Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Model E-Type patří k legendám sportovních automobilů, ale teprve nyní se dočkal plnohodnotného nástupce, jenž spojil styl originálu s nejmodernější technikou.
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie

Jaguar E-Type se představil v roce 1961 a šlo o jeden z nerychlejších sériových automobilů své doby. Pravda, do zatáček se mu nikdy příliš nechtělo, ale ve zrychlení na rovinkách hledal ve své době konkurenci jen obtížně. E-Type byl bezesporu jedním z nejhezčích (nebo spíše jedním z mála skutečně dobře vypadajících) automobilů britské produkce. Renovátorské dílny dnes chrlí znovuzrozené stavby a repliky nejrůznější úrovně, psali jsme také o celkem zdařilých stavbách Eagle Speedster, ale všechny tyto stroje více méně stále vycházejí z archaické techniky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lyonheart K bude k mání ve dvou karosářských verzích

To se ale nyní má změnit. Nově založená společnost Lyonheart Cars Ltd. sídlí v Coventry, městě klasických britských automobilů, totiž představuje svůj první model Lyonheart K. Má jít o zcela nový, veskrze moderní sportovní automobil, který na jedné straně velmi těsně připomíná legendární předlohu, ale na straně druhé plní všechny moderní požadavky na výkonný, komfortní a bezpečný sportovní automobil.

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Ovšem každá zvrhlost něco stojí. Model Lyonheart K vstoupí do výroby na sklonku letošního roku, série bude omezena na 250 vozů (původně bylo hlášeno jen 50 aut) a základní ceny mají v přepočtu startovat na částce 9,3 mil. Kč za uzavřené kupé a 9,7 mil. Kč za roadster. Vozy Lyonheart K vyjíždějí na hliníkovém podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy a stavitelnými tlumiči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva druhy karoserie, komfortní interiér a materiály špičkové úrovně

Představitelé Lyonheart slibují jen ušlechtilé materiály včetně pravé kůže, dřeva, leštěného nerezu a hliníku a chromované detaily, žádné náhražky. Pod typicky dlouhou přední kapotou modelu K se skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 5,0 l, který díky přeplňování mechanickým kompresorem dosahuje výkonu 575 koní (423 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Lyonheart K má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti elektronicky omezené hranicí 300 km/h.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků