Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Nikdo to asi nečekal, natož Jaguar a Renault, ale novým rekordmanem mezi produkčními sedany i předokolkami na Nordschleife je čínské Lynk & Co 03 Cyan Concept. Má to ale pár háčků…

Čtyřdveřové sedany a taky ostré hot hatche to mají na Severní smyčce Nürburgringu spočítané. Čínské Lynk & Co vytasilo na německý okruh svůj nekompromisně ostrý silniční model 03 Cyan Concept a závodní pilot Thed Björk zvládl pokořit dosavadní čas podobně speciálního Jaguaru XE SV Project 8. Z dřívějších 7:23,1 s je tedy novým rekordním časem mezi čtyřdveřovými sedany 7:20,1 s.

Tímto zvládá výrazně modrý a okřídlený sedan nechat za sebou i poslední rekord mezi předokolkami od Renaultu Mégane R.S. Trophy-R s časem 7:45,3 s. I když má totiž Lynk & Co 03 Cyan Concept pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o výkonu 528 koní (388 kW) a točivém momentu 504 N.m, všechno stále putuje na přední kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Lynk & Co přitom upřesňuje, že výsledný čas platí pro standardní délku okruhu 20,8 kilometru. Vezměte totiž v potaz kratší konfiguraci 20,6 km, kterou u svých rekordů zmiňuje Jaguar, a britská značka by se mohla stále zdát rychlejší.

A v tuto chvíli již tušíte, že se opět nacházíme v dosti šedé zóně, jak už to v případě neustálého pokořování rekordů na Ringu chodí. Tento nekompromisní sedan od Lynk & Co je totiž v podstatě silničně registrovaným derivátem závodního auta pro šampionát cestovních vozů TCR, na kterém pracoval švédský závodní tým Cyan Racing (dříve oddělený od švédského Polestaru, pracující na závodních Volvech). A stejně jako Volvo patří pod velká křídla čínského koncernu Geely.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Kontroverzí mezi rekordy produkčních vozů je také označení vozu „03 Cyan Concept“. Exemplář, který totiž zajel nový rekord je stále považován za koncept či vývojový prototyp. Cyan Racing ovšem tvrdí, že auto je legálně přihlášeno k silničnímu provozu ve Švédsku a produkční verze se bude velmi limitovanému počtu zákazníků prodávat ve stejné specifikaci jako koncept.

Stačí jen dodat, že Lynk & Co 03 Cyan Concept vypadá více jako pravověrný závoďák, než samotný Jaguar XE SV Project 8 (s pohonem všech kol a osmiválcem), a zveřejněné záběry rekordní jízdy s ječícími převody vozu to jen potvrzují. Na stovku tato předokolka zrychlí za udávaných 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 310 km/h.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Každopádně, když odmažeme nálepku „produkční“, dosud neporaženým rekordmanem mezi čtyřdveřovými sedany je na Ringu nadále Prodrivem upravený speciál Subaru WRX STI Type RA NBR s časem 6:57 s.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků