Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Výrobce rychlých aut pro imaginární britské špiony a reálné miliardáře, Aston Martin, může brzy částečně patřit indické automobilce Mahindra.
Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Budoucnost britské společnosti je ale zatím nejasná, protože její kuvajtský majitel, společnost Investment Dar, i rival Mahindry, italský fond Investindustrial vedou svá vlastní jednání. „Nyní je v běhu spousta věcí,“ řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s vyjednáváním s tím, že přáním zástupců Mahindry bylo ukončit jednání ještě do konce tohoto týdne.

Zdroj dále uvedl, že místo původně avizovaného 40procentního podílu bude předmětem prodeje 50procentní podíl a že celková cena se bude blížit 400 milionům dolarů. Zároveň však řekl, že oba zájemci se dohadují o kontrolní pravomoci.

Analytici uvedli, že Investment Dar, který koupil Aston Martin za 925 milionů dolarů, by prodejem rád získal zpět alespoň ty finance, které ve společnosti utopil. Podle zmíněného zdroje nabízejí Italové za podíl 200 až 250 milionů liber.

Zjevný nedostatek zájmu o prestižní značku mezi hlavními světovými výrobci automobilů, jako jsou BMW, Daimler nebo Toyota, otevřel možnosti právě takovým zájemcům, jako je Mahindra, největší výrobce traktorů na světě. Mahindra se k podání nabídky mohla inspirovat krajanskou značkou Tata Motor, které se před čtyřmi lety povedl nákup skupiny Jaguar Land Rover.

Nicméně někteří analytici zpochybňují logiku spojení rodiny Mahindra se značkou Aston Martin, ačkoli 99letá britská firma zažívala své zlaté období v padesátých a šedesátých letech rovněž za vlastnictví výrobce traktorů – yorkshirského magnáta Davida Browna.

Kritici transakce si myslí, že Mahindra může slavné automobilce přinést peníze a další zdroje, ale nikoli zkušenosti. Další výtka se týká skutečnosti, že akvizice sice může rozšířit portfolio Mahindry, ale nijak nepomůže její pozici v Indii ani s celosvětovým prodejem traktorů.

Autor: Petr Třešňák

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků