Macháček má plnou hlavu buginy. Dakar s ní ale možná nepojede

Pětinásobný dakarský šampion Josef Macháček se letos v lednu v Argentině rozloučil s motocyklovými čtyřkolkámi a jeho dalším metou je kategorie automobilů. Štěstí chce čtyřiapadesátiletý matador zkusit v nejmenších vozítkách, které představují buginy s motocyklovými motory. Zároveň však nevylučuje variantu, že by se na Rallye Dakar znovu objevil na čtyřkolce.

Macháčkova bugina vychází z koncepce firmy McRae. Jezdec ale musel jít ve stavbě vozu vlastní cestou, protože mu britský výrobce není schopný dodat stroj na Rallye Dakar podle jeho požadavků.

Se starší vozem buggy, který neodpovídá dakarským předpisům, má naplánováno několik startů. První by měla být dubnová Baja Saxonia v Německu, následovat bude květnové testování čtyřkolek a buggy s mateřským týmem KM Racing na soustředění v Tunisu a pak účast na červnové Albania Rallye.

Závodit na bugině nebude nic snadného

Mezitím odveze stroj do speciální dílny na Slovensko, kde mu podle něj postaví rám na Rallye Dakar. „Tyhle závody mi pomohou s plány na novou buginu. Hledám do ní správný motor a převodovku. Co se týká agregátu, rozhoduji se mezi Hondou a Suzuki,“ řekl AutoRevue.cz.

„Jestli pojedu s buggy Dakar, nebude to nic nového, na co jsem si včera vzpomněl. Mám natestováno skoro osm tisíc kilometrů. Na druhou stranu se ale nepasuji do role, že s ní všechno umím. Dá se očekávat, že budu dělat chyby a třeba se i vysekám,“ krčil rameny veterán vytrvalostních soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Stávající Macháčkova bugina při technické přípravě na nadcházející závody

„Začínám zjišťovat, že dojet s buginou na Dakaru do cíle, nebude vůbec nic snadného. Pro mě to bude určitě těžší než s čtyřkolkou. Tu mám vychytanou, nemusím o ničem přemýšlet. S buggy se dá jet agresivněji, ale budu si muset dávat i pozor na rychlost, protože je omezená na sto padesát kilometrů za hodinu,“ upozornil Macháček.

Do konce září se v jeho plánech na Rallye Dakar objevuje v hlavní roli bugina. „Mezi tím ale budu pracovat na nové čtyřkolce. Pokud by se ale při konstrukci vozu něco zdrželo, nebo by se stavba nečekaně prodražila, nastoupím zase s čtyřkolkou. Pojedu se tam ale jen trochu poplácat, už nejsem ochotný prohánět mladý kluky,“ dodal.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků