Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Výrobce rychlých aut pro imaginární britské špiony a reálné miliardáře, Aston Martin, může brzy částečně patřit indické automobilce Mahindra.
Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Budoucnost britské společnosti je ale zatím nejasná, protože její kuvajtský majitel, společnost Investment Dar, i rival Mahindry, italský fond Investindustrial vedou svá vlastní jednání. „Nyní je v běhu spousta věcí,“ řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s vyjednáváním s tím, že přáním zástupců Mahindry bylo ukončit jednání ještě do konce tohoto týdne.

Zdroj dále uvedl, že místo původně avizovaného 40procentního podílu bude předmětem prodeje 50procentní podíl a že celková cena se bude blížit 400 milionům dolarů. Zároveň však řekl, že oba zájemci se dohadují o kontrolní pravomoci.

Analytici uvedli, že Investment Dar, který koupil Aston Martin za 925 milionů dolarů, by prodejem rád získal zpět alespoň ty finance, které ve společnosti utopil. Podle zmíněného zdroje nabízejí Italové za podíl 200 až 250 milionů liber.

Zjevný nedostatek zájmu o prestižní značku mezi hlavními světovými výrobci automobilů, jako jsou BMW, Daimler nebo Toyota, otevřel možnosti právě takovým zájemcům, jako je Mahindra, největší výrobce traktorů na světě. Mahindra se k podání nabídky mohla inspirovat krajanskou značkou Tata Motor, které se před čtyřmi lety povedl nákup skupiny Jaguar Land Rover.

Nicméně někteří analytici zpochybňují logiku spojení rodiny Mahindra se značkou Aston Martin, ačkoli 99letá britská firma zažívala své zlaté období v padesátých a šedesátých letech rovněž za vlastnictví výrobce traktorů – yorkshirského magnáta Davida Browna.

Kritici transakce si myslí, že Mahindra může slavné automobilce přinést peníze a další zdroje, ale nikoli zkušenosti. Další výtka se týká skutečnosti, že akvizice sice může rozšířit portfolio Mahindry, ale nijak nepomůže její pozici v Indii ani s celosvětovým prodejem traktorů.

Autor: Petr Třešňák

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků