Macháček má plnou hlavu buginy. Dakar s ní ale možná nepojede

Macháček má plnou hlavu buginy. Dakar s ní ale možná nepojede

Pětinásobný dakarský šampion Josef Macháček se letos v lednu v Argentině rozloučil s motocyklovými čtyřkolkámi a jeho dalším metou je kategorie automobilů. Štěstí chce čtyřiapadesátiletý matador zkusit v nejmenších vozítkách, které představují buginy s motocyklovými motory. Zároveň však nevylučuje variantu, že by se na Rallye Dakar znovu objevil na čtyřkolce.

Macháčkova bugina vychází z koncepce firmy McRae. Jezdec ale musel jít ve stavbě vozu vlastní cestou, protože mu britský výrobce není schopný dodat stroj na Rallye Dakar podle jeho požadavků.

Se starší vozem buggy, který neodpovídá dakarským předpisům, má naplánováno několik startů. První by měla být dubnová Baja Saxonia v Německu, následovat bude květnové testování čtyřkolek a buggy s mateřským týmem KM Racing na soustředění v Tunisu a pak účast na červnové Albania Rallye.

Závodit na bugině nebude nic snadného

Mezitím odveze stroj do speciální dílny na Slovensko, kde mu podle něj postaví rám na Rallye Dakar. „Tyhle závody mi pomohou s plány na novou buginu. Hledám do ní správný motor a převodovku. Co se týká agregátu, rozhoduji se mezi Hondou a Suzuki,“ řekl AutoRevue.cz.

„Jestli pojedu s buggy Dakar, nebude to nic nového, na co jsem si včera vzpomněl. Mám natestováno skoro osm tisíc kilometrů. Na druhou stranu se ale nepasuji do role, že s ní všechno umím. Dá se očekávat, že budu dělat chyby a třeba se i vysekám,“ krčil rameny veterán vytrvalostních soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Stávající Macháčkova bugina při technické přípravě na nadcházející závody

„Začínám zjišťovat, že dojet s buginou na Dakaru do cíle, nebude vůbec nic snadného. Pro mě to bude určitě těžší než s čtyřkolkou. Tu mám vychytanou, nemusím o ničem přemýšlet. S buggy se dá jet agresivněji, ale budu si muset dávat i pozor na rychlost, protože je omezená na sto padesát kilometrů za hodinu,“ upozornil Macháček.

Do konce září se v jeho plánech na Rallye Dakar objevuje v hlavní roli bugina. „Mezi tím ale budu pracovat na nové čtyřkolce. Pokud by se ale při konstrukci vozu něco zdrželo, nebo by se stavba nečekaně prodražila, nastoupím zase s čtyřkolkou. Pojedu se tam ale jen trochu poplácat, už nejsem ochotný prohánět mladý kluky,“ dodal.

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2009
Stav: 24 305 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků