních paliv, je emisní stopa elektromobilu vyšší než auta na benzín. Jestli v tom vidíte nějakou módní vlnu, měl byst zajít k očnímu.

Freddka
20. dubna • 8:35

Muzu se zeptat, na kterych trzich jsou elektroauta zdanena vice, nez dieselova nebo benzinova?
Ja jsem zatim slysel pouze o Singapuru, ze tam myslim spocitali Tesle S 480g/km pri jejich energetickem mixu, ale mozna si to pamatuju nepresne.Znate nejake dalsi zeme / trhy? Ja ne.
Rad se priucim.

Freddka
21. dubna • 9:34

... a zadna odpoved ... protoze si to totiz vymejsli ... :-)

Kankunen
19. dubna • 9:09

Je to jak píšeš. Když bude plnit nafta Euro6 x 2 v reále, tak to už moc městům neublíží. Naopak benzín bude muset mít filtr pevných částic.
Jinak GTD je ti na popotahování ve městě k ničemu, to je pro ty, co do města musí napřed dojet.

qwertz
19. dubna • 9:41

že bude nafta plnit v reále emisní limity je jenom váš vlhký sen. Současnou normu diesely v provozu běžně překračují i 25x, a vzhledem k změně metodiky zohledňující reálný provoz se příští limity pro naftu budou naopak rozvolňovat, aby se chrochty mohly vůbec prodávat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kankunen
19. dubna • 10:05

No právě že 20x euro5 překračuje VW bez močoviny a ostatní vlastně taky. Euro6 x2 už s močovinou VW plní. Motory BMW taky a myslím , že uplně špatně na tom je 1,6 dci, které v reále překračují euro 6 20x. Močovina tě stojí do 5 halířů na km, takže není co řešit.

qwertz
19. dubna • 10:18

Ne vždy. Problém s močovinou je, že ten systém něco stojí, a řada motorů s SCR normu překračuje stále. Zejména proto, že nádoba je malá a proto je spotřeba uměle snižována aby vydržela rozumný interval. Hezky je to vidět nasrovnání s nákladními auty a autobusy, které SCR už nějakou dobu používají všechny. Spotřeba AdBlue v poměru k naftě je tam až 8x vyšší než u osobních aut, přestože by tomu mělo být spíš naopak. Diesel pod zátěží totiž produkuje méně NOx. Jenže zkuste osobákům řádově 10x zvýšit spotřebu SCR. Cena nebude 5h/km, do řady aut se nádrž nevejde a tankovací interval nebude zrovna "jenom občas".

Jan Taraba
19. dubna • 13:13

O SCR blábolíte nesmysly, srovnávat velkoobjemové nízkootáčkové truck motory s nízkým plnícím tlakem s vysokopřeplňované motory osobních aut je úplně mimo mísu.
Mimoto problém "šetření" není malá nádrž na adblue ale komerčně podmíněná snaha výrobců vydržet s náplní celý servisní interval, což se u trucků samozřejmě neřeší.

Petr
19. dubna • 8:24

No ty kraso...
"...ctyroka sportovkyne..." (o Kokte tdi).
Mimochodem, Golf R ma ted 310 koni, 300 melo pred fl.

qwertz
19. dubna • 8:20

V autech této kategorie nemají diesely smysl vůbec, bez ohledu na to jestli jsou "sportovní" (což s dieselem stejně nejde dohromady). A to bychom se mohli bavit o tom, zda mají diesely smysl v osobních autech vůbec.

Drake
19. dubna • 12:51

Kvalifikaci 24 hodin Le Mans vyhrál naftový Peugeot. Asi takové spojení možné je...

John Doe
21. dubna • 7:15

V LeMans uz roky dominuju hybridy.Era dieselov je minulost - navyse ich jedinou vyhodou bolo zvyhodnenie oproti benzinovym motorom.

Peter
19. dubna • 15:52

Iba vďaka upraveným podmienkam, ktoré zvýhodňujú naftové a hybridné experimenty :-/

Jan Taraba
19. dubna • 13:06

už léta tam dominují diesely Audi a Peugeot.
Tvrdit o GTD, že je "sportovní" je ale úplná pitomost. Přibližně stejná, jakou by bylo tvrzení o "sportovním" Passatu BiTDI.

Martin Motyčka
19. dubna • 18:07

Loni vyhrálo Porsche s hybridem... Druhá Toyota s hybridem a další Toyota se vysypala v posledním kole z prvního místa (což assi dokáže zkazit den..)

Drake
19. dubna • 14:40

Já reagoval na otázku, jestli mají sportovní diesely smysl. Mají. To že redakce si na to vybrala GTD je mimo mísu samozřejmě...

mpolan
19. dubna • 14:22

Jo, když se dieselu vhodně upraví podmínky, aby měl výhodu vůči benzinu, to se to září. To samé jsou hybridy a podobné stroje. Nikdy nebude zaručena skutečná rovnost podmínek.

Doporučujeme

Články odjinud