Mahindra Renault Logan přichazí, bude Logan nejprodávanější auto světa?

Rumunská automobilka Dacia má se svým jediným současným modelem smělé plány. V roce 2009 chce vyrábět přes 800 000 kusů modelu Logan a prodávat jej ve více než 51 státech celého světa. Logan by tak tou dobou mohl pomalu aspirovat na titul nejprodávanějšího auta na světě.

Dílčí plány se prozatím daří plnit a dalšímu rozvoji by měl pomoci i právě otevřený výrobní závod v Indii, kde se počítá s počáteční produkcí 50 000 vozů. Vyrábět se tam budou modely se všemi známými motory, tedy benzínovým čtyřválcem 1,4 a 1,6 a naftovým čtyřválcem 1,5 dCi.

Dacia ovšem své vozy prodává ve světě s dvojím označením a to dle toho, jak je tato značka v dané zemi zaběhnuta. Pokud ano, pak se setkáte s označením Dacia Logan, pokud moc ne, pak se Dacia přejmenuje na mateřský Renault. A pod tímto označením bude Logan prodáván i v Indii.

Nejedná se ve světě automobilového průmyslu o nic nového. Se stejnou praxí se setkáme i u mnoha jiných automobilek vč. koncernu Volkswagen a české automobilky Škoda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mahindra Renault Logan
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků