Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Indická společnost Mahindra je v pořadí osmým potvrzeným týmem, jenž v příštím roce vstoupí do nového seriálu Formule E (FIA).
Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M&M) se sídlem v Bombaji nepatří v Evropě k příliš respektovaným hráčům, ale pravdou je, že patří k největším producentům automobilů v Indii, který za rok 2012 pracoval s obratem 9,2 miliard dolarů. Předloni ovládla firmu SsangYong a chystá se prorazit i na poli motoristického sportu.

Klepněte pro větší obrázek
Formule E v barvách týmu Mahindra Racing

Firma M&M nyní založila automobilovou divizi svého týmu Mahindra Racing, jenž vstoupí do připravovaného šampionátu FIA Formule E, který odstartuje v září příštího roku. M&M vyrábí ve značných počtech elektromobily (ovládá například specializovanou společnost REVA), a tak vstup do seriálu závodů formulových vozů s elektrickým pohonem je celkem pochopitelným krokem k propagaci sériových produktů.

Zajímavosti | Elektromobily | Formule 1 | Sport | Frankfurt 2013 | Renault

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Do šampionátu Formule E nastoupí celkem deset týmů, Mahindra Racing je osmým přihlášeným, takže už zbývají jen dvě volná místa. Všechny týmy budou zatím jezdit se stejnými vozy Spark-Renault SRT_01E, jež slavily výstavní premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Byznys | Názory | Aston Martin

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat.

Design | Dacia | Premiéry | Ostatní značky

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní (133 kW), který může být krátkodobě navýšen až na 272 koní (200 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h. Uvidíme, jak zábavný seriál Formule E v dané konfiguraci bude…

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků