Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Luxusní auta se kradla, kradou a krást se budou i nadále. Mohou za zejména elektronické systémy, které zlodějům napomáhají. Stejně jako v případě krádeže BMW v Hradci Králové.
Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Že drzost a vychytralost zlodějů aut nezná mezí, víme už dlouho, avšak buďme upřímní, mnohdy si to mohou sami majitelé zejména luxusních kousků mnohamilionových hodnot. Důvodem jsou čím dál rozšířenější systémy bezklíčového odemykání a startování, kdy stačí mít klíč od vozu pouze v kapse, zatáhnout za kliku a motor nastartovat tlačítkem. A právě toho zloději využívají.

Jak naložit SUV do dodávky? Rumunský zloděj vám to předvede

Jak naložit SUV do dodávky? Rumunský zloděj vám to předvede

Za krásnou ukázkou toho, že tomu tak skutečně je, dokládá případ z Hradce Králové. Luxusní sedmičkové BMW stálo v noci před domem. Trojice zlodějů použila speciální čtečku, která v prodlouží dosah signálu klíče od vozu. Ten si díky tomu myslel, že se klíč nachází někde blízkosti, i když třeba visel někde v bytě majitele. Pak už stačilo zatáhnout za kliku a stisknout startovací tlačítko, přičemž fakt, po chvíli jízdy vůz stoprocentně hlásil ztrátu signálu klíče, už zloděj řešit nemusí. Motor se totiž nezastaví.

Americký dealer přišel o Audi RS5 Coupé. Zloděj si ho prostě odvezl

Americký dealer přišel o Audi RS5 Coupé. Zloděj si ho prostě odvezl

Na celý průběh loupeže se můžete podívat v přiloženém videu. Muži si vůz pravděpodobně cíleně vyhlédli na volně přístupném parkovišti před rodinným domem. Policie apeluje na majitele vozů vybavených bezklíčovým odemykáním a startování, aby si klíček ukládali co nejdále od vozu, ideálně do jakékoliv plechové schránky, která neustále vysílaný signál odstíní.

Chevrolet Corvette: auto, kterému neodolá žádný zloděj

Chevrolet Corvette: auto, kterému neodolá žádný zloděj

Existuje však i spolehlivější řešení. Není tomu tak dlouho, co jsme si něco pověděli o systému VAM R1 slovenské výroby. Jde o šesticestný imobilizér, který blokuje určité okruhy vozu, a bez speciální černé skříňky, která okruhy opět propojí, s vozem zkrátka nikdo neodjede.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků