Lžou nám, lžou

199 komentářů

martt
8. července • 17:24

Nevím proč se ještě dnes někdo diví proč Nova využívá krve a mrtvol... Sledovanost, sledovanost a zase sledovanost! Vždyť na to čumí skoro každý.

Jardys
6. července • 8:01

Delsi dobu jsem byl v ruznych zemich Evropy.Jakmile jsem prejel hranice zpet do CR, zjistil jsem, jak nebezpecne se tu jezdi - stale predjizdeni vsude, neplynula doprava, nebezpecne manevry, nedavani prednosti, atd. Je videt, ze jako narod porad zaostavame za vyspelou Evropou.:-(

neo2
6. července • 11:18

taky jsem jezdil v zahraničí, na dálnici všichni valili, ale co jsem ujel na jedné ceste 600km po nemecké dálnici, tak jsem neviděl ani jednu nehodu. Dokonce nebyli ani nebezpečné situace, ale sotva dojedu do čech tak hruza, cesta taková, že na ní usnout fakt nejde, to dřív to ze mě vyklepe duši...po také ceste se přeci nedá jezdit. Takže jediné řešení by bylo postavit pořadnou infrastrukturu, ale to bychom se museli zbavit všech těch tunelářu tam nahoře....čest

Mc Cali
6. července • 22:08

Mě se u nás jezdi prima. Nemůžu si stěžovat a to jezdim už 24 let. Sem tam sice potkám nějaké hovádko, ale to patří k věci. Ty tady budou vždycky, tak jako jsou i jinde. Mediálníí bombardování je fakt hnus. Pořád samá bouračka a neschopní řidiči. Až se divim, že nás je ještě 10 000 000. :-))

Jarda
5. července • 11:25

Zdravim, musim se pripojit k nazor, ze autor clanku vystihnul slusne celou situaci, to ze media prekrucuji co se da a realne statistiky jsou nekde jinde! Jasne je ze radovat se ze je mene mrtvych na silnicich o nekolik procent neni dobre, ale zase interpretace jaky je na nasich silnicich masakr atd...je nesmysl. Co se tyce jizdy po dalnici - jezdim 2 - 3x tydne Praha-Plzen-Rozvadov. Pha-Plzen asi jedina slusna dalnice u nas. Jestli jedete 130, 150, ci 200 hraje roli take v cem jedete. Jsou auta, ve kterych (muj pripad) kdyz jedu cca 120-130 usinam a skutecne ztracim pozornost, pri cestovoni klidne jizde 160-170 (zavedl bych 160 na vybranych dalnicich hned) je clovek v jine pohode (jestli se to tak da rici). A nemyslim si kdyz se povoli 160 ze by mela stoupnout nehodovost. Kravina! Kolik nehod zavini kamionaci, denne x... neskutecny, dneska nemaji na silnich co delat a potkal jsem jich na D5 nekolik! Dokonce mam pocit jestli ted na D1 neni bouracka s kamionem. To je hnus! O jejich predjizdeni ani nemluvim, staci se vracet z pr. Norimberku do Plzne a rychle poznate na jakem uzemi statu jste! Stastny vsem!!

mrazik
6. července • 7:51

Vis kolika procenty se kamiony podili na nehodach ? Kolem 5 procent. Prekvapeni ?
Denne je mnohem vice nehod osobnich aut proti kamionum a presto kamiony najedou vice Km nez osobaky. Treba muj bratr najede kolem 3 tisic Km tydne, ridi kamion pres 15 let a zatim bez jedine nehody. Doporucuji ti svezt se nekdy kamionem a uvidis jaci jsou osobaci prasata. Obe strany si nemaji co vycitat.

Johny
6. července • 0:24

Dneska je sice sobota, ale zároveň je statní svátek, takže se oemezení bere jako v neděli...;)
Jinak kamion můžeš potkat klidně i v době omezení. Jsou vyjímky pro kamiony, ktere vezou napr. potraviny...

Honza
4. července • 11:00

Autor článku zapomněl zdůraznit jednou podstatnou věc. Do 30.6.2006 se následky dopravních nehod vyhodnocovaly jinou metodikou, než dnes. Konkrétně, mrtví po nehodě tehdy byli "evidováni" do měsíce po nehodě, dnes je to tuším do 24 hodin. Zemře-li dotyčný týden po nehodě, už ze statistiky vypadává...
Nelze ovšem než souhlasit, že mediální masáž lidí šoty v televizi s nehodami, kdy nárazník auta je po nehodě pokud možno alespoň 10m daleko, sloužící k "opsravedlnění" nákupů všeho možného pro Polici ČR, je zhůvěřilost.

Peugeotak
5. července • 5:12

Bavili jsme se s patology a 95 % těch, co přežije první den, už přežije i ty 3 dny...takže to nehraje prakticky žádnou roli, i když mi to připadalo jako hrozná kauza :-)

Honza
8. července • 10:21

Kde jsem mluvil o třech dnech...? V okamžiku, kdy si ouřadové hrajou na +/- mrtvolu a vydávají za úspěch snížení počtu v řádech jednotek, to samozřejmě roli má. Je to stejné, jako s limitem škody při nehodách, při 100 tis. Kč se rázem nehodovost sníží o krásných, dejme tomu, 30%, a pak se budou odpovědní činitelé bít v prsa, jak že s tou nehodovostí díky šikanózním zákonům zatočili, a tím je vlastně obhajovat...

Tobias
4. července • 10:20

Docela zajímavý článek. Snažím se většinou různé články podložit dalšímy informacemi, ale v tomhle případě mě to ani nenapadlo. Jde tady o normální lež, kdy si hrajou se statistikama.

xenon
3. července • 12:34

je zaujimave, ake temy si hladaju redaktori vydavatelstva, nad ktorym pravdepodobne vysi umieracik.
nic v zlom, ale som zvedavy, ako sa bude dalej vyvyjat kariera "redaktorov" CP. minulost nam totiz v mnohom dala za pravdu, ze "nezavislost" je tak velka, ako velka je vyplatna paska danych ludi. ci ostanu pri fachu redaktorov pod kridlovkou inych sefov, resp. skoncia ako nasledovnici Kubicu. kto vie...

pete
3. července • 11:53

Pro uplnost vsak autor musi poskytnout uplnou statistiku vcetne popisu metrik sberu dat a jejich vyhodnocovani, jinak je tento clanek dalsi "radoby" novinarina.

Vestor
2. července • 13:47

Potřeboval sem se dneska zasmát a Janda & Ondrášik opět nezklamali, takový kašpárky aby člověk pohledal. :-)

kubakod
2. července • 17:36

Také jsem se odreagoval.
Zajímalo by mě, kolik jezdí ti "rozumní" rychlíci v Rakousku...
Ono nejhorší je, když o předpisech někdo začne přemýšlet a sám si říkat, které nebude dodržovat apod. Protože každý je omezený. Každý.

Honza
2. července • 13:10

Pro vsechny ty hrdiny co jsou vyjezdeny a jezdej ohleduplne a dalsi kecy, tak ridicak jste dostali na zaklade vyhlasky. To neni nic co si kazdy muze vykladat jak chce se slovy ja prece jezdim ohleduplne. Ne, ta je od toho aby se prave nikdo nemusel spolehat na to, ze ten druhy bude ohleduplny. Fakt jenom zasnu. Mereni raderem neni zadna buzerace. Kdo dostava pokutu tak porusil vyhlasku a nadavat si muze jen sam sobe. Klidne at si mestsky merej do aleluja. Pokuty dostavaji jen mamlasove co si mysli, ze si muzou delat vlastni pravidla.Clanek D-Fense - jenom se ukazuje, ze D-Fense je mamlas. Jestlize si mysli, ze muze dodrzovat jen nektere zakony, nesmi se pak divit kdyz nekdo jiny nebude dodrzovat zakony v jeho neprospech. Neni treba dalsi drakonicke tresty. Staci to co mame akorat se musi soustredit na to aby to zacalo fungovat.

mrazik
2. července • 14:47

Dovdrzujes za vsech okolnosti predpisy a vyhlasku ? Kdyz je v obci Zona 40 jedes presne 40 nebo u nas je dvoukilometrovy usek ZONA 30, jedes presne 30, i kdyz vesnice davno skoncila a jsou tam pole ? Tyhle moralisty mam rad.

Honza
4. července • 21:29

Ano jezdim 30. Ja se nehadam, ze nekde je znaceni zbytecne. Ale neni reseni slapnout na plyn. To neni moralizovani, Uvedomte si, ze provoz na silnici se ridi vyhlaskou a co budete delat az si zacnou nekteri vykladat i jina pravidla po svem? napriklad predjizdeni pres plnou caru? Taky je tam urcite nesmyslna, ze ano?

Ondra S.
13. července • 1:26

Honzo, nemoralizuj! Chtěl bych tě vidět! Musíš být poslušná ovce k pohledání. Já tedy 30 nedodržuju, protože bych musel jet na 2.st a nehodlám si zbytečně zvyšovat spotřebu, kvůli tomu, že nějakej magor zapoměl 30 ukončit. Chápu to pouze u nějaké hluboké vyfrézované díry, nebo něčeho podobného. Jinak nato dlabu. Takže až tě bude při té tvé 30 někdo jiný předjíždět, můžu to být i já.
Předjíždění přes plnou čáru občas, pokud mám dostatečný rozhled s reservou, předemnou není křižovatka, horizont, či jiné nepřehledné místo, není nikoho, kdo by mi mohl přitom zkřížit cestu a mám jistotu, že tím nikoho nemůžu ohrozit omezit, ať už by jel jakkoliv. Možná argumentujete, že potom by tam ta plná čára byla zbytečná, ale i taková místa jsou a tam si to občas troufnu porušit.

PetrM
2. července • 6:16

Bulvar podava negativni zpravy - tot mi zjisteni hodne okurkove sezony!

Bob
1. července • 23:02

MFD lže, to víme.
A tady v diskuzi "Defektus" (nebo tak nějak) - pěkný magor ...
Prostě zákon dodržet i za cenu vlastní smrti ...

Petr1968
2. července • 5:36

Jdu makat. Ať je tady mnoho hodnotných příspěvků :-D:-D Od houpacích silničních fašounů:-D:-D:-D Hitler to vidí a směje se:-D:-D

baschwek
1. července • 21:11

Takže počet mrtvých a zraněných klesá, všechno je fajn. Já osobně pozoruju opak, lidi jezdí víc a víc jako prasata, když jedu dálku s dětma tak si radši najedu 100 km na dálnici, než uhejbat vrahům na státovkách. Ale jak říkám, asi žiju v jinejch čechách než janda s ondrášikem.

Petr1968
1. července • 21:39

Připosraný sráč.:-D:-D

Michal
1. července • 22:06

Hodnotna slovo od toho, ktery se jako idiot necha vybodovat 3x za stejny prestupek...IQ houpaciho kone...Jinak nic proti. Fandim ti. Ve vsech diskuzich na AR mas hodnotne prispevky, na ktere uz radeji nikdo nereaguje. Ale ty jses spokojeny. Proste houpaci kun...

Petr1968
2. července • 5:29

2x Michale.:-D To víš deprese. Už se dívám kolem. Asi jsi příznivec českého silničního fašismu. Jen houšť

baschwek
1. července • 22:04

Přerušte už někdo to trapné ticho, přerušované hysterickým hýkáním toho osla, a zasmějte se s ním ať má radost.

Petr1968
2. července • 5:32

Nejezdí po státovkách protože je připosraný sráč a ještě hýká jako osel.Jenom klid :-D:-D Nejezdi vůbec;-)

Rebikvpanice
1. července • 18:05

Citace P. Janda: "... ctižádostivý novinář je schopen udělat velmi mnoho proto, aby jeho články byly zajímavé. Chápu to, ale i při této snaze by slušný člověk neměl překročit jisté hranice. Jednou z nich nesporně je nelhat a nedělat z bílé černou."To je od autora opravdu humorné, jak je to dlouho kdy tu napsal článek založený jen a pouze na tom že jaksi zatajil hlavni podstatu věci? Že nereagoval na dotaz je jen bonbonek:)To opravdu už není jiné téma než psát reakce na články ostatních periodik?
Nehledě k tomu že články na které autor reaguje jsou v daném médiu spíš vata mimo hlavní proud.

m.leky
1. července • 17:55

Ze jsme medii manipulováni je jasny fakt.Otazka zni,k cemu je to dobre?Myslim ,ze kazdy inteligentni clovek par odpovedi z vyse napsanych prispevku pochytil a sam se rozhodne, jestli je to k necemu dobre nebo ne.V tom bude zasadni rozdil , na kterem shodu vsichni proste nenajdem.kazdy z nas ma jine vstupni parametry , na zaklade kterych se rozhodne.v podstate to same plati o jizde po silnici a (ne)dodrzovani tolik oblibenych rychlostnich limitu.Na cem bychom se ale mohli vbsichni shodnout je nasledujici.Nam ridicum obecne chybi ohleduplnost a predvidavost.Dale pak zkusenost ci vyjezdenost.Kdyz kazdy alespon o trochu na techto vlastnostech zapracuje, bude na silnicich urcite lip!

Petr1968
1. července • 17:33

Aby to bylo stejné,jako u poslanců. Neomezená blbost a arogance:-D:-D

randomf
1. července • 12:37

Diky za pekny clanek, mluvite mi uplne z duse. Vadi mi take, ze media operuji s absolutnimi cisly a neporovnavaji, kolik automobilu jezdilo po silnicich v roce 1990 a 2008. Preci jen je kupni sila obcanu mnohem vyssi a automobil ma kazdy druhy,

PetrQ
1. července • 15:50

Vzhledem k tomu, že se tady v autech a auty pozabíjí x krát víc lidí než v hustotou provozu a populace srovnatelných zemích, tak snažit se bagatelizovat problém pokazováním na rok 90 moc smyslu nedává.

Bond007
1. července • 19:31

x je kolik? 1,2-...1,3???

Martin Raiser
1. července • 17:00

Jaké země jsou srovnatelné ? Ty severní kvůli malé hustotě provozu těžko. To je podobné jako srovnávat se s Rakouskem ve výrobě elektřiny z obnovitelných zdrojů.
Ty na západ mají o dost vyježděnějších řidičů - protože už řadu let je tam automobilismus na vyšší úrovni, na vyšší úrovni jsou i silnice i policie. Proč hlídá jen rychlost a parkování? Protože je to nejjednodušší. Ale tím právě není dosaženo efektu. My je teď doháníme.
Věřím jen té statistice, kterou si sám falšuji.
Absolutní čísla jsou k ničemu a těmi nás média krmí.

randomf
1. července • 16:25

Nebagatelizuji, vyplyva z toho jednoduchy fakt - boura se mene.

PetrQ
1. července • 17:01

Méně než kde? V Rusku? Somálsku? Hned jsem klidnější... :-/

beat
1. července • 12:28

Asi za toto budu veřejně upálen, ale nedá mi to a napsat to musím.
Když média vyvolávají poplašné zprávy, může si několik řidičů říci jak jezdí špatně, a že se třeba trošičku umírní. Prostě chca nechca to působí. Jestli si myslíte že by bylo lepší v novinách a TV říkat, jak je naše nehodovost krásná, mírná, že bychom mohli zrušit policii...a že by se to na nehodovosti nepodepsalo, já tomu nevěřím.Co když se nehodovost snižuje i díky vlivům médií, díky čím dál většímu používání radarů a samozřejmě používáním bezpečnějších aut?A ještě si rýpnu drobnou pznámkou k Radku O. Není to zas tak dávno co tu kritizoval novou metodiku počítání mrtvých. Když jsem mu v diskusi psal, že po 24 hodinách zemře minimum osob, které se na statistice vpodstatě nepodepíše, rozcupoval mě na cucky. Najednou sám přiznává, že tato metodika se na výsledku mrtvých skoro nepodepisuje. Ale co, tehdy mu to šlo do krámu s bodovým systémem...musel poukázat na to, že za snížený počet mrtvých nemůže bodový systém ale metodika počtu mrtvých.Opravdu si myslíte, že jen iDnes a NOVA lžou a Autorevue píše vždy jen a pouze pravdu? Je mi vás lít. Každý píše jen to, co se jemu hodí.
AR lže a manipuluje stejně jako ostatní média.

Tomcat
1. července • 13:52

Plně souhlasím s názorem, že ono "zveličování nehodovosti" pomůže. Rozhodně to není na škodu a plkat o tom dlouhej článek je směšné. Čím více člověk vidí nehod-nejlépe fotek- nebo v reálu u silnice, tím větší si dává pozor, předvídá apod. Redakce autorevue to samozřejmě těžko pochopí, protože je to asi jeden ideální řidič vedle druhého a slovo nehody neznaj. Kdyby sem radši občas foukli ty rozstřelené audiny a octavie, nejlépe bez varování, tak se to ve většině řidičů trošku hne, i když třeba jen o fous.B-]:-D

Anonymizovaný
1. července • 16:25

Informovat ano, klamat uz nie. Problem je, ze tato medialna masaz sa nasledne zneuziva na nasadzovanie sledovacej techniky na VSETKYCH.

Radek Ondrášík
1. července • 13:21

To jsou zase hloupé argumenty. Tehdy šlo o to, že policie srovnávala údaje ze dvou různých metodik výpočtu. Nyní se srovnávají údaje ze stejných metodik. Proto je irelevantní kolik lidí zemře po 24 hodinách, jelikož jejich počet bude v roce 2006, 2007 a 2008 +- stejný, což se nedá říci o stavu před červencem 2006.
Ten zbytek je jenom váš výmysl, kterým si léčite skutečnost, že mícháte jablka s hruškami a někdo jiný vám na to neskočí.Mám pocit, že manipulujete a lžete jenom vy a to ve stylu, který vám vyhovuje. Osočit někoho z něčeho, co netvrdil, resp. tvrdil to v úplně jiné souvislosti, která se současným stavem nemá nic společného. Možná zkuste vždy spojovat něčí slova se situací, ve které jsou řečeny, protože když jednou někdo řekne obecně "ano" neznamená to, že to "ano" použije pokaždé, ale platí pro tu danou situaci.Takže pokud porovnávám údaje mezi sebou, tak různá metodika vadí.

beat
1. července • 13:34

citace z vašeho příspěvku pod tímto článkem:"Navíc počet usmrcených pod 24 hodinách je minimální a celkovou bilanci ve srovnání s lety předešlými by nijak výrazně neovlivnili."Každý ať si o tom udělá svůj vlastní názor ;-)Každopádně...je to otočení o 360 stupňů.

Michal
1. července • 21:59

proste Ondrasik, no :-)

def
1. července • 12:25

Ja to nechapu. Cestovat automobilem je nejnebezpecnejsi zpusob dopravy a misto toho, aby se lidi podrbali na hlave a udelali alespon to minimum - dodrzovali predpisy, tak se tu propaguje rychla jizda a jizda podla vlastniho uvazeni. To mi hlava nebere!

beat
1. července • 12:29

Jízda podle vlastního uvážení se tu nikdy nepropagovala. Vždy jen jízda hlavou, a ta je opravdu velmi důležitá.

Lino
1. července • 12:57

Nechapu rozdil.... Jizda hlavou neni dle vlastniho uvazeni? :-O

beat
1. července • 23:56

Ne, není...

ManekH.
1. července • 11:51

Není to tak zlé?Vždyť zemřelo přes 400 lidí za půl roku.To mi přijde jako cynizmis,hlásat,že se jedná o druhý nejlepší rok od revoluce.

Me2d
1. července • 15:44

pojdme radši zachránit 13 tisíc lidí co ročně zemřou na následky kouření ne?
Chápeš ten nepoměr? A je to easy, zakážeme kouření a kdo bude viděn jak kouří zaplatí 10k pokutu a dostane 5 bodů. (za 10 mu zakážeme ještě chlastat pivo na rok)

lukas
1. července • 11:16

Alespoň si podle těchto "objektivních" zpráv TV nova, iDnes, apod. můžeme udělat obrázek jak "objektivně" informují i o ostatních událostech u nás i ve světě...

pepa
1. července • 9:57

A co teprve moto propaganda o vrazich na dvou kolech, ktera se vali ze vsech stran. Na masinach se jezdilo vzdycky, ale media blejou letos to ma silu. Vrchol byl clanek na lziDnes o dalsi nehode motorkare, ze ktereho se vykluba 65 lety dedula na mopedu, ktereho smetl nakladak, kdyz cekal na semaforu. Hnus

Ext
1. července • 9:14

dokud zde na ujety kilometr zemre 4x tolik lidi co ve svedsku, tak zadna zprava neni dost panicka...
takze i kdyby takovy clanek na idnesu donutil jedineho cloveka se zamyslet nad tim jak ridi, tak mel svuj smysl...a jestli se autor snazi rict, ze je na silnicich vse v poradku a mame si zatleskat, tak se musel zblaznit...

RedBaron
2. července • 8:13

Já si nemyslím že švédský způsob jízdy "Předjedu teprve až budu mít před sebou prázdnou 2 km rovinku, jedině na pětku a jestli předjížděný pojede míň než 60 km/h" je zrovna něco skvělého, pro statistiky nehodovosti určitě ale to není vše.

mrazik
1. července • 11:07

Ve svedsku, finsku nebo norsku ti po silnicich za polarnim kruhem projede 10 aut denne, tady 10 tisic. V tom je take rozdil. V nekterych oblastech auto nepotkas nekolik dnu - my ho ve finsku nepotkali 2 dny.

zmulin
1. července • 10:17

Si vtipnej jak ty novináři s Langrem dohromady.Jeď do Švédska a dej si ho až na sever.Tam zjistíš,že pojedeš po kvalitní silnici se dvěma zatáčkama na 100km a možná pochopíš,že srovnáváš nesrovnatelný a už nebudeš vymejšlet takový kraviny;-):-D
Autor chtěl prostě napsat,že noviny lžou a statistiky jsou mírně řečeno zavádějící,což je pravda.Je i pravda,že doprava rychle stoupá při klesajícím počtu smrtelných nehod a určitě na to má vliv obměna vozovýho parku,kdy pomalu mizej škodovky atd.,ve kterejch je smrťák i když přejedou malýho psa.

Ext
1. července • 16:32

ty musis byt poradny sulin, pokud si myslis, ze ve svedsku nemaji mesta a bydli vsichni za polarnim kruhem...

jj
1. července • 10:14

Mě už to neustálý volání lidí po utažení "šroubů" začíná zavánět fašismem. Takové trochu tupé blbé stádo.

jj
1. července • 10:14

Mě už to neustálý volání lidí po utažení "šroubů" začíná zavánět fašismem. Takové trochu tupé blbé stádo.

Karel K.
1. července • 9:54

Kdybys četl poslední kapitolu, nemohl bys tohle napsat. Tam je jasně řečeno, že není z čeho se radovat, ale nemůžeme na základě srovnání nesrovnatelného říkat, že u nás je to k zbláznění. Silnice nestojí za nic a na takových prostě budou umírat lidé. A pokud se intenzita dopravy zvyšuje, silnic nepřibývá ani se nezlepšují a přesto mrtvých ubývá, je to pozitivní.Jak obrovský vliv mají silnice na nehodovost je jasný ze srovnání 9 mrtvých na dálnici, 337 na okreskách a ve městech. Co více chceš slyšet?

Ext
1. července • 16:28

silnice do me jeste nikdy nenabourala...namachrovany blbecek uz ano...
navic myslim, ze pro temer jakykoliv stav silnice existuje rychlost a chovani, ktere umozni bezpecnou jizdu..

black_talon
1. července • 19:19

blbecek evidentne nebyl namachrovanej, bohuzel te nezabil...

Ext
2. července • 8:13

Jednou bych take chtel byt takovy internetovy drsnak jako ty...

beat
1. července • 12:16

No a co??? Jak často dáváš na dálnici přednost z prava, protijedoucím? Jak často na dálnici nevybereš zatáčku? Jak často na dálnici smeteš chodce-ožralu?
Dálnice je tu právě od toho, aby tohle eliminovala. Proto tam není protisměr, nejsou tam křižovatky, nesmí tam cyklisti, chodci, některé úseky jsou oplocené....
Je tedy logické, že jízda "jen rovně" je přehlednější než na okreskách a ve městech.
Jestli tohle někdo nechápe, pak není o čem mluvit.

Radek Ondrášík
1. července • 9:24

Mi z toho vyplývá, že autor tím chtěl říci, že situace není taková, jak ji určitá média presentují. Není určitě dobrá, to v článku není, jen je lepší, než bývala a situace se pomalu zlepšuje, což je fakt.

Ext
1. července • 16:25

tleskam autorovi, ktery si vsiml, ze realita sveta neni stejna, jako je prezentovana v mediich...to chce nadprumerne bystrou mysl

Radek
1. července • 9:12

Dle mého názoru je hned za neukázněností lidí ve vozidlech SLABĚ ŘEČENO NEUSPOKOJIVÝ STAV NAŠICH SILNIC, kterým naši "orgáni a činitelé" dávají jen nepatrný význam !!

defectus
1. července • 9:52

Silnicni zakon rika, ze musis uzpusobit rychlost a zpusob jizdy podminkam a stavu silnice. Samozrejme by silnice mely byt v lepsim stavu, ale vymlouvat se na to nejde (preste kdyz jedes po rozbombarovane silnici se spatnym znacenim, tak musis pocitat, ze nepojedes zakonem povolenou rychlosti, ale pomaleji) ...

řidič BOB
1. července • 10:00

kamaráde, Tebe měli utopit už při narození jako kočku (neplést s Václavem Kočkou!)... Jak psal Bond - kokot Tvého kalibru se hledá obtížně B-]

Ike
1. července • 14:18

Pěkne jsi se pojmenoval :-)

Karel K.
1. července • 9:56

Na to se nikdo nevymlouvá, to jsou jen fakta. Lidé jezdí "normálně" po silnicicích, které tu jsou. Lidé svou normální jízdu nezmění, nebourají žádní piráti, to jsou kecy => můžeš změnit silnice, abys něčeho dosáhl.

defectus
1. července • 9:09

Tak aniz bych se chtel hadat, pocet mrtvych na pocet obyvatel je porad dvakrat tak vyssi v Cechach, nez treba v Anglii. Pritom v Anglii je mnohem vice aut, mnohem hustsi provoz a mnohem uzsi silnice. Coz podle me znamena, ze proste Cesi bud neumi ridit, nebo ridi spatne. Spis oboji. Ale samozrejme jsou presvedceni, ze oni jezdi jako panbuh ...
Druhou veci je, ze se preci jen obnovuje vozovy park. Stare skodovky s minimalni pasivni bezpecnosti nahrazuji preci jen bezpecnejsi auta, vybavena airbagy, deformacnimi zonami a buhvicim, takze pri nehode je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze clovek prezije.
Proste podle me je jizda v Cechach stale velmi riskantni, ridici neukazneni az primo nebezpecni, zakony nedodrzuji a jsou na to jeste pysni. Podle me to chce vic kontroly, zavedeni rychlostnich kamer (ktere vam prectou znacku a hned poslou pokutu), vetsi pokuty, prisnejsi tresty (treba prekroceni max. povolene rychlosti o 50km/h= odebrani ridicaku za 5 let + pokuta). Take to chce mnohem vetsi duraz pri vycviku ridicu - zadne dostanes papiry za to, ze umis prejet z budu A do bodu B, ktery je 100 metru daleko. Dale by to chtelo zohlednit ridicovu minulost vzhledem k povinnemu ruceni - ridici bez praxe by meli drazsi pojisteni (takze by si kupovali auta do 1000cm3, jinak by se nedoplatili); ridici s nehodou by platili za povinne ruceni jako moulavati - pak by si rozmysleli dal ohrozovat ostatni ridice.

Ondra S.
13. července • 0:37

defectus předvedl, že se jeho přezdivka opravdu k němu hodí, že má defektní uvažování, že trpí defectem inteligence.
1. Češi porušují špatný silniční zákon. Takže to v důsledku znamená, že vůbec nemusí ještě jezdit špatně, podle zdravého rozumu.
2. Naprostá většina normálních řidičů (kromě čepičářů, většiny ženských a začátečníků) jsou v podstatě rozumní a slušní řidiči. Takové rozhodně netřeba jakkoliv buzerovat, zvláště ti, co jezdí svižněji, ale nikoliv extrémně vám na silnici problémy neudělají.
3. Jediná myšlenka defectuse, která nebyla defektní je: že by se měly zvýšit požadavky na schopnosti adeptů po absolvování autoškoly a zejména kvalitu přípravy autoškol po všech stránkách. Jedna moje kamarádka totiž nedávno zrovna udělala autoškolu a s hrůzou jsem zjístil, že ji nenaučili dokonce ani správně točit volantem, natož jezdit. Teď ji s kamarádem doučujeme a je to katastrofa, co ta autoškola vypustila do provozu! Ještě v ní navíc zakořenila špatné návyky. No prostě sodoma-gomora!Pokud začne někdo prosazovat zvyšování počtů rychlostních kamer, tak asi začnu podnikat v montáži zařízení, tzv. zakrývačů spz. Zvýšení počtu radarů se dá bránit jejich odhalovačem, antiradarem. Můžeme to dělat také tak, jako ve Francii, kde motroristé začali jako reakci na zvyšování počtu stacionárních radarů a měřících kamer tyto zařízení rovnou rozbíjet. Češi mi ale na tohle připadají málo radikální, že se raději nechají buzerovat.

mrazik
1. července • 10:57

Rychlost rychlost rychlost rychlost rychlost. Defectus jsi typickym prikladem, jak dokazi media vymejt mozek. Ja osobne jezdim nad limity, pokud to situace dovoli a i s detma jsem ted v sobotu po D5 jel 160 Km/h. Jsem strasny pirat a urcite podle tebe zasluhuji okamzitou likvidaci. Ale problemem neni rychlost, jen se snadno dokazuje a snadno inkasuji penizky - ze pani straznici nasich obci. Ono je take potreba si uvedomit, ze drtiva vetsina lidi co boura, jsou normalni ridici, kteri proste jen udelali chybu - prehlednuti, zbrklost, nespravne vyhodnoceni situace a drtiva vetsina nehod jsou jen plechy.
Represe je tu az dost a jedine v cem se da s tebou souhlasit jsou ty autoskoly.

Ike
1. července • 14:16

Pokud jezdis s dvema detma 160, pak by ti je mela socialka sebrat. Mozna to slovo neznas. ale nazyva se to nezodpovednost. A pokud ti hlava nebere proc, pak si zkus porovnat délku brzdne drahy - a to i mezi 130 a 160.

Q
1. července • 15:35

rozdil brzdne drahy je zanedbatelny, tak maximalne 2-4 chodci. ale neboj, auto je velke a bezpecne, decka pripoutana, tem se nic nestane.. :-)
at si kazdy zamete pred vlastnim prahem.

mrazik
1. července • 16:57

Q vis kolik je na dalnicich prechodu a kolik babicek bych tim ohrozil ? Hruza vubec pomyslet.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tonda
1. července • 17:50

obdivuju tě, že se s nima vůbec bavíš :-/sociálka vzít děti ... takovou zblblost jen tak neuvidíš
Tyhle svatoušci snad nasazujou svejm dětem v autě i helmy :-D:-D
vyrostou z nich vzorní občánci

PetrM
2. července • 6:09

Pokud nekdo veze male deti, predpoklada se, ze pripadne riziko bude minimalizovat; jenomze mrazik naopak riziko maximalizoval, takze zaver je jen jeden - ten pan je proste hloupy. A to jeste s klidem napise, ze jel bezpecne - udajne mu ostatni uhybali i do mezery mezi kamiony. Chtel bych videt jak velke ty mezery byly a jak bezpecne se pritom citili jak tiraci, tak uhybajici osobaci.

mrazik
2. července • 7:41

A jeste sem hlupak, zajimavy co vsechno se tady clovek o sobe nedozvi. Ja to rikal, ze jsme meli zustat doma, abychom riziko minimalizovali a priste, kdyz me donuti jet po dalnici, pojedu radsi 80, abych riziko minimalizoval.
Mezery mezi kamiony byli dost velke na to, abych dane auto predjel a on bez nutneho zabrzdeni se zaradil zpatky do leveho pruhu a dalsi kamion predjel. Vzdycky jsem na chvili pridal, abych ho predjel co nejrychleji a nemusel lkvuli me brzdit. Na zadnem z ridicu nebylo videt, ze by se me nejak obaval nebo mel ze me strach. Za zadnym z ridicu jsem se nelepil na prdel, drzel jsem si bezpecny odstup.
Riziko bylo stejne jak pri 130 nebo pri 160, protoze provoz na dalnici byl opavdu maly.
Ale ty jsi vetsi odbornik, v te chvil ijsi tam urcite jel a ja te svou bezohlednou jizdou minimalne vystavil smrtelnemu riziku.

mrazik
1. července • 15:07

Ano jsem zly a nezodpovedny a co jeste ?
Prckove spali a to se prej muze, kdyz to nevidej.
Tak me napadlo, nemeli jsme radeji zustat doma, nez riskovat vylet do Plzne a vystavovat rodinu zbytecnemu riziku setkani s piratem ? Kazdej den to preci ukazujou na tej novje, jak je to tady strasny.

defectus
1. července • 11:06

Ani ne vymytej mozek, jako clovek pouceny. Jinak nemluvim o likvidaci. Spis je otazka, proc jsi jel 160km/h, kdyz vis, ze povolena rychlost je 130km/h? Uznavam, ze to neni zadny dramaticky rozdil, jenze hromada lidi bere silnicni zakon spis jako neco, co si muzou svevolne vykladat, nez zavazne pravidlo, o kterem se nediskutuje ...

Q
1. července • 15:33

Defektusi, predstav si hypotetickou situaci ze se uzakoni ze kazdy kdo namaluje cervenou pastelkou na sklo hakovy kriz, tak bude bez milosti popraven jako potencialni komunisto-nacista. bez rozdilu.
a ted si predstav, ze se vecer koukas na televizi kde bezi dokument o druhe svetove valce a druhy den najdes sveho maleho synka jak masti tehle obrazek na okno.
pujdes na policii a udas ho? s dobrym pocitem spravneho obcana ze zakony se musi dodrzovat?
jsou zakony ktere jsou dobre a mely by se dodrzovat (vrazda je zlocin, kdyz te prepadne banda cikanu a zmlati te a okrade tak je to taky zlocin) a jsou zakony ktere jsou chorym vyplodem nemocneho mozku nebo nejake lobby - viz nektere americke zakony typu zakaz libani se na verejnosti (ale strilet se na verejnosti muze), zakaz noseni rifli kazdy sudy ctvrtek. stejne tak je debilni rozliseni 130 kmph - aaano, tak je to spravne, 131 kmph - pirat, vrah, potencialni pedofil, povesit.jestli nedokazes rozlisit spolecenskou nebezpecnost urcitych cinu a ridis se jak tupa ovce sbirnou zakonu, si chudak. K cemu pak jsou soudy? kdyz se muze odsuzovat automaticky jen paragrafem? Prave proto aby usoudili na spolecenskou nebezpecnost toho konkterniho cinu.

MAR
2. července • 19:51

Mas pravdu. Ale zakony jsou zprumerovanim obecnych norem "spravnosti" a tak prestoze nekdy je bezpecnych 200 a nekdy je i 100 o hubu, udelal se prumer na 130. Protoze kdyby mela byt rychlost v zakone limitovana "jedte tak rychle, jak je to v dany moment a za danych podminek bezpecne", tak se lidi nerozhodnou. Podle myho by to znacne vylepsily promenne rychlostni limity v zavislosti na intenzite dopravy, jako jsou v rozumnych zemich na zapad od nas.

mrazik
1. července • 11:20

Clovek pouceny o cem ? Ze kdyz budu jezdit presne podle pravidel a presne dodrzovat rychlost, nic se mi nestane. Jezdis nekdy v noci ? Jezdis nekdy na tlumena svetla ? Pokud ano, doufam, ze nejedes vice jak 40, protoze pri vetsi rychlosti nejsi schopen reagovat na nenadalou prekazku (treba ozrala pres silnici za obci) - proste na vetsi vzdalenost nevidis.
Me 14 let za volantem naucilo, ze mam jezdit hlavne hlavou.

beat
1. července • 12:10

Jezdit se má hlavou a ještě k tomu neporušovat předpisy. Vždyť to se přeci nevylučuje, ne? :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra S.
13. července • 1:02

Jezdit hlavou a dodržovat předpisy se docela často neslučuje. To tak prostě dnes je! Tak si nato zvykni a přizpůsob se a neplácej koniny. Na vině je právě Šimonovský, který to pokazil předtím to nebylo tak zlé. Poslanci prostě prohlasují špatný zákon a pak se diví, že ho lidi nedodržují, ale co by chtěli? Kdyby ten zákon byl rozumnější, řidiči by jej více dodržovali.

mrazik
1. července • 11:14

Protoze provoz byl minimalni a riziko ohrozeni me nebo ostatnich bylo uplne stejne pri 130 nebo 160. Ja jezdim hlavne podle rozumu a jsem si plne vedomze porusuji predpisy. Dale mi rychlost 130 Km/h prisla v te chvili zoufale pomala a take jsem se uz tesil domu. A musim rict, ze za celou cestu z Plzne do Prahy jsem nenarazil na jedineho problemoveho ridice. Vsichni uhybali i do mezery mezi komiony, ja sam jsem poustel par aut. Proste pohodova jizda z vyletu. Horsi to bylo pak mezi vesnicemui, kde jsme potkali vyklepanou ridicku zacatecnici, ktera umela jet pouze 60 a divat se jen dopredu - co se delo vedle ni nebo za ni, o tom nevedela. Tohle je skutecne ohrozeni provozu.

defectus
1. července • 11:24

Takhle, jet 160km/h na prazdne dalnici neni nic vazneho. To uznavam. problem je, ze se ma jezdit 130km/h. takze bud nekdo premluvi poslance, aby zvysili rychlostna 160km/h, nebo ji budeme muset dodrzovat. V Anglii mame na dalnici 110km/h (70mph) a vetsina lidi to dodrzuje. Jinak receno, kdyz jedu 70mph, tak me predjede jen par lidi ...
Ale rozhodne to nechci omezovat jen na rychlost. je hromada dalsich veci, co se bezne porusuje a vubec styl jezdeni ...
No nic, fakt uz jsem se tu totalne znemoznil, takze toho necham ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bond007
1. července • 11:37

jezdit se ma 130.. no a co? ty snad dodrzujes a znas veskery normy kteryma se mas ridit? kdos bez viny, hod kamenem... ono byt moralista je krasna vec, bohuzel vetsina lidi jako ty ma minimalni povedomi o predpisech pravidlech atd

beat
1. července • 12:08

Pokud máš řidičák tak MUSÍŠ pravidla silničního provozu znát. Pokud je porušuješ, znamená to že je neznáš. Pokud tě opakovaně chytnou že je neznáš, půjdeš na přezkoušení jestli už je znáš. Pokud je znáš, máš se jimi řídit.
Pravidla se prostě mají dodržovat. I výrobci aut je musí dodržovat. kdyby se každý výrobce choval stejně jako řidiči, bylo by to hodně špatné...

Ondra S.
13. července • 0:55

Beat plácá koniny! Pravidla znám a přece je občas porušuji. Beat trpí nedostatkem představivosti! On si totiž asi dokáže představit jenom nevědomé porušování předpisů, ale vědomé porušování už ne! :-D
To já si dokážu představit obojí, protože pravidla často poztrádají logiku a tam to právě porušuju a vědomě. Postih za tohle radikálně (s odhodláním teroristy) odmítám příjmout, protože tím vlastně neprovádím nic zavrženíhodného, jen porušuji konvence. Při takovém porušení jsem ale vždy 2x opatrnější a více zvažuji, abych nikoho neohrozil a nic nemohl způsobit. Udělám to, jen když jsem si jistý, že se nemůže nic stát. Dělá do tak více řidičů.

eLzyx
1. července • 13:42

tohle je pěkná blbost "Pokud máš řidičák tak MUSÍŠ pravidla silničního provozu znát. Pokud je porušuješ, znamená to že je neznáš" ... já pravidla znám, přesto je porušuju a záměrně. A důvody? Někdy je to pro zábavu (rychlost), někdy kvůli časovému presu(rychlost), někdy kvůli pohodlnosti(plná čára v přehledné zatáčce), někdy kvůli jistotě a většímu osobnímu bezpečí (předjetí nerozhodného a zmatkujícího řidiče - na plné a i klidně dvojité plné čáře) ...

Me2d
1. července • 15:40

tady si většina lidí nedokáže představit, že když jedou NEPŘEHLEDNOU zatáčkou ve který je plná, a já jedu v SUV sedím o 15cm vejš, díky kterým je pro mě zatáčka nádherně přehledná (protože vidím až za ten horizontík, vidím přes přerostlou trávu, vidím přes živý plůtek atd).
Proč bych měl, když vidím a můžu 100% bezpečně předjet, smrdět za nějakým MBčkem třeba? A 100% ten co nevidí bude troubit a klepat si na čelo, co jsem za vola, že se chci zabít.
Ale to je jeho problém.
Takže třeba plná čára slouží jako bezpečnostní prvek v první řadě pro mě jako řidiče. Ale když díky okolnostem tento prvek nepotřebuju, můžu si jet jak chci. Úplně stejně, když mi upadne náprava, protože vjedu do 30ky, která náhodou není zapomenutá, ale je tam vyfrézovaná díra, tak si za to zase můžu já.

defectus
1. července • 16:34

Mel bys nekde protlacit institut "dobrovolne znacky". Nebo rovnou udelat vsechny znacky dobrovolne, popr. je nahradit billboardama, stejne jejich kolem silnic vic jak znacek ...

mrazik
1. července • 11:28

Ono jde take o to, cim se tech 160 jede, ze. Mam auto relativne nove (rok a pul) a tam skutecne rozdil v techto rychlost je v podstate nepostrehnutelny. Samozrejme vim, ze fyziku neokecam a brzdnou drahu take neokecam, ale pokud bychom jezdili na - kdyby tam stal prevraceny kamion, kdyby mi praskla pneumatika, kdyby kdyby, kdyby byli v .....ryby, no vsak to znate.
Znemoznil jsi se v prvnim prispevku, kde se zamerujes vyhradne na rychlost a pak jen pod tihou argumentu ustupujes. Bohuzel typicke chovani cloveka s vymytym mozkem od medii.

maksik
11. července • 23:16

no mám pocit že bych tě na silnici určitě nechtěl potkat. asi si vůbec neuvědomuješ spoustu věcí kolem sebe.

baschwek
1. července • 21:08

Na dálnici je povoleno maximálně 130. Tečka, není se o čem dál bavit, už vůbec ne o staří auta a podobně. Taky občas jedu rychleji, ale takhle infantilně se vymlouvat na diskusích by mne tedy nenapadlo :-D

Ike
1. července • 14:26

To civilizacni problem - asi jako kdyz cinani nechapou, proc maj evropani tak dlouhy nosy, kdyz normalni je ho mit kratky a rozplacly. Ty zase nechapes, ze zakony je spravne dodrzovat. A jestli nemas neco s mozkem, hledej nejdriv u sebe - pokud jsi toho ve svem veku uz schopnej.

Me2d
1. července • 15:30

co to blekotáš "zákony je správné dodržovat"? To je jako typický dilema jestli čekáš ve tři v noci zapomenutý na přechodu až ti padne zelená?
Většina lidí by stále mohla mít v hlavě mozek, a ŽÁDNÝ zákon ještě nikomu nezachránil krk, ale mozek jo.Jestli chceš říkat "zákon tomu" že Franta Vidlák lepič záplat do asfaltu někde zapomene 30ku. Nebo že zhulenej šofér autíčka co maluje čáry všude namaluje plnou? Copak jsi nikdy neřídil? Za principielní nedodržování předpisů můžou ubožáci co dělají značení, který je jako z lesa a je MIMO MÍSU takovým způsobem, že to nejde ignorovat.
Takže správné je jezdit vpravo, nejezdit na červenou, dávat přednost, a v obci zpomalit. TO JE CELÝ.

Me2d - ten pravej
1. července • 17:04

...a prosím nepoužívej můj nick :-D

defectus
1. července • 16:31

Mel bys okamzite kandidovat do parlamentu! Silnicni zakon na jednu radku a je vymalovano :-)
To by nam zavideli i Indove ...

Lino
1. července • 12:51

A ktery argument konkretne myslite? Ten, ze VY jezdite pres limity? Jaky argument ospravedlnuje nedodrzovani zakonu? Prosim, pripomente mi ho, nejak jsem ho ve vasi komunikaci nezachytil. Dekuji.

mrazik
1. července • 13:47

A proc bych mel ospravedlnovat mirne prekroceni rychlosti ? Tak jedu o 30 Km/h na dalnici. Zbori se svet ? Spadne obloha ? Zhrouti se republika ? Jak jsem psal, mira ohrozeni v te chvili byla uplne stejna jako kdybych jel 130. Nikoho jsem nevyblikaval, na nikoho netroubil, kdyz jel pomaleji a predjizdel. Dokonce i na kamion jsem bliknul, ze o nem vim a muze predjizdet kolegu. Pohodova nromalni jizda. Pro blbce jsem pirat, pro normalniho ridice jen ten, co jede rychleji.

def
1. července • 14:16

Proste predpokladas, ze jsi mistr sveta v rizeni auta, ze se Tobe, ani Tvemu autu nemuze nic stat a tudiz nemusis dodrzovat predpisy. Tak kdyz jsi takovy borec, tak si zajdi na ministerstvo a nechej si vystavit vyjimku. Nebo se nechej zamestnat policii, zapni si majacek a prohanej se po silnicich jak se Ti chce. Jelikoz ale nemas ani vyjimku ani majacek, budes muset dodrzovat predpisy.
A jen pro Tvoji predstavu, rozdil brzne drahy pri 130km/h a 160km/h je cca 50 metru na suchu.

mrazik
1. července • 14:59

Ja bych byl jako dopravni policista pekna svine, ale nesel bych po rychlosti, ale po tech blbcich, kteri vyblikavaji, klickuji mezi auty, neblikaj, jezdi na carvenou atd. To jsou ty zavazne prstupky, po kterych by se melo jit. Treba nedavno nejaky pan v mercedesu spechal, ze nemohl 2 minuty cekat v kolone 10ti aut pred kruhovym objezdem a predjel 8 aut, aby pak zustal stat v protismeru, aby ho nekdo pustil.
Nikde ze sebe nedelam mistra sveta v rizeni auta, nejsem nejlepsi ridic, jezdim podle svych schopnosti a vim, ze zitra tu byt nemusim, at uz kvuli sve chybe nebo chybe nekoho jineho. I ja obcas udelam kravinu - treba pred pul rokem, neznaly ropaka s turbinou (sakra proc zabira az od dvou tisic) jsem tuknul do auta prede mnou v rychlosti asi 5 Km/h. Nic se samozrejme nestalo, velmi jsem se omlouval, az me musel pan uklidnit, ze se nic nestalo a nedelam si z toho hlavu.
Jak jsem psal uz nize, vim o rozdilu v brzdne draze a podle toho jsem take jel a prizpusobil svou jizdu - tohle dost lidi neudela a pak se divi, ze jim to nevyjde. Jsem si vedom, ze jedu rychleji a podle toho take jedu. ALE nachazim se na dalnici, kde se jede rovne, vetsinou zadne auta proti, zadne krizovatky a pri malem provozu je riziko toho, ze budu muset hodit balvan na brzdu je miziva.
Rychlost nezabiji.

Petr
1. července • 9:58

Curaky s podobnymi nazory aby clovek pohledal B-]

defectus
1. července • 10:04

A presne proto je situace na ceskych silnici takova, jaka je. Kdyz clovek rekne, ze by se meli dodrzovat a uplatnovat zakony, tak je oznacen za curaka ... No az to do Tebe nekdo napali, tak treba zacnes mluvit jinak (tedy pokud jeste potom budes moct mluvit)

Bond007
1. července • 10:08

za curaka jsi protoze nedokazes rozlisovat realitu od fikce

defectus
1. července • 10:38

Myslis, ze napriklad nedovedu rozlisit mezi mrtvym ridicem a zivym ridicem? Pripominas mi jednoho meho kolegu - kdyz jezdi s detma, tak jezdi opatrne (veze preci svoje deti), kdyz ne, tak jezdi jako blazen (deti ostatnich ho nezajimaji) ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bond007
1. července • 10:41

ne, nedokazes rozlisit mezi opravdovymi problemy a umele vytvorenymi... zaroven si libujes v omezovani lidi... a podle me je clovek s temito povahovymi rysy nevhodny k dalsi komunikaci ;)

defectus
1. července • 10:45

Omezovani? Myslis, ze vyzadovat dodrzovani zakonu a chtit, aby byly silnice bezpecnejsi je omezovani? Opravdu, kumunikace s Tebou nikam nevede :-)

apex
1. července • 12:08

Jenže zákon nikdy přesně nevystihne všechny možné situace a když je snad 60% vybranejch pokut za mírné překročení rychlosti (a zbytek asi za špatný parkování a prošlý lékarničky), nejde o bezpečnost na silnicích, ale o buzeraci!

Bond007
1. července • 10:51

je videt ze vubec nechapes o cem mluvim

Bond007
1. července • 9:38

boze ty jsi kokot

Karel K.
1. července • 9:59

Spíš bych řekl hlupák. Může naslouchat těm, kteří pobrali více rozumu, nebo veřejně vystavovat svou hloupost. V prním případě by ale už nebyl hlupákem, tahle možnost hlupáka nenapadne ;-)

defectus
1. července • 9:49

Mas strach, ze by sis nezajezdil :-)

Bond007
1. července • 9:53

myslím že represivních prvků máme na silnicích už teď dost a pořád jezdím a bodové konto je čisté.... spis mám strach celkove z lidi s podobnym myslenim jako ty... ;-)

defectus
1. července • 10:00

Muzu Te ujistit, ze represivnich prvku moc nemame. A take vymahatelnost prava je mala. Zkus si projet celou D1 rekneme 200km/h. Projedes a sance, ze Te nekdo chyti je mala. Zkusis tohle udelat v Anglii a uz si nezajezdis - radary na kazdem rohu. A take az na vyjimky tam lidi neprekracuji povolenou rychlost.
Dokavad budou mit lidi pocit, ze muzou porusit zakon, tak ho porusovat budou. Proto jim to chce dat jasne najevo, ze jim to neprojde ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bond007
1. července • 10:05

to jsou ciste a jen kecy... mam najeto dost v nemecku, rakousku, svycarsku, francii atd... vsude jezdim stejne...a jakykoli zasadni postih porad nikde... ono pokud bys nebyl tak omezeny, jak podle svych nazoru jsi, pochopil bys, ze zlo na silnicich neni v prekracovani rychlosti...ale vzajemne intoleranci, naschvalum a neschopnosti ridicu, pripadne nepozornosti ;)

defectus
1. července • 10:35

Ano, i to by se melo trestat. A melo by se na to dbat pri zkousce na ridicak. Krome toho ridic chyceny pri nebezpecnem rizeni by mel jit povinne na prezkouseni.
Chapu, ze s temito nazory tu musim vypadat jako blazen - jenze me nejde o to, aby ridici byli perzekuovani, mne jde jen o to, aby silnice byly bezpecnejsi. Jak rikam, az se Tobe, nebo Tvym blizkym neco prihodi, zmenis nazor. Ale to uz bude pozde ...

bingo
1. července • 11:21

Jenze spouste lidi jde zase o to, aby jejich deti byly bezpecnejsi, aby mesta byla bezpecnejsi, aby vsechno bylo bezpecnesi. Kazda tahle partikularni snaha zmasirovana medii povede k socialni kontrole vsech a vseho. Misto toho, aby se postihovalo opravdu nebezpecne individualni chovani, tak udelame nove zakony, urady, univerzalni kontrolni mechanismy, regulaci, cenzuru. Vsichni budou potencialni zlocinci. Vazne jsou vsichni potencionalni zlocinci, ze musime pristupovat k necemu podobnemu?

Tulen
7. července • 19:17

Ano, s timhle maximalne souhlasim. Protoze nejsme schopni identifikovat a postihovat nebezpecne jednani jednotlivcu, snazime se omezit celou populaci na rychlosti, na vyssich poplatcich za cokoliv. Nedavno se mi libil zakon o nutnosti mit psa na voditku, pak to bude s nahubkem, vytrhat vsem psum zuby, ztizit nakup zbrani... normalni clovek aby se z toho vseho posral. A ten kdo na to sral uz driv si z toho stejne nic nedela, protoze zase nebude postizenej - novy zakon se zahoji na te normalni vetsine. Mam ted nahradni vuz - Astra 1.4 a fascinuje mne, kolik ridicu, kdyz predjizdim nejrychleji, jak to to auto dovede, me ze zadu postrkuje tak, ze nevidim ani jejich svelomety. Zajimalo by me, kolikrat v Cechach byli ridici stihani za nebezpecnou jizdu, ne za rychlou.

soudruh tovarnik
8. srpna • 12:05

Clovek, kterej se s plechovkou 1.4 odvazi do levyho pruhu, by mel pouzit zpetneho zrcatka a uvedomit si, ze nez zrychli na rychlost potrebnou k predjeti v konecnem case, seradi se za nim kolona aut, ktera se normalne na ceske dalnici pohybuje cca 160km/h. Pokud je prvni v te kolone magor, kterej ma o fyzice podobne predstavy jako dotycny, nelze se divit tomu, k cemu dochazi.

Bond007
1. července • 10:50

Omyl... znám ve svém okolí spoustu případů kdy se někomu něco stalo... nikdy nebyl na vině rychlost, ale alkohol za volantem, nedání přednosti kvůli nepozornosti, technická závada na autě v protisměru kdy dva známí uhořeli atd.... a vzhledme k tomu ze se na silnici pohybuji kazdy den, tak sem dospel k nazoru ze problem je opravdu treba hledat jinde nez v rychlosti a resit jinak nez nesmyslnym rozmistovanim kamer, laseru, litanim demonstrativne s helikopterou nad D1 atd ;)

defectus
1. července • 10:58

Jasne, ne vsechno lze takhle vyresit. Samozrejme je potreba nejak zmenit vseobecni vnimani rizeni. Nevim jak, ale nejak vtlouct lidem do hlavy, ze kdo ridi spatne, kdo nedodrzeuje predpisy a tak neni kabrnak, ale odpadlik. Jenze v soucasne dobe je to tak, ze se lidi muzou pretrhnout historkama, jak jeli z Prahy do Brna za hodinu, kolik pritom predjeli BMW atd. a ostatni jim za to tleskaji ...

Bond007
1. července • 11:22

ale ty prave hledas problem tam kde neni..dalnice jsou nejbezpecnejsi komunikace a je prakticky sumak (pokud na to mas) jestli jedes 130 nebo 200... v nemecku je taky na dalnicich pouze doporucena rychlost a nedochazi tam k enjakym zasadnim tragediim... samozrejme ze nejake nehody se obcas stanou, ale pri soucasnym provozu je nemozny aby se jezdilo 100% bezpecne.... vzdyt nam kazdy rok umira vic lidi pri sebevrazdach nez na silnicich... nebylo by lepsi zabyvat se spatnym psychickym stavem lidi, nez nejakou nafouknutou bublinou jmenem prekracovani povolene rychlsoti...

Rebikvpanice
1. července • 18:16

Bonde, fakt trochu přemýšlej:) Je ze sebevražd i tolik těžce zraněných? A co to že při dodržování rychlostí klesá počet vážných nehod (viz. prokazatelná statistika při instalaci úsekového měření).Neurážej druhé když sám nevíš! To je vše:)

mrazik
1. července • 11:30

Bonde ze sebevraha prachy nedostanes, ale z takoveho pirata co to kali 56 v obci mas hned 1000 Kc cisteho. No nekup pak ten radar.

Radek Ondrášík
1. července • 10:05

Žijeme ve stejné Anglii? Radary tam jsou, zdaleka ne na každém rohu, spíše ojedinělě a to hlavně v aglomeracích. Jezdí se tam výrazně nad limity, pravidla se dodržují jen mírně. Resp. jsou to jakési mantinely, kolem kterých se jezdí. Sankce za případné přestupky jsou vcelku mírné a řeči o tom, kam až mohou tyto sankce dojít jsou více méně kecy CZ médií. Běžné pokuty jsou v oblasti pár liber v drtivé většině jsou nižší, než u nás. Aby v UK někdo dostal pořádný flastr, musel by už udělat jooo hrubý přestupek. Za 200 po dálnici by dostal tak 50-100 liber a jel by klidně dál. Ovšem to by ho museli chytit, resp. musel by někoho ohrožovat. Svévolné měření se snahou všechny načapat se tam téměř nevyskytuje. Policie řeší pouze faktické ohrožení bezpečnosti, ne samotné porušení předpisů.

defectus
1. července • 10:31

Asi ne, muj kolega prehlidl tricitku (jel 40) a hned dostal pokutu 60 liber a tri body. Coz mu zvedlo pojisteni, jelikoz mel zaznam v ridicaku.
Vyrazne nad limity? Kde proboha, rad bych se tomu mistu vyhnul. Nejrychleji jedouci auto jsem videl minuly tyden a bylo to auto s ceskou SPZ - hned v zavesu za nim policajti. Na dalnici jede 90% lidi pod 70 a ti co jedou vic, nejezdi nad 80 (az na par letcu).
Co se kamer tyce, jen abych se dostal na M25 musim projet kolem 5 kamer. Rekl bych, ze na kazdych 200 mil predjedu jednu highway patrol.
Jinak abych Te uvedl do obrazu, podivej se sem na tabulku postihu ...
http://www.ukmotorists.com/speeding%20fines.asp

Bond007
1. července • 10:35

pekna tabulka, zas je videt ze postihy jsou mirnejsi nez u nas... mas tam enco dalsiho?;-)

defectus
1. července • 10:48

Co jineho - ty jsi tvrdil uplnou hloupost (ze jet dveste po silnici je za par liber), dokazal jsem Ti, ze to tak neni a chces nejaky dalsi dukazy?
Proste jsi si vymyslel a ted to chces zaonacit - jak se zda, lidi pro porusovani zakonu udelaji cokoliv ... Mozna bude nejlepsi, kdyz se na silnicich vsichni pozabijeji a bude klid. Jen me musi dat vedet kdy, abych zustal doma :-)

PetrQ
1. července • 14:56

Pokud chceš vést rozumnou diskusi s takovými šašky jako Bond a Ondrášík tak boj s větrnými mlýni pokládám za smyslupnější činnost s větší šancí na úspěch. 3-[
Hééén, hééén voe hlavně bejt za každou cenu nejrychlejší.

Bond007
1. července • 16:58

B-] presne, lepsi byt mrtvej nez druhej :-D

Bond007
1. července • 10:52

Kde jsem to tvrdil? :-D nejak se v tom zacinas ztracet

defectus
1. července • 11:01

Cituji:"Za 200 po dálnici by dostal tak 50-100 liber a jel by klidně dál." - skutecnost je takova, ze bys dostal vetsi pokutu a zakaz rizeni na rok + riskujes trestni stihani ...

Petr Hlobil (hlobilp)
1. července • 11:28

jestli jsi si nevsiml, tak o rychlosti na dalnici a pokutach pise jeden a odpovida Ti jiny..... malicko se uklidni a jezdi si po dalnici svych 70

jonas
28. června • 2:41

vy se fakt definujete a identifikujete se svym mobilem a károu? To je vzorný ;-)

mrazik
1. července • 11:23

To psal Ondrasik a ne Bond. Mas v tom fakt bordel.
Jinak v anglii to zalezi na posouzeni daneho inspektora nebo komise. Muzes dostat flastr nebo naopak jen malou pokutu a poslou te domu bez ztraty bodu. V nekterych mestech si hrajou na divoky zapad, jinde to tolik neprozivaji.
Mimochodem v Anglii se mezi vesnicema nejezdi rozhodne podle pravidel. Kazdy jede podle sveho, vecer vsichn na dalkove svetla, atd.

Bond007
1. července • 11:22

nez citujes, precti si taky autora prispevku :-P

Marty
1. července • 9:06

Media nam promyslene lzou. Ale hledat za tim jen okurkovou sezonu a nudici se redaktory by znamenalo nevidet si dale od nosu. Media uz nekolik let usilovne vytvareji pudu pro stale nove zakazy a buzerace, pro stale silnejsi utahovani sroubu a promyslenou likvidaci dalsich a dalsich obcanskych svobod. Poslednich par mesicu je treba IN pedofilie. Poslouchejte a ctete chvili zpravy v nasich mediich a dojdete k zaveru ze desitky tisic deti jsou ohrozeny pedofily, ze na internetu snad neni nic krome pedofilniho porna a ze uchylak ceka na kazdem rohu. A pak nam media s radosti sdeli, ze se blizi zachrana a Vodafone uz cenzuruje stranky aby zabranil ohorozeni nasich deti. A pak uz jen vyzvy, aby se pro vetsi bezpecnost pridali i dalsi operatori a za chvili budou mit svobodnejsi internet i v Cine. Ze databazi tech stranek dodava jakasi obskurni firma z Izraele, ze nikdo vlastne nevi jake stranky se cenzuruji a ze z vodafonu nejde otevrit treba polovina protiradarovych stranek ? No kdyz to zachrani jediny zivot... 3-[ 3-[ 3-[ A co prijde pak? Treba level 2 na zpusob Britanie, kde musi mit rodic ktery veze nekam na vylet nebo na soutez treba sousedovy deti specialni certifikat specialniho uradu ze neni pedofil ??Souhlasim s nazorem autora clanku, ze to co momentalne predvadeji media kolem smrti na silnicich a piratu je priprava na dalsi level zakona 411 a na dalsi buzeraci, nove radary, auta pro policii a na dalsi zvysovani efektivity vyberu stinovych dani do statniho a obecnich rozpoctu...

daniel
1. července • 9:05

Proč mám pane Janda pocit, že zrovna vy nejste ten, kdo by jezdil na silnicích podle zákonů...

Q
1. července • 15:21

rekl bych ze jizda na silnici by se mela ridit dvema vecma - zdravym rozumem a fyzikalnimi zakony.
Ono je sice hezke rikat si jel sem podle zakona, pekne pomalu 50 mimo obec, pekne u stredu silnice aby me nahodou nejaky ten pirat nepredjel, ale prece jen, kdyz mi tam vjela ta tatrovka z vedlejsi, mel sem spis brzdit nez spolehat na to ze me chrani sbirka zakonu.. ted kdyz lezim na kasi pod predni napravou, ted je mi to k prdu.

lunochod
1. července • 9:11

Taky mám pocit, že jezdí spíš podle zdravého rozumu, než podle zákonů! Ale to v naší socialistické vlasti trpět nebudeme! Škoda, že už není lynch ... jen ten novinářský!

Martin Raiser
1. července • 8:44

Jste asi první, který vzal v potaz intenzitu dopravy. Pokud intenzita dopravy stoupá procento pravděpodobnosti nehody je stejné (procento nehodovosti), tedy nehorší se, musí počet nehod proporcionálně růst úměrně růstu intenzity dopravy !!!!!!!!!!!!!!!!! Pokud roste, ale roste méně, ne dokonce neroste vůbec, tak se situace zlepšuje.
My bleskově doháníme západ co do počtu automobilů - za poslední dva roky je vidět jak ve velkých městech má střední třída doma dvě auta a ti co je předtím neměli vůbec, mají aspoň jedno. To musí být někde vidět !!!
Ovšem na rozdíl od "západu" máme mizerné silnice, chybí obchvaty, tranzit jde stále Prahou. No to musí být také někde vidět.
Ale Langr/Šimonovský řešení je radary, pokuty, body, měření soukromými firmami. Pokuty vyšší než v Německu při nižších příjmech a hned od 3 km, jel 54, pirát jeden (je stejné jako když jel 69).

Auto1
1. července • 8:38

Souhlasím s autorem,jednoduše,kdo trochu víc jezdí,tak ví,že situace není dvakrát radostná,ale katastrofa to taky není.
Přesto i na lidi,kteří tohle vědí,média působí tak,že podvědomě Vás přesvědčí o tom,co není pravda.
V zimě stačí poslouchat týden rádio impuls,k tomu pár "kovbojek" z TV a máte pocit,že celá republika byla zavalena desetimetrovou vrstvou sněhu,a je ideální sedět doma a nevystrkovat nos. Totéž v létě,máte pocit,že jsou všude kolony a zácpy,objížďky a uzavírky,u moře lidé umírají na infarkty,je tam 50stupňů a žraloci,budete platit tak vysoké poplatky za mýtné,že se budete divit,navíc tam nesmíte jet rychle,nebo Vás na dva měsíce zavřou a běda tomu,kdo si vezme řízek ssebou,toho na místě zastřelí... :-))Ne,prostě média musí být atraktivní za každou cenu,a chce to nadhled,protože v zimě je zima v létě je horko,nic víc v tom nehledejte,ale tohle by nikdo nečetl,takže se musí publikovat konec světa,a rázem je co číst..

Jaroslav Bárta
1. července • 8:27

Prostě s námi manipulují, nejen v řešení dopravy. Schéma je velmi jednoduché.
1. vytvořit obraz nepřítele a nebezpečí, které nám hrozí (nehody, rychlost, piráti) - pro citlivky
2. doložit "skutečnost" zmatenými statistikami - pro ty, kteří snad hned na všechno neskočí
3. nabídnout řešení k záchraně "lidstava"
4. zmanipulovat politickou moc a úřady - musí přece NĚCO udělat...
.... a tak se narodí další předpis, zákon, úředník.
JB

jj
1. července • 9:47

VRTĚTI PSEM!!!! :-D:-D:-D

lunochod
1. července • 8:09

Po kliknutí na link:
SQL/DB Error -- [
Error establishing a database connection!
Are you sure you have the correct user/password?
Are you sure that you have typed the correct hostname?
Are you sure that the database server is running?
Have you run the Pligg Installer?
]

worse
1. července • 7:42

Divim se, ze pana Jandu nenapadlo dat do souvislosti tyto lzi v mediich s nedavnym schvalenim v parlamentu odebrani pravomoci merit rychlost rychlost obecni a mestskou policii. Parlament tim slapl do vosiho hnizda, protoze mereni rychlosti je velky kseft o ktery nikdo nechce prijit. Navic jsou v nem primo zainteresovani starostove, senatori, poslanci, policajti, byvali policajti apod., zkratka lidi, kteri maji vliv a moznost ovlivnit co se bude psat. Proto ted, kdyz ma parlament prazdniny, bude techto medialnich masazi cim dal vic s cilem presvedcit nas, ze je treba mit radaru jeste vice.
Prekne to rozebira napr. tento clanek: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008062801

John
1. července • 8:34

Je znamo jakym lidem patri firma treba czechradar.cz, byvali estebaci, soucasni komunisti, zmrdi vseho druhu s dlouhymi prsty do novin a dalsich medii, je jasne ze podobne sracky budou muset cist "ctenari" iDnes a "divaci" TV hovna dlouho, nez se podari privest na "spravnou cestu" poslance a senatory... ovsem mohou si za to sami "ctenari" a "divaci" co na podobne kraviny kazdy vecer koukaji a rano si je kupuji, to je vec kterou nepochopim, uvedomte si co asi v takovym hloupych novinach pisou o vecech o kterych netusite a nemate podklady pro vlastni uvahu... kratka pouze propaganda, lzi, dezinformace, ohybani pravdy, tak jak se hodi tomu kdo za ni zaplati ci jinak novinare resp.majitele media prinuti. V dobe internetu existuji lepsi zdroje, kde si lze udeat vlastni nazor na zaklade faktu a ne propagandy.

Pavel
1. července • 22:51

A stejná komunistická banda jsou tzv. dopravní experti. Když slyším v bedně názory třeba Humla musím ten krám vypnout.

Skyline
1. července • 7:41

Je to prece jednoduche - v parlamentu prosel zakaz okradani obcanu mestskymi poskoky i soukromymi zlodeji. Co je tedy spravny postup? No prece uplacet. Spravne sestrihane reportaze, jako ty blitky na i lziDnes jsou prece primitivne pruhledne a hloupe, coz je ovsem presne ta mira sofistikovanosti, jakou vetsina tupeho stada potrebuje. Tataz vetsina hlupcu pak bude rvat po vetsi buzeraci a nadsene hykat, kdyz ji Nova predstavi v hlavnich zpravach nenavideneho pirata s lepsim autem, ktery prijde o ridicak za nejake nepodstatne prekroceni rychlosti (napr. ze jel 127 na okresce). Vzdyt takovych hlupcu je i tady na AR vic, nez dost, tito budou vyjecovat moralisticke blaboly a pochopitelne nikde se neobjevi, ze tou okreskou byl konec dalnice na Mikulov a merilo se u cedule "konec dalnice", pricemz jeste aspon temer kilometr je to normalni ctyrproudovka a tedy nejaka vyssi rychlost je tam asi tak nebezpecna, jako na celem useku z Brna. Musime jim priznat, ze na to jdou dobre. Jsem zvedav, o cem bude clanek za pul roku a mam obavy, ze o navraceni a posileni pravomoci zlodeju, "verejnost" to prece bude chtit.

lunochod
1. července • 8:12

Máš pravdu. Dobře o tom píše www.dfens-cz.com, ten kolem huby med nemaže. Za plátky typu MF DNES jsem už léta nedal ani korunu a nikdy ani nedám! Goebbelsovskou propagandu si platit nemusím!

Haha
1. července • 16:12

Ale Dfensova propaganda nikomu nevadí.
Lol, že vůbec mlže někdo takovou prašivinu vypustit z huby. Že Tě hanba nefackuje, utíkej zpátky na základku a nauč se něco o Goebbelsovi a druhé světové válce než budeš papouškovat cos slyšel někde v hospodě a srovnávat všecko s něčím, o čem očividně nemáš ani páru.

Škarohlíd Realista
1. července • 16:45

Dfensovská propaganda? Hm, teda chodím na tyhle stránky nějaký ten pátek a ani ve snu by mne nenapadlo hledat tady propagandu. Ale je fakt, že hňup zmasírovaný pravidelnou dávkou katastroficky-manipulačních reporáží TV H@vn@ se po náhodném zabřednutí na výše zmíněný web může cítit tak nějak nejistě. Ona ztráta iluzí je často bolestivá.
Jinak pseudobezpečnostní rozbor mediálně rozpitvávaných hrůz typu" arogantní pirát jedoucí po D1
rychlostí 180kmph ohrožoval svou jízdou..." zde ani jinde komentovat nehodlám. Tyhle zprávy jsou v 90% případů tendenční a úslužné právě takovým demagogiím, jaké předvádí Media pro podporu výděrčích skryté daně jako spol. Czech radar, potenciálně Capsch...

Pětiprdelní opice
1. července • 16:38

Nemůžu si pomoct, ale na D-F se objevují obvykle články, které jsou doprovázeny statistikami, odkazy na zdroje a ne sugestivními hysterickými výkřiky "piráti silnic", "vrazi motorkáři" atp. (samozřejmě ne všechny - je to otevřený server). A ke Göbbelsovské propagandě dnešní manipulace nemá moc daleko.Ovšem pan HAHA nám předvedl kromě urážení diskutujícího mnoho smysluplných a přesvědčivých argumentů!Takže promiň pane Haha - di do p*dele!

iuhiuihi
1. července • 5:22

Me by spis zajimala uvaha na tema jaky vliv ma statistiku ma jina metodika vypoctu ... tusim ze mezi mrtve se nyni zapocitavaji jen ti co zemrou do 24 hodin od nehody, nevim jakym zpusobem se vypocitava hmotna skoda .. jestli na zaklade udaju pojistoven tak ok, jestli ale na zaklade odhadu flojdu zavolanych k nehodam, tak je to taky ted hodne jiny, kdyz se zvysil limit a bodovy system nas tlaci spis k tomu ze se chceme radsi dohodnout

Radek Ondrášík
1. července • 7:16

Mrtvi do 24 hodin se počítají již dva roky, takže meziroční srovnání je na místě. Navíc počet usmrcených pod 24 hodinách je minimální a celkovou bilanci ve srovnání s lety předešlými by nijak výrazně neovlivnili. Hmotná škoda je také od roku 2006 stejná.

Honza
8. července • 8:42

Pane Ondrášík, chybička se vloudí, že... V článku se operuje statistikou už od roku 1990. To, že mrtví po 24 hodinách by statistiku nijak výrazně neovlivnili, je demagogie ve chvíli, kdy jde " o každý hlas", pardon, o každou mrtvolu... A uvádět pojem hmotná škoda ve chvíli, kdy jsou srovnávány počty mrtvých:-/

THUD
1. července • 7:42

Cituji:"počet usmrcených pod 24 hodinách ". Pokud to chápu dobře, místo "pod" má být asi "po"? Ale jinak souhlasím. Strašák pirátů silnic se velice hodí pro různé Langroviny typu nového policejního zákona, nákupu techniky, větší buzerace a špehování. Takže média možná dostala stranický úkol a teď se snaží. Jo a jsem pravičák jako poleno, takže to není láteření na ODS, bohužel Langer je horší než ofocír KGB :-(.

Midas
1. července • 3:41

Že se z médií zrovna pravdu nedozvídáme, to je mi jasné. Ale že se mediální obraz může stát opakem reality, to mě trochu zaskočilo. Nicméně na to nechť si každý udělá názor sám.Zaujala mě dvě čísla.Čtrvtina mrtvých jsou chodci, to je pro mě šok. To je masakr. Ale chodec se nedá změři, tak asi není in o tom mluvit.Devět mrtvých na všech dálnicích skoro za půl roku, ani ne dva za měsíc. Na tom je vidět, jak moc velký mají kvalitní silnice vliv na nehodovost. Doprava na polovině českých dálnic je enormní, přesto to není pro následky nehod problém. Je skutečně na místě na nich někoho stíhat kvůli rychlosti? Vsadil bych se, že většina z toho mála smrtelných nehod měla docela jinou příčinu.Dostavme dálnice, naučme lidi chodit po přechodech a máme tu skoro ráj na zemi... Jak snadné. Ale lepší bude koupit radary a rychlejší policejní auta.

pete
3. července • 11:25

"Naucte lidi chodit po prechodech" ? to jako vazne?
S hrdosti muzu prohlasit, ze jsem snad jedinej clovek v Praze, kterej bez problemu pusti prejit chodce na prechodu i kdyz nevstoupi jeste do vozovky... Takze spis naucte ridice ohleduplnosti i vuci chodcum a bude to ok

mblack
1. července • 6:48

Ano, souhlasím. Konečně se našel novinář, který, ne možná první, ale jasně, že stav na našich cestách je šílený, ale z 50 % minimálně za to může "stav a povaha vozovky" a ne piráti silnic ženoucí se 200 km/h (už jste viděli někoho jet 200 km/h po D1? - to by byla sebevražda, protože motat se 200 km/h mezi kamiony a po naprosto dezolátním povrchu dálnice je šílenost). Ale co, nakoupíme radary, motorky (za 41 milionů - jsem zvědav kdo na nich bude jezdit), sportovní auta, všechno to dáme policii ČR (nedej bože MP), postavíme se na rovný, široký úsek silnice 1. třídy někde v poli, kde nedávno strhli starý provrh a udělali nový asfalt a tam všem těm kreténům, kteří ohrožují naše děti jdoucí ze školy a pobíhaící po sídlišti, zatneme tipec. Prostě máme v republice zmrdy a hovada. Omlouvám se.

razor
8. července • 10:22

Ano, stav vozovky je jedna z pricin velkeho poctu nehod. Ale! Ridic je povinen prizpusobit svou jizdu podminkam, ktere v danou chvili panuji, tj. i prihlednout ke stavu vozovky.

Lino
1. července • 12:30

Chovani na silnici odpovida chovani cele spolecnosti. Moralka je v nasi zemi nezname slovo. Za komancu se vsichni chlubili, co vsechno nakradli, dnes se chlubime, o kolik km/h jsme dokazali prekrocit zakon a kolik osob blizkych jsme dokazali pouzit. Skvele, skutecne frajerinka, gratuluji, na to je opravdu potreba cloveka vysokych kvalit, nezbyva nez zavidet... ach jo, za dvacet let jsme se neposunuli ani o kousek k civilizaci :-(

ITTI
1. července • 17:54

JJ,přesně tak. A hlavně úspěšní managéři cizinci,kteří 2 tis km jedou autem tam, namísto aby sedli do svého vrtulníku...Já se jako posera přiznám, dost věcí stále častěji řeším díky IT technologiím a nemusím jet vůbce nikam. Znám úspěšného, který ročně jezdí 130 tkm, 30-40 letů dopr. letadly,letos 3 pobyty v ČLR vždy kolem 10 dnů, takže jeho auto mu hlídala v Bulharsku mafie(platí jí) a marně si lámu hlavu, kdy vůbec pracuje,protože s ohledem na profesi...trošku v tom mám nejasno.Nechápu, když někdo jako majitel firmy otočí 2 krát za týden Praha-bulh.pobřeží, kdy reálně řídí firmu. V 200 km/h Rumunskem s mobilem u ucha asi sotva...Pak je to jízda pro jízdu,nic víc.

mrazik
1. července • 13:41

Ja porad nechapu, proc jsou vsichni, kdo jedou mirne nad limit, hazeni do stejneho pytle. V tv jsou pak tito lide panem chytrym psychologem oznaceni jako chore osobnosti bez pudu sebezachovy :-D . Jezdim nad limit, kdyz to situace dovoli, jsem maximalne ohleduplny ostatnim ridicum, moje jizda rozhodne neni agresivni, snazim se byt citelny pro ostati ridice. Ale treba fakt nejsem normalni.

Mishak
4. července • 14:43

Uhodil jste hlavík na hřebíčku a já vám odpovím! Protože hodnocení typu "když to situace dovolí", "jsem maximálně ohleduplný", "moje jízda rozhodně není agresivní" apod. jsou čistě vaše subjektivní. Kdo posudí, zda je to skutečně pravda? Co připadá vám "maximálně ohleduplné" může u většiny vzbuzovat dojem zcela odlišný. To je jako by jste se ve škole sám známkoval. Existují nějaká pravidla. Kdyz je prekračujete, jste právem trestán (případně nazýván chorou osobností)... takže skutečně asi sedí vaše poslední věta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra S.
13. července • 0:06

K Mishakovi lze jen poznamenat, že ona skutečně existují nějaká pravidla zdravého rozumu, jak jezdit přiměřeně, abych neohrožoval, neomezoval, neriskoval. Tahle stará pravidla zdravého rozumu ale rozhodně (až příliš často) nejsou to, co po nás zrovna vyžaduje současný silniční zákon. Nedodržování hloupého a neadekvátního předpisu (v rámci rozumných mezí) v danném místě a čase je bezpečnější a je pro bezpečnost přínosnější, než jeho doslovné dodržování vždy a všude bez ohledu na okolnosti. Pro natvrdlejší by se to ale muselo vysvětlit na konkrétních případech z praxe.
U současného silničního zákona jde jen o ponížení jednotlivce před debilními nařízeními vymáhanými neadekvýtní represí. Jde tu o ponížení a porobu před debilním zákonem a snahu o absolutní poslušnost občanů (oveček). Pokud se někdo vzepře, bude dodatečně daněn. Je to jen stupidní demonstrace moci úřednické mašinerie nad ztraceným a bezmocným jednotlivcem za účelem poslušnosti. Tento zákon nemůže přinést nic užitečného, jenom podpoří despekt k legislativě a znásobí korubci mezi úředníky, kteří se celí třepou na novodobé odpůstky (řešení přestupků za úplatu bez trestných bodů).

Luděk
1. července • 13:33

Naprostý souhlas, ke většině příspěvků se nemá smysl ani vyjadřovat jejich obsah mluví za vše.

LOL
1. července • 7:20

220km/h, ale nejsem na to hrdý.

Martin
1. července • 8:14

presne tak, je nutne rozlisovat podmienky. Siel som do Hannoveru o 3. rano po D1 od 220-250 podla tvaru zataciek a predbehol som mozno 5 vozidiel az po Prahu, proste tam nikoho nebolo. Nechcem sa bavit o tom, ake som zviera a pirat a uz vobec nie chvalit sa ale zalezi hlavne od CASU kedy sa to robi a v neposlednom rade aj vozidle na akom. Je pravda,ze s autami typu Fiesta by som 200km/h nepovazoval za bezpecne (okrem ST) ale su tu aj ine auta na ktorych to nie je ziadna samovrazda a "radeni".

ITTI
1. července • 17:39

Tak v 250 sestřelit na D1 pěkně urostlého jelena a byl by dobrý gulášek...mňam....Já na SK i jinde takhle rozhodně nejezdím, ale to je dáno asi tím,že u vás je dálnice ještě tragičtější než zde,nebo mám horší auto,nebo jsem posera,nebo holt necítím potřebu jezdit nějak moc nad 150.Pokud se musí nad 1000 a víc km rychle, dá se letadlem. To dělají v civilizaci.
Třeba budu mít kliku a nikoho z naší rodiny nesejmeš,pak bys měl totiž dost smůlu,dá se zařídit,aby někdo už nikdy nikomu nic...v pohodě. Jsou lidé, co se tím živí,možná by ses divil, jsou a jsou k nepolapení.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MAR
2. července • 19:29

Rozkaz, Done Číčo.

mblack
1. července • 8:33

Nejsme ve sporu, těch 200 km/h jsem měl na mysli v pátek odpoldne resp. pondělí ráno. Netvrdím, že ten kdo jede 200 km/h je šílenec, naopak, kdo zkoušel jet po dálnici 130 km/h tak za
a) při této rychlosti si připadal jako blbec, protože 75 % aut jej předjelo (včetně nákladních
b) brzy usnul, protože tot je ideální rychlost jak řidiče ukolébat, což při 200 km/h opravdu nehrozí a kdo na to má auto, vůbec se nedivim, že po dálnici takto uhání, protože kdo ví, kde bude stát 3 hodiny v nějaké koloně, protože silničáři zrovna frázují dva pruhy najednou (ve dne samozřejmě a jsou navíc na svačině).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
John S
7. července • 9:29

He, po Hradecký dálnicic v pátek odpoledne a při konstatní rychlosti 130-140km/h jsem byl já ten téměř nejrychlejší... :-D Z Prahy do HK mě předjelo 6 aut. Zbytek sem předjížděl já... :-D

Klára
6. července • 7:19

Jela jsem po dálnici s Humpolce do Brna Astrou z roku 1995 rychlost 130 až 150 ale usnout se mi skutečně nepodařilo. Volala jsem manželovi, že zpátky radši pojedu jinudy, protože jsem měla co dělat abych udržela volant a neohluchla(bylo horko a měla jsem otevřené okno), tak mi povídá "jo tam je vlastně ta panelka". Tak možná při té dvoustovce hrby, díry a podobné přelétnete a ani o nich nevíte

Jan P.
4. července • 14:13

Nevím, mě osobně 130 na dálnici připadá docela rozumných. Co jsem měl tu "čest" vyzkoušet české dálnice, tak kvalitou povrchu a mnohdy ani přehledností úseků - ve smyslu že jedete za horizont a podobně mi nepřipadá rozumné se tam vrhat 200.
Přeci jen, je tu problém s kolonami, předjíždějícími auty co předjíždí kamion a sami jedou 110, prostě situace, kdy pak musíte hodně rychle a razantně brzdit a tam se může vysoká rychlost vymstít.
Na rovných kvalitních, nových úsecích, proč ne, dát tam značku co zvýší povolenou rychlost, ale globálně, při "kultuře", která vládne na našich silnicích.......
Kdyby se na dálnicích jezdilo raději plynulých 130 - z Prahy do Brna by se to za dvě hodinky stihlo (nevím přesně kolik to je km).
Proč nejezdí policajti 130km/h v civilních autech Praha - Brno, stále do zblbnutí, nechytají předjíždějící se kamiony, tam kde k tomu není místo, nekasírují všechny ty, co je předjedou víc než řekněme 150km/h? 10 aut v každém směru a bylo by.
A v zimě to samý, sypače, za ně policajty, pěkně kolonku co jede 80-100 a určitě by ubylo pár zácp z bouraček v době, kdy je dálnice pod 10cm sněhu ale některým řidičům to nedochází.No to je jedno, stejně se nic nezmění.
P.S.: Sám jezdím po dálnici 110-120 Astrou caravan z roku 1995 a nemám s tím problém (ano, předjíždí mě, proč ne, já jim rád uhnu, když jim to pomůže), po okreskách 90-100. Stejně se všichni sejdeme v koloně po skončení dálnice, jenže oni pojedou za tou pomalou Aviíí první a já poslední :-).
Ale je fakt, že jezdím málo.Hodně bezpečných kilometrů.
JP

beat
1. července • 11:43

Co je tohle zase za kecy??? Když jedu 130, tak předjíždím 75procent aut já. A nikdy mě při tí rychlosti nepředjelo žádné nákladní auto.
130 že je ideální rychlost na usnutí? Pokud nezvládáš maximální rychlost na dálnicích, tak raděi nejezdi.

Marty
1. července • 17:22

Možná mám kliku a ucho se ještě nutrhlo, ale:
1) Jezdím "hodně" a už asi 25 let - a bez jediné zaviněné nehody... možná to svědčí o určité vyježděnosti...
2) Ano - jezdím svižně, na dálnici považuji za rozumnou rychlost min. 150-160 km/h (tachometrových!), ale!!!
3) ... v dobrém moderním autě s konstrukční rychlostí cca 200 km/h
4)...PŘEDVÍDAT, nechovat se jako prase, nevynucovat si přednost, když někoho dojedu maximálně ho lehce (!) probliknu, abych jej upozornil, že někdo může jet dokonce rychleji...
5) ...sám bez problémů uhýbám rychlejším...
... Takže je to jenom o ROZUMNÉM chování...
A ano. taky mám problém se 130 km/h na dálnici. Ano, opravdu se přistihuju, že jsem mnohem roztěkanější, nepozorný atd, protože se prostě nebetyčně nudím, zatím,co při 160 km/h si ani na vteřinku nedovolím spustit oči (a mozek!) ze silnice před sebou, jedu si a -dokolnce - mě to ještě občas i "baví"...
A jak sjte na tom vy???

Nic.Nebude
6. července • 17:16

Diky Marty za skvely popis jak by se melo jezdit (jak by se melo snazit jezdit). Dneska "piloti" umi kroutit volantem, ale ne ridit. Predvidatelnost je u vetsiny lidi nulova a celkove vetsina lidi ridi stylem "JA to projedu tak jak se mi chce a jestli ostatni budou muset zbrzdit z 150 na 110 za 3sec (nebo uplne zabrzdit na cervene, protoze JA jedu padesat a projedu oranzovou jak mam) ME proste nezajima. JA jedu jak potrebuju."
Proste: kez by lidi vice mysleli i na ostatni a na to jak by asi nadavali oni kdyby jim to same udelal **** kterej ridi jako oni.

ITTI
1. července • 17:44

Nám na autách doma s lineárně roustoucí rychlostí se prograsívně zkracuje brzdná dráha a zkracují reakční doby pod hodoty Alonasa:-D Jinak jsme nebourali 30 let a 31. jo, dokonce zaviněně, nárazová rychlost byla asi 10-15 km/h, ale asi je to dáno značnou nevyježděností:-D

mblack
1. července • 12:23

ehm promiň, kde jezdíš? Doma na autodráze? Bych se s Tebou někdy svezl a počítal Ta auta co Tě předjíždějí. Mimochodem nákladní auto se žlutou SPZ (dnes už ne, aby zase někdo nerejpal) je i dodávka do 3,5 t co má naloženo celkem cca 4 t a uhání to 170 km/h, pokud jsi nezažil, ani Ti to nepřeji...

Paja
1. července • 12:42

Co to tady plácáte... Musím se zastat beata, po dálnici jezdím celkem často a jezdím 130, při této rychlosti předjíždím cca 80% aut a mě předjíždí jenom Ti "blázni" co jezdí 200...
Pokud při této rychlosti usínáte, tak si zajděte k lékaři, něco s Vámi není v pořádku.

mrazik
1. července • 13:38

Ja treba po dalnici jezdim, pokud to situace dovoli, 140 - 160. Mam si zajit k lekari ?

jogurt
1. července • 17:35

Ne, k lékaři nechoď. Je ale pravda, že absurdní bohatýrské výkony jsou na dálnici i mimo ni vidět často. Například včera na D5 na trase PM-Pha, červená stará A6Avant 2L3-xxxx s připojeným přívěsem se středočeskou RZ a na přívěsu červený ford. Celková hmotnost přívěsu+náklad odhadem 1900kg. Rychlost jízdy? Do stoupání 90km/h, na rovině 150km/h, v klesáních 180km/h. Přívěs za ním místy vlál jak v září ocas papírového draka, držel jsem si tu chvíli, co jsem za ním jel, podstatný odstup, protože tenhle magor opravdu neměl k maléru daleko. Například tehdy, když mu při jeho rychlosti kolem 160 vjel před nos do levého pruhu rakouský autobus jedoucí stěží 100km/h. Během pár minut, kdy jsem ho měl v dohledu vygeneroval minimálně 5 krizových situací.Další příklad téhož dne, D11 a dodávka Opel 8A1-xxxx. rychlost možná 150km/h, odstup od auta před ním maximálně 20cm (opravdu píšu CENTIMETRY, to není překlep). Co tím asi postpubertální mamlas v kšiltovce chtěl světu naznačit, to nevím, ale ten před ním měl rozum, takže šlápl na plyn a blbečkovi ujel.Tyto příklady jsou ty, kde pozdější statistika nehod příčiny nevidí a není schopna rozpoznat. Zpravidla se schovají za "nepřiměřenou rychlost". Správně by ale měly být v kolonce řidič-debil.

Standa
6. března • 12:55

Haha A6 vlek a ještě jedno auto na vleku a celková hmotnost soupravy 1900kg tos spadnul z stromu na znak audina minimálne 1500 k dalši auto 1500 kg a vlek na převoz aut musí mít aspon 500 kg aby se to uvezlo

jonas
28. června • 2:31

No však byla řeč o hmotnosti přívěsu, ne soupravy, kemo :-))

Peugeotak
3. července • 13:52

Hmm hustý. Možná stačilo, aby mu uhnul, pak by se na něj ten týpek nelepil. Ale to asi nepochopíš.

mao
8. července • 1:05

mozna by stacilo, aby se vyboural, treba by pochopil, ze ten silnej motor tam je na naklad, ne na 150, na to ten podvozek nestaci, jenze to mu v 18 nedojde, tak ho nepodporuj, ale Ty asi taky patris mezi ne, tak jsi jednou zkus prudkou zmenu smeru a navrat do puvodniho a klidne treba jen v 50kmh vem si prilbu a radsi se prilep k sedacce blbecku..to pak neco zazijes..a kdyz uz chces litat, a myslis jsi jakej jsi ridic, tak na sobe zapracuj, zkus skolu smyku, dokonce Ti vystavim i certifikat, muzes se s tim pochlubit, ale spis uvidis a pochopis o cem to je a tech 150 v ty bedne uz urcite nepojedes hrdino..a to se s tebou muzu vsadit..

boban
4. července • 14:15

možná by stačilo, aby blb v šiltofce nejel 150 tam, kde je 130. ale to asi nepochopíš ty, co?

Me2d
1. července • 13:20

Rozhodně D11ka, D1ka, R10, D8ka mají všechny "obvyklou" rychlost kolem 150km/hod.
Naposledy minulý pátek mi do cesty vjel nějaký chytrák do levýho pruhu 140km/hod. s prázným vlekem na auta (s konstrukční rychlostí 100).
Takže jestli ve 130 předjíždíš 80% aut, tak to chce buď líp počítat, nebo si nechat opravit tacho.

Joker
4. července • 15:38

Minimálně R10 a D8, ale spíš asi všechny výše uvedené, mají průměrnou rychlost v pravém pruhu mezi 90-120, jak kdy. V levém bude průměr někde na té hranici, protože ho budou tvořit většinou lidi, co v těch 120 předjíždějí ty, co jedou těch 90.V těch 130 by skutečně zhruba těch 75% aut předjel.

smith8
4. července • 12:58

Ano, musim souhlasit s Me2d. Tez jezdim po D1 kolem 150 km/h, kterou opravdu jezdi vetsina ridicu (vcetne dodavek) a 130 km/h jezdi vozy slabsi ci starsiho data, ktere vetsinou jsou uplne v pravem pruhu. Jestlize ve 130 km/h predjizdis 80% aut, tak asi jezdis na okresni silnici, kde ridici jezdi 90, 100 - 110 km/h (v tom pripade bych se tady moc nechlubil), jinak si to nedokazu dost dobre predstavit. A rozhodne nejsem jediny:-) JInak co se tyka dodavek (vetsinou firemni), jejich ridici nejsou vlastniky, tudiz oni vubec neresi, jestli to skrabnou a jestli jim to sezere o litr vic ci min. A ty jezdi fakt nekdy doslova na doraz a svou neomalenosti mozna ohrozuji ostatni ucastniky.

Radek
1. července • 10:49

Tak nevim, jestli tohle je spravny argument - kdyz nekde stojim 3 hodiny, tak uz rychlou jizdou tech par nahnanych minut nema vyznam :)))

bingo
1. července • 11:15

Taky mi to prijde jako idealni argument presneho opaku :-D

mblack
1. července • 12:20

správně, to měla být ironie :-)

bingo
1. července • 22:12

Aha, atmosfera je tu husta, kdo by cekal ironii ;-)

Doporučujeme

Články odjinud