Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Výrobce rychlých aut pro imaginární britské špiony a reálné miliardáře, Aston Martin, může brzy částečně patřit indické automobilce Mahindra.
Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Budoucnost britské společnosti je ale zatím nejasná, protože její kuvajtský majitel, společnost Investment Dar, i rival Mahindry, italský fond Investindustrial vedou svá vlastní jednání. „Nyní je v běhu spousta věcí,“ řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s vyjednáváním s tím, že přáním zástupců Mahindry bylo ukončit jednání ještě do konce tohoto týdne.

Zdroj dále uvedl, že místo původně avizovaného 40procentního podílu bude předmětem prodeje 50procentní podíl a že celková cena se bude blížit 400 milionům dolarů. Zároveň však řekl, že oba zájemci se dohadují o kontrolní pravomoci.

Analytici uvedli, že Investment Dar, který koupil Aston Martin za 925 milionů dolarů, by prodejem rád získal zpět alespoň ty finance, které ve společnosti utopil. Podle zmíněného zdroje nabízejí Italové za podíl 200 až 250 milionů liber.

Zjevný nedostatek zájmu o prestižní značku mezi hlavními světovými výrobci automobilů, jako jsou BMW, Daimler nebo Toyota, otevřel možnosti právě takovým zájemcům, jako je Mahindra, největší výrobce traktorů na světě. Mahindra se k podání nabídky mohla inspirovat krajanskou značkou Tata Motor, které se před čtyřmi lety povedl nákup skupiny Jaguar Land Rover.

Nicméně někteří analytici zpochybňují logiku spojení rodiny Mahindra se značkou Aston Martin, ačkoli 99letá britská firma zažívala své zlaté období v padesátých a šedesátých letech rovněž za vlastnictví výrobce traktorů – yorkshirského magnáta Davida Browna.

Kritici transakce si myslí, že Mahindra může slavné automobilce přinést peníze a další zdroje, ale nikoli zkušenosti. Další výtka se týká skutečnosti, že akvizice sice může rozšířit portfolio Mahindry, ale nijak nepomůže její pozici v Indii ani s celosvětovým prodejem traktorů.

Autor: Petr Třešňák

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků