M-zero: dokonalý vůz z pohledu umělce

Autor využil podobného postupu jaký praktikují Číňané, skloubit prvky z různých aut. Výsledek je ale v tomto případě trochu odlišný.

Jedná se o pouhý počítačový model, jehož autorem je Mael Oberkampf, umělec pracující s fotografiemi. Dokonce vznik prototypu je přinejmenším nepravděpodobný, ačkoli podle některých informací existuje v automobilovém světě několik subjektů, které by byly ochotny financovat vznik alespoň jednoho kusu. Zařadit podobný vůz do sériové nabídky však nebude zřejmě chtít ani BMW, jehož paleta výkonných kupé je díky řadám 1, 3 a 6 již dostatečně pestrá.

V designové studii M-zero pozorujeme prvky několika současných sportovních vozů. Přední třetina tohoto Frankensteinova díla pochází z BMW řady 6, střední část z Audi R8 a záď důvěrně připomíná Aston Martin DB9. Vzhledem k tomu, že se jedná pouze o náčrtky, lze se o případné pohonné jednotce pouze dohadovat. Hovoří se však především o desetiválci BMW M5, ale také o vznětovém dvanáctiválci Audi.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
M-zero

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků