Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020

Bentley Bacalar Mulliner 2020
Bentley Bacalar Mulliner 2020
Bentley Bacalar Mulliner 2020
Bentley Bacalar Mulliner 2020
24
Fotogalerie

Bentley Bacalar za 44 milionů má karoserii Mulliner a lak z rýžových slupek

Vyrobí se jich pouze dvanáct a všechny jsou již zamluvené. Dvanáctiválcový roadster Bacalar má 659 koní a podle Bentley oživuje zakázkovou malosériovou výrobu karoserií.

Asi nemá smysl donekonečna omílat známou informaci, že ženevský autosalon uzamkl své brány dříve, než se vůbec stihly pořádně otevřít. To jistě dávno víte, stejně jako příčinu, proč se tak stalo. Automobilky nicméně navzdory tomuto nepříjemnému opatření mají své novinky připravené a chtějí se s námi o ně podělit, což je důvod, proč světové premiéry jedou dál, akorát dnes jen ve výlučně virtuální podobě.

Jedním z dalších výrobců, kteří měli v plánu přilákat na svůj stánek davy příznivců či zvědavých návštěvníků, je rovněž Bentley, které si pro Ženevu připravilo luxusní dvanáctiválcový kabriolet s názvem Bacalar. Jméno odkazuje na průzračné jezero na mexickém poloostrově Yucatán a podle britské firmy jde o návrat k zakázkové výrobě karoserií pod značkou Mulliner.

Pozoruhodné na tomto dvoudveřovém dvousedadlovém stroji je, že se nejedná o prototyp, ale predprodukční vůz ohlašující přísně limitovanou sérii čítající pouze dvanáct automobilů. V Crewe se cenovkou nepochlubili, pokud vás ale zajímá proto, že si děláte zálusk, musíme vás zklamat. Podle neoficiálních zpráv jsou již všechna auta zamluvená, přestože by se jejich cena měla pohybovat kolem 44 milionů korun za kus. Bez daně.

Tucet šťastných majitelů se může těšit na techniku Continentalu GTC, která je ale zabalená do exkluzivnějších šatů stylisticky navazujících na koncepční studii EXP 100 GT. Bentley říká, že Bacalar nesdílí s Conti (ani jiným modelem) žádný vnější panel, výjimkou jsou pouze kliky dveří.

Pokud jde o pohonnou jednotku, podle tvůrců se jedná o vylepšený dvanáctiválec TSI s objemem 6,0 litru, který produkuje maximální výkon 659 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 900 newtonmetrů. Dynamickými parametry se Bentley nepochlubilo, víme ale, že W12 je spřažena s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon agregátu se přenáší na obě nápravy.

Součástí technických základů je rovněž vzduchové adaptivní odpružení propojené s 48voltovou palubní sítí a o 20 milimetrů rozšířený rozchod zadních kol ve srovnání s Continentalem GTC. Kvůli snížení hmotnosti jsou některé povrchové části vyrobeny z hliníku (včetně horních panelů za sedadly), zatímco dveře a spoilery jsou z uhlíkového kompozitu.

Protože se chce Bentley prezentovat jako automobilka, která nebere ekologii na lehkou váhu a zároveň nechce opustit své tradiční výrobní procesy připomínající malosériové manufaktury s vysokým podílem ruční práce, stojí za to se podívat na některé pozoruhodné materiály použité v interiéru či v rámci konstrukce.

Za zmínku stojí již samotné lakování. Pigment barvy byl v tomto případě vyroben z popelu rýžových slupek, ze kterého byl extrahován oxid křemičitý, jenž byl následně potažen oxidem železa. Jelikož jsme na chemii nedávali příliš pozor, abychom pochopili celou technologii, více detailů vám neřekneme, každopádně můžete vzít jed na to, že je pekelně drahá a povrch auta ohromující.

Zajímavé jsou rovněž dřevěné intarzie. Bentley je získává a vyrábí z takzvaných říčních stromů, které před 5000 lety přirozeně spadly do rašelinišť, řek nebo jezer na pláních východní Anglie známých pod jménem Fenlands. V kabině pak nechybí ani tkaniny vyrobené z přírodní vlny na tkalcovských stavech ve Wiltonu, alcantara, bronz či tradiční kůže.

Přestože palubní přístroje jsou převážně digitální, Bentley v případě centrálního dotykového displeje multimediálního rozhraní nabízí také možnost natočit tento panel do polohy, kdy bude mít posádka v rámci „digitálního detoxu“ před sebou pouze tři analogové budíky obsahující chronograf, teploměr a kompas.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud