Lynk & Co odhaluje své SUV-kupé. V Evropě však nejdříve uvede jeho sourozence

Další SUV se splývající zádí se chystá na svět a tentokrát bude pocházet od čínské značky Lynk & Co, která už příští rok vpadne i do Evropy.

Značka Lynk & Co, působící pod střechou čínského koncernu Geely (vlastníka Volva, Lotusu a dalších), se chystá na rozšíření svého portfolia modelů. Zájem o stylová SUV nepolevuje, takže se nelze divit, že první zveřejněné fotky ukazují nový model 05 jako SUV se splývající zádí, například po vzoru BMW X4.

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Zrovna oproti němu je však 05 ještě kompaktnější s délkou 4592 mm a rozvorem 2734 mm. Novinka se posadí vedle již nabízeného SUV 01, z něhož ostatně vychází, a kompaktního crossoveru 02, zatímco rozšíří nabídku značky obsahující rovněž sedan 03 a nadcházející hatchback 04.

Designové směřování je pro čínskou značku zcela typické a všechny modely se vyznačují rozpoznatelnou maskou s vysoko umístěnými LED světly na přídi a dalším párem níže. Zadní LED svítilny jsou zakomponovány do zatemněného panelu, který přesahuje šířku pátých dveří.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Pod kapotou se očekává přeplňovaná benzinová patnáctistovka o výkonu 132 kW (180 koní) a rovněž dvoulitr o výkonu 140 kW (190 koní), přičemž se mluví také o nabídce pohonu všech kol. Není přitom tajemstvím, že technika Lynk & Co pochází z vývoje švédského Volva.

Se zmíněným SUV 01 se přitom Lynk & Co už příští rok chystá dorazit do Evropy. Stejnou popularitu modelu jako v Číně tak očekává i na starém kontinentu. Značka bude chtít zaujmout především dostupnými cenami, Volvu jako prémiové značce tedy nebude překážet.  

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků