Zajímavý pokus podnikl magazín Flotila, který je zaměřený na správu firemních autoparků. Zadal agentuře Median úkol, aby zjistila, která automobilová značka na českém trhu je nejvstřícnější k zákazníkům z řad malých a středních podnikatelů. Podle jejích závěrů je nejvstřícnější Fiat následovaný Peugeotem, Mazdou, Opelem a Renaultem.
Agentura Median provedla sondu na základě mystery shoppingu, fiktivní poptávky. Mailem oslovila 20 největších zastoupení automobilových značek na českém trhu a jako malá firma poptávala 5 vozů střední a 10 vozů nižší střední třídy.
Hodnotila reakce automobilek podle sedmi kritérií: od rychlostí reakce, přes zpětný telefonický kontakt, profesionální vystupování až po šíři a srozumitelnost nabídky.
Sedm značek nereagovalo!
„Z 20 oslovených značek jich 5 neodpovědělo vůbec, dva slíbily nabídku poslat, ale už se neozvaly,“ říká Erika Kováříková z agentury Median.
Na poptávku nejrychleji reagovaly značky Hyundai a Kia, Fiat ovšem dominoval ve většině kategorií. Velmi příjemně a rychle reagoval telefonicky nejen zástupce automobilky, ale i leasingové společnosti, který nabídl zákazníkovi financování, a konkrétní nabídku jako jediná značka vypracoval hned první den. Přehlednou a srozumitelnou nabídku ale nakonec poslalo hned devět značek.
„Přestože Fiat nemá tak široké portfolio modelů jako řada jiných značek, na jeho nabídce bylo znát, že má o klienta opravdový zájem a v celkovém součtu bodů ze všech kritérií nakonec těsně strhl vítězství ve svůj prospěch o pár desetin bod před Peugeotem,“ říká šéfredaktor Flotily Michal Žďárský.