Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Výrobce rychlých aut pro imaginární britské špiony a reálné miliardáře, Aston Martin, může brzy částečně patřit indické automobilce Mahindra.
Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Budoucnost britské společnosti je ale zatím nejasná, protože její kuvajtský majitel, společnost Investment Dar, i rival Mahindry, italský fond Investindustrial vedou svá vlastní jednání. „Nyní je v běhu spousta věcí,“ řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s vyjednáváním s tím, že přáním zástupců Mahindry bylo ukončit jednání ještě do konce tohoto týdne.

Zdroj dále uvedl, že místo původně avizovaného 40procentního podílu bude předmětem prodeje 50procentní podíl a že celková cena se bude blížit 400 milionům dolarů. Zároveň však řekl, že oba zájemci se dohadují o kontrolní pravomoci.

Analytici uvedli, že Investment Dar, který koupil Aston Martin za 925 milionů dolarů, by prodejem rád získal zpět alespoň ty finance, které ve společnosti utopil. Podle zmíněného zdroje nabízejí Italové za podíl 200 až 250 milionů liber.

Zjevný nedostatek zájmu o prestižní značku mezi hlavními světovými výrobci automobilů, jako jsou BMW, Daimler nebo Toyota, otevřel možnosti právě takovým zájemcům, jako je Mahindra, největší výrobce traktorů na světě. Mahindra se k podání nabídky mohla inspirovat krajanskou značkou Tata Motor, které se před čtyřmi lety povedl nákup skupiny Jaguar Land Rover.

Nicméně někteří analytici zpochybňují logiku spojení rodiny Mahindra se značkou Aston Martin, ačkoli 99letá britská firma zažívala své zlaté období v padesátých a šedesátých letech rovněž za vlastnictví výrobce traktorů – yorkshirského magnáta Davida Browna.

Kritici transakce si myslí, že Mahindra může slavné automobilce přinést peníze a další zdroje, ale nikoli zkušenosti. Další výtka se týká skutečnosti, že akvizice sice může rozšířit portfolio Mahindry, ale nijak nepomůže její pozici v Indii ani s celosvětovým prodejem traktorů.

Autor: Petr Třešňák

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků