Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Indická společnost Mahindra je v pořadí osmým potvrzeným týmem, jenž v příštím roce vstoupí do nového seriálu Formule E (FIA).
Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M&M) se sídlem v Bombaji nepatří v Evropě k příliš respektovaným hráčům, ale pravdou je, že patří k největším producentům automobilů v Indii, který za rok 2012 pracoval s obratem 9,2 miliard dolarů. Předloni ovládla firmu SsangYong a chystá se prorazit i na poli motoristického sportu.

Klepněte pro větší obrázek
Formule E v barvách týmu Mahindra Racing

Firma M&M nyní založila automobilovou divizi svého týmu Mahindra Racing, jenž vstoupí do připravovaného šampionátu FIA Formule E, který odstartuje v září příštího roku. M&M vyrábí ve značných počtech elektromobily (ovládá například specializovanou společnost REVA), a tak vstup do seriálu závodů formulových vozů s elektrickým pohonem je celkem pochopitelným krokem k propagaci sériových produktů.

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Do šampionátu Formule E nastoupí celkem deset týmů, Mahindra Racing je osmým přihlášeným, takže už zbývají jen dvě volná místa. Všechny týmy budou zatím jezdit se stejnými vozy Spark-Renault SRT_01E, jež slavily výstavní premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat.

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní (133 kW), který může být krátkodobě navýšen až na 272 koní (200 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h. Uvidíme, jak zábavný seriál Formule E v dané konfiguraci bude…

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků