Luxusní sedan DS 9 dorazil do Evropy až z Číny. Odhalil techniku i první ceny

Při vstupu na trh bude nové DS 9 nabízeno se třemi motorizacemi a dvěma úrovněmi výbavy.

Rodina luxusní francouzské značky DS se letos v únoru rozrostla o dalšího člena a po páru SUV DS 3 Crossback a DS 7 Crossback se nám představil velký sedan DS 9. O novince na základě upravené modulární platformy EMP2 jsme se klíčové informace dozvěděli už během premiéry, teď se ovšem DS zaměřuje před vstupem na trh i na další podrobnosti.

Prozatím tak máme potvrzenou trojici, respektive čtveřici motorizací. Základem bude klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec PureTech 225 o objemu 1,6 litru a výkonu 165 kW (225 koní) spojený výhradně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Hlavní technikou bude ale pod kapotou DS 9 samozřejmě hybridní technika.

Speciální edice DS 7 Crossback je plná umění. Díla z Louvru má přímo v kabině

Speciální edice DS 7 Crossback je plná umění. Díla z Louvru má přímo v kabině

S plug-in hybridním ústrojím E-TENSE 225, které spojuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech, elektromotor a 11,9kWh baterii, bude rovněž zajištěn systémový výkon 165 kW (225 koní). Čistě na elektřinu však ujede sedan až 48 kilometrů. Kombinovanou spotřebu (WLTP) v hybridním režimu pak uvádí DS na 1,5 litru na 100 km.

Vrcholem nabídky bude plug-in hybrid E-TENSE 4x4 360, jehož benzinovou šestnáctistovku doplňují dva elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon navýšený na 265 kW (360 koní) a točivý moment 520 N.m. Hodnoty dojezdu na elektřinu ani spotřebu zde DS zatím neuvádí. Nabídku plug-in hybridních motorizací později doplní i střední cesta ve formě E-TENSE 250 o síle 184 kW (250 koní).

Retro vlna pro menší dodávky Citroënu? Francouzi je upravili k nepoznání

Retro vlna pro menší dodávky Citroënu? Francouzi je upravili k nepoznání

Luxusní výbavu DS 9 již značka naznačila dříve a samozřejmě se poveze na vlně dřívějších modelů. S uvedením na trh budou ale k dispozici dvě úrovně výbavy Performance Line + a Rivoli +. První zmíněná se poveze v stylu Alcantary a koženky na sedadlech, koženého multifukčního volantu nebo chromovaných prvků na karoserii.

Rivoli + poté nabídne hned trojici provedení interiéru, obecně ale čekejte rozšíření použití koženého čalounění včetně Nappa kůže na předních i zadních sedadlech, středovém panelu nebo palubní desce, doplněného o hliníkové prvky a stropnici v Alcantaře. Středové opěrce mezi zadními sedadly nebudu chybět USB porty a ovládací prvky pro vyhřívané a odvětrávané sedačky s masážní funkcí.

Peugeot vzpomíná na 405 T16. Sportovní sedan je dnes raritou za nemálo peněz

Peugeot vzpomíná na 405 T16. Sportovní sedan je dnes raritou za nemálo peněz

Dále nabídne DS 9 po technické stránce systémy autonomního řízení 2. úrovně, chytré adaptivní LED světlomety, adaptivní podvozek se systémem čtení povrchu vozovky, systém nočního vidění, sledování únavy řidiče, sledování mrtvého úhlu, rozšířenou funkci čtení dopravních značek, autonomní krizové brzdění až do rychlosti 140 km/h a v neposlední řadě prémiový audiosystém Focal Electra.

Dodávky prvních vozů zákazníkům mají podle DS započít v září 2021. Prozatím známe francouzské ceny, kdy DS 9 odstartuje na ceně 47.700 eur (asi 1,2 milionu korun), zatímco nejdražší verze s výbavou Rivoli + a plug-in hybridem E-TENSE 4x4 360 posune cenu až na 68.400 eur (asi 1,8 milionu korun).

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků