Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Model E-Type patří k legendám sportovních automobilů, ale teprve nyní se dočkal plnohodnotného nástupce, jenž spojil styl originálu s nejmodernější technikou.
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie

Jaguar E-Type se představil v roce 1961 a šlo o jeden z nerychlejších sériových automobilů své doby. Pravda, do zatáček se mu nikdy příliš nechtělo, ale ve zrychlení na rovinkách hledal ve své době konkurenci jen obtížně. E-Type byl bezesporu jedním z nejhezčích (nebo spíše jedním z mála skutečně dobře vypadajících) automobilů britské produkce. Renovátorské dílny dnes chrlí znovuzrozené stavby a repliky nejrůznější úrovně, psali jsme také o celkem zdařilých stavbách Eagle Speedster, ale všechny tyto stroje více méně stále vycházejí z archaické techniky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lyonheart K bude k mání ve dvou karosářských verzích

To se ale nyní má změnit. Nově založená společnost Lyonheart Cars Ltd. sídlí v Coventry, městě klasických britských automobilů, totiž představuje svůj první model Lyonheart K. Má jít o zcela nový, veskrze moderní sportovní automobil, který na jedné straně velmi těsně připomíná legendární předlohu, ale na straně druhé plní všechny moderní požadavky na výkonný, komfortní a bezpečný sportovní automobil.

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Ovšem každá zvrhlost něco stojí. Model Lyonheart K vstoupí do výroby na sklonku letošního roku, série bude omezena na 250 vozů (původně bylo hlášeno jen 50 aut) a základní ceny mají v přepočtu startovat na částce 9,3 mil. Kč za uzavřené kupé a 9,7 mil. Kč za roadster. Vozy Lyonheart K vyjíždějí na hliníkovém podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy a stavitelnými tlumiči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva druhy karoserie, komfortní interiér a materiály špičkové úrovně

Představitelé Lyonheart slibují jen ušlechtilé materiály včetně pravé kůže, dřeva, leštěného nerezu a hliníku a chromované detaily, žádné náhražky. Pod typicky dlouhou přední kapotou modelu K se skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 5,0 l, který díky přeplňování mechanickým kompresorem dosahuje výkonu 575 koní (423 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Lyonheart K má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti elektronicky omezené hranicí 300 km/h.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků