Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Čínská společnost Lynk & Co se chystá oslovit mladé městské publikum. Zároveň jde o lidi, kteří auta nechtějí přímo vlastnit.

Přestože společnost Lynk & Co bude produkovat vlastní modely osobních vozů, ve skutečnosti se nehodlá poměřovat s ostatními výrobci automobilů. Během odhalení nového typu crossoveru 02 uvedl pro Autocar generální ředitel této firmy Allain Visser, že jejich cílovou skupinou jsou lidé, kteří nechtějí vlastnit auta.

"Spousta lidí sice auta milují, ale nepotřebují mít nějaké doma," řekl doslova. "Naší konkurenci tedy není Toyota, Volkswagen, či Audi, ale spíše společnosti typu Uber," dodal.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Přestože si je Visser vědom toho, že nabízet jízdu autem někomu, kdo ho nechce vlastnit, je docela obtížný úkol, přesto ale věří, že se jim to podaří. "Udělali jsme řadu výzkumů a ujistili se, že to fungovat bude," sdělil. Lidé podle něho budou Lynk & Co používat každý den, aby se dopravili do práce a zase zpět.

Lynk & Co bude nabízet předplatné na využívání vozů od jednoho roku do tří let za fixní poplatek. Až toto předplatné skončí, budou vozy upraveny a poté znovu nabízeny k využití za nižší ceny. Účastníci budou moci sdílet své vozidlo s dalšími předplatiteli služby Lync&Co buď pomocí mobilní aplikace nebo  prostřednictvím speciálního tlačítka v autě.

Klíčem, který předplatitel obdrží, bude možné odemknout i jiné vozy Lynk & Co. To znamená, že budou moci jezdit automobily Lynk & Co i tehdy, když budou na služební cestě nebo na dovolené.

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Prodej modelů Lynk & Co již začal v Číně. Následovat by do roku 2020 měla Evropa a nakonec se dočkají zájemci v USA. Kompletní řada modelů značky bude připravena do roku 2023. 

Přestože se značka po stránce svého fungování nehodlá poměřovat s jinými automobilovými značkami, po stránce použitých technologií už ale samozřejmě ano. "Pokud se zeptáte našich inženýrů, řeknou vám, že našimi konkurenty z hlediska technologií jsou Lexus a Audi," uzavřel Visser.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků