Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Indická společnost Mahindra je v pořadí osmým potvrzeným týmem, jenž v příštím roce vstoupí do nového seriálu Formule E (FIA).
Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M&M) se sídlem v Bombaji nepatří v Evropě k příliš respektovaným hráčům, ale pravdou je, že patří k největším producentům automobilů v Indii, který za rok 2012 pracoval s obratem 9,2 miliard dolarů. Předloni ovládla firmu SsangYong a chystá se prorazit i na poli motoristického sportu.

Klepněte pro větší obrázek
Formule E v barvách týmu Mahindra Racing

Firma M&M nyní založila automobilovou divizi svého týmu Mahindra Racing, jenž vstoupí do připravovaného šampionátu FIA Formule E, který odstartuje v září příštího roku. M&M vyrábí ve značných počtech elektromobily (ovládá například specializovanou společnost REVA), a tak vstup do seriálu závodů formulových vozů s elektrickým pohonem je celkem pochopitelným krokem k propagaci sériových produktů.

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Do šampionátu Formule E nastoupí celkem deset týmů, Mahindra Racing je osmým přihlášeným, takže už zbývají jen dvě volná místa. Všechny týmy budou zatím jezdit se stejnými vozy Spark-Renault SRT_01E, jež slavily výstavní premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat.

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní (133 kW), který může být krátkodobě navýšen až na 272 koní (200 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h. Uvidíme, jak zábavný seriál Formule E v dané konfiguraci bude…

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků