V Austrálii proměnili GR Yaris doslova na kapesní raketu. Na okruhu potrápí nejeden exotický supersport.
Tříválce jsou většinou terčem posměchu a různých vtípků. Stačí si vzpomenout, kolik úsměvných interpretací získala zkratka HTP. Tomuhle „tříhrnku“ se ale není radno vysmívat, protože si nejeden supersport namaže na chleba a posnídá ho s hrnkem kakaa.
Pravda je, že přeplňovanému tříválci o objemu 1.6 litru v Toyotě GR Yaris se nikdo nesměje už od začátku, protože všichni víme, jak schopné auto to je. V základním nastavení má 268 koní a v případě GR Corolly je hranice posunutá na 300 koní.
Černý GR Yaris patří Peteru Freedmanovi, majiteli společnosti RODE Microphones zaměřené na audio produkty. Není divu, že patří k nejbohatším lidem v Austrálii. Vůz svěřil do rukou úpravce Powertune Australia, který na komponentech pro motor G16E pracuje více než rok a zná jeho limity. Ty jsou oproti sériovému stavu hodně posunuté, protože se tu bavíme o naměřené hodnotě 740 koní.
Úprava zahrnula výměnu těsnění hlavy válců spolu s čepy hlavy a vysokokapacitní vstřiky Bosch. Zajímavostí je ponechání původní vačkové hřídele, ojnic i pístů. Pohonnou soustavu dále posiluje mezichladič Plazmaman s větším potrubím, výfukový set od firem Golebys Parts a Akrapovic.
Turbodmychadlo G30-770 dodal Garrett, řídicí jednotku MoTec Yaris a palivové čerpadlo Elixr Brushless. Na místo původní převodovky se nastěhovala šestistupňová sekvence X-Shift se spojkou ATS Triple Carbon posílající výkon na všechna čtyři kola.
Powertune již nadopovaný GR Yaris otestoval během 30 zkušebních jízd a vše funguje spolehlivě. Vzhledem k tomu, že GR Corolla má stejný motor, je zde prostor nabídnout stejnou sestavu na americkém trhu.