Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

95 komentářů

Zip
20. března • 17:50

Kdysi jsme měli 2103 pak 2105 pak 2107 . Nejlepší z nich byl 2103 (1500) Jezdil jako drak.Táhli jsme vozík a do kopce jsme 120ky predjizdeli běžně! Na rovině 150 bez potíží.Byl spolehlivý a nenáročný.Pak shnil.Rad na něho vzpomínám řídil jsem ho od svých 7 let 🙂

Pedro72
5. srpna • 21:13

Nikdo, kdo si v obou autech mohl vyzkoušet svižnější jízdu, nebo nedej bože zkusil 2107 i Favorita na mokré nebo ledové silnici, by po žigulíku nikdy nesáhl. Člověk měl na výběr, buď vozit celou zimu (tehdy ještě zimy bývaly) v kufru pytel cementu, nebo furt vytahovat plynem zadek ze smyku. Což je zábavný asi tak prvních 10 km.

Patty
15. července • 17:04

Měl jsem to ,,štěstí “ obě tyto auta za bolševika vlastnit (služební ) . Nejsem fanoušek Škody , ale Favorit byl jednoznačně lepší . U Lady by spíše sedělo srovnani , ze 120,125,130. Jinak Žigul byl strašný auto , to řazení děs , brzdy hrůza . Volant přes cely auto , víc to řvalo než jelo.

Zelí
13. července • 8:17

Chlapci, chlapci tohle nedopadne dobře.....

Tomáš Fiala
13. června • 11:52

Srovnávat VAZ 2107 s Favoritem jistě jde. Ale na trhu ČSSR to je obodobné, jako srovnávat na trhu SRN BMW 3 s Golfem. Auta s dost rozdílným segmentem trhu. Cílové skupiny zákazníků si asi nedávají tato dvě auta jako alternativy k výběru. Za mě:VAZ
- Pohodlné to auto fakt bylo. I na tehdejší dobu dost svižné. Ale na zoufale zastaralém podvozku.
- Nesedí až vadí mi divná maska a vůbec mi nejdou dohromady přední sedadla k zaměření auta. Vzhledově to patří do roku 1975+. Od začátku nelíbí.
- Taková auta frčela (vzhledově) naposledy v polovině 70. let. Za "střihem" aut přelomu 70./80. let á la Simca/Talbot 1307 nebo Renault 9/11 zoufale zaostával (stejně jako třeba Fiat Mirafiori).
- Veškerá technika na supr úrovni, ale na supr úrovni konce 60. let...
- Po všech stránkách (vzhledově i technikou) to bylo v roce 1986 10-15 let morálně zastaralé, byť pohodlné auto. Takovej "morgan" :-))) na sovětskej způsob - z nouze :-)))Favorit
- Při vědomí omezených technologických možností socialistického hospodaření se mě od začátku po všech stránkách líbil. Technicky, výkonem, jízdními vlastnostmi a designově moderní auto i na vyspělých trzích. Nevím, co bych mu měl tehdy vytknout. Opakuju, že při vědomí technologických možností tehdejšího čs. průmyslu.Jenže záleží na tom, co bych chtěl za auto a k čemu. Mám na výběr jen tyhle dvě auta? Tak kdybych chtěl z jakéhokoli důvodu především pohodlný kočár, tak VAZ. Kdybych chtěl z jakéhokoli důvodu především moderní (a i praktické) auto, tak Favorita.

Q
9. června • 19:12

Nejvíce mě zaujala přístrojovka. Ukazatel stavu baterie, to tehdy byl víceméně luxus i na Západě. A co je ten budík s nápisem ECON? Nějaký předchůdce palubního počítače?

petr r. (petrumr)
9. června • 20:12

to byl podtlakoměr, pal to začal taky vyrábět, já sem ho měl v poláku. Někde v garíži bych to aji našel.

Honza
9. června • 9:14

Z Ruska, potažmo Sovětského svazu minimálně k nám nikdy nic dobrého nepřišlo. Škodovky řady 742, což v podstatě nebylo nic jiného, než nepovedený facelift dvacet let staré 1000MB ve své době stály za vyližprdel z velké části právě díky plánovanému hospodářství, zavlečenému do nemalé části Evropy právě ze SSSR, které Škodovce úplně neumožňovalo dělat to, co by dokázala, viz některé tehdejší koncepty. Mimochodem, i vývoj embéčka probíhal pod taktovkou Sovětů hodně let po osmačtyřicátém... To, že byl Žigulík v obecném pohledu o něco lepší, nezpochybňuji, ale velký podíl na tom měl fakt, že se jednalo o licenci (fuj) imperialistického Fiatu. Stačí se podívat na Favorita, na jehož vývoji Škodovka spolupracovala se zavedenými výrobci, opět tedy ze Západu a najednou se povedlo vyrobit auto, které sneslo srovnání s tehdejší mainstreamovou produkcí.
A rusofilové v čele s hradním prasetem se třeba poserte...

Marty
9. června • 12:19

V době favoritu mělo SSSR Samaru, ZAZ Tavriu, Moskviče 2141 Aleko a Iž Orbit. Nesrovnávej Favorit se zadohrabem 2107, to jsou jablíčka a hruštičky.

Jean
9. června • 15:51

Ty to pises, akoby niektore z tych aut bolo dobre :-D

Marty
10. června • 13:33

1989 Samaru měl jeden pán z vedlejšího baráku a jezdil s ní až do roku 2014. Takže asi tak. Měl na tom nalítáno 160 tis km když to dával pryč a pořád to jezdilo.Zas takovej krám to být nemohl. Aleko ještě čas od času potkám ve středních čechách.Tavria byl šrot, ale taky to stálo 5,50A Iž Orbit se mimo SSSR nevozil.

VAZ
9. června • 1:22

Vyráběla se ještě VAZ-21053,což vypadalo stejně jako 2105 včetně výbavy,ale mělo motor z VAZ-2107.Ale netuším kolik stála tahle verze.VAZ-2105,stál 70510kčs,což byla LADA-1300-48KW-94-N.M.

petr r. (petrumr)
8. června • 15:54

pánové když jsme u tych rusáků, tak kdo má na chatě nebo v garáži ruské topení pion? Koupil jsem ho a paráda.

Jano
8. června • 15:07

mali sme doma 07-ku od 88 do 2005. zhnila :-D:-D
-ja mam dobre spomienky, po nastaveni motora sa dalo jazdit za 7 l/100km alebo okolo 9 LPG. kurilo to prefektne, zohnal som tam 5 rychl. prevodovku, na jazdenie do 100km/h to bolo v pohode. potom to zacalo moc papat.
- stabilita na ceste bola-nebola vseliaka nad tou 100kou. na zimu zadny nahohon nafigu -min 100kg v kufry. (samozrejme ze S120 bola na snehu o moooooc lepsia)
-skoro celu som ju mal rozobratu aj poskladanu doma v garazi, takze ako skola zivota pre strojara vyborna :-):-);-)
-mam doma este tu 5 stupnovu prevodou......ak niekto ju ma este kde namontovat, nech sa ozve 00421905315301 (do traktora nedam) :-P;-)

eurošík
8. června • 14:43

Autori článku sa zjavne nechali zviesť atraktívnym dizajnom novej lady 2107. Stejne ako tisíce ľudí pred nimi,aniež by si uvedomili,že po mechanickej stránke je nová lada v podstate identická (okrem inovácie motora) s jej predchodcami VAZ 2103 a základom 2101.P.s..to porovnanie s Favoritom mi príde len ako zámienka k strhnutiu búrlivej diskusie..

Stary pes
22. března • 18:09

Este drobny poznatok. Kazda Lada kurila aj v zime studena po starte asi po dvoch km. Moj Favorit nekuril ani po 20km. Tak som tuzil po tej 2107, ale nemal som uz na uplatok. Tak som vystal Favorit pred Mototechnou v krutej zime, ale Jan Becher to zachranil.

Michal
8. června • 6:10

Zigulika jsem asi rok měl a jó žralo to jak tank kòr v zimě když musíte mít aspoň 50kg v kufru na nápravě kvůli trakci.Bejt to s ňákým modernějším motorem s 5st př tak by se dalo jezdit i teď.

Roman
7. června • 19:37

Jediný co mě na tom autě zaujalo je to pornočalounění.:-D

Jyrka Syrka
7. června • 19:05

Sakra redakce
Proč se ty příspěvky neřadí kam je dávám, ale řadí se dole ?

king014
7. června • 15:22

tohle byla fakt tak akorát Naleštěná bída, spoustu na tu dobu luxusních doplňků ale jinak děs, strýc ho měl a po dvou letech měnil za Fáčko. Neznal poučku že čím novější žigulík tím horší, co Rus vylepšil to prostě podělal

Standokan
7. června • 17:13

Preto mala Lada 2101 800 vylepšení oproti Fiatu 124, lebo keď Rusi testovali prvé Fiaty, tak sa im doslova rozpadli.

Jyrka Syrka
7. června • 18:25

Bylo by dobré dodat, že se rozpadly hlavně díky supermizerným CCCP silnicím.

xyz
7. června • 20:59

Rozpadli sa na testovacon polygone NAMI

Tommy
8. června • 9:21

Rusáci jsou sice pitomí, ale zas tak pitomí, aby si postavili polygon, který neodráží realitu jejich silnic, fakt nejsou.

Jyrka Syrka
7. června • 21:09

Možná i tam. Nicméně se domnívám, že polygon odrážel reálnou situaci na tehdejších CCCP silnicích.
To není nic proti ničemu, prostě v Itálii se ta auta nerozpadala.
Ostatně dnes v době mimořádné obliby SUV by taková původní Lada Stepway nebo Scaut byla možná terno :-)

majky
7. června • 11:20

To se za komančů bez úplatku nedalo sehat.Pohodlné auto,tiché,jen ta antikorozní úprava byla mizerná

Jyrka Syrka
7. června • 21:41

Bez Resistinu v dutinách shnilo úplně všechno i to ze západu.
Viděl jsem Dacii která vykvetla na bocích po první zimě. To se ale říkalo, že to Rumuni dělali už z rezavých plechů.

mrazik
7. června • 11:48

Kazde nove auto za totace bylo potreba odstrojit, zvnitrku nabarvit, spodek nastrikat tlumexem , dutiny vystrikat, pak zase nastrojit (mnohdy lepe nez ve fabrice) a pak vydrzelo.

Standokan
7. června • 15:23

Tak isto dneska, keby si zhodil čalúnnenie tak nájdeš základovku.

Nojono
7. června • 21:44

A on je nějaký zásadní důvod stříkat metalízou a krycím lakem plechy pod přístrojovkou?

Karel Kolmáš
7. června • 12:02

To je vhodné i dneska. Možná ani ne na kastli, ale na podvozek ano. Akorát dneska na to každý kašle. Vydrželo je relativní pojem, ano vydrželo nesrovnatelně víc. Přesto si myslím, že větší číst dnešních vozů v tomhle vydrží víc. Další věc je, že každý si to odstrojit neumí. Tlumex nebyl nic moc, hnilo to pod ním a pak vypadlo jako jeden zabetonovaný kus. Ale rozumím jak to myslíte. Soused udržoval na šachtě důlní zařízení, tak si "vazelínu" nosil domů a měl tím auto zevnitř a zespoda pravidelně propatlávané a pomohlo to. Jenže stejně, lak opršelý, motory živostnost Škoda 100k km pak repas. Lada 200-250k km. Dneska jsme dál, bohužel ne tak daleko jak by jsme mohli. Časovaná životnost a touha po zisku je nekonečná.

Nojono
7. června • 21:41

No to bych netvrdil... prodával jsem v říjnu po 11 letech auto, 400 tisíc km a zvrchu, zevnitř i zespodu vypadalo téměř stejně jako zamlada a taky tak fungovalo.. teda faktem je, že původně nebylo zrovna levné...

Karel Kolmáš
7. června • 11:43

Někdy jo, ale musel jste x let čekat. Také záleželo kde jste pracoval a jaký jste měl kádrový profil.

Rokyta ex Acz
7. června • 9:56

Téma se mi líbí, zejména tak na víkend. Akorát kvalita článku není popravdě úplně echt. Naštěstí auto je velice hezké. Palec nahoru pro pana majitele :-)Klasická Lada (rozuměj původně upravený licenční Fiat) byla opravdu na míle vzdálená Škodě, jenže modelu 742. Který byl ostuda i v době uvedení na trh. :-/ Favorit byl jinde a naopak před Ladou bych vybral už jej, zejména praktická verze Forman.B-] Jenže Favorit má na východě za mě konkurenta Samaru a to by bylo zajímavé porovnání. Třeba s Finskou verzí, která byla trošku lepší. ;-)

jean
7. června • 10:18

Ja to porovnanie mám, Samara má oveľa robustnejší podvozok a 1,5 so vstrekovaním lepšie ťahá, tak príjemne. Ale spracovanie interiéru ruské, celé zle, hnusné lacné plasty, ktoré do seba nepasujú, škaredé prístroje. Podľa mňa povodný žigulík zo 70. rokov nemal taký dojebaný interiér, ale ten navrhovali Taliani. Favo po facelifte v 92. je v porovnaní so Samarou moderné auto.

setr
7. června • 11:22

No tak já Samaru taky měl, 1300 obsah, zvýšenej ruskej podvozek. Projel jsem všude, rozrytá paseka, nebo kamenitá cesta v louce - žádnej problém. Pravda je, že interiér byl jako ze střelnice, nekvalitní plasty, mezery, drnčení....motor ale slušnej, proti Favoritu úplně jiná generace. Vstřikování paliva, OHC, rozvod řemenem, jelo to dobře. Psal se samozřejmě rok 1992.

řidič
7. června • 9:22

Škodovky by dělala daleko lepší auta, ale soudruzi z Moskvy řekli ne! Kdo by pak kupoval sovětské stroje?

Jyrka Syrka
7. června • 18:47

Nesmysl. CCCP trh byl tak hladový že ho nebyli schopni ani zásobit.

řidič
7. června • 11:10

Kdo tu dobu nezažil, tak může jen prázdně lamentovat. Cokoliv se u u nás dělalo, muselo mít posvěcení z Moskvy.

Jyrka Syrka
7. června • 18:54

To jsme si říkali vždy, když něco chybělo na trhu, že za to můžou Rusi které musíme zásobovat.
Osobně jsem byl účastníkem jednání naší fabriky a obchodního zástupce CCCP.
Byl jsem v šoku když jsem zjistil, že soudruh ředitel se snažil prodat soudruhu z CCCP kompletní strojní vybavení pro 10 fabrik, čímž by si zajistil splnění plánu na 2 pětiletky ale soudruh Z CCCP hodlal koupit jen 3.

petr r. (petrumr)
7. června • 9:34

nevím, já jsem měl polskýho fiata, kámoš měl lady, ale pětikvalt a kdo měl čtyřkvalt, tak servis lada tam namonovala pětku. Ta zadní náprava při propérování hýbala kastlou do boku, protože tam byla ta tyč...fiat 125p měl listáky, tak tohle nehrozilo, měl širší kufr nebot na bokách neměl nádrž a rezervu a měl lepší brzdy bendix, sice vyjímka s ručkou byla. Lady měli jen komunisticky smyšlející lidé a nechápu ty mladochy, co je zhání a ještě je o tym článek, že by komunistická mládež?

šofér
8. června • 16:35

Pahradská tyč držela právě karoserii stále ve směru, takže pokud se vám kroutil žigul při propérování, panhradská tyč byla ohnutá, což se stávalo, když někteří experti tahali auto za ní. Jinak s tím žádný problém nebyl.

petr r. (petrumr)
8. června • 19:08

no tak, přemýšlej než něco co napíšeš, ty si myslíš, že když panhradská tyč je ohnutá, tak má vliv na pohyb do boku a když je rovná tak ne? Pohyb u pevných se řeši wattovým převodem, ted si nemůžu vzpomenout jak se to menovalo u nissan primera a ten bazmek(wattův převod) zabranuje právě výkyvu kastle do strany.

šofér
9. června • 12:19

Když byla panhardská tyč ohnutá, tak byla byla při propérování jakoby kratší na jednu stranu, takže auto šmajdalo, ty odborníku s "watovým převodem"!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
9. června • 20:03

joo, tak si to nech pro sebe..když auto nepropérovalo, tak o ohnutou délku bylo více na straně jak neohnutá a při propérování se hnula kastle stejně, jak při neohnuté. Tzv. kastle se hnula o dva centimetry do boku jak při ohnuté, tak i rovné, jenom vychozí bod byl jinde o to prohnutí.

Johny
8. června • 23:13

Wattův převod ??? :-D :-D Kdyžtak Wattův přímovod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
9. června • 20:05

Převod, je tam to vahadlo a 5 čepů.

bafunak F1
12. prosince • 1:04

Wattův přímovod!

Jyrka Syrka
7. června • 19:38


petr r. (petrumr)
Poláka 125p 1300 jsem měl také asi 8 let než se rozsypal. :-)
To byl fakt takový pohodlný kočár na listových pérech...žádné raplování jen klídek.
Z žigulů pokud bych si musel z nějakého důvodu mezi nimi vybrat se mi nejvíc líbila ta
úplně první 1500.

petr r. (petrumr)
8. června • 15:48

já sem měl 1500 a novou kastlu, spodek byl dvojkovéj, strýc a kamoš měl tu I.

petr r. je blb
7. června • 9:49

ty nemyslíš :-D:-D

Srandokan
7. června • 9:31

To boli súdruhovia z Prahy.

setr
7. června • 11:07

Myslíš zajisté soudruhy Šalgoviče, Husáka, Lenárta, Biĺaka,...samí pražáci...

Moskvič 1500
7. června • 9:21

Naši měli Moskviče 1500 (2140) a naprostá spokojenost.
https://www.auto.cz/moskvic-2140-za-sociku-pa... ...
To auto nás odvezlo vždy bez jakékoli poruchy kamkoli jsme jeli, několikrát do Bulharska, Jugoslávie, Rumunska a na Rujánu...
Spotřeba našeho Moskviče byla do 8,5l/100km, oproti škodovkám byl velmi pohodlný, robustní, silný. Bylo to skutečné auto.
Hned, jak ho naši koupili, tak nechali vyměnit originální pneu za polské Stomilky (licence Michelin) a Moskvič na silnici držel jak přibitý. Táta ho vůbec nešetřil a jezdil vždy na doraz. Kochal se neustálým "natíráním" škodovek. Prostě paráda.

Jyrka Syrka
7. června • 19:02

Auta z produkce CCCP byla u nás v rodině zakázána z politických důvodů :-)
Jo a taky proto ze se do motoru dávalo máslo:-) /maslóstroj. to je z WV /
Jasně že Škodovky v té době byly proti žigulům plechovky, ale ten pocit když jsem se
Š 110 L na dálnici vyplatil žigula 1200 byl k nezaplacení.
Se Š 120LS jsem na státní silnici v provozu uštval profíka v T 603. Takže nějakej Moskál 1500 fakt bez nároku. :-)

Marty
9. června • 12:17

ještě že si neuštval pantátu v T613, že bysme se zasmáli, 613 měla maximálku 190, o tom se nemohlo žádné šáde zdát:-D

Jyrka Syrka
9. června • 17:50

Byla to 603 a dálnici bych ani na ni neměl šanci. Však jsem psal že to bylo za normál provozu na státní silnici. Šofér to měl jako povolání a evidentně se chtěl před papalášem předvést jak dá mlaďochovi se škodovečkou na frak. Jeli jsme hodně na doraz a stíhal jsem ho asi 5 km. Na rovině pokud měl volno se samozřejmě vzdálil ale v zatáčkách nebo když čekal na předjetí jsem ho dojel. No a při jednom takovém čekání na možnost předjetí jsem ho "udělal" on se pak na to už vykašlal a jel svým tempem.
Bylo to kdesi kolem Vysokého Mýta směrem na Hradec.

Marty
10. června • 13:21

Táty známej taky honil T603 když jezdil na chatu do Karlovech Varů z Prahy, ale ten je honil v MB 280 z arabský ambasády a pak BMW 520.Pán totiž pracoval v ČSAO a pak v bazaru Klenoty. Soudruh to nebyl, ale měl známý a uměl kšeftovat. Takže prachy měl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
10. června • 19:49

Ale jo proč ne všechno je možný. Já byl tehdy hodně mladej auto bylo samozřejmě rodičů, z dnešního "důchodcovského pohledu" jsem jezdil jako rapl. Ono ty rozdíly ve výkonech auťáků tehdy nebyly tak markantní jako dnes, tak to "závodění bylo víc o "srdci nebo risku"
Bylo to v provozu rychlost mimo obec nebyla omezena jen hodně zacláněly některý starší náklaďáky který vytvářely kolony.
Původně jsem reagoval na kolegu výše, který psal, že jeho tatím měl Moskviče 1500 a jak si vychutnával škodůvky. Škoda že jsme se nepotkali mě Moskvič nesměl předjet :-))
Ale je fakt, že mě jednou na úzké okresce plné ostrých zatáček naháněl Trabant, kterýho jsem se nebyl schopen zbavit...ten me tedy hodně zahanbil :-))

Rokyta ex Acz
7. června • 10:13

Do Bulharska. No tak Dan Přibáň má Trabant a odvezl se v něm z Austrálie, v tom by problém nebyl :-D 2140 byl hlavně robustní tank, Š742/746 byla proti němu jak z papíru. Blok motoru byl blok motoru a ne vodovodní sifon pod paží. Spokojenost věřím, ale jízdní vlastnosti a spolehlivost byly slabší. Dobře jezdil až 2141 Aleko. Akcelerace sice mdlá, v kopci čtverka plný. Ale oproti Favoritu kde byl člověk dobitý za 20min jezdil mnohem klidněji, byl tichý a přední sedadla byla super. Moskvič byl krásný mezikus mezi lidovou Ladou a luxusní Volhou, je mi líto že fabrika dopadla jak dopadla.

Riské plečky
7. června • 15:18

Luxusní Volhou? Volha byla krám. Ředitelé státních podniků, kteří měli nárok na Volhu, si nechávali žigulíka (někteří). Rusové neuměli ani okopírovat vozy. Měli tak zastaralou technologii, že vůbec nemohli udělat tenké plechy. Proto byly všechny ruské plečky neuvěřitelně těžké.

Marty
9. června • 12:24

Jasně, amíci měli taky zastaralou technologii, když auta vážily 2 tuny vid.Hahaha.Volha byl úžasně pohodlný kočár. Pro KGB a další spešl složky navíc byla Volha i s V8 motorem 5,5 L z Čajky, která dávala až 220 HP. DOkonce bylo pár verzí i s automatem.
Takže tak.Ještě víc VIP soudruzi jezdili právě čajkou, jak klasickou M-13, tak modernější M-14 a ti největší měli ZIL. To už byly auta úplně jinde s s 7,7 V8 a 300 HP

Jyrka Syrka
7. června • 18:35

Tak s Natašou vzor 24 jsem měl osobní zkušenost asi 3 roky. Byla hodně robusní, pásů nebylo třeba a říkal se vtip, že po havárii na Volze není známka poškození ale uvnitř jsou všichni mrtví. Viděl jsem mírnou konfrontaci Volga vs T613. Na carevně fakt nebylo nic vidět a T613 vypadala jako by se srazila s buldozerem. :-)
S odstupem doby konstatuji, že krám to tedy nebyl, kastle byla kopie US Forda jen motoru z úsporných důvodů ubrali 4 válce. Zjisti si kolik jich jezdilo ve Finsku.
O kvalitě např. aut z produkce UK, po kterých jsme za komančů slintali nejlépe vypovídá Jeremy Clarkson ve jednom ze svých pořadů. Pokud bude zájem dodám link, ale je to v původním znění bez titulků.

Joe Doe
8. června • 12:08

Tento link? Tu epizodu milujem :D
https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
8. června • 18:51

Jo to je přesně to co jsem myslel:-))

majky
7. června • 11:27

:-D Dan Přibáň sice najel s trabantem tisíce km okolo světa,ale ten se rozpadl každých 1000km :-D:-D:-D z hoviša funkční bič nelze

Hrd
7. června • 10:01

Stomil nebyl jen název polských pneumatik, ale také jejich životnost. A platí to dodnes :-D u všech polských pneu.

Moskvič 1500
7. června • 11:16

Ne. Stomil za hodinu, neustále. A vydrželi na tu dobu opravdu hodně, cca 70 000 km.

HRD
14. března • 10:55

Tak to určitě. To nevydrží ani Micheliny, natož jejich polská napodobenina. A obecně, ty znáš něco kvalitního z Polska??? :-/

Burešek
25. března • 22:29

Szukam pani do szukani :-))

jean
7. června • 9:11

2107 bol zaujímavý kočár, ale len v prípade remeňového motora s 5 stupňovou prevodovkou. Neviem, v čom jazdil autor článku, ale favorit 136 je v porovnaní s reťazovým 2107 lepší asi vo všetkom, bol rýchlejší, pružnejší, mal lepšie jazdné vlastnosti a podstatne menšiu spotrebu, favo vedelo pri bežnej jazde za 6,5-7, žigulík s 4 stupňovou prevodovkou tak za 8. Navyše s podtlakovým karbecom už ani neboli také živé, staré karbece mali len mechanickú akceleračnú pumpičku a to pri prudkom stlačení plynu jeblo do valcov doslova frťana benzínu, síce to žralo aj trávu vedľa cesty, ale s krátkym diferákom to išlo pekne. To zas malo nevýhodu v tom, že nenaložené auto na mokrej ceste bolo vyložene nebezpečné, stačilo prudko podradiť na vyššie otáčky a dokázalo to bloknúť kolesá. A tá tuhá náprava bolo tiež dielo, síce nezničiteľné, ale v zákrute auto odskakovalo na nerovnostiach. Túto nápravu samozrejme zdedili aj 2107 žiguláky, to auto totiž malo zmenené len vonkajšie plechy, bežne sa prestavovali staré 2101 na verziu 2107, všetko pasuje, dvere ani netreba vymeniť.
Remeňové motory v žigulíkoch s dobre nastaveným karbecom však mali lepšiu kultúru chodu, ako hociktorý škodovácky motor minimálne do roku 2000 (ak zarátame HTP, tak do 2010? :-D) .
Neviem, kto normálny by v tej dobe dal prednosť žiguláku pred favoritom. Ešte tak lada Samara 1,5 dajme tomu, jazdila lepšie ako favo, ale spracovanie bolo horšie.

tonda
7. června • 9:02

Srovnávat Vaz Žiguli resp. Ladu 2107 s Favoritem je jako sčítat jablka s hruškami pane redaktore...Ale to nejde... To musíte pouze a jen srovnávat Samaru s Favoritem a Žiguli 2107 se Škodou 125 atd....Takže znovu a lépe...

Vojta Filip
7. června • 9:48

zlatí komunisti..

neodborník
7. června • 10:08

... z kočičího zlata...

jogurt
7. června • 8:21

proti předchůdci VAZ 2106 to byl motoricky krok zpět a jìzdně rovněž. Celý efekt modelů 2105 a 2107 byl ve snaze udělat napodobeninu mercedesu, bohužel na ruský způsob.
Přitom se nezlepšila ani žravost, umocněná ještě malou 39l nádrží na tom nejnebezpečnějším možném místě (to Škoda vyřešila ďávno předtím), dynamiku zachraňovaly jen hodně krátké převody. Netvrdím, že Škoda 120LS/120GLS/130L/130GL bylo moderní auto, ale tenhle ruský klumpr převálcovalo úplně ve všem. Společné měly jen to, že občejný smrtelník je nemohl koupit.

mrazik
7. června • 11:43

Meli jsme 10 let automobil Lada 2105 a bylo to asi to nejlepsi, co se dalo v te dobe sehnat. Pohodlne, prostore, motor 1.3 nebyl spatny (tahali jsme za tim obytny prives a v pohode), tiche, topilo to brzy a s pravidelnou peci o karoserii nehnilo. Prevodovce citelne chybela petka. Skoda 120 proti tomu byla silne zastarala ve vsech smerech.
Obycejny smrtelnik si ji mohl dovolit, jen musel nekolik noci prospat pred Mototechnou a mit pripraveno neco pro pana vedouciho.

petr r. (petrumr)
8. června • 15:43

Samohýl? On ty peníze zase dal do aut.:-)

Srandokan
7. června • 8:34

Si pobavil, že 120ka prevalcovala Ladu 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Medvěd
7. června • 8:45

Tak neřekl bych, že úplně ve všem. Snad 130 se 46kw a 5 st. převodovkou a "lepší" zadní napravou byla v některých kritériích lepší. Ale tenkrát při rozhodování zda Škodu 120 nebo tohle, rozhodně raději 2107.

Nojono
7. června • 9:35

Tak pravdou je, že Škodarna napřiklad nedokázala dohnat žiguli ve smradu z příšerné ruské koženky, napajcované ftaláty. Kolik soudruhů dostalo raka právě z toho je vlastně fuk.

jogurt
7. června • 8:45

A v čem ne? Pouze ve wow efektu na členy KSČ. Jinak už 120LS na 2107 stačila dynamikou při podstatně nižší spotřebě a jízdními vlastnostmi zejména na mokru byla o galaxii napřed. A tom ještě se zadní nápravou z embéčka. Pak přišla 130L s větším motorem a víceprvkovou zadní nápravou, nebylo co řešit. Navíc, 2107 nebyl konkurent favoritu, tím byla Samara alias 2108. Proti Favoritu sice nepatrně větší, ale šíleně zfušovaná.
Nekonec, bavìme se tak jako tak o mizerných socialistických autech ani jedno nebylo srovnatelné s čímkoli ze světe.

JirkaK
27. prosince • 19:09

Technická připomínka - to co měla Š130, nebyla ani náhodou víceprvková zadní náprava, ale polonápravy s šikmou osou kývání, jaké měl například Wartburg už od roku 1966. A ještě je v Boleslavi zprasili, byly poddimenzované, kroutily se a většina aut ve kterých byly kvůli tomu dojezdila. Skutečnou víceprvkovou zadní nápravu používal v polovině 80. let například Mercedes u typů 190 a 124. A to bylo proti škodovce i žigulíku nebe a dudy :-D

šofér
8. června • 16:45

Jak nebylo co řešit, komiku? Š120 resp. 125 se nikdy nepřiblížila pohodlí Lady, a to jakékoliv, ať už v tichu v kabině, pohodlím sedaček, velikosti kufru, výkonu motoru, 37kW vs.38-55 kW, v zimě topila, to škodovka nikdy,spolehlivostí (jsem neslyšel, že by žigul vařil, Š120 běžně) spolehlivostí motoru- samonapíancí rozvodová kladka, 5x uložená klika, vs. 3x, rozvod OHC vs. zastaralý a hlučný OHV, automatické mazání vodní pumpy vs. stauferová maznice... praskání zadní poloosy.... a kufr na 3 taštičky! Co to žvaníte, do Lady se lil jen olej a benzín, Š120 125 bylo dodo-doma dodělat!!! Střep!! Mi tady nebude nikdo vyprávět žvásty, já v dílně opravoval oboje!

Karcher Tool
7. června • 11:55

Škoda 105 - 130 vycházela ještě ze Škody 100. Ne nebylo to dobré auto. Bohužel zde moc na výběr nebylo a tak byl člověk rád, že sehnal rifle, tranzistorák a v nejlepším případě socialistické auto. Z toho adorace Š105-130 vychází. Na volném otevřeném trhu o něj ale nebyl zájem defakto nikde.

Jyrka Syrka
7. června • 20:48

Viděl jsem recenzi posledního Rapidu na nějakém UK kanálu. K mému překvapení se Anglán nevyjadřoval ke škodovce nijak s despektem, ale říkal, že na svou dobu za svou cenu to byl vcelku dobrý vůz. A zastaralá koncepce s motorem vzadu ? No Porsche ho má na stejném místě .
V diskusi mu to mnozí dávali sežrat / jako východní plečka atd./ Až jsem narazil na příspěvek nějakého automechanika, který napsal něco ve smyslu : Kdo z vás kdo tu pomlouváte Škodovku víte něco o tom jaké šmejdy se v té tobě vyráběly v UK ? Na rozdíl ode mne, který je musel spravovat nevíte nic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr.b
29. dubna • 8:56

Tak tak, mám Defendera, a to z roku 2006. Je to sice úplně jiná kategorie, ovšem v počátku devadesátých let stál u nás nový zhruba tolik, co menší rodinný domek. A to auto rozhodně není žádnej zázrak. Jakkoli je promyšlené, tak některé konstrukční detaily jsou šílené a 120 byly proti tomu inženýrský zázrak. Kvalita provedení je rovněž bídná. Ale nafoukanost Britů by nikdy nepřipustila, že jejich ikona je kvalitou horší nebo aspoň srovnatelná, než socialistická 120. Kdybychom vedle té 120 postavili originální Mini Morris, myslím, že by to byly naprosto srovnatelný vozy, tedy kromě velikosti.
Ale za tvrzení, že Žigul byl lepší, než Favorit, tak to by autora článku tehdejší konstruktéři asi prohodili oknem. Zigul byl ruskej mastodont, i když vlastně Fiat - auto roku 1966 - takže přes 20 let starej stroj. Favorit byl v rámci možností moderní auto, měl všechny prvky tehdejších aut ve své kategorii, a byl připraven pro další evoluce, což jasně dokázala populární Felicia. I když ty socialistický Favority měly všechny problémy tehdejší doby - hlavně kvalitativní.

Joe Doe
8. června • 12:04

Nesmrtelny Clarksonov opis nejakeho Austinu z prelomu 70-80.rokov.It was an everyday car. It broke every day.
Bolo to 'kazdodenne' auto. Kazdy den sa pokazilo.

Jyrka Syrka
8. června • 14:30

Souhlas:-))

Tommy
8. června • 9:19

No jo, ale UK automobilový průmysl taky na začátku 80. let zkrachoval. Ten český byl na stejné cestě. Zachránil jej vývoj Favorita a to, že režim zkrachoval přesně ve chvíli, kdy Fávo ještě bylo nějak zajímavé pro západní trh. To fakt byla z prdele klika. Stačilo pár let a byla by to jen minulost.

Jyrka Syrka
8. června • 14:28

Nevím jestli zkrachoval, ale rozhodně mu nepomohlo kompletní znárodnění. Clarkson to ve svých pořadech rozebírá dokonale, doporučuji shlédnout pokud rozumíte anglicky.
Co je důležité, že to že byl jejich automobilový průmysl na huntě a vyráběl neskutečný zmetky víme dnes v roce 2020.
V roce 1975 jsme slintali při pohledu na Jaguar, MG, Rover etc.
Austin Alegro se k nám dovážel a dal se koupit v Tuxexu. Pamatuji jak si před tím všichni sedali na zadek jaká je to nádhera a přitom si z toho auta J.Clarson dělá největší Jundu.
Čtvercový volant hovoří za vše. :-)

Joe Doe
9. června • 8:24

Tak moment. Mas to trochu pomylene :) British Leyland vznikol koncom 60. rokov (1968) a to uz mal britsky automobilovy priemysel namale. Britska vlada zasiahla az v roku 1975 - ked sa stala majoritnym akcionarom noveho holdingu British Leyland Ltd. Ano, de facto ho znarodnila - sukromne tomu mozeme hovorit statny bailout (vid Chrysler o par rokov neskor v USA, a General Motors par rokov dozadu).Inymi slovami, stat zachranil krachujucemu sukromnemu British Leylandu prdel - problem bol, ze vtedy uz nebolo co zachranovat.

jean
7. června • 9:02

Už to nehul. Rada 742 vôbec nemala uzrieť svetlo sveta, to auto bolo jednoducho strašné.

7. června • 9:59

Vždyť ano, škodovky stály vždycky za hov no. Řada 742 (120) tuplem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
7. června • 10:12

vždy nie, MB1000 bolo moderné auto. A spartak v rámci kategorie tiež nebol až tak za konkurenciou.

Srandokan
7. června • 8:57

Hlavne ten efek člna u 120 s prázdnym kufrom. Kmfortom bola za akýmkoľvek žigulákom hooodne pozadu. Aj samara mala lepšiu dynamiku ako favorit a modernejši motor.

Doporučujeme

Články odjinud