Vůz svěřil do rukou úpravce Powertune Australia, který na komponentech pro motor G16E pracuje více než rok a zná jeho limity. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )

Vůz svěřil do rukou úpravce Powertune Australia, který na komponentech pro motor G16E pracuje více než rok a zná jeho limity. | Zdroj: Facebook (Powertune Australia)

Ty jsou oproti sériovému stavu hodně posunuté, protože se tu bavíme o naměřené hodnotě 740 koní. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )

Ty jsou oproti sériovému stavu hodně posunuté, protože se tu bavíme o naměřené hodnotě 740 koní. | Zdroj: Facebook (Powertune Australia)

Takový nárůst si vyžádal výměnu těsnění hlavy válců spolu s čepy hlavy a vysokokapacitní vstřiky Bosch. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )

Takový nárůst si vyžádal výměnu těsnění hlavy válců spolu s čepy hlavy a vysokokapacitní vstřiky Bosch. | Zdroj: Facebook (Powertune Australia)

Pohonnou soustavu dále posiluje mezichladič Plazmaman s větším potrubím, výfukový set od firem Golebys Parts a Akrapovic. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )

Pohonnou soustavu dále posiluje mezichladič Plazmaman s větším potrubím, výfukový set od firem Golebys Parts a Akrapovic. | Zdroj: Facebook (Powertune Australia)

Zajímavostí je ponechání původní vačkové hřídele, ojnic i pístů. Foto: Ondřej Kroutil

Zajímavostí je ponechání původní vačkové hřídele, ojnic i pístů. | Foto: Ondřej Kroutil

Turbodmychadlo G30-770 dodal Garrett, řídicí jednotku MoTec Yaris a palivové čerpadlo Elixr Brushless. Foto: Ondřej Kroutil

Turbodmychadlo G30-770 dodal Garrett, řídicí jednotku MoTec Yaris a palivové čerpadlo Elixr Brushless. | Foto: Ondřej Kroutil

Na místo původní převodovky se nastěhovala šestistupňová sekvence X-Shift se spojkou ATS Triple Carbon posílající výkon na všechna čtyři kola. Foto: Ondřej Kroutil

Na místo původní převodovky se nastěhovala šestistupňová sekvence X-Shift se spojkou ATS Triple Carbon posílající výkon na všechna čtyři kola. | Foto: Ondřej Kroutil

Powertune již nadopovaný GR Yaris otestoval během 30 zkušebních jízd a vše funguje spolehlivě. Foto: Ondřej Kroutil

Powertune již nadopovaný GR Yaris otestoval během 30 zkušebních jízd a vše funguje spolehlivě. | Foto: Ondřej Kroutil

Vzhledem k tomu, že GR Corolla má stejný motor, je zde prostor nabídnout stejnou sestavu na americkém trhu. Foto: Ondřej Kroutil

Vzhledem k tomu, že GR Corolla má stejný motor, je zde prostor nabídnout stejnou sestavu na americkém trhu. | Foto: Ondřej Kroutil

Ty jsou oproti sériovému stavu hodně posunuté, protože se tu bavíme o naměřené hodnotě 740 koní. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )
Takový nárůst si vyžádal výměnu těsnění hlavy válců spolu s čepy hlavy a vysokokapacitní vstřiky Bosch. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )
Pohonnou soustavu dále posiluje mezichladič Plazmaman s větším potrubím, výfukový set od firem Golebys Parts a Akrapovic. Zdroj: Facebook ( Powertune Australia )
Zajímavostí je ponechání původní vačkové hřídele, ojnic i pístů. Foto: Ondřej Kroutil
9
Fotogalerie

Má sice jen tři válce, ale zkosí kdejaký supersport. Tato Toyota GR Yaris má nesmyslný výkon, ale motor to prý vydrží

V Austrálii proměnili GR Yaris doslova na kapesní raketu. Na okruhu potrápí nejeden exotický supersport.

Tříválce jsou většinou terčem posměchu a různých vtípků. Stačí si vzpomenout, kolik úsměvných interpretací získala zkratka HTP. Tomuhle „tříhrnku“ se ale není radno vysmívat, protože si nejeden supersport namaže na chleba a posnídá ho s hrnkem kakaa.  

Pravda je, že přeplňovanému tříválci o objemu 1.6 litru v Toyotě GR Yaris se nikdo nesměje už od začátku, protože všichni víme, jak schopné auto to je. V základním nastavení má 268 koní a v případě GR Corolly je hranice posunutá na 300 koní.

Černý GR Yaris patří Peteru Freedmanovi, majiteli společnosti RODE Microphones zaměřené na audio produkty. Není divu, že patří k nejbohatším lidem v Austrálii. Vůz svěřil do rukou úpravce Powertune Australia, který na komponentech pro motor G16E pracuje více než rok a zná jeho limity. Ty jsou oproti sériovému stavu hodně posunuté, protože se tu bavíme o naměřené hodnotě 740 koní.

Úprava zahrnula výměnu těsnění hlavy válců spolu s čepy hlavy a vysokokapacitní vstřiky Bosch. Zajímavostí je ponechání původní vačkové hřídele, ojnic i pístů. Pohonnou soustavu dále posiluje mezichladič Plazmaman s větším potrubím, výfukový set od firem Golebys Parts a Akrapovic.

Turbodmychadlo G30-770 dodal Garrett, řídicí jednotku MoTec Yaris a palivové čerpadlo Elixr Brushless. Na místo původní převodovky se nastěhovala šestistupňová sekvence X-Shift se spojkou ATS Triple Carbon posílající výkon na všechna čtyři kola.

Powertune již nadopovaný GR Yaris otestoval během 30 zkušebních jízd a vše funguje spolehlivě. Vzhledem k tomu, že GR Corolla má stejný motor, je zde prostor nabídnout stejnou sestavu na americkém trhu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud