Maďar Miklós Kázmér z Budapeště založil společnost KAMM na výrobu restomodů z Porsche. Jedná se o další z řady projektů, možná inspirovaných kalifornskou společností Singer, která původní Porsche dotáhne do dokonalosti v každém detailu a udělá z něj v podstatě nové auto. Zdroj: KAMM 

Maďar Miklós Kázmér z Budapeště založil společnost KAMM na výrobu restomodů z Porsche. Jedná se o další z řady projektů, možná inspirovaných kalifornskou společností Singer, která původní Porsche dotáhne do dokonalosti v každém detailu a udělá z něj v podstatě nové auto. | Zdroj: KAMM 

Takové firmy jsou dnes vítané už třeba kvůli tomu, že na Singer se něco načekáte. Na druhou stranu ubývá původních Porsche. Zdroj: KAMM 

Takové firmy jsou dnes vítané už třeba kvůli tomu, že na Singer se něco načekáte. Na druhou stranu ubývá původních Porsche. | Zdroj: KAMM 

Firma, která je vlastně týmem nadšených mechaniků a inženýrů, představila první detaily o voze na začátku letošního září. Už tedy víme, že první restomod 912c má karbonovou karoserii, přepracovaný podvozek, zcela nový interiér i lepší brzdy oproti originálu. Zdroj: KAMM 

Firma, která je vlastně týmem nadšených mechaniků a inženýrů, představila první detaily o voze na začátku letošního září. Už tedy víme, že první restomod 912c má karbonovou karoserii, přepracovaný podvozek, zcela nový interiér i lepší brzdy oproti originálu. | Zdroj: KAMM 

K pohonu pak slouží čtyřválec o výkonu 170 koní, který má na starosti pouze 750 kilogramů auta. Zdroj: KAMM 

K pohonu pak slouží čtyřválec o výkonu 170 koní, který má na starosti pouze 750 kilogramů auta. | Zdroj: KAMM 

Nyní se svezli první zahraniční novináři a oficiálně se rozjela výroba. Ještě předtím se ale dveře od dílny na chvilku zavřely, aby mechanici mohli vyladit posledních pár detailů, které posbírali z poznatků během jízd od novinářů a během testování. Zdroj: KAMM 

Nyní se svezli první zahraniční novináři a oficiálně se rozjela výroba. Ještě předtím se ale dveře od dílny na chvilku zavřely, aby mechanici mohli vyladit posledních pár detailů, které posbírali z poznatků během jízd od novinářů a během testování. | Zdroj: KAMM 

To znamená, že 912c má nyní jiné převodové poměry, klapku ve výfuku, jiné tlumiče, možnost kol bez centrální matice nebo možnost elektronického vstřikování. Zdroj: KAMM 

To znamená, že 912c má nyní jiné převodové poměry, klapku ve výfuku, jiné tlumiče, možnost kol bez centrální matice nebo možnost elektronického vstřikování. | Zdroj: KAMM 

Částka za hotové auto (včetně dárcovské 912) činí 325.000 eur, tedy v přepočtu 7,9 milionů korun. To na poměry restomodů vůbec není špatné, běžně padají částky dvakrát i třikrát vyšší. Zdroj: KAMM 

Částka za hotové auto (včetně dárcovské 912) činí 325.000 eur, tedy v přepočtu 7,9 milionů korun. To na poměry restomodů vůbec není špatné, běžně padají částky dvakrát i třikrát vyšší. | Zdroj: KAMM 

Je to ale dáno i tím, že KAMM 912c není úplně umělecké dílo, je to hračka, u které se očekává, že ji tak budete i používat. Zdroj: KAMM 

Je to ale dáno i tím, že KAMM 912c není úplně umělecké dílo, je to hračka, u které se očekává, že ji tak budete i používat. | Zdroj: KAMM 

 Zdroj: KAMM 

| Zdroj: KAMM 

 Zdroj: KAMM 

| Zdroj: KAMM 

Vůz také dostal výztuhy karoserie. Zdroj: Kamm Manufaktur

Vůz také dostal výztuhy karoserie. | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur chtějí začít s výrobou v příštím roce, základní cena je stanovena na 325.000 euro, tedy přibližně osm milionů korun. Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur chtějí začít s výrobou v příštím roce, základní cena je stanovena na 325.000 euro, tedy přibližně osm milionů korun. | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Zatím co původní 912 poháněla šestnáctistovka (pokud nepočítáme ultravzácnou 912E z roku 1976) s 66 kW (90 k), zde úřaduje čtyřválcový dvoulitr od specialistů JPS Aircooled. Zdroj: Kamm Manufaktur

Zatím co původní 912 poháněla šestnáctistovka (pokud nepočítáme ultravzácnou 912E z roku 1976) s 66 kW (90 k), zde úřaduje čtyřválcový dvoulitr od specialistů JPS Aircooled. | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Jeho kapotáž má sice klasické tvary, ale je vyrobena z karbonu – místo zhruba tuny u originálu tedy hmotnost klesla na pouhých 750 kilogramů. Zdroj: Kamm Manufaktur

Jeho kapotáž má sice klasické tvary, ale je vyrobena z karbonu – místo zhruba tuny u originálu tedy hmotnost klesla na pouhých 750 kilogramů. | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c Zdroj: Kamm Manufaktur

Kamm Manufaktur Porsche 912c | Zdroj: Kamm Manufaktur

Takové firmy jsou dnes vítané už třeba kvůli tomu, že na Singer se něco načekáte. Na druhou stranu ubývá původních Porsche. Zdroj: KAMM 
Firma, která je vlastně týmem nadšených mechaniků a inženýrů, představila první detaily o voze na začátku letošního září. Už tedy víme, že první restomod 912c má karbonovou karoserii, přepracovaný podvozek, zcela nový interiér i lepší brzdy oproti originálu. Zdroj: KAMM 
K pohonu pak slouží čtyřválec o výkonu 170 koní, který má na starosti pouze 750 kilogramů auta. Zdroj: KAMM 
Nyní se svezli první zahraniční novináři a oficiálně se rozjela výroba. Ještě předtím se ale dveře od dílny na chvilku zavřely, aby mechanici mohli vyladit posledních pár detailů, které posbírali z poznatků během jízd od novinářů a během testování. Zdroj: KAMM 
29
Fotogalerie

Maďaři začali vyrábět takřka dokonalý restomod. Stačí mu 170 koní a cena je úplně v pohodě

Čekací doba na Singer může být skutečně úmorná. Co takhle zkrátit si čekání rošťákem z Maďarska za třetinu ceny?

Maďar Miklós Kázmér z Budapešti založil společnost KAMM na výrobu restomodů z vozů Porsche. Jedná se o další z řady projektů, možná inspirovaných kalifornskou společností Singer, která původní Porsche dotáhne do dokonalosti v každém detailu a udělá z něj v podstatě nové auto. Takové firmy jsou dnes vítané už třeba kvůli tomu, že na Singer se něco načekáte. Na druhou stranu ubývá původních Porsche.

Firma, která je vlastně týmem nadšených mechaniků a inženýrů, představila první detaily o voze na začátku letošního září. Už tedy víme, že první restomod 912c má karbonovou karoserii, přepracovaný podvozek, zcela nový interiér i lepší brzdy oproti originálu. K pohonu pak slouží čtyřválec o výkonu 170 koní, který má na starosti pouze 750 kilogramů auta.

Nyní se svezli první zahraniční novináři a oficiálně se rozjela výroba. Ještě předtím se ale dveře od dílny na chvilku zavřely, aby mechanici mohli vyladit posledních pár detailů, které posbírali z poznatků během jízd od novinářů a během testování. To znamená, že 912c má nyní jiné převodové poměry, klapku ve výfuku, jiné tlumiče, možnost kol bez centrální matice nebo možnost elektronického vstřikování.

Částka za hotové auto (včetně dárcovské 912) činí 325.000 eur, tedy v přepočtu 7,9 milionů korun. To na poměry restomodů vůbec není špatné, běžně padají částky dvakrát i třikrát vyšší. Je to ale dáno i tím, že KAMM 912c není úplně umělecké dílo, je to hračka, u které se očekává, že ji tak budete i používat.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud