Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Nikdo to asi nečekal, natož Jaguar a Renault, ale novým rekordmanem mezi produkčními sedany i předokolkami na Nordschleife je čínské Lynk & Co 03 Cyan Concept. Má to ale pár háčků…

Čtyřdveřové sedany a taky ostré hot hatche to mají na Severní smyčce Nürburgringu spočítané. Čínské Lynk & Co vytasilo na německý okruh svůj nekompromisně ostrý silniční model 03 Cyan Concept a závodní pilot Thed Björk zvládl pokořit dosavadní čas podobně speciálního Jaguaru XE SV Project 8. Z dřívějších 7:23,1 s je tedy novým rekordním časem mezi čtyřdveřovými sedany 7:20,1 s.

Tímto zvládá výrazně modrý a okřídlený sedan nechat za sebou i poslední rekord mezi předokolkami od Renaultu Mégane R.S. Trophy-R s časem 7:45,3 s. I když má totiž Lynk & Co 03 Cyan Concept pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o výkonu 528 koní (388 kW) a točivém momentu 504 N.m, všechno stále putuje na přední kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Lynk & Co přitom upřesňuje, že výsledný čas platí pro standardní délku okruhu 20,8 kilometru. Vezměte totiž v potaz kratší konfiguraci 20,6 km, kterou u svých rekordů zmiňuje Jaguar, a britská značka by se mohla stále zdát rychlejší.

A v tuto chvíli již tušíte, že se opět nacházíme v dosti šedé zóně, jak už to v případě neustálého pokořování rekordů na Ringu chodí. Tento nekompromisní sedan od Lynk & Co je totiž v podstatě silničně registrovaným derivátem závodního auta pro šampionát cestovních vozů TCR, na kterém pracoval švédský závodní tým Cyan Racing (dříve oddělený od švédského Polestaru, pracující na závodních Volvech). A stejně jako Volvo patří pod velká křídla čínského koncernu Geely.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Kontroverzí mezi rekordy produkčních vozů je také označení vozu „03 Cyan Concept“. Exemplář, který totiž zajel nový rekord je stále považován za koncept či vývojový prototyp. Cyan Racing ovšem tvrdí, že auto je legálně přihlášeno k silničnímu provozu ve Švédsku a produkční verze se bude velmi limitovanému počtu zákazníků prodávat ve stejné specifikaci jako koncept.

Stačí jen dodat, že Lynk & Co 03 Cyan Concept vypadá více jako pravověrný závoďák, než samotný Jaguar XE SV Project 8 (s pohonem všech kol a osmiválcem), a zveřejněné záběry rekordní jízdy s ječícími převody vozu to jen potvrzují. Na stovku tato předokolka zrychlí za udávaných 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 310 km/h.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Každopádně, když odmažeme nálepku „produkční“, dosud neporaženým rekordmanem mezi čtyřdveřovými sedany je na Ringu nadále Prodrivem upravený speciál Subaru WRX STI Type RA NBR s časem 6:57 s.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků