Magnum MK5: lehký supersport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobce závodních vozů Magnum Cars představuje lehký a technicky velmi vyspělý sportovní vůz.
Magnum MK5: lehký supersport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Po několika únicích informací a snímků a uvolnění krátkého videa (přiloženo na konci článku) přichází nyní na pořad dne oficiální premiéra nového sportovního automobilu s dvoumístnou, zcela otevřenou karoserií. Připomeňme, že u Magnum Cars stavějí závodní auta už od konce šedesátých let, přičemž model MK5 je jejich vůbec prvním automobilem určeným pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Magnum MK5: nový sportovní vůz z Kanady

„Zamířen je mezi drahé supersporty a čistě závodní vozy a nabízí to nejlepší z obou kategorií,“ stojí v oficiálním prohlášení Magnum Cars. „MK5 zaujme svojí kvalitní a k údržbě jednoduchou konstrukcí. Kombinuje bezpečnost s technickým pokrokem a vyniká moderními materiály včetně uhlíkových kompozitů a hliníkových slitin z leteckého průmyslu.“

Krásná „reklamština“, ovšem pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 jsou opravdu působivé. Všechna kola jsou zavěšena na dvojitých ramenech nestejné délky a pružena vodorovnými jednotkami „pushrod“, tuhost tlumičů i zkrutných stabilizátorů je stavitelná. Za osmnáctipalcovými litými ráfky se skrývají brzdové kotouče s čtyřpístkovými třmeny, poměr brzdného účinku mezi nápravami lze plynule měnit z místa řidiče.

Klepněte pro větší obrázek
Magnum MK5 na prvním tajemném snímku

Na palubě na řidiče a jeho spolujezdce čekají kompozitová skořepinová sedadla s šestibodovými pásy, digitální přístrojový štít i displej s obrazem couvací kamery, volant je pro snadnější nastupování odnímatelný. A na závěr to nejlepší: pohotovostní hmotnost činí jen 545 kg, díky čemuž vůz dle tvrzení výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h. U Magnum Cars slibují také boční přetížení přes 2g.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků