Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Nikdo to asi nečekal, natož Jaguar a Renault, ale novým rekordmanem mezi produkčními sedany i předokolkami na Nordschleife je čínské Lynk & Co 03 Cyan Concept. Má to ale pár háčků…

Čtyřdveřové sedany a taky ostré hot hatche to mají na Severní smyčce Nürburgringu spočítané. Čínské Lynk & Co vytasilo na německý okruh svůj nekompromisně ostrý silniční model 03 Cyan Concept a závodní pilot Thed Björk zvládl pokořit dosavadní čas podobně speciálního Jaguaru XE SV Project 8. Z dřívějších 7:23,1 s je tedy novým rekordním časem mezi čtyřdveřovými sedany 7:20,1 s.

Tímto zvládá výrazně modrý a okřídlený sedan nechat za sebou i poslední rekord mezi předokolkami od Renaultu Mégane R.S. Trophy-R s časem 7:45,3 s. I když má totiž Lynk & Co 03 Cyan Concept pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o výkonu 528 koní (388 kW) a točivém momentu 504 N.m, všechno stále putuje na přední kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Lynk & Co přitom upřesňuje, že výsledný čas platí pro standardní délku okruhu 20,8 kilometru. Vezměte totiž v potaz kratší konfiguraci 20,6 km, kterou u svých rekordů zmiňuje Jaguar, a britská značka by se mohla stále zdát rychlejší.

A v tuto chvíli již tušíte, že se opět nacházíme v dosti šedé zóně, jak už to v případě neustálého pokořování rekordů na Ringu chodí. Tento nekompromisní sedan od Lynk & Co je totiž v podstatě silničně registrovaným derivátem závodního auta pro šampionát cestovních vozů TCR, na kterém pracoval švédský závodní tým Cyan Racing (dříve oddělený od švédského Polestaru, pracující na závodních Volvech). A stejně jako Volvo patří pod velká křídla čínského koncernu Geely.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Kontroverzí mezi rekordy produkčních vozů je také označení vozu „03 Cyan Concept“. Exemplář, který totiž zajel nový rekord je stále považován za koncept či vývojový prototyp. Cyan Racing ovšem tvrdí, že auto je legálně přihlášeno k silničnímu provozu ve Švédsku a produkční verze se bude velmi limitovanému počtu zákazníků prodávat ve stejné specifikaci jako koncept.

Stačí jen dodat, že Lynk & Co 03 Cyan Concept vypadá více jako pravověrný závoďák, než samotný Jaguar XE SV Project 8 (s pohonem všech kol a osmiválcem), a zveřejněné záběry rekordní jízdy s ječícími převody vozu to jen potvrzují. Na stovku tato předokolka zrychlí za udávaných 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 310 km/h.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Každopádně, když odmažeme nálepku „produkční“, dosud neporaženým rekordmanem mezi čtyřdveřovými sedany je na Ringu nadále Prodrivem upravený speciál Subaru WRX STI Type RA NBR s časem 6:57 s.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků