Maďaři dotáhli kožené čalounění vozu do extrému. Tento VW potáhli úplně celý

Firma Pepitacarpit z maďarského Székesfehérváru dokazuje, že lze potáhnout kůží nejen interiér. Když na to přijde, můžete nechat očalounit kompletní karoserii, a to včetně nárazníků nebo vnějších zpětných zrcátek.

Na rozdíl od klimatizace nebo navigace kožené čalounění k životu zase tak nutně nepotřebujeme. Je to čistý nadstandard, luxus, který si dopřáváme prostě proto, že můžeme. Ne každý má tento materiál v lásce. Bez výhřevu v zimě na sedačkách studí, v létě zase může někomu vadit jeho výraznější odér. Jsou mezi námi ale i takoví, kteří kůži jednoduše milují. Její vůni, strukturu, hebkost. A mají ji rádi do té míry, že nezůstanou jen u běžného čalounění.

VW Karmann Ghia Baja: Udělejte si radost. Tohle kupé je zatím za hubičku

VW Karmann Ghia Baja: Udělejte si radost. Tohle kupé je zatím za hubičku

Příkladem budiž maďarské čalounictví Pepitacarpit, které se rozhodlo prezentovat své schopnosti i vztah ke kůží poněkud netradiční formou. Kůží potáhli nejen vnitřek automobilu, ale rovněž i jeho exteriér.

Pokusnou myškou se pro Maďary stal starý Volkswagen Typ 181 Kurierwagen, který byl nástupcem nechvalně známého Kübelwagenu a pro potřeby nejen německého Bundeswehru se vyráběl v letech 1968 až 1980. Kvůli svým podivným hranatým tvarům si ve Spojených státech vysloužil přezdívku The Thing, tedy Věc, která se ujala natolik, že ji Volkswagen nakonec přijal za svou a podobně jako jméno Brouk, Beetle či Käfer ji používal i v oficiálních propagačních materiálech, televizních reklamách nebo na plakátech.

Video: Takto se Volkswagen KdF 166 pohybuje ve vodě. Skoro jako ryba...

Video: Takto se Volkswagen KdF 166 pohybuje ve vodě. Skoro jako ryba...

V Mexiku neslo tohle auto oficiální označení VW Safari, v Indonésii byste jej pořídili jako VW Camat a v exportní pravostranné verzi se mu říkalo Trekker, každopádně Maďaři tento konkrétní kousek nazvali docela příhodně „Lederwagen“.

To je doslovně kožený vůz, což při bližším pohledu vůbec není přehnané. Tmavě hnědou kůží je potažena prakticky celá karoserie, včetně blatníků, nárazníků, vnějších zpětných zrcátek či rámu předního okna, který je možné sklopit na přední kapotu.

Zapomenutá rarita Bradley GT: Když jste chtěli z Brouka luxusní sporťák

Zapomenutá rarita Bradley GT: Když jste chtěli z Brouka luxusní sporťák

Aby vůz poutal pozornost ještě více, dostal snížený podvozek a sadu originálních kol od Porsche. Jestli jsou nějaké úpravy i v motorovém prostoru, tvůrci neříkají. Budeme proto předpokládat, že za zadní portálovou nápravou pracuje sériová plochá patnáctistovka nebo šestnáctistovka s výkonem 44 až 48 koní.

Jelikož kůže není nepromokavá a vodě odolává jen částečně i při správné impregnaci, je zřejmé, že originálně „nabarvený“ Volkswagen pravděpodobně nebude jezdit každý den. Originál bez střechy se tudíž ukáže venku jen při ideálním počasí, což ale jeho majitele nejspíše trápit nebude. Takových unikátů mnoho na světě nebude.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků