Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Čínská společnost Lynk & Co se chystá oslovit mladé městské publikum. Zároveň jde o lidi, kteří auta nechtějí přímo vlastnit.

Přestože společnost Lynk & Co bude produkovat vlastní modely osobních vozů, ve skutečnosti se nehodlá poměřovat s ostatními výrobci automobilů. Během odhalení nového typu crossoveru 02 uvedl pro Autocar generální ředitel této firmy Allain Visser, že jejich cílovou skupinou jsou lidé, kteří nechtějí vlastnit auta.

"Spousta lidí sice auta milují, ale nepotřebují mít nějaké doma," řekl doslova. "Naší konkurenci tedy není Toyota, Volkswagen, či Audi, ale spíše společnosti typu Uber," dodal.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Přestože si je Visser vědom toho, že nabízet jízdu autem někomu, kdo ho nechce vlastnit, je docela obtížný úkol, přesto ale věří, že se jim to podaří. "Udělali jsme řadu výzkumů a ujistili se, že to fungovat bude," sdělil. Lidé podle něho budou Lynk & Co používat každý den, aby se dopravili do práce a zase zpět.

Lynk & Co bude nabízet předplatné na využívání vozů od jednoho roku do tří let za fixní poplatek. Až toto předplatné skončí, budou vozy upraveny a poté znovu nabízeny k využití za nižší ceny. Účastníci budou moci sdílet své vozidlo s dalšími předplatiteli služby Lync&Co buď pomocí mobilní aplikace nebo  prostřednictvím speciálního tlačítka v autě.

Klíčem, který předplatitel obdrží, bude možné odemknout i jiné vozy Lynk & Co. To znamená, že budou moci jezdit automobily Lynk & Co i tehdy, když budou na služební cestě nebo na dovolené.

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Prodej modelů Lynk & Co již začal v Číně. Následovat by do roku 2020 měla Evropa a nakonec se dočkají zájemci v USA. Kompletní řada modelů značky bude připravena do roku 2023. 

Přestože se značka po stránce svého fungování nehodlá poměřovat s jinými automobilovými značkami, po stránce použitých technologií už ale samozřejmě ano. "Pokud se zeptáte našich inženýrů, řeknou vám, že našimi konkurenty z hlediska technologií jsou Lexus a Audi," uzavřel Visser.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků