Luxusní Ford Puma ST-Line Vignale má české ceny. Kolik stojí úplný vrchol?

Crossover Puma v nejvyšší výbavě míří do Česka. Připravte si dalších asi padesát tisíc navíc.

Už během premiéry Fordu Puma automobilka uvedla, že nový crossover máme později čekat ve vůbec nejvyšším stupni výbavy, který zkombinuje sportovnější ST-Line se známým luxusem Vignale. Nová úroveň jednoduše nazvaná ST-Line Vignale tak už míří i na náš trh a české zastoupení Fordu odhaluje cenovky.

Puma ST-Line Vignale sice vychází z dosavadní úrovně ST-Line X, ale některé prvky exteriéru mění, aby vypadala o něco honosněji a elegantně. Nová je chromem lemovaná mřížka chladiče, chromované lišty bočních prahů dveří a spodní linie oken a jiné jsou také nárazníky. Standardně auto stojí na 18palcových kolech s unikátním designem pro tuto výbavu.

Ford Puma ST zachycen při testování na Ringu. Premiéra už nemůže být daleko

Ford Puma ST zachycen při testování na Ringu. Premiéra už nemůže být daleko

Oproti dosavadnímu vrcholu pak přináší ST-Line Vignale také adaptivní LED světlomety, bílý lak Frozen, přední parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla čalouněná v perforované kůži/vinylu a perforovanou kůži najdete i na sportovním volantu s šedým prošíváním. Standardem je rovněž 12,3palcový přístrojový štít, zadní tmavě tónovaná skla, automatická klimatizace, audiosystém B&O s 10 reproduktory nebo 8palcový dotykový infotainment s navigací.

A kolik si Ford za tuto výbavu navíc žádá? Oproti dosud nejvyšší výbavě ST-Line přesně 51.000 Kč. Výbava je přitom dostupná u trojice ze čtyř nabízených motorů Pumy, kdy cenovka začíná u mild-hybridního tříválce 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW/125 k) s šestistupňovým manuálem od 589.900 Kč, a to v případě současné akce, která platí do 30. září nebo vyprodání zásob.

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

Tento motor, avšak bez mild-hybridní techniky, nabízí Ford rovněž se sedmistupňovým automatem, s nímž cena vyroste u výbavy ST-Line Vignale minimálně na akčních 639.900 Kč. V případě zvolení silnější mild-hybridní verze 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW/155 k) s manuálním šestikvaltem poté vychází nejvybavenější Puma na akčních 614.900 Kč.

Ford Puma ST-Line Vignale – české ceny a dostupné motorizace
Motor 1.0 EcoBoost
mHEV
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV
Zdvihový objem [cm3] 998 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 92/6000 114/6000
Točivý moment [N.m/min] 170/1500-4500 170/1500-4500 220/1500-5000
Převodovka 6M 7M 6M
Max. rychlost [km/h]  191 187 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 10,2 9,0
Spotřeba WLTP [l/100 km] 4,3 4,9-5,0 4,4-4,5
Provozní hmotnost [kg] 1280 neuvedeno 1280
Akční cena ST-Line Vignale [Kč] *589.900 *639.900 *614.900
*Ceny v rámci akčního zvýhodnění platné do 30. 9. 2020 nebo vyprodání zásob.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků