Magnum MK5: lehký supersport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobce závodních vozů Magnum Cars představuje lehký a technicky velmi vyspělý sportovní vůz.

Po několika únicích informací a snímků a uvolnění krátkého videa (přiloženo na konci článku) přichází nyní na pořad dne oficiální premiéra nového sportovního automobilu s dvoumístnou, zcela otevřenou karoserií. Připomeňme, že u Magnum Cars stavějí závodní auta už od konce šedesátých let, přičemž model MK5 je jejich vůbec prvním automobilem určeným pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Magnum MK5: nový sportovní vůz z Kanady

„Zamířen je mezi drahé supersporty a čistě závodní vozy a nabízí to nejlepší z obou kategorií,“ stojí v oficiálním prohlášení Magnum Cars. „MK5 zaujme svojí kvalitní a k údržbě jednoduchou konstrukcí. Kombinuje bezpečnost s technickým pokrokem a vyniká moderními materiály včetně uhlíkových kompozitů a hliníkových slitin z leteckého průmyslu.“

Krásná „reklamština“, ovšem pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 jsou opravdu působivé. Všechna kola jsou zavěšena na dvojitých ramenech nestejné délky a pružena vodorovnými jednotkami „pushrod“, tuhost tlumičů i zkrutných stabilizátorů je stavitelná. Za osmnáctipalcovými litými ráfky se skrývají brzdové kotouče s čtyřpístkovými třmeny, poměr brzdného účinku mezi nápravami lze plynule měnit z místa řidiče.

Klepněte pro větší obrázek
Magnum MK5 na prvním tajemném snímku

Na palubě na řidiče a jeho spolujezdce čekají kompozitová skořepinová sedadla s šestibodovými pásy, digitální přístrojový štít i displej s obrazem couvací kamery, volant je pro snadnější nastupování odnímatelný. A na závěr to nejlepší: pohotovostní hmotnost činí jen 545 kg, díky čemuž vůz dle tvrzení výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h. U Magnum Cars slibují také boční přetížení přes 2g.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky