21
Fotogalerie

V Česku je oficiálně k mání brutální off-road s výkonem přes 1000 koní. Je z východu a stojí těžké miliony

Značka Dongfeng a její české zastoupení nabízejí nepřehlédnutelný teréňák – umí jezdit na elektřinu i s benzínem.

Značka M-Hero je jednou ze součástí čínského gigantu Dongfeng, písmeno M v názvu odkazuje na řadu tamních vojenských vozidel. Založena byla teprve před dvěma lety, ale ambice má nemalé, ukazuje její první výtvor. Seznamte se s modelem M-Hero 917, off-roadem o délce 4987 mm se zajímavými funkcemi i pohonem. Auto je skrze oficiálního českého distributora k mání ve dvou verzích, čistě bateriové a také s prodlužovačem dojezdu.

Elektromobil je poháněn čtyřmi motory, každý disponuje 200 kW – celkem tedy jde o 800 kW (1088 koní) s točivým momentem 1400 Nm. Elektrická verze zrychlí na 100 km/h za 4,2 sekundy, dle čínské metodiky CLTC ujede 505 km, což je v hrubém přepočtu na „naše“ WLTP činí necelých 390 km. Auto má NMC baterii Qilin od CATL s kapacitou 142,7 kWh, kterou lze dobít z 30 na 80 minut za 47 minut. Pohotovostní hmotnost mimochodem činí podle oficiálních tabulek 3293 kilogramů.

Verze s prodlužovačem dojezdu ve formě benzinové patnáctistovky má tři elektromotory, její výkon je i tak nemalých 600 kW a na 100 km/h zrychlí za rovných šest sekund. Na elektřinu ujede dle čínského CLTC 200 km (u nás lehce přes 150 km) a celkově docela zajímavých 1020/785 km s nádrží o objemu 84 litrů. Baterie má kapacitu 65,9 kWh a z 30 na 80 procent se dá nabít za 37 minut.

Co mají oba modely shodné: základní světlá výška přesahuje 22 centimetrů a dá se zvýšit v rozpětí dalších 15 centimetrů (-45 mm a +105 mm), nájezdové úhly vpředu i vzadu se pohybují okolo 37 stupňů v offroad nastavení. Brodivost je solidních 900 mm a úhel stoupání až 100 procent.

Základní výbava zahrnuje digitální přístrojový štít, displej infotainmentu uprostřed i obrazovku u spolujezdce, sedadla stavitelná v 16/14 směrech vpředu, výhřev i ventilaci v obou řadách sedaček, průhledový displej, ISOFIXy, 360stupňové kamery a mnoho dalšího. Připlatit si můžete 155 tisíc korun za střešní nosič, 120 tisíc korun za elektricky výsuvné boční nášlapy, 61,5 tisíce za naviják nebo 230 tisíc za kované A/T disky s terénními pneu v rozměru 275/65 R20. Není toho málo, ale finální částka umí být nemalá vzhledem k základním cenám. Elektromobil vyjde s DPH na 4.625.000 Kč, verze s prodlužovačem dojezdu je k mání od 4.249.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud