Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Indická společnost Mahindra je v pořadí osmým potvrzeným týmem, jenž v příštím roce vstoupí do nového seriálu Formule E (FIA).
Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M&M) se sídlem v Bombaji nepatří v Evropě k příliš respektovaným hráčům, ale pravdou je, že patří k největším producentům automobilů v Indii, který za rok 2012 pracoval s obratem 9,2 miliard dolarů. Předloni ovládla firmu SsangYong a chystá se prorazit i na poli motoristického sportu.

Klepněte pro větší obrázek
Formule E v barvách týmu Mahindra Racing

Firma M&M nyní založila automobilovou divizi svého týmu Mahindra Racing, jenž vstoupí do připravovaného šampionátu FIA Formule E, který odstartuje v září příštího roku. M&M vyrábí ve značných počtech elektromobily (ovládá například specializovanou společnost REVA), a tak vstup do seriálu závodů formulových vozů s elektrickým pohonem je celkem pochopitelným krokem k propagaci sériových produktů.

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Do šampionátu Formule E nastoupí celkem deset týmů, Mahindra Racing je osmým přihlášeným, takže už zbývají jen dvě volná místa. Všechny týmy budou zatím jezdit se stejnými vozy Spark-Renault SRT_01E, jež slavily výstavní premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat.

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Dacia Logan opět na scéně. Tentokrát jako Mahindra

Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní (133 kW), který může být krátkodobě navýšen až na 272 koní (200 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h. Uvidíme, jak zábavný seriál Formule E v dané konfiguraci bude…

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků